Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Meie vaene raudtee!

A. Tammeveski,      07. juuli 2010

Lääne-Euroopa raudteedel üks rööbas valesti - rööpmevahe väiksem! Seepärast pidi 1945./1946. a Vene sõjavägi ka Eestis raudteid õigeks ümber naelutama. Nüüd on Eesti raudtee jälle vildak - teine rööbas esimesest liiga kaugel, vaja oleks rööpmevahet vähendada. Siis mahuks rongid sõitma nagu saksaaegne, mis põrutas Revalist otse Königsbergi. Eesti raudtee see häda on poolteist aastasada vana - veel sünniviga.
 

Tobeda hoobi andis aga tosin aastat tagasi reisirongi ärakaotamine Lõuna-Eestis, Valgast Petseri suunal. Suurimaks tollal sellega seotud sigaduseks sai kruusakoormate kallutamine lumme - leiti, et kui ronge enam ei sõida, tuleks edendada bussiühendust. Oleks aga olnud tarvis panna kahtpidi käima Tartu-Valga-Piusa-Tartu rööbasbussi (50 km/t). Vahepeal aga anti täiesti korras raudtee võõrastele lõhkuda.

Uitmõte: kas poleks saanud panna sõitma rööbasbussi (75 km/t) Riga-Rujiena-Pernava-Tallina? Selle asemel aga läksid Mõisakülast rööpad vanarauaks.  Tallinna-Riia bussiliiklusega on raudteel raske võistelda, sest rong liigub Valga kaudu kõverdi.

Tartu ja Valga vahel aga pandi rong nüüd nii kiiresti sõitma, et ei suudagi enam seisma jääda enne peatuspunkte (Mõneku, Pikaantsu, Aakre jne).

Raudteed on vaja, aga raudteele pole luksust vaja. Ja vagunites peavadki istmed kulunud olema - siis on näha, et neid kasutatakse.

Toimetuselt: Jää vist hakkab liikuma - Eesti soovivat Rail Baltica rongiliiklusega praegusel rööpmel alustada juba 2012. aastal, on kostnud Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumist. Poola, Leedu, Läti, Eesti ja Soome veondusministeeriumide esindajad on väljendanud poliitilist tahet Rail Baltica arendamiseks.



Viimati muudetud: 07.07.2010
Jaga |

Tagasi uudiste nimekirja

Nimi
E-mail