Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Saaremaa praamivalss

08. september 2004


Augustikuu viimasel päeval pakkus Saaremaa praamiühendusega seonduv huvi ka soomlastele. Ajaleht Turun Sanomat avaldas Leena Hietaneni artikli pealkirja all "Saaremaa laevaühendus Eestis võib rahatülide pärast katkeda".
Kuna naabrite arusaam meie probleemidest on huvipakkuv, refereerib Kesknädal seda kirjutist.
Artikli autor teavitab lugejaid, kuidas pingestusid Eesti Majandusministeeriumi ja Saaremaa Laevakompanii suhted kevadel, mil ministeerium otsustas lõpetada riigi toetuse maksmise kompaniile. Laevakompanii omakorda on aga ähvardanud lõpetada laevaliikluse oktoobrikuu alguses. See tähendaks Eesti saarte äralõikamist Mandri-Eestist viinakuu alguses. On räägitud ka minister Meelis Atoneni erruminekust.
Soomlastele teatatakse, et majandusministeerium soovis murda Saaremaa Laevakompanii monopoli ja tuua liinidele riigikompanii. Paraku ei suutnud riigile kuuluva Tallinna sadama juhtkond suve jooksul kuidagi leida vajalikke praame. Tulemusteta otsiti praame Kreekast, Norrast ja Fääri saartelt. Nii otsustaski Tallinna sadam sõlmida koostöölepingu Saaremaa Laevakompaniiga praamide rentimiseks. Ent majandusministeerium leidis, et taoline lepe on eelmisega võrreldes ebasoodne ning tühistas kokkuleppe.
Turun Sanomat rõhutas, et laevaliiklus saarte vahel on eraisikute käes. Majandusministeeriumi soov tekitada laevaliiklusesse konkurents tulnud tõdemusest, et praamipiletite hinda peetakse liiga kõrgeks.
Samal ajal on laevakompanii peaomanikust Vjatšeslav Leedost saanud rikas mees. Ajakirjanduse andmetel olla ta poole Saaremaa ja selle pealinna Kuressaare omanik.
Majandusministeerium kinnitab, et riik on kümne aasta jooksul maksnud laevakompaniile toetust 30 miljonit eurot ja lisaks müünud kompaniile kaheksa laeva alla omahinna ehk 0,25 miljoni euro eest.
Nüüd soovib aga majandusministeerium, et Saaremaa Laevakompanii jätkaks praamiliiklust riigi toel veel kaks ja pool aastat. Saaremaa Laevakompanii on pakkumise tagasi lükanud ja soovivat uut, kümneaastast lepingut. Kahe aasta jooksul kavatseb riik leida praamid, saamaks laevaliiklust riigi tegevusalasse.
Ministeeriumi aruandes jõutakse tõdemuseni, et tekkinud kriis on tõstatanud sillaehituse vajalikkuse aastal 2007.
Tänavu on riik maksnud Saaremaa Laevakompaniile toetusraha 6 miljonit eurot. Usutakse, et majandusministeerium pumpab laevakompaniisse veel täiendavatki raha, sest saarte praamiliikluse katkemine võib kukutada kogu valitsuse. Kn

Viimati muudetud: 08.09.2004
Jaga |

Tagasi uudiste nimekirja

Nimi
E-mail