Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

65 aastat tagasi võinuks Eesti põlisrahvast tühjaks joosta

Leo  2009-10-02 11:49:48
Ants.Ma ei vaidle selle üle,et MOERO lasti põhja mille või kelle läbi.Mees,kes ennast ülese poos meie elasime ühe eestlase perekonnas,kes olid tulnud Austraalia enne sõda.Juku see oli mehe esimene nimi rääkis,et torpeedu laskis laeva põhja,kuid ta kunagi ei öelnud,kas oli lennuk või alveelaev.Tema oli üks nuker mees.Kui ma Malaiast tagasi tulin esimest korda siis ma kuulsin,et Juku on ennast ülese poonud.Jällegi üks onu Stalini ohver!

vanne  2009-10-02 12:00:32
to Leo 2009-10-02 11:43:51

Eestlased jõudsid anda vandeid väga paljudele riikidele. Algul anti Eesti Vabariigile, siis Saksamaale, Waffen- SSis anti vanne Hitlerile isiklikult, edasi Nõukogude Liidule, Inglismaale ja siis jällegi tagasi jne!
Saksa ülemjuhatus ei hoidnud rinnet Sinimägedes mitte sellepärast, et eestlased põgeneda saaksid. Nad valvasid piiri kuni viimase hetkeni ja põgeneda üritajad pandi kas vangi või lasti maha.
Nii Sinimägede kui ka Soome rinne olid omavahel seotud. See hoidis ka punalaevastikku Kroonlinnas kinni, mis muidu oleks hakanud tegutsema Läänemerel ja Taani väinades. Lisaks said Eestis ja Lätis asunud väeosad kogu kütuse ja toidumoona kohapealt.

Leo  2009-10-02 12:31:47
harris.Imelik on see kuradi väikeseriigi rahhva elu,eriti sõja´ajal!Kui ma sinusuguse kirjutusi loen,paneb mind naerma ja miks?Kui meie soomepoistega lõime venelase teiselepoole Ema jõge-seal olid venelaste tanke,millel olid veel valget viisnurgad peal,samuti oli nende veomasinatel.Ameeriklased varustasid venelasi päris häste.Ma istusin Emajõe kaldal tõmmasin sigareti Camelit Made in USA.Panin endale selga tuliuue ameerika sõjaväe särgi ja uued saapad.Niisuguseid söögi kraami ma polnud varem näinud.Ma ei imestaks,kui sa kirjutaks,et ameeriklased pommitasid Tallinat-Tartud ja muusi Eesti linnasid ja nüüd sa tuled oma kõnega välja,et ameeriklased kavatsesid purustada Riia tööstuse osa!!? Ja mis veel huvitavam,et ONU STALIN KEELDUS SEDA TEHA!!!!Aga sa usud ka seda,et Stalin ei läinud Hitleriga põrgu vaid taeva.!

Leo  2009-10-02 12:39:41
vanne.See kuradi SS teeb paljude sinusugustele viha!Mille pärast?Kui VANAKURAT oleks eestlastele ulatanud pommi mis oleks Eestile vabatuse annud/ja ainuke asi oleks olnud,et tollekortsed Eesti noored oleks selle eest oma hinge annut kuradile-siis 99.9% noort oleks seda teinud.Teine asi,kui sa loed ajalugu siis suurem jagu mopi mehi kuulusid PIIRIKAITSE RÜGEMENTI!

Leo  2009-10-02 12:41:16
Autorile.Mõni kuu tagasi minu E-maili aadress oli kesknädalas!

Leo  2009-10-02 12:50:15
ambuja.Mite ükski tolleaegne sõdur ei võidelnud Hitleri "SUURE ASJA"eest/nagu tegid paljud Korpuse mehed,kes võitlesid "STALINI SUURE"asja eest!

harris  2009-10-02 12:53:19
Leole

Mis puutub relvastusse, siis ka saksa tankistid ütlesid, et sovjettidel olid USA tankitõrjerelvad, mis tegid tõhusat tööd ka Kurski kaare tankilahingu ajal.
Aga miks pidi Punaarmee juhtkond teisiti soovitama? Esiteks jäid Riia tehased terveks ja pommirünnakuga löödi hoopis sakslaste ja lätlaste kaitseliinid segi, mis kergendas Punaarmee läbimurret.
Poltava- Mirgorodi piirkonnas asunud USA pommitajad pommitasid näiteks Rumeenia sadamalinnad puruks.
Seoses põrguga küsin hoopis sinult, et mis vahe on Stalinil ja Hitleril võrreldes Churchilli, Rooseveldiga? Või nendega, kes seda nelikjõuku Wall Streetilt finantseerisid?
Tallinna pommitamisest.
http://www.kesknadal.ee/est/uudised?id=1252
http://www.kesknadal.ee/est/uudised?id=1287
http://www.kesknadal.ee/g2/uudised?id=1305


Leo  2009-10-02 12:55:46
ambuja.Valge laev oli venelaste propokanda/nad lootsid,et rohkem eestlasi usub seda valged laeva ja jäävad seda Eesti ootama.Paljud tegi seda ja see valge laev viis neid hiljem Siberi!

Leo  2009-10-02 13:01:06
harris.Rooseveld oli haige mees.Churchill tahtis maabuda vägedega Balkanis ja murda sakslaste rinde läbi to soome laheni

vanne  2009-10-02 13:47:14
Leole

Aga miks häirib sind see, kui täpsustatakse, kellele Waffen - SSis vanne anti? Ka piirikaitserügemendid kuulusid Waffen - SSi koosseisu!
(näiteks: Eesti SS-Piirikaitserügement "Tallinn"
– Estnische SS-Grenzschutz Regiment Reval)
Genfi konventsiooni rikkudes sundmobiliseeriti 50 000 meest, kellest 38 000 võeti armeeteenistusse, ülejäänud suunati omakaitsesse.
Hiljem võeti paljud piirikaitserügemendid täies koosseisus Punaarmeesse üle.
http://et.wikipedia.org/wiki/20._Eesti_Relvagrenaderide_SS-diviis
20. SS - Diviis.
Lisaks veel.
http://et.wikipedia.org/wiki/300._Eriotstarbeline_Diviis
300. Eriotstarbeline Diviis oli Teises maailmasõjas Saksa sõjaväe koosseisus põhiliselt eestlastest koosnenud relvaüksus. Diviisi lahingtegevus toimus Idarindel Teise maailmasõja ajal. Diviisi sõjategevus lõppes 1945. a. veebruaris.
http://www.kool.ee/?6122
Eriotstarbeline 300. jalaväediviis formeeriti Eestis 18. mail 1944. Diviisi tugevuseks oli 10628 meest,
Diviisi juhtkond koosnes Leningradi alt taandunud Saksa 13. lennuväediviisi ohvitseridest. Diviisi ülemaks oli Esimese maailmasõja kogemustega, juba eakas kindral Paul Höfer. Viimane oli rahulik mees ja eestlaste suhtes sõbralik ning mõistev.
Nõukogude sõjaajaloolased on kirjutanud, et eestlaste mobilisatsioon ajas nurja Punaarmee juhtkonna kavandatud Eesti "vabastamise" saksa okupantidest. Eestlaste mobiliseerumine ei meeldinud ka Inglismaale, kes toetas N. Liitu.

laevnik  2009-10-02 13:51:28
to Leo 2009-10-02 12:55:46

"Valgest laevast" rääkisid siiski nende riikide raadiojaamad, mis olid osalised Teherani - Jalta sobingutes, jättes ise viimati nimetatud sobingud raadiosaadetes mainimata!

rahakott  2009-10-02 13:56:42
to Leo 2009-10-02 13:01:06

Ka vabamüürlasel Rooseveldil olid taustajõud, kes tegelikult otsustasid, mida tegelikult teha!
Suured riigijuhid on võrreldavad ettevõtte tegevjuhtidega, kes töötavad ettevõtte omaniku alluvuses. Omanikku või aktsionäre ei tarvitse laiem üldsus teadagi.

tulejumalappi  2009-10-02 20:45:44
kulla kommenteerijad!
Esiteks on vildakas juba artiklis mainitud nn "Karjala" võimalik iseseisvumine. Karjala riiki pole kunagi olnud. Lääne-Karjala oli Soome koosseisus(kuni Talvesõjan lõpuni) ja Ida-karjala venemaa koosseisus (ja on siiamaani).
Uluots ei kutsunud eestlasi SS-i astuma, vaid soovitas kasa minna saksa mopiga.
Inglased ei pommitanud 1944 Tallinnat ega Pärnut.
"Moero" uputas vene torpeedolennuk.
Eestlased ei võidelnud 1944 mitte Suursaksamaa võidu eest, vaid salajaseks eesmärgiks oli hoida Eesti vaba Punaarmeest, kuni sõda oleks lõppenud (muidugi asjatu lootus).

Tule jumal appi tulemjumalappile!  2009-10-02 22:04:12
Milline piiratud arusaamine! Pärast sõda sai 2-st Karjalast üks suur Karjala, mis lühikest aega oli isegi NSV staatuses nagu Eestigi, aga kuna Soome oli sealt põlisrahva ära viinud, viidi Karjala NSV liiduvabariigi staatusest üle ANSV staatusesse. Kui pole rahvast ei saa olla riiki! Kalevala rahva kadumine on täielikult Soome nõmeda kaitsepoliitika tagajärg!
Mitte keegi pole süüdistanud Uluotsa, et ta oleks mehi SS-i kutsunud minema! Uluots kutsus mehi Eesti piiride kaitsele ja tal polnud vähimatki teavet 28.nov-1dets 1943 Teherani salajasest diilist ja kokkuleppest ning lootis nagu tuhanded teised naiivsed rahvuslased sõja kiirele lõpule ning
inglaste-ameeriklaste päästvale sekkumisele.
Tallinna pommitamiseks kasutati lisaks vene lennukitele ka USA lennukeid, ning väga väikeses ulatuses ka liitlaste piloote. Ühe Tallinna lähedal allakukkunud USA pommitaja tükkidega võib tutvuda Lagedi sõjaajaloo muuseumis. Üldistatult võib siiski öelda, et Tallinna pommitati Vene ja USA lennukitega liitlaste poolt.
Tegemist oli 100% liitlaste ühise aktsiooniga, kuigi teostamisel oli Vene poole osa peamine - ideolooogia ja nõusolek aga võrdsed. Eesti linnadele korraldatud terroripommitamised a la Dresdeni sadistlik hävitamine toimus kättemaksuaktsioonina vastuseks eesti üksuste meeleheitlikule venelaste rünnakute tõrjumisele ja edukale venelaste sillapeade hävitamisele 24.veebruari 1944 paiku. Kui liitased oleksid aumeestena Eesti saadikuid USA-s ja GB-s Teherani kokkulepetest teatanud, oleksid kõik Narva jõe joone ja Sinimägede verevalamised, ning Eesti linnadele korraldatud terroripommitamised ära jäänud. Teherani 28.nov.-1.dets. salajased kokkulepped olid Eesti jaoks mitte vähem hukatuslike tagajärgedega kui 1939. a 23. aug. MRP, võibolla isegi hukatuslikumad! Tulejumalappi kommentaari viimane lause: "eestlased ei võidelnud 1944 mitte Suursaksamaa võidu eest, vaid salajaseks eesmärgiks oli hoida Eesti vaba Punaarmeest, kuni sõda oleks lõppenud (muidugi asjatu lootus)" - on 100% õige ja nii see ka oli. Eriti tuleks rõhutada sulgudesse paigutatud väidet - "muidugi asjatu lootus". See et nii rumalalt loodeti, tulenes sõjaeelsest propagandistlikust ajalookäsitlusest, mis on juba eraldi teema.

MRPst  2009-10-02 22:17:19
Nagu Ribbentropi hilisemast avaldusest selgus, kulgesid läbirääkimised Kemlis sujuvalt. Poola suhtes olevat kiiresti kokku lepitud. Raskem olevat piiri tõmbamine Balti riikide piirkonnas, mis Inglise- ja Prantsusmaa poolt olevat lõplikult müüdud N. Liidule. Saksamaa olevat oma huvipiirkonna Düüna jõega ära märkinud, Stalin soovinud aga teiselpool Düünat asuvaid Läti Kuramaa sadamaid.
Kuna otsuse peab langetama Hitler, läheb sama päeva õhtul Moskvast teele šiffreeritud telegramm: „Palun kohe Führerile teatada, et lõppes esimene kolmetunnine läbirääkimine Stalini ja Molotoviga. Läbirääkimistel, mis meile kujunesid muide täiesti positiivseks, et lõpptulemuse määravaks punktiks on – kas loovutame Liibavi ja Vindavi sadamad Vene huvipiirkonda. Oleksin tänulik Führeri nõusoleku teate saamise eest veel enne kella kaheksat saksa ajajärgi. Mõlemapoolsete huvipiirkondade kindlaks määramiseks kogu Ida-alal on ette nähtud lisaprotokolli allakirjutamine, milleks ma andsin oma nõusoleku. Ribbentrop.”
Veel enne kahe tunni möödumist tuli Hitleri vastus: „Jah.”

kolmikpakti tagamaadest  2009-10-02 22:48:07
1939. aasta suvel algas maailma suurvõimude vahel dplomaatiline võitlus Soome, Balti riikide, Poola, Rumeenia ja Bulgaaria piiride garanteerimise pärast.
Pärast Austria ja Tšehhoslovakkia okupeerimist Saksamaa poolt ning Saksa-Poola vahekorra teravnemist tulid lääneriigid järeldusele, et Versailles' rahulepingu nõudeid (õigemini diktaati) eiranud hitlerlik Saksamaa taotleb kogu Euroopa hõivamist ja nad alustasid kiiruga kaitse organiseerimist.
Tollane Inglise peaminister Churchill, olles tuntud Saksamaa ägeda vastasena, sai sellel poliitika õhutajaks, kes taotles sidemete loomist N. Liiduga. Saksamaa idapiiri ohustamiseks oli vaja luua ühisrinne, et siduda Saksamaa sõjalised jõud, kui need peaksid tungima läände.
Et garanteerida Ida-Euroopa riikide piire, tegid Inglismaa ja Prantsusmaa Hitleri vallutusiha kartuses N. Liidule ettepaneku poliitilise ja sõjalise kolmikliidu loomiseks ning sõlmida sellekohane leping. 16. aprillil andis Moskva oma nõusoleku läbirääkimiste alustamiseks. Neil läbirääkimistel, mis peeti salaja Moskvas, selgus aga üsna pea, et N. Liit on nõus astuma kolmikliitu vaid tingimusel, et ta võib vastutasuks tõmmata oma mõjusfääri Poola, Türgi, Rumeenia ja Bulgaaria kõrval ka Soome, Eesti ja Läti. Diplomaatilises keeles oli see nõudmine varjatud sõnastusega, et N. Liit saab õiguse garanteerida nende riikide iseseisvust ka siis, kui need riigid sellist garantiid ei soovi. Samuti esitas N. Liit kategoorilise nõudmise, et tema määrab, millal Ida-Euroopa on ohus ja seal olevate riikide piirid vajavad garanteerimist. Samaaegselt nõudis N. Liit endale õigust saada Balti riikides sõjalisi tugipunkte.
Prantsusmaa oli kohe nõus kõne all olevaid riike Stalinile loovutama. Inglismaa oli küll esialgu vastu, kuid nõustus samuti.

järg kolmikpakti tagamaadest  2009-10-02 22:52:06
Hiljem on Winston Churchill selle kohta kirjutanud:
"Takistuseks selle kokkuleppe sõlmimisele olid needsamad piiririigid ise, kes kartsid, et Nõukogude
abi vastuvõtmisel kaitseks sakslaste eest tuleb neil Nõukogude armeed oma territooriumilt läbi lasta ja et seeläbi lülitatakse nad lõpuks kommunistlikku Nõukogude süsteemi, mille vihased vastased nad kõik olid. Poola, Rumeenia, Soome ja kolm Balti riiki ei teadnud, kumba rohkem karta - kas Saksa agressoreid või Vene päästjaid. Nimelt just see halvas Briti ja Prantsuse poliitika.“
10. juulil 1939 esitas Eesti saadik A. Torma Briti välisministrile noodi, milles Eesti valitsus deklareeris, et "Eesti on valmis kaitsma oma neutraliteeti kõigi olemasolevate vahenditega ja et Eesti suveräänsuse nimel ei saa Eesti valitsus anda ühelegi võõrriigile õigust sekkuda Eesti riigi siseasjadesse.
14. juunil esitas Briti välisministeeriumile noodi ka Londonis olev Soome suursaadik G. A. Gripenberg. Ka Soome deklareeris, et tahab jääda rangelt neutraalseks ning ei luba ilma tema nõusolekuta endale ühtki riiki appi tulla, pidades seda tegevat riiki agressoriks.
Kahjuks ei muutnud Eesti ja Soome esitatud noodid Briti valitsuse meelt, kes oli hakanud samm-sammult järele andma N. Liidu ja Prantsusmaa ühisele survele. N. Liit põhjendas oma pealekäimist Balti riikide garanteerimiseks väitega, nagu ähvardaks neid oht Saksamaa poolt. Selle põhjuse kõrvaldamiseks sõlmisid Eesti ja Läti 7. juunil 1939 Saksamaaga mittekallaletungi lepingud.
Juulis 1939 saavutati Inglismaa ja Prantsusmaa ning N. Liidu vahelistel läbirääkimistel Moskvas kokkulepe kõigis põhilistes küsimustes. Ühtsele seisukohale ei jõutud vaid kaudse agressiooni mõiste määratlemisel. Kolmikliidu lepingu tekst, milles olid täidetud kõik N. Liidu esitatud nõudmised, oli allakirjastamiseks valmis.
Liidulepingu allkirjastamiseks valmisolekut kinnitas Prantsuse peaminister Eduardo Daladier 18. juulil 1939 Prantsuse saadikutekojas peetud kõnes, kus ta muuhulgas ütles:
Lõpuks ometi! Peale nii paljude raskuste võib arvata, et oleme jõudnud õnnelikult sadamasse, sest Molotov deklareeris, et poliitiline kokkulepe on tegelikult saavutatud. Kuid kui me nõudsime, et see saaks ka kohe alla kirjutatud, polnud Molotov sellega nõus."
Kolmikpakt allkirjastati 1939. aasta 15. oktoobril.

Leo  2009-10-03 03:24:40
tulejumalappi.Väga häste vastatud-hea on lugeda artiklit,kus pole sees mingisugust kommunistide või endiste kommunistide arutusi,mida nemad õpisid punaste aeg koolis,kus must muudeti valgeka ja valge mustaks.Inimesed,kes kirjutavad ajaloost nüüd on täis vähe õigust ja palju punaste prpukandat!Mis puudub ameeriklaste pommitamist Tallinat,on ka huvitav asi.Kui meie taganesime Pedja jõe äärest lendas suur eskadrill lennukeid meist üle ja kõigil olid valget viisnurgat tiibatel ja kerel.See oli jälle hea propokanda punastele,et ameeriklased pommitasid Eestilinnasid.Ameerika varustus tõesti nuumas venelaste sõjaväge!Ka mina sain esimest korda maitsta,kui head olid Amide konservit ja sigarettitPoliitika on üks vastik asjandus-tänane liitlane on hommne vaenlane.Veel kord sinule suur tänu õige vastuse eest.

Leo  2009-10-03 03:29:06
vanne.Väga vähe eestlasi antsid vande her Hitlerile.Suuremjagu karjus HEI ÜTLE!.Mina antsin vande,kui minust sai Noor Kotkas ja teine vanne oli kui minust sai Austraalia kodanik ja kolmas vanne oli Austraalia Sõduri Vanne!

Aitäh, Leo  2009-10-03 07:06:46
Sinu kui kaitselahingutes ise osalenud võitleja kommentaarid ja mälestused on väga vajalikud ja olulised. Valgete viisnurkadega lennukite eskadrill - kas tõesti USA lennukid?!!! Samuti see enesele otsa peale teinud Juku lugu, kes kaotas venelaste poolt põhja lastud Moerol naise ja lapsed?, jõudis ise veel Austraaliasse ja ei suutnud seal psühhotraumast üle saada ega uut elu mõtet leida! Väga inimlik juhtum. Võibolla oskaksid nende juhtumite kohta veel midagi öelda!
Eestlaste saatusi on vaja uurida ja teada!

Eelmine | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Järgmine

Nimi 
E-mail