Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Teleklipid debiilikutele

RALF R. PARVE,      24. november 2004


Veste

Hämaras toas valitseb helesinine valgus. Perel on taas kätte jõudnud õhtuse televaatamise aeg. Reklaamiminutid. Toas kõlavad iharad hüüded: „Selle ostame hommepäev!"; „Issand, seda vidinat ma tahan!" või „Miks toda kolakat meil veel pole!" Kas taolistele idiootidele ongi mõeldud meie telereklaamid?

Peab kohe märkima, et sellise pere isa istub kodus juba kohvrite otsas. Nimelt on ta mingisuguse Partneri sooduskaardiga ostnud Selverist kartulikrõpse, küüslauguleiba, neli õlut ning ootab, millal talle nüüd poest helistatakse ning teatatakse, et ta võib lubatud preemiareisiga Sharm el Sheiki sõita.
Pereema on aga kuri, sest tal on probleeme. Eile rabas ta Rimist 20 reklaamlehte, kus teatati, et mingi asjanduse saab lehes oleva talongiga osta 5% odavamalt. Nii ta tormaski kahekümne soodustalongiga kassasse ja tahtis kauba tasuta kätte saada. Nüüd on emme oma kunagiste matemaatikaõpetajate peale väga kuri: „Kuradi kommunistid, valetasid! Tuleb välja, et 20 x 5 polegi 100."

Baleriini saab kätte odavamalt
Pikka aega oleme näinud reklaamiklippi pirtsakast baleriinist, kelle on austajad lillekimpudega ära hellitatud. Ent siis tuuakse talle uue kavaljeero saadetud maiustus nimega Rafaello ning selle eest on priimabaleriin kõigega nõus, muigutades teleekraanilt kookosmagusa häälega: „Ainult teda ma tahan!"
Värske uudisena saime telereklaamist teada, et iga mees saab suvalise baleriina nüüd kätte tunduvalt odavamalt kui mullu. Nimelt on hõrgutisemüüjad Rafaello-maiustuse hinna oluliselt odavamaks lasknud. Seevastu meestantsija ehk baleruuna, kes ratsutab esialgu mingi üleskeeratava hobuse seljas, saab kätte Tauruse õlle hinnaga.
Järgneb küsimus mälumänguhuvilistele: „Millal ja kus kõlas esimest korda naiste Alldaysi hügieenisidemete reklaam?" Õige vastus: 1890. aastal Prantsusmaal kabarees nimega Moulin Rouge, kus kõlaski selle hügieenisideme reklaami tunnusmeloodia – kankaan. Nende tantsuhelide saatel nüüd teleris üks piiga jalgu õhku loobibki ja Estonia teatri juurde teed juhatades igapäevasidemeid reklaamib.
Liiguvad kuuldused, et Pjotr Tšaikovski olevat kirjutanud „Luikede järves" kõlava väikeste luigekeste tantsu hoopiski Tampaxi tampoonide reklaamimiseks.
Loodetavasti hakatakse vanurite pidamatuse pidurdamiseks müüdavat Pampersit neile pähe määrima Giuseppe Verdi „Aidast" võetud võidumarsi saatel.

Äge võitlus hambapastaturul
Hambapastaturul käib samasugune võitlus kui poliitikaski. Kõik reklaamivad parimana just oma hambapastat ja hammas hamba vastu võitlevad kaks suurt reklaamijõudu. Ühe hambapastat soovitab soojalt Eesti Hambaarstide Liit, teise oma aga Eesti Stomatoloogia Selts.
Kõige jõhkrama ja tüütuma jüngri on endale leidnud hambapuhastusvahend Blend-a-med. Pere on kaunil suvepäeval kusagil metsa rüpes telkinud. Nad ärkavad hommikuse linnulaulu saatel, väljuvad telgist, et lõkketulel kohvi ning pudru keeta ja ennäe – keegi stomatoloogist idioot on öösel kohale vedanud oma hambaarstitooli ja küsib vastiku puurivurina saatel neilt etteheitvalt: „Teie võisite ju hästi magada, aga kuidas magasid teie hambad?" Ausõna, iga normaalne inimene äigaks sellisele tüübile hoopiski vastu hambaid.

Jõhkrad armuhetked
Meie kauneid hetki osatakse rikkuda üsnagi jõhkralt. Teleris jookseb heade näitlejatega armastusfilm. Näiteks Julia Robertsi, Helen Hunti või Nicole Kidmaniga. Siis aga kaunis pilt katkestatakse, ekraanil näidatakse lillat eesnääret ja õnnetu isane teavitab, et öise tualeti vahet kõndimise lõpetab Prostamol Uno. Elajalikult higistav sekretuut aga soovitab soojalt Lady's speed sticki ja meesterahvad ronivad seejärel tema kaenlaaluseid nuhutama.
Meistrimees veeretab parandusse Calgoni-puudusest katki läinud spiraaliga pesumasina ning perenaine karjatab: „Aga mina!"
Päris kena silmal vaadata on stseen hotelliteenijate vahel. Kaks hotelliboyd tahavad teenijatüdrukuga tantsima minna, ent too lubab valida selle, kes peseb kõige paremini puhtaks kraanikausi ja kemmergupoti. Kutse tantsule saab see, kes lasi enda asemel küürida Mr Propperil. Tore, kui pärast taolisi innustavaid ja õpetlikke kaadreid jätkuks samasisuline kunstiline film. Näiteks kaadrid „Sõjast ja rahust", kus vaatluse all on Nataša valmistumine oma esimeseks balliks.
Idiootlikke reklaame meil tänu Kanal 2-le ja TV3-le jätkub. Tõeline Oxi action ehk eesti keeles okseaktsioon kestab vaibumatu hooga. Kui teie, austatud lugejad, leidsite, et kõik eelpool kirjeldatud reklaamid on idiootlikud, siis pole teil Paldiski maanteel asuvasse raviasutusse mingit asja.
Head telerivaatamist! Ja Jogobella neid lolle telereklaame võtku!

Viimati muudetud: 24.11.2004
Jaga |

Tagasi uudiste nimekirja

Nimi
E-mail