![]() Saaremaa sild lahendaks parvlaevaprobleemidRISTO KASK, 02. september 2015Debattidest Saaremaa silla idee ümber on möödunud juba mõningane aeg. Kui 2010. aastal maakonnaleht Meie Maa sellest kirjutas, arvati silla valmimise ajaks olevat 2022. aasta. Poliitilise kemplemise tagajärjel on aga see teema vajunud unustusse. Samas probleemid on süvenenud niivõrd, et parvlaevanduse kvaliteet hinnatakse samasuguseks, mis tal oli eelmise sajandi lõpuaegadel.
Juhtusin paari nädala eest külastama Saaremaad. Arvatavasti ei ole üllatus, et veetsin saarelt lahkudes praamijärjekorras neli tundi. Olen Saaremaal ikka tihe külaline ning, ausalt öeldes, nii kehva parvlaevaühendust kui praegu, ma ei mäleta. Mis on selle põhjuseks? Meedia vahendusel on võimalik lugeda, kuidas järgmisest aastast plaanitakse uut parvlaevade operaatorit ning uusi laevu. Oodatakse laevaühenduse kvaliteedi kasvu, ning me kõik mäletame majandusministri juttu, et riigi omanduses oleks praame odavam pidada. See võib ka nii olla. Kuid me ei saa kuidagi mööda sellest, et saarlaste elu on muutunud oluliselt halvemaks ning et see olukord jätkub veel vähemalt järgmise aasta lõpuni, kui riik midagi parandamiseks kohe ette ei võta. Laevaühendus on ainuke võimalus inimeste liikumiseks mandrilt saarele ja vastupidi. On olemas ka lennuk, kuid see ei rahulda suure osa vajadusi, vähemalt nende omi, kes ei ela Tallinnas ja kes soovivad sõita autoga. On õige aeg hakata taas mõtlema Saaremaa silla kontseptsioonile. Sild kulgeks praeguse praamiliini liikumise trassil ning oleks kasutajatele tasuline. Sillaületus võtaks aega kõigest 10 minutit ning muudaks väina ületamise oluliselt mugavamaks. Pealegi on sild avatud iga ilmaga ja ööpäevaringselt, mis loob lisavõimalusi, mida täna ei eksisteeri. Ei tasu rääkida, et silla ehitamine on kallis ning et selle jaoks pole raha. Juba 2010. a avaldatud uuringute tulemustest selgus, et sillaehitus teenib ennast tasa 20 aastaga ning et sellest punktist edasi on võimalik teenida raha riigieelarvesse. Tehkem see lihtsalt ära! Kümne aasta pärast on peatselt liinile tulevad laevad juba vananenud. 2026. aasta oleks suurepärane aeg, millal uue silla valmimise puhul linti lõigata. RISTO KASK, Tallinna linnaametnik Viimati muudetud: 02.09.2015
| ![]() Tagasi uudiste nimekirja |