Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Iseseisvuse ärastamine

AARE UUSTALU,      06. august 2003


Statistikaameti andmetel laekus 2002. aastal Tallinnast ja Harjumaalt, kus elab 38,5% vabariigi elanikkonnast, 53,5% vabariigi elanikkonna tulumaksust. Kogu ülejäänud Eestist, kus elab 61,4% elanikest, aga 46,6%. Kõige drastilisem on olukord Kagu-Eesti maakondades, kus elanikkonna osakaal ja laekunud tulumaks moodustavad vastavalt 7,9% ja 4,7%. Akadeemik Uno Mereste on märkinud, et NSVLi majandus kujunes inimvaenulikuks seetõttu, et ignoreeriti majanduse sotsiaalseid ja territoriaalseid aspekte. Sama inimvaenulik on ka praegune Eesti majandus.
Eesti geograafilise asendi tõttu on majanduse arendamise võtmeteguriteks logistika ja transport. Olles töötanud Euroopa Komisjoni transpordikoridoride töörühmas ja Euroopa Komisjoni eksperdi kandidaadina logistika, transpordi ja regionaalökonoomika valdkonnas, leian, et Euroopa Liiduga liitumine on Eestile praegu majanduslikult enneaegne ja kahjulik.
Euroopa Liidul on väliskaubanduse monopol ja liikmesriikidel seal sõnaõigust pole. See tähendab toodete, kaupade ja teenuste hindade ühtlustamist liikmesriikides. Eestis tähendaks see autokütuse hinna tõusu 1,8-1,9 korda, millega kaasneks kõikide kaupade ja teenuste hinnatõus, töötuse kasv ja maapiirkondade vaesumine. Ekslik on arvamus, et liitumisel ELiga saavad meie põllumehed tööd seoses topelttollide kaotamisega Venemaal. Eesti põllumeest topelttollid ei puuduta - tema tootmiskvoodid on Brüsseli "plaanikomitees" juba paika pandud. Kasu saavad eelkõige Poola ja Saksamaa suurfarmide põllumehed.
Eesti majandusgeograafiline asend lääne ja ida vahel on märksa parem kui Suessi või Panama kanalil. Teatavasti rentis USA 1903. a lepingu alusel ligemale sajaks aastaks osa Panama kanali territooriumist. See oli tõsiseks hoobiks väikeriigi suveräänsusele ja majanduse arengule. Praegu tahavad meie poliitika- ja rahatuusad anda Eesti "kullakanali" igaveseks ajaks tühiste euroseeklite eest euromaffia valdusse. Teatavasti liigub Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnast Suessi kanali kaudu Euroopa sadamatesse enam kui 300 miljonit tonni kaupa aastas. Euroopa ja Aasia riikide suurärimeestel on koostamisel projekt Transsiberi raudteemagistraali rekonstrueerimiseks. Kaupade transportimine Euroopasse muutub Suessi kanali variandiga võrreldes kaks korda kiiremaks ja odavamaks. See muudaks Eesti sadamate kaudu kulgeva transiitvoogude mahu vähemalt kaks korda suuremaks. Samas on Eesti euroläbirääkijad auti mänginud transpordikoridori Via Baltica, loobudes maksuvabast kaubandusest liinil Tallinn-Helsingi, millega Tallinn ja Eesti kaotavad lõviosa oma turismituludest.
Eesti juhtpoliitikud ja rikkurid lähtuvad oma tegevuses suurel määral Viktor Kingissepa teoses "Iseseisvuse ikke all" toodud mõtteviisist. Eesti eliit ajab vastutuse rahva kaela. Eestivastased eurofiilid püüavad tugineda euroseeklitele ning rahva heausklikkusele ja rumalusele. Teaduslik analüüs kinnitab, et meil ei ole vaja orjameelselt, pimesi ja kiirustades Euroopa Liitu tormata.

Viimati muudetud: 06.08.2003
Jaga |

Tagasi uudiste nimekirja

Nimi
E-mail