![]() Mõni mõte Tallinna liikluse arengustREIN TOMINGAS, 28. aprill 2010Sageli püütakse linnaõhu saastatust ja tänavate ülekoormatust lahendada sõiduautode arvu kasvu piirates ja ühistransporti propageerides. See ongi õige suund. Kui loeme ja kuuleme linna tuleviku planeerimisest, siis on praegu märksõnadeks korterelamud ning büroo- ja äripinnad. Miks on see nii? Sest neile objektidele on arendajad juba olemas. Ning linn saabki tihedalt täis ehitatud. Loodetavasti jõuab lähitulevikus kätte ka tootmisettevõtete uus tõus. Siis tuleb need, profiilist hoolimata, ruumipuudusel asutada elukohtadest kaugele. Kuigi paljud tööstusettevõtted ei sobigi linnakeskkonda, on ka keskkonnasõbralikke, saastevabu, vähe transporti vajavaid tootmisharusid (õmblus-, trüki-, toiduaine-, elektroonika- jne tööstus). Kui need leiaksid endale reserveeritud koha elamupiirkondade lähedal, langeks oluliselt isiklike autode (praegu vahel 2-3 autot pere kohta) kasutamise vajadus. Lasnamäe kiirtramm on väärt ettevõtmine. Kuid küsiksin: mis vajadus on töölistel Lasnamäelt sõita kesklinna, kui neil tuleb hoopis sõita linna ümbruses olevasse töökohta? Seepärast tuleks kiirtrammiliin viia üle Pirita jõe, otsaga Maardu linna ja Muuga sadamasse. Tuleb tagada autovaba pääs sinnakanti rajatavate tööstuskomplekside juurde. Mõistagi tekib raskusi koostööahelas Tallinn-Toompea-Harjumaa, aga neid kõiki ühendab ju üks - Eestimaa. REIN TOMINGAS
[fotol] Hiina tramm. Viimati muudetud: 28.04.2010
| ![]() Tagasi uudiste nimekirja |