Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Rail Baltic - kellele ja milleks?

Enn Oja  2013-12-04 07:46:25
seda rautted on vaja teattud varrgale et pommitud rahaga ehitada otseliin Pr'üssel-Katar`iinentaal .

http://www.iseseisvuspartei.ee/test/index.php/artikleid-liikmetelt-avatud/items/enn-oja-rail-baltic-kellele-kuhu-kelle-arvel.html

Pole vaja!  2013-12-04 08:28:09
Õigus. Tegelikult ei taha me mitte kuhugi sõita ja mingit raudteed pole meile vaja. Kinni tuleks panna ka lennujaam ning lõpetada reisilaevaliiklus Tallinna sadamast.

Ettepanek KE toimetusele  2013-12-04 09:22:00
Lõpetage oja-taoliste pahatahtlike keelesolkijate kommentaatride avaldamine. Olgu KE ja KN niigi palju eestikeelsed ja eestimeelsed !

oigejavasemba  2013-12-04 09:25:19
Tõsi mis tõsi, ei ole meil vaja oma korteristki välja kolistada, mööda maailma kondamisest rääkimata. Istugem kodus ja imegem päkka! Ja vingugem edasi! Vingumine on meie leib!

Enn Oja  2013-12-04 10:19:39
väga õjjge ettebanek ettebanejalt . miss ned kuradi 'oja-taolised' kirjutavad nagu ma.tts 'ääldab . kirjutada tuleb ikka nõnna nagu klikk käsib !
'ääldad S'URRA ja KALLDA aga kirjutad SURRA ja KALDA .

Kule ojaenn  2013-12-04 13:00:20
Sinust ei saa ka seegipolest ojapetsi

Enn Oja  2013-12-04 13:27:39
tahid vist 'öölda 'ojabettsi' ? aga kukkus vällja nigu alati .

ojjjallle  2013-12-04 13:38:15
kui sa ise aru ei saa siis tuleb sul jalad betooni ja näpud kipsi valada

Enn Oja  2013-12-04 15:52:13
ära sis v'oolim mütsikestunusta .

õjje.nd  2013-12-04 15:52:35
v'oolim - v'oolium

vaagija  2013-12-04 23:46:28
Oeh, ja mina arvasin tõsimeeli, et Oja Enn ei oskagi eesti keelt kirjutada. Aga nüüd, kui tema suurteose diagonaalis üle lugesin, siis näen, et oskab puhast eesti keelt küll!
Mul endal on sellest Rail Balticust lõppkokkuvõttes selline arusaam järgi jäänud, et seda tehakse kõike vaid strateegilisel eesmärgil - meil siin Euroopa piiri- ja ääremaal on vaja läbi lõigata ida-läänesuunalised idalaiusega raudteed ja selle asemele ehitada põhja-lõunasuunaline üks strateegiline läänelaiusega raudtee... teisi põhjuseid ei leia...
Nendel teemadel sooviks isegi Enn Ojaga diskuteerida, aga ühel tingimusel... jäta see jonnipunni jonnimine ja kirjuta ka siin eesti keeles. Seni ma ei loe ühtegi sinu kommentaari - ma peaks oma vanade silmade peale vihane olema, et neid sinu veerimisega pingutama hakata.

Poliitproff  2013-12-06 00:32:57
Läbi løigata millised raudteed vaagija?

vaagija  2013-12-06 10:38:09
Nojah, Poliitproff, eks ta piltliku väljendina välja nii kukkus, aga põhimõte on selles, et ikka idatransiiti edasi vähendada, mille eest soomlased, lätlased, leedukad meid taevani kiidavad ja Klaipedasse lubasid isegi Ansipi vägeva ausamba tänutäheks püstitada, et me neile oma transiidi Venemaalt kinkisime. Enn Oja on ju ka oma uuringutes piltlikult hästi selgeks teinud, kui väikeseks on kokku kuivanud idatransiit meil - vist oli 0,7 (!) naftarongi päevas lõigul Võru-Valga. Uued valimised ju varsti jälle tulemas ja selleks ajaks peame oma vaesed valijad üles kütma Ansipi kaitsele, sest muidu tuleb Putin... eks selleks Siim Euroopa transpordivolinikuna veel enne oma töö lõpetamist seal püüab meile seda Rail Balticut kaela määrida... ja Koidula piiripunkti vägev betoon koos hirmkallite rõntgeniaparaatidega võib jõude edasi seista tühjalt... tublid majandusemehed meil ju...

Paar küsimust Vaagijale  2013-12-06 11:25:49
Kas Vaagija Luuga naftasadamast on midagi kuulnud, mille projekteerimise ja ehitamisega hakati ammu enne pronksiöö mäsu pihta. Ning veel: mida kuradit peaks neil teoreetilistel naftrarongidel Võrust Valka asja olema? Mida need seal teeksid, või kuhu edasi läheksid?

Enn Oja  2013-12-06 12:21:18
õli liigub sadamatesse ikka õkkva sest nõnna tuleb odavam ni tarrniale kujga prahhtiale . k'iirus (ajavõjtt 1-2 p'ääva) säl eriti ej l'oegi, alati on mittmebääva varu olemas .
mejjegandis liigupki vedelgütus põhiliselt Klajpèedasse kus taristugi olemas . kassvab ka Venttspills ja Ljeepaaja . onn ju lätakatel isegi oma õlilaevastik olemas, mejjl vajd mõni pisike varustustankker sadamates .
Riiga jääb suurtele tankkritele suletuks sest sügavus ej luba .
milleks sis suunata õlironnge läbi Pihhkva ja Valga kuj saab õkkva .
arvestada tuleb ka seda et nejjs ida-läänäsuunalistes vedudes võjmutseb mittmegorttselt just l'äänäveettav, tagasi kolisevad alused rohhkem tühja tünnim'oodi .
nii on se ka mujal m'aaillmas . vedasime t'oorajnet Prasilist Amasòonase laanesadamatest trümmid pilgeni täjjs, s'inna aga lokkuskime üle ookkeani vesilastis .
võj tejnenäjdä kastiveoltt Tuunis'esse . täjsskastid läksid s'inna Ammburgist, Antv''erppenist ja Ruàanist aga tagasi tõjme tühjad .

põhigüsimus onngi selles et sel põhja-l'õunasuunalisel kaubaveol pole minngit tulevikku . ja siittk'audu põhhja ej lähä sellest napist sedagi .
Rass`iia eelistab toruvedu ning seda toettavad loomulikult 'näljased' kaubasaajad Tojttslandist ja ümmbrusest .
kinndlasti on palju välljavedada muuttki kauppa mis t'orru ej mahu võjj ej sobi . süsi, pujtt, maagid . kujd ka nendejaokks on juba vasstavad kajjd sadamates olemas nagu ka eriottstarrbelised sadamad .
ejj akata mettsa ega süttvedama Tojttslantti ega Vr'aanssi m'ööda kavandatavat Siimu rautted vajd ikka sellest 'm'ööda' . sest mereveod onn ikkagi 2-3 korrda odavamad . ja mikks peakks kapital''isst valima tee ja vahendi miss on t'alle vähäm kasulik võj koguni kahjulik ?


õjje.nd  2013-12-06 12:23:19
l'äänäveettav - l'äändäveettav
lokkuskime - lokksusime

Enn Oja  2013-12-06 12:25:53
samas ej maksa aga näha Rejjlbooltikus ka tontti et see ehitatakse tankkideveokks Rass`iia alistamiseks . paar löökki õhust lennuki võj rakètiga lööb tunndideks rautteliikkluse töösst vällja ja kogu se tangilaadung sejsab .

vaagija  2013-12-06 16:58:08
to Paar...
Jah, vaagija on midagi Luuga sadamast kuulnud ja mitte kusagil ei ole ma väitnud, et tänu sellele ei lähe nüüd transiidiveod kõikjal vähemaks - loomulikult lähevad. Väidan vaid seda, et see pisku, mis veel ka mööda raudteed liigub, juhitakse ka just veel nüüd Eestist mööda, tänu "headele" suhetele idanaabriga. Aga need kilomeetripikkused naftarongid, mis seni sõitsid peamiselt Petseri kaudu Eestisse, liikusid peamiselt läbi Tartu vist Muugale ja teine haru, mis just läks marsruudil Petseri-Võru-Valga ja edasi vist Ventspilsi, Lieepaja või Klaipeda sadamasse, on nüüd siis lõpuks jõudnud päris null seisuni, rööpad vaid roostetavad. Olen seal veel alles paar aastat tagasi ülesõitudel oodates neid pikki naftaronge näinud.

Poliitproff  2013-12-06 20:05:01
See näitab ju selgelt,kui loll on valitsus oma majanduspoliitikas,selle asemel et venemaaga norm asju ajada,vahivad need tainad løuad laiali euroopa poole ja selle peale ei møtle,et sealt pole midagi oodata,euroopas ei toimu lähema 20a jooxul mingeid suuri arenguid,pigem lähevad asjad veel rohkem persse....arengud toimuvad just venes ja aasias....

muigaja  2013-12-09 09:53:03
Rail Baltic eeldab ju suuri kaubavooge, muidu ei tasu selle raudtee ehitus ära. Mida on Eestist nii suures mahus välja vedada kui meil lõhuti suurtööstus. Ainuke põhjus on uute fosforiidimaardlate kasutuselevõtt. Eks hakatakse fosforiiti odavalt välja vedama ja jälle kahjustades Eesti majandust. Fosforiit tuleb kõigepealt väärtustada kas superfosfaadiks ja siis on see kasulik. Aga enne tuleb rajada väetisetehas. Muuks otstarbeks seda raudteed vaja ei ole. Vaja on ta vaid Soomele, kui edaspidi ehitada tunnel Soome lahe alla.

1 | 2 | Järgmine

Nimi 
E-mail