![]() Eesti luure leitnant: Estonia hukutas Vene kaup, Rootsi korraldus ja Eesti tõprakuulekus
pupuu
2005-04-27 11:53:27
inimesed kaevavad yles ikka ja jälle et maailm neid ei
unustaks kas poleks aeg juba edasi minna...
Juri Antropov
2005-04-27 13:02:13
Pooltõest on arenemas kolmveerand tõde. Uustalu on nimed
õieti väljaöelnud ja asju mingil määral teadvad inimesed
võivad nimedega seotut toetada. Ainuke küsimus, kus on
segadus on selleskes oli otseselt operatsioni taga: kas
Kaitseministeerium, Kaitsejõud või Kaitseliit. Ilmselt võib
väita, et Einseln oli veel mahavõtmata ja võimule trügis
teine grupp, mis koosnes kõige kolme poole esindajatest.
Selge jura
2005-04-27 16:08:43
Milleks nii palju jama ajada?
1. Kui isegi oleks vaja olnud mingeid autosid veesata, siis
poleks seda tehtud kindlasti vastu lainet. Ilm oli ju
tormine. Isegi lollpea poleks seda nii tegema hakanud,
rääkimata meremeestest või õppinud agentidest.
2. Vaja oleks olnud pääseda autotekile ja avada ka juhtpult
ning saada sinna ka toide. Seda ilma laevapere vastutava
isikuta juba teha ei saanud.
3. Kui visiiri oleks avatud nii nagu Uustalu jutustab,
oleks pidanud vigastused (muljumine) olema sümmeetrilised.
Seda aga nad polnud.
4. Kui rääkida vöörilukkude rebenditest, siis need on
erinevad, kui midagi murdub aeglase surve all ja kui midagi
puruneb löögi tulemusel. Uustalu pole ka seda arvestanud.
5. Merevõhiklus tuleb Uustalu juures välja, kui ta väidab
minit pikikallet. See saab tekkida küll, kuid ainult kahel
juhul: kui tegemist on eraldatud lastiruumidega ehk
trümmidega ja kui laeva diferent oli juba algusest peale
vööri. Viimast aga Andresson vaevalt oleks lubanud. Isegi
kui see oleks tekkinud, oleks masin selle kütuse või
ballasti ümberpumpamise teel kaotanud. Vesi on aga vedel
aine ning voolab allapoole. Siledal autotekil mingit
püsidiferenti tekkida lihtsalt ei saanud!
6. Vigane on väide ka Uustalu teooria, et vesi kogunes
ainult ahtrisse ning tegu oleks olnud nagu edasi-tagasi
loksuva veemassiga. Tegelikult sellistel juhtudel hakkab
vesi loksuma hoopis pardast pardasse! Kuna staatilise jõu
asemel toimisid sel juhul dünaamilised jõud, siis piisas
laeva ümberajamiseks ka 2-3x väiksemast lainehulgast kui
staatilise kreeni korral.
7. Uustalu pole vist ise kinnitanud ühtki autot sellistel
tekkidel, mina aga olen. Ja võin kinnitada, et ka
paarikümnekraadine kreen neid lahti ei kisuks. Kui nad
muidugi üldse kinnitati! Kui aga juba laev vajus
dünaamiliste löökide tulemusel lõplikult kreeni, siis
loomulikult ei pidanud enam kinnitid ning autod vajusid
allapoole.
8. Laeva nina oli itta enesestmõistetavalt, sest juhtumi
avastamise järel pöörati laev kohe vööriga allatuult.
Muu kohta ma ei oska midagi öelda, sest ma pole LUULETAJA.
võhik
2005-04-27 16:18:37
Olen ka merevõhik aga eelmine mees siin pole vist lugu
lugenudki, ja kas selline autokinnitaja minevikuga vend
üldse lugeda õieti mõistabki.
Alates tema esimesest vastuväiteston jutt uppunud: Uustalu
rääkiski, et laev oli allalainet, siis juhtus nupuga
eksitus ja pärast läks nagu läks.
Bobi
2005-04-27 20:07:27
Selge jura on asjalikud vastuväited toonud. Olen ka ise
neil parvlaevadel töötanud ning võin vaid kinnitada, et
Estonia põhjaminekus polnud mitte midagi üleloomulikku. Kui
just marslased välja arvata. Aga viimaseid pole
millegipärast keegi veel lauale trumbiks käinud.
pole paha
2005-04-28 11:22:39
vähemält juletakse välja öelda, et eestlane on ikka veel
orjamendaliteediga
saksad ütlevad ja meite jokseme, ikka jookseme
nii?
2005-04-28 17:10:14
mida uskuda, mida mitte...
Jänis
2005-04-29 11:46:54
Ma tahaks ta teada, miks nii palju jama ajada... Uustalu
väidete vältimatuks eelduseks on, et laeva juhtisid
raskekujulised idioodid. Mu meelest natuke liiga julge
eeldus, kui pehmelt öelda.
Version
2005-04-29 17:58:49
Tore versioon, muidugi. Samas oleks Rootsi poolsetel
kamandajatel olnud kordades lihtsam "maksakas ja näkku"
anda omaenese tollitöötajatele, selle esemel, et laev põhja
lasta. No loomulikult nad ei soovinud seda põhja lasta,
kuid ikkagi oleks olnud lihtsam peksta oimetuks omaenese
territooriumil olevad kontrolleerijad, kui hakata sihukest
tsirkust tegema mingi laevaga.
Aga midagi hämarat selles loos on, see on kindel. Kasvõi
vaadates Rootsi enda kriminaalfilme nende eriteenistuste
tegemistest, siis, kui jänkid ja vankad eelistavad
vastasele kuuli kerre lasta, siis Rootsi agent ostab poest
korgitseri, mille ta vastasele mõnuga kaela kaudu ajju
keerab. Poolviltu alt ülesse ... Mine tea.
heiki herman soome
2019-10-03 10:50:01
mitte vene kaup, vaid nõukogude sõjaväetehnika jne...
rootsi korraldajad eestis joodeti purju ja osteti kingitustega ära... seda on ka asjaosalised tunnistanud ja kahetsenud... pika artikli kokkuvõte on ikkagi see, mida ma juba kohe alguses ka rootsi päevalehes kirjutasin, et amatörism ja ilma koolituseta tegelased uputasid mitte sõidukorras estonia... laev, mis oli nii paljude vigadega ning katkiste ja kõdunenud päästevahenditega... vanglasse oleks pidanud sattuma kohe kindlasti laeva eestisse müiüjad ja organiseerijad ja need olid väliseestlastest ahinetsejad firmast Nordström & Thulin, kelledel olid kõik laevad nii halvas olukorras, et need ei saanud sõita rootsi lipu all...
tiit tiidemann
2019-10-05 11:22:01
jamavõitu tehnilisest seisukohast
2019-10-27 13:19:57
|