Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Valimiskulutusi ohjeldagu esmajoones meedia

12. märts 2008

„Kui meediaväljaanded saavutaksid omavahelise kokkuleppe ja loobuksid erakondadelt valimisreklaame vastu võtmast ning avaldamast, korrastuks paljukirutud parteide rahastamissüsteem ühe hoobiga,“ ütles toimetusele Riigikogu liige Heimar Lenk.

 Tema sõnul on praegune olukord absurdne, kus ajakirjandus ründab päevast päeva erakondade rahastamise korda ja peab valimisteks kulutatud rahahulka liiga suureks. Lenk toob näite, et meediat toetas agaralt ka nüüd juba endine õiguskantsler Jõks.

„Kuid ei riigi esimene õigusmees ega kuldsuud mikrofoni ees pole tahtnud rahvale tõtt rääkida. „Ma näen täitsa tõsiselt, et kui valimisraha teemat ei saa ära piiratud, siis mingil hetkel ongi nii, et väga suurt hulka valijaid võib lihtsalt nürilt sellesama reklaamisõnumiga üht või teistpidi hääletama panna,“ hüüdis Anvar Samost pühapäevases Rahvusringhäälingu firmasaates „Olukorrast riigis“. Koos Kalle Muuliga hurjutas ta erakondi liigse reklaamiraha kulutamise pärast: märgiti, et Riigikogu praeguse koosseisu valimiste kampaaniaraha ulatus üle saja miljoni krooni.

Nende tähelepanuorbiidist jäi paraku välja tõsiasi, et põhiosa valimiskampaania rahast kulutavad erakonnad reklaami peale televisioonis, internetis, raadios ja ajalehtedes. Iga uue kampaania puhul tõstab meedia räigelt reklaamihindu ja selle hinnatõusu maksavad kandidaadid kinni.“

Lenk lisab, et tema enda kogemuste järgi kasvasid viimaste valimiste reklaamihinnad meedias peaaegu poole võrra. Jõulise hinnatõusu valimisteenustele tegi ka Eesti Post.

„Seega valimiskampaania rahad lendavad otseteed meedia- ja reklaamiettevõtjate taskusse. Just nemad otsustavad, kui kalliks järjekordne kampaania maksma peab minema. Reklaamiraha käes, algab mäng otsast peale, ja seejärel kukub meedia erakondi raharaiskamises süüdistama,“ süüdistas Lenk omakorda rahastamise teemal õiendajaid, kes tõe enda teada jätavad, kuna meedia esindajaile on praegune süsteem kõigiti kasulik.



Viimati muudetud: 12.03.2008
Jaga |

Tagasi uudiste nimekirja

Nimi
E-mail