![]() MeediakallutajatestJAAK LAIDLA, 03. oktoober 2012Lugedes 26. septembri Kesknädalast kirjutist "Eesti meedia kõigub ühest äärmusest teise", meenus mulle Kuku raadio hommikuprogrammis kuuldu. Kaks saatejuhti tutvustasid värskeid ajalehti. Tutvustamine lõppes sellega, et üks saatejuht teatas teisele: "Andsin sulle tutvustamiseks ka Kesknädala..." Seepeale teine vastas: "Ah Kesknädala?.. No paneme siis muusikat!" Mängima hakkaski muusika ja ajalehtedest rohkem ei räägitud. Kuna olin samal kanalil täpselt samasugust ütlemist kuulnud samadelt saatejuhtidelt ka varem, siis jäin mõtlema: mis või kes sunnib neid niimoodi käituma? Kas saatejuhtide eesmärk on ühe ajalehe mainet „soovitavas suunas" kujundada, kui korduvalt rõhutavad pilavalt, et üht ajalehte nad ei pea tutvustamise vääriliseks? Kuidas sellisest saatejuhtide dialoogist teisiti aru saada, kui seda mitmetes saadetes ühtmoodi korratakse? Olen Kuku raadios varahommikuti harva ajalehtede tutvustusi kuulanud, kuid siiski olen sellist kentsakat saatejuhtide kahekõnet mitmel korral kuulma juhtunud. Lugedes nüüd Kesknädalast samasisulisel teemal, paneb tõesti mõtlema: kes või mis seda meediat Eestis suunab, et ta tõepoolest kõigub ühest äärmusest teise? Rahvas kindlasti sooviks, et meedia oleks aus ja erapooletu uudistevahendaja ega muudaks või moonutaks uudiseid omapoolsete, emotsioonidele rajatud seisukohtade järgi. Võimulolevale koalitsioonile meele järgi olla püüdvale meediale on tõepoolest alternatiiviks Kesknädal, Pealinn ja Tallinna TV. Kindlasti on otsekohese teabe edastajad ka Nõmme Raadio ja Terve Mõistuse Sündikaat. JAAK LAIDLA Harjumaalt Viimati muudetud: 03.10.2012
| ![]() Tagasi uudiste nimekirja |