![]() Mis juhtub mäluga enne valimisi?
hannibal
2010-12-15 09:12:39
artikli autoriga täiesti nõus...
modellide ja kaheldava väärtusega telesaadete juhtide koht ei peaks poliitikas olema kohe mitte... niisamuti ei sobi poliitikasse nn. hetegevusüritusedki...nagu pensionäride häälte ostmine puuhalgude...mädanenud kartulate või siis viiesaja kroonilistega....
eelmisele
2010-12-15 11:50:08
Miks ei või modellid või ajakirjanikud kandideerida?
Puuhalgude ja toiduga peavadki kohalikud omavalitsused oma elanikke vajadusel abistama. Seega milles küsimus?
Hea artikkel
2010-12-15 12:23:08
Autor on väga täpselt kirjeldanud Keskerakonna valijate ja valitavate käitumismalli. Savisaar lubab küttepuid ja kartuleid (pole oluline, et mädanenud), vahel ka muid hüvesid, aga peale valimisi pühkige suu puhtaks. Ka mädand kartulitest. Mõni agiteerija lubas raha, mõni alkoholi, peaasi, et KE poolt hääletaksid. Väga ilmekas oli ka 25 000,00 kr kuupalga lubamine (linn oli täis mitmekümne m2 suuruseid plakateid), kuigi hiljem küsijale poole suuga pobiseti, et suured palgad on AINULT nende oma ametnikele. Sina laku panni.
ambuja
2010-12-15 12:46:34
Huvitav, miks ei võiks omavalitsused hättasattunud inimesi aidata? Igas riigi aidatakse hättajäänuid. Selleks on olemas nn. Päästearmee. Vastik on lugeda selliste inimeste kadedust oma kaaslinlaste suhtes, kellele pakutakse kartulaid ja puid. Kui ei leidu nii palju abivajajaid, siis jäävad kartulad ja puud üle, sest eestlane on uhke ja ei tunnista end kergesti abivajajaks, ennem kannatab.
Rahva mälu mõjutavaid tegureid on palju. Kõige rohkem mõjutab eestlasi kartus venelaste ees. Seda kartust suurendavad ju pidevad kirjutised "hirmsate venelaste" kohutavatest kuritegudest enne II Maailmasõda ja selle ajal ning pärast seda. Alateadlikult püüab iga eestlane, kes venelastega kokku ei puutu, neist eemale hoida.Venelaste kartust on suurendanud Pronksiöö kui mõnisada huligaani linnas märatses ja "rossija,rossija" karjus. Ei saada aru, et need mõnisada huligaani ei esinda kogu vene rahvast. Kuid nende märatsejate vaigistaja sai seetõttu populaarseks ja eestlane annab oma hääle tema toetuseks justkui Ansip edaspidi saadaks venelased Eestist välja. Kuid asi on vastupidi, Ansipil on vastu võetud venelaste integreerimisprogramm ja pidage meeles, sellesama programmi järgi tahab Ansip venelasi "kodustada", igavesti Eestisse jätta. Aga loll eestlane seda ei jaga, tal on meeles ainult Pronksiöö. Aga rahvas valib ikka seda, kes nende silmade ees pidevalt virvendab ja armastusväärseid lugusi pajatab ning on ilusasti riides. Suurem osa rahvast ei jaga ju poliitikat.
Klaus Völler
2010-12-15 13:54:19
"...ja eestlane annab oma hääle tema toetuseks justkui Ansip edaspidi saadaks venelased Eestist välja."
See lause näitab, et hoopis sina ei jaga ei poliitikast ega ühiskonnnast midagi. Näita mulle kedagi kes annab või on andnud oma hääle Ansipile seetõttu, et loodab talt venelaste väljasaatmist.
vot tak
2010-12-15 14:17:47
to Klaus Völler
Paljud seda ei tea, et 1994. aasta juulilepped ei võimaldagi seda teha!
ambuja
2010-12-15 14:36:42
Klaus Völler, kahjuks ma loen siit kommentaariumist pidevalt sõnumeid, et okupandid tuleb välja saata tagasi. Te vist ei loe kommentaare, seepärast te seda ei tea. On palju neid, kes loodavad seda Ansipist ja seetõttu teda toetavad. Aga miks teda veel siis toetada, pronksiöö on võidetud ja edaspidist lahingut pole ette näha, aga riik on seetõttu kreenis ja kaoses. Seda paljud ei taha märgata, neid huvitab vaid pidev vaenu õhutamine venelaste vastu.
to ambuja
2010-12-15 15:33:40
Hättasattunud inimeste aitamine on KOVi ülesanne, kuid seda ei tohi muuta nõmedaks valimistsirkuseks. Eelmisel aastal enne KOV valimisi reklaamiti nn Tallinna abipaketti, Vabaduse väljakule veeti puid ja kartuleid. Miks sama aktsiooni selle aasta sügisel ei korraldatud?
näiteks nii
2010-12-15 15:46:24
to to ambuja
Ei korratud, sest tegemist ei ole valimiskampaaniaga ja hädalisi abistatakse teisiti.
Kaarel
2010-12-15 15:54:53
Iga eestlane on kuulnud neist Keskerakonna mädanenud kartulitest ja ka küttepuudest mis ka pärast kuhugi olevat kadunud . Ja venelaste hirmuteod nii sõjaajal kui peale sõda on ometi faktid millele ka Sinul võimatu vastuvaielda . Antsip on tubli mees kes koristas pronksokupandi ja igaüks kes võtab kätte ajaloo raamatu loeb sealt kui palju on venelased Eestis käinud tapmas ja põletamas . Kasvõi "põhjasõja" ajal . Kas venelased nüüd on muutunud ? Kindlasti osa, kuid ehk loed vahelduseks venekeelset "Delfi" siis alles kuuled kuidas kutsutakse jälle "vastikuid eestlasi tapma" . Kas peame meie siis neid nüüd armastama ? Kas veneriik on vabandanud eestlaste ees tehtud kuritegude eest , nii nagu tegi Saksamaa ?
karl
2010-12-15 16:19:30
to Kaarel 2010-12-15 15:54:53
Mille poolest erinevad venelased teistest suurrahvastest? Selgita, mis asi on kommunism?
hannibal
2010-12-15 16:21:29
venelaste eestist väljaajamisest võib rääkida see kes pole mitte ainult lollina sündinud vaid selleks ka jäänud.....
kelle eest seisab keskerakond?
2010-12-15 16:56:52
Küsimus ei ole vaid neljas kohtualuses. Neid ei saa tõesti pidada Pronksiöö korraldajaiks, kui nad ise täitsid kõrgemalt tulnud korraldust. Kuid rääkida, nagu märatsev jõuk oleks juhuslikult ühte kohta sattunud, võib vaid lihtsameelne.
Moskva lausa nõudis nende kohalolekut sel hetkel just selles kohas Tõnismäel. Ja kui prokurör tõesti esitas kohtuasja vaid siseriikliku intsidendina, siis paraku oli tegemist rahvusvahelise skandaaliga. Kohtuniku arvates olevat puudunud konkreetne kutse tulla ja lõhkuda. Kuid Venemaa valitsus nõudis vahetult enne pronkssõduri teisaldamist eriti raevukalt ja mitme suu läbi selle paigale jätmist, kuni ähvardusteni välja. Igast meediakanalist Moskva üleskutseid kuulnud jõuk viskus isiklikult selle monumendi kaitsele. Kui see polnud käsk ja korraldamine, mis ta siis oli? Meie kohtuvõim püüab ilmselgelt eirata Venemaa ähvardusi enne kurikuulsat Pronksiööd ning fadejevlike liikumiste, nagu Noor Kaardivägi, Naši ja Notšnoi Dozor koordineeritud tegevust. Lavrovi, Surkovi ja Jakemenkot pole paraku Pronksiöö korraldamise eest kohtu alla antud. Sergei Lavrov on Venemaa välisminister, kelle suu töötas kõige raevukamalt just 2007. aasta Pronksiöö eelõhtuil, Vladislav Surkov on Kremli noorteliikumiste peamine suunaja, ehk ka meievastase raevu peamine organisaator ja Vassili Jakemenko Naši juhina seotud sündmustikuga algusest peale. Kui meie prokuratuuri uurimine nendeni ei küündinud, tuleb kohtule esitatud materjali selgelt poolikuks pidada. Kuna Putin kuulutas Nõukogude Liidu lagunemise sajandi suurimaks katastroofiks, on hakanud pead tõstma 1991. aasta putši toetajad. Ja selles osas on Klenski, Reva, Linteri ja Sirõki õigeksmõistmise mõju siin sama, kui putšistide amnesteerimisel Venemaal. Kurjus on uuesti valla päästetud. Venemaa välisministeerium süüdistab Eestit ajaloo ümber kirjutamises, samal ajal kirjutatakse seal ajalugu üha stalinlikumaks. Kui uskuda Venemaa ametlikku hoiakut, on Stalin teinud nelja riigi iseseisvust likvideerides ja maailmasõda valla päästes 1939-40 ju vaid heategusid. Küüditajatele on antud tiitleid ja ordeneid. Venemaa välisministeerium kaitseb sõjakuritegudes süüdistatuid. Nüüd on lisandunud medalisaajate nimekirja ka märatsejad Tõnismäel.
kelle eest seisab keskerakond?
2010-12-15 16:57:33
Teatavasti tegi raamatu Noor Kaardivägi kurikuulus autor Aleksandr Fadejev oma eluga lõpparve, olles nördinud stalinismi hukkamõistmisest. Ometi võtsid Venemaa võimupartei putinlikud noorteühendused tänapäeval ta oma iidoliks. Stalini suurt võitu pidutsedes käivitasid putinlikud noorterühmitused ka ühisrünnaku Eesti vastu.
Just siin jõuame me kohta, kus mõned arvajad üritavad stalinliku tüüpmonumenti seostada venelase hingega. Justkui stalinismile selja keeramine solvaks kedagi, et mõni tänapäeva Fadejev võib selle pärast nörduda ja veel endale haiget teha? Selle pärast otsiti ka välja võrdlus Eesti poeediga, kes olevat väidetavalt näinud mingit väidetavat loosungit ja “Fadejevit teinud”. Fašistlikku Eestit ei ole olemas, ükspuha kui palju ka end punaseks vihastanud professor Ruutsoo välja üritab mõelda. Hoopis nõukogude nostalgia on meie suurimaid julgeolekuohte. Noorputinlaste ja takkakiitjate avaldustest kõlab, nagu Pronkssõduri teisaldamine oleks tähendanud fašismi võitu Eestis. Mina näen selles hetkes hoopis stalinismi lõplikku lahkumist Tõnismäelt. Ja alles siis kui me kommunisminostalgikute halamisega enam kaasa ei lähe, on võimalik sellest julmast minevikust lõpuks üle saada. Tõnismäel olid vastamisi ühe füürerpresidendi fanaatiliste järgijate mass ja meie riigi seaduslikud võimuesindajad. Pronksöö ei olnud integratsiooni vaid kuritegevuse küsimus. Enamik venelastest hoidis sealt kõrvale, enamik eestlastest nägi sündmust vaid televiisorist. Me ei saa samastada venelasi märatseva massiga. Kui mõni venelane vajab tõesti integreerumiseks massimõrvarite ülistamist, ei taha mina sellises integratsioonis osaleda. Märatsemisega saavutatud järeleandmised on asjad, mida ka ükski inimlik venelane ei vaja. Kui me paneme nüüd Pronksiöö integratsiooni verstapostiks, mis kohustab meid vihkavale osale venelastest andestama, on järgmine samm see, et siin keelatakse ka küüditajate meenutamine. Mõni Klenski ja Ruutsoo võib ju solvuda... Ikkagi Nõukogude Liidu kangelased!
kelle eest seisab keskerakond?
2010-12-15 17:00:27
Siinkohal on sobilik ära tuua Eesti Rahvusliku Liikumise avaldus:
Eesti Rahvuslik Liikumine Pressiteade Tallinn 07.01.09 Aprillimässu juhte tuleb süüdistada riigipööramises Eesti Rahvuslik Liikumine (ERL) väljendab äärmist nördimust Eesti Vabariigi nimel välja antud kohtuotsuse üle, mis õigustab “antifašismi” nime all toime pandud massirahutusi ning kuulutab rahvuslikku vaenu õhutanud, massirahutusi korraldanud ning riigi põhiseaduslikku korda rünnanud isikud süütuks. Tegemist ei olnud mitte kohtuprotsessi, vaid farsiga. ERL nõuab: et ametist vabastataks kohtunik Violetta Kõvask, kelle russitsismidest kubisev otsus on meie hinnangul nii juriidiliselt, grammatiliselt kui moraalselt küündimatu ning ühiskonna õiglustunnet rängalt riivav; et aprillimässu organisaatoritele esitataks adekvaatne süüdistus riigi põhiseadusliku korra ründamises, rahvusliku vaenu õhutamises, riigivõimu korralduste tahtlikus rikkumises, varavastases tegevuses ning kõigele sellele üleskutsumises. Aprillimässu organiseerijaid ja osavõtjaid tuleb karistada seaduse kogu rangusega; et oma tööga mitte hakkama saanud prokurör Triin Bergmann, kes nõudis riigikukutajatele vaid sümboolseid karistusi, kõrvaldataks kaasusest ning juhtum antaks mõnele võimekamale prokurörile; et edasised kohtuistungid toimuksid eesti keeles. Eesti kohtud - eriti, kui nad mõistavad kohut välispäritolu riigipöörajate üle - peavad töötama riigikeeles. ERL peab naeruväärseks, et peaminister Ansip ja president Ilves peidavad end “kohtu sõltumatuse” loosungi taha ega võta selgelt hukkamõistvat hoiakut kohtu õigusprintsiipe teotava tegevuse suhtes. Tuletame meelde, et aprillimässu päevil ähvardasid nad mõlemad eestlasi - mitte rüüstavaid venelasi - eriti range kohtupidamisega, kui põlisrahvas peaks oma linna ja riigi kaitseks tänavatele tulema. Juhime tähelepanu ka kohtu topeltstandarditele, kuna EV kohtud määrasid arusaamatult karistusi Eesti patriootidele, kes võitlesid pronksokupandi maha võtmise eest. ERL leiab, et kogu aprillimässuga seotud kohtupraktika tõestab veenvalt kogu meie kohtusüsteemi ja prokuratuuri karjuvalt ebakompetentset, poliitiliselt angažeeritud ning rahvast ja õigusriigist mitte hoolivat olemust. ERL näeb ainsa lahendusena olukorra muutmiseks kohtunike ja prokuröride ameti muutmist rahva poolt valitavaks. Senine õõvastav praktika võõrandab eestlasi oma riigist, tekitab kremlimeelsetel muulastel karistamatuse tunde ning provotseerib neid üha uutele Eesti-vastastele aktsioonidele. Kui riik ei suuda või ei taha ennast ja oma kodanikke kaitsta, siis on rahvas varem või hiljem sunnitud võtma riigile delegeeritud ülesannete täitmise tagasi enda kätte. ERL Juhatus
arno
2010-12-15 23:51:50
Tundmatu kommendaator kes kirjutab pewalkirja all Kelle eest seisab Keskerakons? on kogu Keskerakonna tregutsemise ja motiivid nii põhjaslikult lahtikirjutanud, et lisada nagu polekski eriti midagi. Mõningat lahkamist vajab minu arvates ehk VALIJATE süüdistamises küll mälukaotuses, küll müüdavuses, lihtsameelsuses või lausa lolluses. Aga vaatame lähemalt - MILLINE on siis tegelikult valija VALIK... Esimestel valimistel valis seesama valija tegelikult just ISAMAALISED jõud Riigikokku ja tulemused?Isamaaliste jõudude esindaja M. Laar lubas PLATSI PUHTAKS TEHA - aga selle asemel hoopis kasutas oma luuda rahvale prügi silma ajamiseks, leppis intritega kokku Tõnismäe Plekkiidoli oma kohale edasijätmiseks nii nagu ka endise NOMENKLATUURI Riigis juhtivatele kohtadele pääsemises. Lisaks eelpoolöeldule kehtestas tollideta toiduainete sisseveo mis suretas välja meie oma põllumajanduse hüüdlausega - nagu poleks meil üldse oma põllumajandust vaja - ostame KÕIK sisse. Unustas vaid näitamast - MILLE EEST? lisada võiks veel idiootlik relvaäri Juudiriigiga nind mitte vähem idiootlik rublaäri Setseeniasse. Ja just SIIT tuleks otsida isamaaliste jõudude allakäigu algust mis on iga järgneva valimisega vaid süvenenud. Mõõdukad tulid suure bravuuriga: Aitab jamast - ja samas ise jamaks muutusidki. Kes ei mäletaks respublikaanide uhket hüüdlauset: Vali kord ... ja suure PARTSUGA see kord ka kokku varises, olles enne langust vaid näidanud oma tegelikku nägu koerte, kumminuiade ja pisargaasiga rahva algatusel Lihulasse vabaduse eest võidelnute auks püstipandud mälestussammast kaitsva rahva vastu. Alles tulid areenile Rohelised ja millega nad ennast on tõestanud? Kas keegi midagi mäletab? Ja jäävadki vaid Reform ja Keskid, kes sisuliselt MÕLEMAD on teinud meie riigist omale ÄRIPROJEKTI ... Ajal kui ühed mehkeldavad mõõdutundetult rahvusvahelise sionistliku finanseliidiga, poevad teised seebita end uuesti jalgeleupitavale suurvene šovinismile - ja ONGI KOGU LUGU. KUS on siin silmapiiril jõud kellele panustada, kas keegi näitab?
ARVAJA
2010-12-16 00:04:45
Mina ütlen:
Kõik need asjad, mis siin kirjas, on minu ja minu ema arvamus. Ainult, et härra Kaarel Pürg on osanud asja lühidalt kokku võtta.
ARVAJA
2010-12-16 00:31:44
Olen sinuga nõus - Pronksiöö puhul on tegemist rahvusvahelise skandaaliga.
Aga palun mitte segi ajada Linna ja Riigi voliala. Aga nagu kommentaaridest nähtub, siis on seda tehtud, seepärast selgitan, mis on Linna ja - mis on Riigi voliala. Linn vastutab samas linnas toimuva ja mitte toimuva eest. Linnas on vastutavaks isikuks Linnapea. Riik vastutab riikide vaheliste juhtumite tõttu. Nt. Eestist pärit kurjategijad jäävad Ameerikas kuriteoga, nt. kullarööviga vahele. Riigis on vastutavaks isikuks Peaminister.
kriibu
2010-12-16 06:34:52
Pürgi artiklikeses on üks sõna, mis mulle eriti meeldib: VALVSUS. Kas kodanik Pürg kuulus kunagi kommunistlikku parteisse? Nii armas nostalgline sõna, kohe pisara võtab silma...
Aga muidu, jah, üsna hästi Keskerakonna "valimiskampaaniat" kirjeldatud.
kriibu
2010-12-16 08:46:42
Millal Keskhädal räägib KaPo teabeettekandest Savisaare kohta?
|