Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Keskfraktsioon algatas alkoreklaami keelustamise

Toomas Raag,      07. veebruar 2007


Keskfraktsioon andis 5. veebruaril Riigikogu menetlusse reklaamiseaduse muutmise eelnõu. See näeb ette keelustada alkohoolsete jookide reklaam televisioonis ja raadios ning välireklaamina.

„Keskfraktsiooni eelnõu alkoholireklaam täielikult keelustada põhjustas Riigikogu majanduskomisjoni otsus, millega Reformierakonna eestvõttel toodi ärimeeste huvides alkoholireklaam kõige magusamale eetriajale," ütles Keskfraktsiooni esimees Ain Seppik.
Seppiku sõnul peab Keskerakond vajalikuks alkoholireklaam televisioonis täiesti keelustada.
„Valitsuses nõustusime kompromissiga, et alkoholi tohib reklaamida alates kella kümnest õhtul, kuid täiesti ootamatult hakkasid reformierakondlased Riigikogus võitlema alkoholipropaganda eest," märkis Seppik. Tema sõnul tähendas Reformierakonna algatusel tehtud majanduskomisjoni otsus, et alkoholi tohiks televisioonis reklaamida juba kell üheksa õhtul.
Seppik ütles, et eelnõu eesmärk on vähendada alkoholireklaami mõju tarbijale ning noorte ja laste hoiakutele.
„Väärtushinnangute kujundamisel omab avalikkusele suunatud reklaam väga suurt mõju," selgitas Seppik. „Alkoholireklaamil on võime kujutada alkoholi tarvitamist kui sotsiaalselt heakskiidetud ja soovitatavat tegevust; toetada liigtarvitamist soosivaid väärushinnanguid ja hoiakuid; mõjuda soodsalt nii uute tarbijate „värbamisele" kui ka juba alkoholi tarbivate inimeste poolt manustatavate alkoholikoguste suurenemisele ja alkoholi pruukimise sagenemisele."
Seppiku sõnul esitavad alkoholireklaamid alkoholi tarvitamist kui turvalist, riski- ja probleemivaba tegevust, millega kaasnevad vaid positiivsed emotsioonid. „Sellega varjavad alkoholireklaamid potentsiaalseid terviseriske ja negatiivseid tagajärgi ning ühtlasi vähendavad ennetustegevuste ja tervisekasvatuse mõju," ütles ta.
Seppik ütles, et reklaamimise eesmärgiks on lojaalse tarbijaskonna suurendamine. „Iga alkoholitootja teeb seda eelkõige oma kaubamärgi huvides, kuid turuosade muutustega kaasneb ka tarbijate summaarse hulga kasv," selgitas ta. „Viimane omakorda kinnistab ühiskonnas alkoholitarvitamist kui käitumisnormi ja alkoholi kui vältimatut lõõgastusvahendit."


Viimati muudetud: 07.02.2007
Jaga |

Tagasi uudiste nimekirja

Nimi
E-mail