Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Lepikson: ma ei vihka ühistransporti!

Urmi Reinde,      07. september 2005


Robert Lepikson soovib, et tramm Tallinnas kujutaks endast sedasama, mida tramm Düssedorfis. "Praegu on üks nagu vana Zaporozhets ja teine nagu uus Mercedes."
Lepikson tahab astuda bussi või trammi puhaste riietega ja väljuda sealt puhaste riietega. Tallinna ühistransport on määrdunud ja polevat miski haruldus näha eesistuja kuklas täisid ringi siblimas.
"Lisaks sellele pean tunnistama, et ma ei ole pealesunnitud kehaliste kontaktide austaja."
Küsimusele isikliku kogemuse kohta vastab Lepikson, et see tal puudub. Kirjeldatud olukorra on ta pannud endale kõrva taha meediast.
Lepiksoni leebemaks teisenev suhtumine ühistransporti on väidetavalt seostatav tema kandideerimisega Lasnamäel sotsiaaldemokraatide ja rahvaliitlaste ühisnimekirja esinumbrina. Sotsiaaldemokraatide üks valimislubadusi on luua Tallinna 2009. aastaks tasuta ühistransport. Tuntud autogurmaan ja Tallinna endise linnapeana ühissõidukite vastase maine omandanud Lepikson suhtub sellesse padupopulistlikku lubadusse siiski tolerantselt.
"Ma ei ole kunagi olnud ühistranspordi vihkaja. Linnapea ametiajal arutasime liikluse kitsaskohti ja uurimise tulemusena selgus, et Tallinna kesklinna liikluse tempot dikteerib tramm. Mingist trammirööbaste ülesvõtmisest pole mina kunagi tõsiselt rääkinud. Need jutud tulid naljaga pooleks siis, kui meedias kära juba käis. Küll ei meeldi mulle Tallinna ühistransport sellisena, nagu see meil praegusel kujul eksisteerib."
Lepiksoni sõnul on tema ebasõbralikkuse ühissõidukitesse kujundanud juba perekonnaliikmete liikumisprobleemid.
"Poeg elab Harku järve taga. Sealt ei tule linna mingisugust transporti. Ta sõidaks oma autoga Õismäele, ning jättes auto korralikku valvega tasuta parklasse, istuks ta ümber ja sõidaks mugava trolliga kesklinna. Nii võiks Tallinna linnapiiril kõik suured maanteed olla varustatud parklatega. Kuhu saab auto Õismäel või Ülemistel muretult jätta, nii et see õhtuks lõhutud või ära aetud pole?"
Lepiksoni väitel on paljud poliitikud sellest kaua rääkinud, kuid midagi pole tehtud.
"See jutt on olnud udu. Reaalselt ei näe me midagi. Samas paisub kesklinnas autouputus koos kõige selle juurde kuuluvaga. Mis siis peaks olema selleks ühistranspordi poole tõmbavaks magnetiks, kui nii elementaarset asja ei suudeta ellu viia?"

See, et ühissõidukis peab sotsdemmide lubaduse järgi sõita saama tasuta, Lepiksoni muretsema ei pane. "Mulle meenub, et Reformierakond lubas aastaid tagasi 9000kroonist keskmist kuupalka. Täna oleme sellele väga lähedal. Nii võib ka tasuta ühistransport olla ühel hetkel reaalne. Arvamuste ja ettepanekute paljusus viib elu edasi. Ilmselt on kõrgelennulised lubadused ühelt poolt häälte ostmise aktsioon, nagu näiteks tasuta internet. Teiseks võib sealt läbi kumada reaalne tulevikuvisioon – näiteks tegelikkuseks saanud Tallinna pensionäride iga-aastane toetus."
Lepikson usub, et ühel päeval võetakse maha ja asendatakse ka Kaarli puiestee vanadusest väetid puud. Sest muidu kukuvad need ise ümber.
"Mina sain linnapeana pähe, et Toompea nõlva, sealse kauni kultuuripärandi võpsikust puhtaks tegin. Äkki nägid kõik, kui ilus vaade Vabaduse väljakult sinna üles mäele avaneb."

Viimati muudetud: 07.09.2005
Jaga |

Tagasi uudiste nimekirja

Nimi
E-mail