Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Eesti Raudtee sihib Vene, Kasahhi ja Hiina kaupu

Kn,      25. oktoober 2006


Majandus- ja kommunikatsiooniministri nõunik Heido Vitsur seletas eile Delfis, miks Eesti riik oma raudtee tagasi ostab.
"Riik on valmis BRS osaluse eest maksma 2,35 miljardit krooni, mis on küll 2,3 korda rohkem, kui Eesti riik raudtee eest sai, kuid viie aasta jooksul on paljugi muutunud, eriti aga kinnisvara hinnad. On muutunud ka Eesti Raudtee võime raha teenida, sest vahepeal on võlgades Venemaast saanud raha sees suplev Venemaa, jõukaks on saanud ka Kasahstan. Samuti on Eesti vastu hakanud huvi tundma Hiina ja vahepeal on Sillamäele nagu üle öö tekkinud uus suur sadam," ütleb Vitsur.
"Kõik need asjaolud suurendavad meie raudtee konkurentsivõimet ja väärtust võrratult rohkem siis, kui siin ei ole vaidlusi riigi ja eraomanike vahel. See on siis, kui raudtee kuulub täielikult riigile," kinnitab Vitsur.
"Kuid kui võrrelda raudtee omaaegset müügihinda tema nüüdis- või tulevikuväärtusega, on selge, et see müük ei olnud üldse tark tegu. Ta ei oleks olnud tark tegu isegi siis, kui meil oleks seda ühte miljardit parajasti millekski vaja olnud. Aga see, et me müüsime oma raudtee odavalt maha üksnes selle põhimõtte pärast, et riik on halb omanik, ja andsime saadud raha stabilisatsioonifondi inflatsiooni närida, oli täielik mõttetus," jääb Vitsur kriitiliseks Mart Laari valitsuse raudtee äramüümise otsuse suhtes.

Viimati muudetud: 25.10.2006
Jaga |

Tagasi uudiste nimekirja

Nimi
E-mail