![]() Nagu vasikad karjalaskepäeval23. mai 2018Kaunid kevadilmad tõid tänavatele mootorratturid. Suurem osa neist on liikluskuulekad ja austavad kaasliiklejaid. Aga ikka on ka patuseid erandeid. Kes tõstab tsiklil nina püsti, kes suitsetab kumme. Tavaliikluses on see lubamatu. Kuni 1976. aasta 1. septembrini oli asulavälistel teedel lubatud piiramatu kiirus, kui polnud keelavat liiklusmärki ees. Ega siis eriti palju üle 100 km/h sõidetudki, kui just ralliauto polnud. Liiklusohutus eelkõige, ja tuligi piirang 90 km/h, asulais 50 km/h.
Kiiresti sõita pole raske. Raske on seisma saada. Rääkimata kihutamisest linnatänavail.Noore habemiku Sander Vilparti juhtum teeb aga ettevaatlikuks. Vabaduse puiesteel, Tallinna Muusikakeskkooli läheduses oli tema sõidukiirus möödasõidul 105 km/h! Ja seda ülekäigurajal. Oli õnn, et polnud kannatanuid. Oli politseipatrull ja teekond arestimajja.Kohtusaalis soovis liiklushuligaan ajakirjanikud minema saata. Loomulikult kohtunik seda ei teinud.Selline huligaansus peabki saama üleüldise hukkamõistu. Seda enam, et Vilpart on ka varem kiirust korduvalt ja tugevalt ületanud. Karistuseks 8 päevaks arestimajja ja kolmeks kuuks jalameheks. Seega tsiklisuvi mokas!Politsei kõikjale ei jõua. Abiks on ka liikluskaamerad, aga ikkagi on palju rikkumisi. Eriti ohtlik tegu on lasteasutuste piirkonnas gaasi vajutada. Nii mootorrattureile kui ka autohuvilistele on küllaldaselt üritusi-võistlusi, kus oma kätt proovida. Siis on tegu tavaliikluseks suletud alaga ja korraldajad vastutavad turvalisuse eest.Kevadeti on liiklushuligaane rohkem. Maikuu algul kihutas Tallinna–Tartu maanteel BMW kiirusel 190 km/h ja, oh õnnetust, möödus politseivärvideta autost.Loomulikult peeti ta kinni ja määrati 15-päevane arest. Lisakaristusena võeti kaheksaks kuuks juhtimisõigus.Või siis jüripäeval juhtunud motoõnnetus Saaremaal. BMW R1200-ga sõideti pealtnäha olematusse, laugesse kurvi, kuid mingil põhjusel ei suutnud rattur seda välja võtta. Motomehe tsikkel sõitis teepervelt otsejoones alla. See elu lõppes sealsamas noorte mändide all…Hukkumise asjaolud kinnitavad taas üht: isegi kogenud motomees võib pealtnäha turvalistes liiklusoludes teha väikese sõiduvea, mis lõpeb surmaga.Siin ülesloetu peaks panema kõiki liiklejaid mõistma, et liiklus pole perutamine esimesel karjapäeval.Viimati muudetud: 23.05.2018
| ![]() Tagasi uudiste nimekirja |