![]() Ester Tuiksoo ja Manuela Pihlap: Kui lammutamine jätkub, võib Keskerakonda tabada Rahvaliidu saatus
Hingeliigutusest
2011-08-21 23:11:49
Ma ei vestle ebameeldivate tegelastega, ma väldin neid.Kuid kui rääkida hingeliigutusest, siis minu hinge paneb värisema minu kodumaa kaunis loodus, tema nurmed, väljad, rannad, jõed ja metsad, mis kahjuks üha hõredamaks jäävad, ja muidugi inimesed, kes on omakasupüüdmatud, lahked, hoolivad ja armsad.Ma ei taha tegemist teha halbade, ebameeldivate, võimuahnete inimestega, kes on võimu nimel valmis maha müüma kõik, mis mulle kui eestlasele veel kuulub, ja ega seda polegi enam palju.Ka 20.august on nende poolt usurpeeritud, nii nagu kogu see paljukiidetud vabadus.Kus see on?Vabadusest kodumaalt jalga lasta, kritiseerida-sõimata, juua, lagastada, teiste kulul elada on vähe, vaja on ka Euroopa Sotsiaalharta poolt ettenähtud vabadusi, vaja on vabadust inimese moodi elada.Minul on mitte kahju, vaid hale neist inimestest, kes seda ei mõista.
kaastunne
2011-08-21 23:21:21
Mul on ka hirmus kahju, kuidas paljudele inimestele on mõjunud 50 aastat okupatsiooni aega ja mõnedele juba põlvest põlve. Paljud siin kommijad elaksid parema meelega Venemaa all, kus riik igal sammul hakkab lagunema ja mädanema, seal on otsakorras nafta, gaas, kivisüsi jne. Tahetakse elada nõuka aja moraalikoodeksi järgi ja see on püha! See kajab välja ka hingeliigutuse testamendis.
meelde tuletus
2011-08-21 23:59:30
Tempora mutantur, nos et mutamur in illis!
kriibu
2011-08-22 07:51:55
Vaagija, ma ei tea, millist sõna sina silmas pidasid, aga mina pidasin silmas sõna "eksalteeritult" ja ainult seda jatäpselt nii kirjutatult.
Noor inimene
2011-08-22 08:59:52
vaagijale: et siis pensionärid söövad ära Tallinna linna eelarve?
On teil ikka hämmastav arusaamine numbritest.
ambuja
2011-08-22 11:14:33
Loen kommentaare ja näen, et Kesknädal on väga populaarne just paremäärmuslaste hulgas, keda on siin hulgani. Ega siis töötatööline ei tule siia oma elu üle kurtma, ta on liiga uhke, samuti pensionär. Seepärast on siin ülekaal äärmuslastel. Ka Lauluväljakul räuskasid äärmuslased, nende vile ja kisa kostis kaugele. Korralik inimene ei räuska.
Mida öelda Islandi kohta, et ta tunnustas meid esimesena. Tubli, et ta tunnustas meie Vabariigi demokraatlikult valitud Ülemnõukogu ja selle liikmeid, kes olid ka kommunistid. Sellega anti mõista, et Eesti Komitee oli nende silmis tühi koht. Seda kinnitasid ka teised riigid. Eks see Islandi toetus oli rohkem sümboolne. Mõned ladina-ameerika riigid tunnustasid ka Gruusiast lahkulöönud riikide iseseisvumist. Neid riike peaks siis ka austama. Kuid pidu Lauluväljakul oli ebaõnnestunud, ei olnud rahvuslikke laule, mida kõik oleks saanud kaasa laulda. See oleks pidanud olema rahvapidu, aga mitte estraaditähtede esinemine. See meenutas rohkem estraadiõhtut.
objektiivne statistika
2011-08-22 11:30:55
Tarandi ja Ilvese raadioväitluse kohta ütles oma arvamuse EESTI RASHVAS. Tulemused: üle 8500 tuhande osavõtja: Tarand 40 (lähedal ilmselt 41%-le)!,Ilves 37%, olid võrdsed väitlejad 5%, ei osanud midagi arvata 17%. Rahva hääl on "jumala hääl", sest rahvas on suverään ja rahva "selja taga" ei ole enam kedagi.
Ilves ajas riigiõiguslikult niisugust jama, et lihtsalt kahju on sellest mehest. Ta väitis, et õigusriik ei saa baseeruda rahva tahtel. Tema arvates on õigusriik "juhtide tahe". Milline ülbe jama. Ja seda räägib kogu rahvale istuv president. Häbi peaks olema. Kuid sellel "jänkimehel" puudub häbitunne.
objektiivne statistika 1
2011-08-22 11:35:03
Küsitluse presidendikandidaatide väitluse kohta tõi ära "Õhtuleht". "Õhtuleht" on tubli. Tulemusest ei julge aga valitsuskoalitsiooni tegelased iitsatadagi.
Juri Rjabikov
2011-08-22 11:49:52
lugedes tänast delfist millega tegelesid 1991 aastal praegused presidendiks kandideerivad praegune president Ilves ja eurosaadik Tarand, hakkasin "tõsiselt" mõtlema, et depatti pole mõtet teha. Tarand on ju väga hea kandidaat, kui pärast ülikooli ajaloolaseks õpimist läks kohe Soome suurt raha teenima ja alustas Tuglase seltsi uksehoidjana. Pühkis matti puhtaks, sulges uksi sisse ja välja minejatele. Sealhulgas ka meie (tol ajal välisminister) tulevasele presidendile Lennart Merile. Igast ajalehe poisist saab kord miljonär ja Tarandist võib saada, ikkagi meie poiss ja meie uhkus, uksepoisist riigi president.
President Ilvesel pole midagi vastu panna sellist ja kas ta sellepärast nüüd sobibki uuesti presidendiks. Olnud ajakirjanik, see on ju nii tavaline. Seda on olnud Keskerakonna juhtpoliitikutest iga teine: Eesmaa, Lenk, Velmann, Tuus jne. Igatahes Keskerakonna poolt "väga hea valik" INDREK TARAND. Samuti muule meeldib kuidas Tarand ja Savisaar lõpuks ometi fotograafide ees kätlesid ja patsutasid. Ei puudu ka pildilt Savisaare adjutant Rõõmus, lakeid ja sõbrannad! Igati kena lauluväljakul. See kõik oleks pidanud olema suurel laval rahva ees. Oleks olnud suur pluss Tarandile, Savisaarele ja Keskerakonnale! Ambujale tahan öelda, et kõik kes siin kommivad sinu, vaagija ja teiste vastu pole äärmuslased. Meil Eestis on demokraatia, kõigil on võimalik oma arvamust öelda ja õnneks kedagi pole veel maha lastud ega trellide taha pandud. Islandi riik ja teised riigid järgi olid tunnistamisel siirad ja ei teeselnud niisama lugupidamist. Et seal Ülemnõukogus olid kommunistid, siis see oli ajamärk ja möödunu. Ei oleks neid kommuniste olnud, poleks meil Eesti Vabariigi taasiseseivumist olnud. Meie rahvuslaulud on juba palju kordi lauldud ja paljudel meeles. Pidu võib pidada ka teist moodi ja rahvas kes olid tulnud lauluväljakule kalfis seda, olid õnnelikud ja rõõmsad. Kas ambuja Saaremalt kuulis telerist äärmuslaste räuskamist ja vilistamist. Ausalt öeldes mina olles rahva hulgas, kuulsin vilistamist korra siis kui Savisaar tuli lavale ja kui ära läks. Kui tuli President Ilves, siis olid rõõmu hõisked ja aplaus. Need on ikka kaks erinevat asja.
Tahaks teada
2011-08-22 11:59:24
Kust on see objektiivne statistika võetud. Nimeta seda algallikat. Kui "Õhtuleht", siis mis päeval ja kuupäeval (mul on Õhtuleht tellitud koju). Tahaksime tutvuda terve artikliga. Otsisime, aga ei leidnud, jäi vist kahe silma vahele.
objektiivne statistika 2
2011-08-22 12:19:53
19. aug Õhtulehe arvuti versioon. Täna hommikuks oli see kustutatud. Eks kardetakse.
kriibu
2011-08-22 12:47:52
Milline on Õhtulehe "arvuti versioon"?
Ja mida peab kartma?
mees
2011-08-22 13:20:04
loen mõnigaid "komme" ja ütlen,et
naistel on õiged vaated ja suhtumine. need,kes sappi pritsivad on tegelikult palgatudki seda tegema.see on nende töö ja nad saavad selle eest raha.
vaagija
2011-08-22 15:00:26
Lisan ambujale, et jah, olen ka tähele pannud, et paremäärmuslased loevad vist Kesknädalat rohkemgi, kui keskid ise - nii populaarne leht ju. Lauluväljakul olid need vilistajad vist needsamad siinsed "naeru lagistajad..." - panin tähele, et kontserdi ajal nende komme ei lisandunud - nad ju ise kiitlesid, et lähevad Savisaarele vilistama.
See, mis Lauluväljakul puudu jäi, olid juba 20 aastat tagasi kuulsaks saanud isamaalikud Matiiseni laulud - ja meie räägime veel noorte isamaalikust kasvatusest(??) - kuigi artistid olid toredad, sobinuks nad rohkem õllesummerile.
To Ambuja ja Vaagija
2011-08-22 17:41:18
Olen teiega absoluutselt nõus, et siin tegelevad nn kommenteerimisega parempoolsed tegelased.Ainult et ma ei kasutaks sõna "parempoolsed" nende kõikide kohta, sest nii mõnegi jaoks on see sõna ebasobiv.Mina nimetaksin neid marurahvuslikeks provokaatoriteks.
Loen nii PM-st kui ka Delfit, aga ka teisi lehti.Põhiliste poliitilistel teemadel kirjutatud artiklite kommenteerijad on vähemalt 80% ulatuses meie üliarmastatud valitsuse, peaministri ja tema partei ning reformipresidendi Ilvese vastased.Need kommenteerijad ei saa kuidagi olla need vihatud nn kesikud, seal kõneleb rahva hääl.Millegipärast ei kohta seal kunagi KN-s laiutavaid nimesid(mida ma nimetama ei hakka), kui meie "kommenteerijad" seal oma rumalate äärmusideedega esineks, laotaks neile vaid miinuseid.Siin aga on nad oma jopede seas tehtud poisid. Nagu öeldud, on suur osa siin lällavatest tüüpidest provokaatorid või marurahvuslastest sileajud, kuid esineb ka näiliselt tasakaalukamaid isendeid nagu keegi Rjurikov, riigiametnik Vool, vana kommunistist kunstniku sugulane P.Kamm ja veel paar, kaasaarvatud isegi keskerakondlase nime all siin käinud seltsimees. Mida järeldada, miks nad siin on?Olen seda juba varem küsinud ja see küsimus tundub olevat retoorilist laadi.Keegi nendest seltsimeestest ei vasta sellele.Mina püüan seda veel kord teha: 1.Oma poiste keskel edvistamine, jättes mulje mingist debatist 2.Teisitimõtlejate pööramise unistus.Kahtlane, sest unistuseks see jääbki, kui ka kellegil selline hull mõte oleks. 3.Teisitimõtlejate ärritamise katse, mis on juba reaalsem.Püüda iga hinna eest siia esinema jäänud mõne teisitimõtleja enesevalitsust provokatsioonidega proovile panna. 4.Valvekarvased (kas kontorite ülesandega või ilma), kes on hakkamas päeval ja ööl.Kui värske number ilmub, on kohe mõni valveidioot platsis, et alustada oma tuntud laulu Tallinna, Savisaare ja KE kohta.Idioodid sellepärast, et nad teevad seda idioodi visadusega. 5.Kommentaatorid -intellektuaalid (Vool, Rjurikov või mis ta oligi).Näiliselt tasakaaluka ja ajalehelikku kantselliiti kasutades püütakse lugejaid uinutada ning jätta mulje neutraalsest lähenemisest.Kuid argumentide tagant paistavad ikka välja karvaste kõrvad ja saba. Lp.vaagija ja Ambuja, kui teie ja mina siin nendega mõnikord karvu ei kitkuks, kaoksid kõik need isehakanud filosoofid siit nagu fekaalid lehma ihust.Neil on oma ülesande täitmiseks vaja meid nagu õhku. Minu arvates on nii nende peremehed kui ka nende ideed, kui neil neid üldse on, paratamatult hukule määratud.Rahvast lõpmatuseni ei mõnita-vaata PM ja teiste kommentaare. Nüüd laske tulla kogu oma okselastiga, seltsimehed!
meelde tuletus
2011-08-22 18:38:56
vaagijale ja ambujale! Kes kiitles siin ja millal. Tahaks ka lugeda neid kiitlejaid! Kas käiste mõlemad lauluväljakul, kuidas oli, kas hea meel või rusikas taskus, et paneks mõnele!
tegelikult on need Alo Matiiseni laule juba 20 aastat igalpool lauldud ja isesivus sama kaua olnud, nüüd oligi vaja juba midagi muud, sest isamaalsed oleme me PEAAEGU kõik. Viimane kommentaar 17:41:18! Kas said ise ka aru mis sa öelda tahtsid ja kellele see suunatud oli, kuigi mainid alul nagu ambujale ja vaagijale ja räägid kogu aeg nendest endist või oledki üks nendest kahest ja tahad enda vastuseid siluda. See ei aita sest hiljaks oled jäänud ja kui te ei taha rääkida, siis "marurahvuslased" kes pole sellega nõus kirjutavad edasi, olen kindel, sest ühiskonnas mõned kõverad on vaja sirgeks ja püsti ajada.
Rahvaliidu ja Tuiksoo kunagine tõsimeelne toetaja
2011-08-23 01:39:32
Vähemalt üks väide selles loos kipub vale olema; Poliitikule ainuomase mälukaotusega väidab Tuiksoo reformierakondlasi Kallase toetuseks viimase jaoks keerulisel ajal ühtehoidmist ilmutanud olevat.
Vähemalt üks,nimelt Tuiksoo ise, otsustas just tol Reformierakonnale piinlikul perioodil erakonnast põgeneda. Pakuti ju ministritooli! Just selline vassimine paneb arvama,et kommenteeritav avaldus Tuiksoo suust on siiski enam võimaliku isikliku heaolu kadumise hirmust,kui erakondlikust huvist kantud.
2011-08-23 05:46:45
Selle asemel, et Keskerakonnas sisekaemusega tegeleda ja otsida mis erakonnas valesti on, et valimiste järel tuleb positsioone loovutada ja et toetus väheneb, tegelevad omaan ja vaagija ja ambuja teiste kommenteerijate hingeelu lahkamisega.
Lausa lõbus lugemine
2011-08-23 09:18:56
TO: ambuja 2011-08-22 11:14:33
Loen kommentaare ja näen, et Kesknädal on väga populaarne just paremäärmuslaste hulgas, keda on siin hulgani. Ega siis töötatööline ei tule siia oma elu üle kurtma, ta on liiga uhke, samuti pensionär. _________ Ohsajutt, nüüd siis ambuja tegi meile selgeks, et töötus oleneb sellest kas oled äärmuslane. IRW Vägev värk. Mis haridus ambujal on, et nii tark on?
ambuja
2011-08-23 10:28:02
Loen siit päris uutmoodi tarkust välja, et isamaalisi laule polevat enam vajagi, need juba äraleierdatud. Kas isamaa on ka siis äraleierdatud. Mis on nendel euroliidu kodanikel enam isamaast? Nüüd vaja hõisata Brüsseli poole ja laulda neid inisevaid neegrilaule, mis on jänkid Euroopasse toonud. Mäletan, et enne iseseisvuse taastamist ootas rahvas laulupidude lõpus just isamaalisi laule ja siis laulis kogu lauluväljak kaasa neid igihaljaid laule. Ei öelnud keegi, et need on äraleierdatud. Just need laulud tekitasid üleva tunde, et eestlus elab veel vaatamata vene võimule. Tänu rahvalikele lauludele võitlesime end vabaks. Ja nüüd siin püütakse mõnitada rahvalikke laule. Häbi peaks teil olema eurueestlased.
|