![]() Garfield kui meie väikeste pahede kehastusTAAVI PUKK, 19. juuni 2013Täna 35 aastat tagasi astus esimest korda avalikkuse ette kass Garfield. Koomiksikunstnik Jim Davis andis elu ja kuulsuse ülekaalulisele oranžile kõutsile, kes on parandamatult laisk, armastab meeletult lasanjet ja kõike muud söödavat ning jälestab kogu hingest esmaspäevi ja dieedipidamist. Kui 19. juunil 1978 ilmus Garfieldi koomiksiriba Ameerika Ühendriikide 41 ajalehes, siis vaid mõne aastaga suurenes see arv 850-ni. 2002. aastal sai Garfieldist Guinnessi rekordi omanik - ta seikles 2570 ajalehes enam kui 263 miljoni lugeja rõõmuks. Toriseva kassi edulugu Mis on selle pahelise ja tihti toriseva itaalia restorani köögis sündinud kassi eduloo taga? Miks elavad sajad miljonid inimesed - nii noored kui ka vanad - tema seiklustele andunult kaasa? Tõenäoliselt on põhjus Garfieldi muhedas olekus ja tema inimlikes pahedes, millest igaüks meist tajub aeg-ajalt sarnasust iseendaga. Kass on lisaks oma gurmaanlusele ka pessimistlik, küüniline, sarkastiline ja suisa talumatu. Ta naudib asjade purustamist, postiljoni kiusamist, koera Odie laualt alla lükkamist, teeb pidevalt sapiseid kommentaare oma peremehe Joni kehva edu üle naiste seas. Kui soovitaksite Garfieldil trenni teha, et kehakaalu vähendada, siis vastaks ta, et ka hingamine on treeningharjutus. Vaatamata oma künismile on sel kassil pehme ja väga hoolitsev süda, mida talle loomulikult ei meeldi niisama lihtsalt välja näidata. Inimlik Garfield Kass Garfieldile on üle kantud need inimlikud jooned, mille pärast inimesed tihti silmad maha löövad ja igal uusaastaööl end kokku võtta lubavad. Koomiksikass ei pea aga oma maailmas midagi häbenema ning saab elada piire seadmata just sellisena, nagu tema tahab. Kes meist poleks siis kogenud esmaspäeva, kus töölemineku asemel tahaks hoopis teki üle pea tõmmata? Kes siis ei teaks, kuidas tahaks veel ühe koogitüki võtta? Kes pole siis tundnud seda, et mõnikord tahaks ka heale sõbrale ülimalt sarkastilise lause öelda? Kellelegi pole võõras ka soov mõnel hetkel kedagi lihtsalt laualt maha lükata. Sellised väljamõeldud tegelased on inimestele kogu aeg meeldinud - nii on näiteks sadade ja tuhandete aastate tagant meieni jõudnud eeposed ja müüdid, kus seiklevad tihti üleloomulike võimetega kangelased. Sama lugu on muinasjuttudega, mis läbi aegade on kaasahaaravas, kuid õpetlikus toonis kirjeldanud nõiduslike olude ja tegudega elusid ja inimsuhteid. Eks Miki-Hiir, Garfield, Shrek, Lotte ja veel paljud teised toovad elu neisse tänapäevastesse ulmelugudesse, mille esmapilgul lihtsas sisus tegelikult peitub mõistasoovijate jaoks sügav mõte. Kui jätta kõrvale see, et Garfield igale küsimusele iroonilise vastuse annab, siis tõenäoliselt tahab ta, et kõik need väikesed inimlikud pahed, mis tal küljes on, ei saaks kellelegi takistuseks oma eesmärkide saavutamisel ja unistuste täideviimisel. Päris kindlasti soovib ta kõigile oma fännidele head tuju ning oskust ka iseenda üle naerda. Kaubamärk - oranž kõuts Nüüdseks on tagasihoidlikust ajalehe koomiksiriba kassist saanud üle ilma tuntud kaubamärk - see oranž kõuts toob kaubamärgi omanikele igal aastal sisse umbes miljard dollarit. Garfieldi riided, mänguasjad, arvutimängud, krediitkaardid, filmid, DVD-d ja isegi sellenimelised Kariibi mere kruiisid lähevad kogu maailmas müügiks kui soojad saiad. Aga kõige tähtsam on see mõnus emotsioon, mida saavad nii suured kui ka väikesed Garfieldi fännid. Palju õnne, Garfield! TAAVI PUKK, Garfieldi fänn [fotoallkiri] INIMENE JA KASS: Oranžil kõutsil Garfieldil on mõndagi, mida oma 35. sünnipäeval inimestele neist endist jutustada. Taavi Pukk näib teda selle eest mõistvat ja tunnustavat.
Viimati muudetud: 19.06.2013
| ![]() Tagasi uudiste nimekirja |