![]() Edu tagatiseks pole sildid, vaid tegelik töö
Rein Mark
2004-02-11 13:40:00
Keskerakond on ainuke suurtest erakondadest,kelle yheks
prioritee-diks on olnud kogu aeg sotsiaalpoliitika.HEA KUI
ON TEKKINUD ARVESTATAV LIITLANE.
Vallo Tamm
2004-02-11 15:08:03
Tubli Kadri! Ainuke häda on selles et võim on
taasiseseisvumise ajal olnud ühe klanni käes ja tundub et
respublikaanide näol selle klanni positsioone kindlustati,
nii et vaevalt on midagi võimalik teha kui nende käsutuses
on press, meedia,raha, mis igal vajalikul momendil alustab
laimukampaaniat nende suhtes kes ei ole nendega. Seda
raiutakse päevast päeva inimesele pähe ja viimaks see
jääbki uskuma.
Respublikaanide tegusid pole kuskil näha v.a. nende
sellised väljendid nagu "tahaks,oleks, võiks" jne.
Tehakse suur kära millestki ja sinna see jääb kasvõi
näiteks õpetajate palgad!
KAS EI OLEKS AEG LÕPETADA KÕIKVÕIMALIKUD KATSED EESTI
RAHVAGA! Mida teha?
Ilmar
2004-02-11 18:35:19
Ehk hakkavad ka meie sotsid aru
saama,et ainus tee,kuidas vähendada
ebavõrdsust ühiskonnas ,on astmelise
tulumaksu idee. Kuid kuna meedia
omanikud ja seal ka juhtkohtadel
olevad inimesed kuuluvad
jõukamasse kihti,kellel tuleks siis
endil rohkem ära anda,on sellele
ideele vastupropaganda väga tugev.
Kui aga isegi meie sotsid,erinevalt
Euroopa sotsidest veel sellest pole
tahtnud aru saada,siis jutud
ebavõrdsuse leevendamisest jäävad
tühipaljasteks sõnadeks. Muud
võimalust ju selleks pole.
Meelis
2004-02-11 20:51:05
Mis asi veel "Keskerakonna fenomen" on?Kas peasekretäri
koht tähendab seda , et võib ise selliseid "huvitavaid"
mõisteid välja mõelda ?
Ma pole kunagi kuulnud et ükski erakond on arvamusküsitluse
tulemuste põhjal öelnud et on eufooriline kõrghetk.
Pets
2004-02-12 09:39:23
Ehk on härrad sotsialistid kursis elu põhitõdedega, et
leiba erineval moel viilutades see suuremaks ei lähe.
Majanduses on see rumal asi, et ümberjagamisest tekkivad
moonutused ja täiskoormuse kadu vähendavad ressursside
koguhulka. Mida rohkem ümber jagad, seda vaesemaks lähed,
rääkimata masinavärgi käitamiseks vajalikust ametnike
armaadast.
kõrvaline
2004-02-12 12:52:38
Tubli Kadri.Olen täielikult sama meelt.Siinsed tatipritsid
polegi veel sõimlema tulnud.hr.pets aga lõpetagu demagoogia
leiva viilutamise näitega,mis ei veena kedagi.Lugu selle
uue nimega,aga kahjuks jah selline,et tegijad ju ikka need
vanad,kes kunagi selle sotsialistide imago maha salgasid ja
kas selletõttu neid ikka enam usaldada saab?Isiklikult ei
talu hr.Nestori demagoogiat,mis lõi välja viimases
Foorumis,kus arutleti ravimi poliitikat ja hindu,mida siis
nii Oviir,kui ka Nestor minu meelest tegid väga ebausaldust
äratavalt.Mida räägib Oviir sellest,mis ei kuulu tema
ampluaasse ja toob oma viina sokke näiteks,samuti lõpetas
Nestor vana retoorikaga,mis paljastas ta tegeliku sisu.
Ei tea kohe tõesti enam,keda valida.
Kaplinski ja Padar olid siiski siirad oma avatuses.Raske
saab aga seda ellu viia.Koos ehk suudate tõesti pööret
teha,aga oma keskel peavad mõlemad parteid puhastust
tegema,et mõtlevaid inimesi ka oma poole võita,mitte vaid
manipuleeritavat massi,keda loodan vähenemas,sest kõvasti
on juba petta saadud.
lugeja
2004-02-12 16:23:22
Kadrile - edu!
Kommenteerija Petsile - väga õige tähelepanek see leiva
jutt! Ja nüüd lugege tähelepanelikult oma lauset uuesti ja
seekord rõhu asetusega sõnadel ERINEVAL MOEL. See tähendab,
et leiba saab lõigata ka senisest erinevalt, siiani on seda
aga tehtud kogu aeg ühel moel.
eesti töörahva
2004-02-12 19:40:44
...kukil ratsutab vohav bürokraatia ning
kodumaised&välismaised saamamehed.Just see seltskond peab
tööinimest virisevaks saamatuks ajudeta luuseriks.
Vilks to kõrvaline
2004-02-12 20:34:14
Selgituseks Oviirist. Kui on tegemist ravimituruga , siis
tõttab
daam alati oma sõbrannadele appi , kes antud alal
tegutsevad ning oma positsiooni ära kasutades üritab välja
võidelda neile iga hinna eest soodsaid tingimusi. Iseasi ,
kas talle sealt ka midagi kukub.
kah sekka
2004-02-13 13:50:24
Leiba saab ju muidugi jagada 12 tükiks nii, et 11 tükki
kuulub mulle ja 1 tükk jagage kõik omavahel.
logosaurus
2004-02-13 15:12:24
Petsile - õige tähelepanek.
Kadrile - mõtleks veidi veel, kas leivaisa ikka õige mees
on
Ilk
2004-02-15 15:27:36
Koostöövõimeline kõigi sulidega on keskerakond olnud alati.
Kadrile
2004-02-15 15:59:09
Kas nüüd kui Vilja tikkub Edgari maha jättma lähed
Hundisilmale perenaiseks?
1
2004-02-16 09:22:19
Kadri on suur tugev eesti naine.
saab Hundisilmal hakkama...
ww
2004-02-16 19:05:25
Protocol II Economic Wars
Protocol III Methods of Conquest
Protocol IV Materialism Replace Religion
Protocol V Despotism and Modern Progress
Protocol VI Take-Over Technique
Protocol VII World-Wide Wars
Protocol VIII Provisional Government
Protocol IX Re-education
Protocol X Preparing for Power
Protocol XI The Totalitarian State
Protocol XII Control of the Press
Protoco XIII Distractions
Protocol XIV Assault on Religion
Protocol XV Ruthless Suppression
Protocol XVI Brainwashing
Protocol XVII Abuse of Authority
Protocol XVIII Arrest of Opponents
Protocol XIX Rulers and People
Protocol XX Financial Programme
Protocol XXI Loans and Credit
Protocol XXII Power of Gold
Protocol XXIII Instilling Obedience
Protocol XXIV Qualities of the Ruler
PROTOKOLL Nr. 1.
Õigus võimus - Vabadusidee - Kuld ja usk - Kapitali
despotism - Poliitika ja moraal - Tugeva õigus -
Vabamüürlaste võimu võitmatus - Erakondade tülid - Alkohol
- Kõlvatus - Vabaduse abstraktsioon.
Oma liidu põhimõtted koostasin üldiselt ja üksikasjaliselt
laskumata teaduslikele vaatlusile. Formuleerin meie õpetust
ja süsteemi nii, nagu ta näib meie ja mittejuudi
arusaamisele.
Konstateerin, et halbade ihadega inimesi on enam kui heade
omadustega ja et seepärast riigivalitsemises kaugelt enam
saavutatakse võimu ja järeleandmatusega kui teaduslikkude
selgitustega. Iga inimene taotleb võimu, igaüks tahab olla
oma otsuste ja tegude isand. Igaüks, kui ta aga ainult
suudaks, tahaks saada isevalitsejaks. See tung võimule on
nii tugev, et vaevalt on inimest, kes poleks valmis
ohverdama üldhuve omakasu maksmapanuks.
Mis pidurdas röövloomi, keda kutsutakse inimesteks? Mis
juhtis neid senini? Inimühiskonna tekkimisel nad alistusid
toorele, pimedale võimule, pärast seadusele, mis on sama
võim, ainult maskeeritud. Järeldan, et looduse seaduse
järgi tugineb õigus võimul tugevusel.
Poliitiline vabadus on idee, mitte tõsiasi. Seda ideed on
tarvis osata rakendada nii pea kui osutub tarviliseks rahva
jõude koguda oma erakonna poole ideede meelitusel, nii pea
kui võimule püüdev erakond tahab vastasliikumist maha
suruda. See ülesanne on seda kergem, kui vastane ise on
haaratud "vabaduse" valemõistest, nn. liberalismist, ja
selle eksliku kujutluse pärast ei valva oma võimu
säilitamist. Sellest ilmneb meie õpetuse võidukus: vabaks
saanud ohjad haarab uus käsi ja tõmbab nad pingule. Rahva
pime mass ei suuda elada juhatajata, valitsejata. Uus
valitsus asub vana asemele, kes nõrkes liberalismi mõjul.
Meie ajal asendab liberaalseid riikide valitsejaid kulla
võim. Oli aeg, kus valitses usk. Vabaduse mõte polnud veel
teostatud. Keegi ei mõistnud teda mõõdukalt tarvitada. Seni
aga kui rahvas ei saavuta enesele mõistlikku valitsust,
püsib riik vaid lühikest aega ning langeb varsti
korralagedusse. Sest hetkest tõusevad sisemised tülid,
millest arenevad igasugused võitlused, mille tagajärjel
järk-järgult tüürile asub massi valitsus, kukutades senised
valitsejad.
Kas riik hävib oma surmavõitluses või annavad sisetülid
tema väliste vaenlaste kätte, igal juhul ta on pühendatud
paratamatule hukkumisele: siis on ta meie võimuses. Raha
despotism, mis on täiesti meie käes, ulatab talle õlekõrre,
millest valitsus tahtes või tahtmata peab kinni haarama,
kui ta ei taha pääsematult langeda kuristikku.
Neilt, kes liberaalse meelsuse tõttu peavad kõlblusetuks
sääraseid kaalutlusi, küsin ma: "Kui riigil on kaks
vaenlast ja kui välisvaenlase suhtes on lubatud ebakõlblad
võitlusvahendid (näit. oma arvamuste varjamine või äkiline
rünnak) ning kui ta siis öösi või suure ülivõimuga vaenlast
ründab, kas võib siis öelda, et olevat lubamatu ja kõlbmatu
selliseid võitlusvahendeid kasutada kõige kurjema vaenlase
vastu, kes hävitab ühiskondlikku korda ja majanduslikku
heaolu?"
Kas terve, järjekindel mõistus võib loota valitseda
rahvamasse tagajärjekalt, esitades arupäraseid põhjusi ja
veenvaid kõnesid, kuigi rahvale on võimaldatud
vastuvaidlus? Kas pooleldigi arukas rahvas oleks seepärast
sõnavõtlikum? Kui tahetakse piirduda igatsorti väikeste
vahenditega - vanade kommetega, traditsioonidega,
meeleolutsemisega, tundeküllaste õpetustega - siis
eralduvad rahvamassid ega taha säärasest valitsusest midagi
teada. Massil ei ole huvi mõistliku manitsuse vastu. Massi
teotsemine oleneb juhuslikust või kunstlikust enamusest,
mis riigikunsti võtete tundmatuses laseb end kaasa tõmmata
kõige jõledamaile otsustele, et istutada riiki anarhia idu.
Riigikunstil pole kõlbla seadusega vähimatki tegu.
Valitseja, kes tahab valitseda kõlbla seaduse najal, ei tea
midagi riigikunstist ega ole hetkekski kindel oma troonil.
Kes tahab valitseda, peab töötama kavalusega,
silmakirjalisusega. Kõrged kõlblad omadused - otsekohesus,
ausus - on riigikunsti karid. Nad kukutavad troonilt
kindlamini kui kõige tugevam vaenlane. Olgu need omadused
mittejuudi riikide tunnused ja põhimõtted. Meie ei tohi
kunagi sääraste pahupidiste abinõudega töötada.
Meie õigus seisab tugevuses. "Tugevus" on abstraktne sõna
ja tõestamatu mõte (idee). Omaette ei tähenda see sõna muud
kui seda: "Andke mulle, mis ma tahan, et ma sellesamaga
saavutaksin tõestuse, et olen tugevam teist".
Kus algab õigus? Kus ta lõpeb?
Riigis, kus võim on halvasti korraldatud, kus seadused ja
valitsejad liberalismi paljundatud õiguste tõttu on saanud
isiksusetuks, ma ammutan uue õiguse - tormata "tugevama"
õigusega ja purustada kogu olev kord ja määrused, panna
käsi seadusele, ümber korraldada kõik asutised ja saada
kõigi valitsejaks, kes jätsid meile oma tugevuse õigused,
loobudes neist vabatahtlikult liberalismi ajel.
Kõigi praeguste võimude kõikuvuse juures meie võim on
võitmatuim, sest ta jääb nähtamatuks seni kuni ta on
niivõrd kindlustatud, et ükski kavalus teda enam ei suuda
õõnestada.
Ajutisest kurjusest, mida oleme sunnitud praegu tarvitama,
kasvab vankumatu valitsus, mis paneb maksma liberalismi
poolt rikutud rahva heaolu mehhanismi korrapärasuse.
Saavutis õigustab abinõu. Seepärast ei juhi me tähelepanu
oma plaanides niipalju heale ja moraalsele kui tarvilisele
ja kasulikkusele.
Meie ees on kava, milles väljendub strateegiline joon,
millest me ei või kõrvale kalduda riskimata hävitada
sajandite tööd.
Et sihile jõuda, tuleb arvestada massi alatust, kõikuvust,
kindlusetust, tema võimetust mõista ja austada iseenda
elutingimusi, enda heaolu. Tuleb aru saada, et massi võim
on pime, mõistmatu, kaalumatu, kõikuv paremale ja vasemale.
Pime ei või pimedat juhtida, talutamata teda kuristikku.
Järelikult massi liikmed, "tõusikud", olgugi geniaalse
tarkusega, kuid poliitiliselt võhikud, ei saa teotseda
hävitamata tervet rahvast.
Ainult maast madalast isevalitsejaks kasvatatud isik võib
tunda sõnu, mis koosnevad poliitilisist kirjatähist.
Enda, s.o. oma tõusikute hooleks jäetud rahvas hävib
erakondade tülides, võitluses võimu ja au pärast ja selles
tekkinud korratustes. Kuidas peaks rahvamassidel võimalik
olema valmis saada riigiasjadega, mida ei tohi segada
isiklikkude huvidega? Kas nad suudavad endid kaitsta välise
vaenlase vastu? See pole mõeldav, kuna plaan, mis on
killunenud osadesse peade arvu järgi massis, kaotab
ühtluse, järelikult muutub arusaadamatuks ja teostamatuks.
Ainult isevalitseja isikus võivad kavad koostuda
suurejooneliselt selgeina, riigimehhanismile vastavas
järjekorras. Sellest järgneb, et riigile otstarbekohane
valitsemine võib koonduda ainult ühe vastutava isiku kätte.
Absoluutse despotismita ei saa olla tsivilisatsiooni, mille
maksmapanek ei sünni massi, vaid juhtiva isiku kaudu, olgu
ta kestahes. Mass on barbar, kes ilmutab oma barbaarsust
igal sammul. Nii pea kui mass haarab vabaduse, muudab ta
selle kohe anarhiaks, mis on barbaarsuse ülim aste.
Vaadake piiritusega rumalaks tehtud loomi, kes enesel
õiguse arvavad olevat piiramatule viinatarvitamisele,
lähtudes vabaduse ebaarusaamisest. Kas peame "omadele"
lubama sama kaugele minna? Gooide<$F Gooid - mittejuudi
päritoluga rahvad.>
rahvad on alkoholiga narriks tehtud, noorsugu on muutunud
mõistmatuks klassitsismi ja varajase sugueluga, millele
teda kallutab meie agentuur - kodukooliõpetajad, toapoisid,
koolipreilid rikkais majus, kaubasellid jne., meie naised
gooide lõbupaikades. Nende sekka loen ma ka nn.
"seltskonna-daame" - vabatahtlikke orje kiimaluses ja
toreduses.
Meie salasõna on: võim ja silmakirjalisus. Ainult võim
vallutab poliitikas, eriti kui ta on varjatud riigimeestele
vajalikus diplomaatias. Võim on põhimõtteks, kavalus ja
silmakirjalisus valitsemise reegliks, kui ei taheta oma
krooni panna mingi uue võimu jalge ette. See on ainus
abinõu meie eesmärgile jõudmiseks. Seepärast ei või me
peatuda äraostmise, pettuse ja äraandmise ees, kui need
aitavad meid sihile. Poliitikas peab mõistma võtta võõrast
vara kõhklemata, kui sellega saavutatakse võimu ja
alistamist.
Meie riik, astudes rahuliku vallutamise teed, võtab õiguse
asendada sõjakoledusi vähem silmapaistvate ja
otstarbekamate karistustega, millega teostada terrorit
pimeda alistumise huvides. Õiglane, kuid järeleandmatu
valjus on riigivõimu suurim tugi. Mitte ainult kasu, vaid
ka kohuse ja võidu pärast on meil vajalik kinni pidada
vägivallast ja silmakirjalisusest. Arvestuse doktriin on
sama tugev kui tema vahendid tarvitatavad. Seepärast mitte
ainult abinõudega, vaid nimelt doktriini karedusega meie
võidame ja kindlustame kõikide valitsuste heitmise oma
ülemvalitsuse alla. Jätkub meie järeleandmatuse tundmisest,
et lõpeb sõnakuulmatus.
Juba vanal ajal olime meie esimesed, kes lasksid lendu
rahva keskel sõnad: "vabadus, võrdsus, vendlus", sõnad,
mida sest saadik on loendamatult korratud teadvuseta
papagoide poolt, kes igast kaarest kokku lendasid selle
meelituse peale, millega nad kaotasid maailma heaolu, isiku
tõelise vabaduse, mida enne nõnda hoiti massi surve eest.
Nagu targad haritud gooid ei oleks suutnud orienteeruda
mainitud sõnade abstraktsuses ega poleks märganud nende
tähenduse vasturääkivust ja suhet isekeskis, ei oleks
näinud, et looduses puudub võrdsus ja vabadus, et loodus
ise on seadnud ebavõrdsuse mõistusele, iseloomudele,
andekusele, samuti alistumise tema seadustele, ei taibanud,
et mass on pime jõud, et teda juhtima valitud
tõusikud-poliitikud on sama pimedad kui mass ise, et
kutsutu, olgugi geenius, ei mõista midagi poliitikast -
selle kõik gooid on jätnud tähele panemata. Ja ometi püsis
dünastiline valitsus: isa andis pojale üle poliitilise
elutundmise, nii et keegi ei teaks selle saladusi ega võiks
neid avaldada valitsetavale rahvale. Aja jooksul kadus
poliitilise tõelise olukorra dünastiline ülekandmine. See
oli meie asja kasuks.
Kõigis maailma otstes sõnad "vabadus, võrdsus, vendlus"
tõid meie rividesse terved leegionid meie pimedaid agente,
kes innukalt kandsid meie lippe. Ometi olid need sõnad
ussikesed, mis õõnestasid gooide jõukust, rikkusid igal
pool rahu, solidaarsust, purustasid kõik riigi alused.
Pärast näete, et see kõik sündis meie võiduks: see andis
meile võimaluse, muu seas, saada kätte suurimat trumpi:
gooide aristokraatide eesõiguste, teiste sõnadega, nende
pärisese olemuse hävitamise, mis oli rahvaste ja riikide
ainsaks kaitseks meie vastu. Sündinud tõulise aristokraatia
me asendasime oma intelligentse rahaaristokraatiaga. Selle
uue aristokraatia tsensusena panime maksma meist oleneva
rikkuse, ka teaduses, mida juhivad meie omad targad.
Meie võit oli seda kergem, et suheldes meile tarviliste
inimestega, me vajutamise alati inimeste kõige
tundlikumaile keeltele - kaalumisele, ahnusele,
täitmatusele ainelisis tarvidusis. Igaüks neist nõrkusist
üksikult suudab tappa algatusvõimet, andes inimeste tahte
nende tööostja kasutada.
Vabaduse abstraktsioon andis meile võimaluse veenda massi,
et valitsus pole muud kui riigi peremehe - rahva volinik ja
et teda võib vahetada nagu kulunud kindaid. Rahva
asemikkude vahetatavus andis nad meie käsutusse ja otsekui
meie määramisele.
PROTOKOLL Nr. 2.
Majanduslikud sõjad - Juudi ülivõimu alus - Hävitavate
õpetuste tulemused - Ajakirjandus - Kulla hind.
Meil on tarvis, et sõjad ei annaks, kui võimalik,
maa-alalisi võitusid. Sellega sõda kandub majanduslikule
tasemele, kus rahvad näevad meie abis meie ülivõimu ja
olukord annab mõlemad pooled meie rahvusvahelise agentuuri
käsutusse, kelle miljoneid silmi ei takista mingid piirid.
Meie rahvusvahelised õigused hävitavad siis rahvuslikud
õigused ja valitsevad neid samuti kui riikide kodanikuõigus
valitseb oma alamate omavahelisi suhteid.
Meie valitud administraatorid rahva hulgast nende
asjalikkude omaduste järgi ei ole valitsemiseks ette
valmistatud isikud, vaid osutuvad ettureiks mängus meie
õpetlaste ja geniaalsete nõunikkude käes, kes on varajasest
lapsepõlvest kasvatatud eriteadlasteks kõigis maailma
valitsemise asjus. Nagu teile teada, need meie
spetsialistid ammutasid valitsemiseks tarvilised teadmised
meie poliitilistest kavadest, ajaloo kogemustest, iga
jooksva hetke vaatlusest. Gooid ei lase endid juhtida
objektiivse ajaloolise vaatluse praktikast, vaid
teoreetilisest rutiinist mingi kriitilise suhtumiseta tema
tulemustesse. Seepärast meil pole vaja neid arvestada - las
lõbutsevad või ootavad uusi lõbustusi või mälestavad
elamusi. Las nad näha teaduse peaosa selles, mida meie neid
käskisime tunnustada teaduse nõudeiks (teooriad). Selleks
me äratame oma ajakirjanduse kaudu alaliselt nende pimedat
usaldust teooriate vastu. Gooide intelligendid hakkavad
uhkeldama teadmistega ja ilma loogilise kontrollita panevad
maksma teadusest ammutatud andmed, mis on meie agentide
kombineeritud teaduse juhtimiseks meile soovitavas suunas.
Ärge mõelge, et meie väited on tühjad sõnad: juhtige
tähelepanu meie toetatud darvinismi, marksismi,
nietzscheanismi edule. Nende voolude mädandav mõju gooide
mõistusele peaks meile igatahes silmapaistev olema.
Meil on vaja arvestada ajakohaseid mõtteid, iseloome,
rahvaste suundeid, et mitte komistada poliitikas ja
administratiivasjade juhtimises. Meie süsteem, mille osi
võib paigutada mitmeti, vastavalt iga rahva temperamendile,
ei või pühitseda võitu, kui tema tegelik rakendus ei toetu
mineviku tulemustel seoses olevikuga.
Praegustel rahvastel on käes määratu võim, mis loob
mõttesuuna massis, see on - ajakirjandus. Ajakirjanduse osa
on näidata näiliselt paratamatuid nõudeid, kanda edasi
rahva häälena kaebusi, väljendada ja luua rahulolematust.
Ajakirjanduses kehastub vabaduse loomingu triumf. Kuid
riigid ei osanud kasutada seda võimu. Ja tema sattus meie
kätte. Tema kaudu saavutasime mõju, jäädes ise varju. Tema
abil kogusime kulla enda kätte, küsimata, et tuli teda
võtta vere ja pisarate voolust ... Kuid meie lunastusime,
ohverdades paljusid oma rahva hulgast. Iga ohver meie poolt
maksab Jumala ees tuhandeid gooisid.
PROTOKOLL Nr. 3.
Sümboolne madu - Konstitutsiooniliste kaalude püsimatus -
Terror paleedes - Võim ja auahnus - Võimu kuritarvitused -
"Rahva õigused" - Vabamüürlaste armee - Nälg ja
kapitaliõigus - Vabamüürlaste tulevaste rahvakoolide
õppekava põhiaine - Üldine majanduskriis - Vabamüürlus ja
Prantsuse revolutsioon - Siioni verest keiser-despoot -
Vabamüürlaste salaagentide osa - Vabadus.
Täna võin teile teatada, et meie eesmärk on veel vaid mõni
samm meist eemal. Jääb väike vahemaa ja meie käidud tee on
valmis lõpetama sümboolse mao ringjoont, millena kujutame
oma rahvast. Kui ring on koos, on kõik Euroopa riigid
otsekui kõvade pihtide vahel.
Praegused konstitutsioonilised kaalud heidetakse peatselt
nurka, sest meie seadsime nad ebatäpselt üles selleks, et
nad ei lakkaks kõikumast, kuni on läbi hõõrutud toerõngas.
Gooid eeldasid, et on need küllalt kõvad sepitsenud ja
ootasid, et vaekausid jäävad tasakaalu. Kuid tugi -
valitsejad - varjatakse oma esindajaist, kes mängivad
narri, lastes endid juhtida oma kontrollimatul ja
vastutamatul võimul, mille eest tänu võlgnevad paleedesse
juhitud terrorile. Olles lahutatud rahvast, ei saa
valitsejad nendega kokku rääkida ega endid kindlustada
võimumeeste vastu. Meie eraldatud nägija tsaari võim ja
rahva pime võim on kaotanud igasuguse tähenduse, sest üksi
on nad võimetud nagu pime ilma kepita.
Et meelitada võimumehi võimu kurjastipruukimisele, meie
seadsime vastamisi kõik võimud, arendades nende kalduvusi
iseseisvusele. Ses suunas me ergutasime igatliiki
ettevõtlikkust, relvastasime kõik erakonnad, tegime võimu
auahnuse söödaks. Riikidest meie tegime areenid, kus
etendatakse segadusi ... Veel vähe, ja korratused,
pankrotid ilmuvad igal pool...
Ammutamatud lobisejad on muutnud parlamendid ja
administratiiv- koosolekud kõnemeeste võistlusteks. Julged
ajakirjanikud, hoolimatud pamfletistid ründavad iga päev
administratsiooni koosseisu. Võimu kuritarvitused
valmistavad kõigi asutiste lõplikku hukkumist ette ja kõik
lendab uperkuuti hullunud massi hoopide all.
Rahvad on vaesuse abil needitud raske töö külge kindlamini
kui orjaajal. Viimasest võisid nad endid nii või teisiti
vabastada, kuid viletsusest nad endid lahti ei kisu. Meie
sisustasime konstitutsioonidele sellised õigused, mis
osutuvad massile näilisteks, ent mitte tõelisteks
õigusteks. Kõik need nn. "rahva õigused" võivad olemas
olla ainult idees, mida võimatu teostada tegelikult. Mis
kasu on proletaarlasel-töölisel, keda raske töö looka
painutab, keda tema saatus rusub, mis kasu on tal
lobisejate soetatud sõnaõigusest, ajakirjanikkude õigusest
kirjutada igasugu pahna, kui proletariaadil pole midagi
konstitutsioonist peale nende armetute raasukeste, mida
meie nendele viskame hääleandmise eest meie eeskirjade ja
meie esindajate või agentide kasuks?
Vabariiklikud õigused vaesele on kibe pilge, sest
igapäevase vaeva möödapääsmatus ei võimalda talle nende
kasutamist, küll aga võtab neilt alalise töö kindlustuse,
seades neid sõltuvusse peremeestest ja seltsimeeste
streikidest.
Meie juhatusel rahvas kaotas aristokraatia, mis oli tema
loomulikuks kaitsjaks ja toitjaks enese huvides, mis olid
lahutamatult seotud rahva jõukusega. Nüüd aga,
aristokraatia kaotuse järel, mass sattus rikastunud
elumeeste rusika alla, kes raske ikkena temale istusid.
Meie esineme nagu töölise päästjana, kui soovitame talle
astuda meie sõjaväe - sotsialistide, anarhistide,
kommunistide ridadesse, keda meie alati toetame, ütleme,
üldinimliku solidaarsusreegli kohaselt - meie sotsiaalse
vabamüür lusega. Meie võim seisab töölise alatoitluses ja
nõrkuses, millega ta alistub meie tahtele, kuna ta ei leia
ei jõudu ega energiat vastupanuks. Nälg loob kapitali
õiguse töölise üle kindlamini kui seaduslik keisrivõim
suutis seda anda aristokraatiale.
Häda ja selle tekitatud kadeda vihaga paneme massid
liikvele ja nende kätega kõrvaldame kõik, kes meid
takistavad meie teel.
Kui tuleb aeg kroonida meie maailmavalitsejat, siis
needsamad käed kõrvaldavad kõik, mis võiks ehk seda veel
takistada.
Gooid on unustanud mõtlemise meie nõuta. Seepärast nad ei
näe tungivat tarvidust selles, millest meie vankumatult
kinni peame, kuni jõuab meie valitsusaeg, nimelt et
rahvakoolides on tarvis õpetada ainsat tõelist teadust,
teadust inimeste elualustest, sotsiaalsest olukorrast, mis
nõuab tööjaotust, järelikult ka inimeste liigitamist
klassidesse ja seisustesse. Kõigil on tarvis teada, et
võrdsust ei või olla tegevuse mitmekesiduse tõttu, et ei
või samal määral seaduse ees vastutavad olla see, kes oma
teoga häbistab tervet seisust, ja see, kes riivab vaid oma
au. Korrapärane ühiskonnakorrateadus, mille saladused on
varjatud gooidele, näitaks kõigile, et isiku seisukoht ja
töö peavad jääma teatud ringi, et mitte saada talle
piinaallikaks vastava kasvatuse ja ettevalmistuse puudusel.
Seda õppinud, alistuvad rahvad vabalt võimudele ja nende
määratud korrale riigis. Teaduse praeguses olukorras ja
temale meie poolt antud suunas rahvas, uskudes pimesi
trükisõna, vihkab temale sugereeritud eksituses ja
teadmatuses kõiki seisusi, keda loeb endast kõrgemaks, kuna
ta ei tunne iga seisuse tähendust.
Mainitud vaen süveneb pealegi majanduskriisi pinnal, mis
katkestab börsitegevust ja tööndusekäiku. Luues kulla abil,
mis on tervelt meie käes, kõigil põrandaalustel teedel
üldise majanduskriisi, me heidame tänavale suured tööliste
hulgad kõigis Euroopa riikides korraga. Need hulgad
tormavad nautides valama nende verd, keda nad lapsikus
teadmatuses kadestavad lapsepõlvest saadik ja keda sel
puhul võivad röövida.
Meie omi nad ei puutu, sest meil on teada rünnaku hetk ja
meil on abinõud omade kaitseks.
Meie edu toob kõik gooid mõistusele. Meie despotism veenab
nad alistumisele, sest ta oskab mõistlike valjustega
lepitada kõik lainetused ja liberalismi kõigist asutistest
välja kihutada.
Kui rahvas nägi, et vabaduse nimel temale tullakse vastu ja
antakse järele, ta kujutles end peremehena ja tormas
haarama võimu, kuid, nagu iga pime, põrkas hulga takistuste
vastu, tormas otsima juhti, ei tulnud mõttele pöörduda
endiste poole ja pani oma volitused meie jalge ette. Mõelge
Prantsuse revolutsioonile, millele meie andsime "suure"
nimetuse: tema ettevalmistamise saladused on meile hästi
tuntud, sest ta on terveni meie kätetöö.
Sest ajast alates meie talutame rahvaid ühest pettumusest
teise, et nad loobuksid ka meist tolle Siioni verest
keisri-despoodi kasuks, keda meie valmistame ette
maailmale.
Praegu oleme meie, kui rahvusvaheline jõud, tabamatud, sest
kui ühed riigid meid ründavad, siis teised toetavad. Meie
rippumatust toetab gooide roomav alandlikkus võimu ees,
nende julmus nõrkuse, hoolimatus eksituste vastu, nende
heatahtlikkus kuritegudele, mille juures nad ei soovi kanda
vabaduse vastuolusid, ja nad võivad märtritena kannatada
julge despotismi vägivalda. Kaasaegsetelt
diktaatoritelt-peaministritelt nad kannatavad sääraseid
kuritarvitusi, mille eest nad oleksid kahekümnel kuningal
pea maha võtnud.
Millega seletada säärast nähtust, seda järjekindlusetust
rahvamasside suhtumises näiliselt ühelaadilistesse
sündmustesse?
Seletatav on see nähtus sellega, et need diktaatorid oma
agentide kaudu sosistavad rahvale, nad tegevat oma
kuritarvitustega riigile kahju kõrgema eesmärgi nimel -
rahvaste hüvede saavutamiseks nende rahvusvahelise
vendluse, solidaarsuse ja üheõigusluse kasuks. Muidugi,
neile ei öelda, et selline ühendus peab teostuma ainult
meie võimu all.
Ja vaata, rahvas mõistab hukka õigeid ja õigeks
ülekohtuseid, veendudes ikka enam ja enam, et ta võib teha,
mida iganes soovib. Säärases olukorras rahvas hävitab
igasuguse püsivuse ja loob korratusi igal sammul.
Sõna "vabadus" asetab inimühiskonnad võitlusse igasuguste
jõudude vastu, isegi jumaliku ja loomuliku jõu vastu. Vaat
seepärast me peamegi selle sõna kaotama inimlikust
sõnaraamatust kui loomaliku jõu printsiibi mõiste, mis
muudab massid verejanulisteks kiskjateks.
Tõsi küll, need kiskjad uinuvad iga kord, kui nad on verest
täitunud, ja siis on neid kerge ahelasse panna. Aga kui nad
verd ei saa, ei maga nad, vaid võitlevad.
PROTOKOLL Nr. 4.
Vabariigi astmed - Väline vabamüürlus - Vabadus ja usk -
Rahvusvaheline kaubandus-töönduslik võitlus -
Spekulatsioon.
Iga vabariik teeb läbi mitu arenemisastet. Esimene neist
avaldub alguspäevil pimeda hullumeelsusena, mis mässab
paremale ja vasemale. Teine seisab demagoogias, millest
sünnib anarhia ja mis viib omakorda despotismile, kuid
mitte enam seaduslikule ja avalikule, seega vastutavale,
vaid nähtamatule ja tundmatule ja ometi mitte vähem
tunduvale despotismile, mille taga peitub mingi
salaorganisatsioon, mis teotseb seda hoolimatumalt, mida
varjatumalt ta töötab agentide selja taga, kelle vahetus
aina suurendab salavõimu, vabastades teda kohustusest
kulutada oma allikaid enne tähtaega lahkunute tasuks.
Kes ja mis võib kukutada nähtamatut võimu!? Ja nimelt
säärane on meie võim. Välispidine vabamüürlus on temale ja
tema sihtidele pimedaks katteks, nii et selle võimu
tegevuskava, isegi tema asupaik jääb rahvale alati
teadmatuks.
Aga vabadus võiks ju olla kahjutu ja õnneks riigielus, kui
ta toetuks usule Jumalasse, inimkonna vendlusele võrdsuse
mõtteta, mis ei sobi looduse alluvuse seadustega. Sellise
usuga rahvast juhiks koguduste eestkostmine, ta elaks
vaikselt ja rahulikult oma hingekarjase hoole all,
alistudes Jumala korraldustele maa peal. Vaat seepärast
meil ongi tarvis õõnestada usku, kiskuda gooide peast
täielikult välja isegi Jumala ja Vaimu printsiip ja
asendada kõik aritmeetiliste arvutustega ja materiaalsete
tarvetega.
Et gooid ei jõuaks märgata ja mõelda, tarvis neid kallutada
tööndusele ja kaubandusele. Sel teel hakkavad kõik rahvad
otsima omakasu ja võideldes selle eest ei märka oma ühist
vaenlast. Kuid selleks, et vabadus mädandaks ja raisku
ajaks gooide ühiskonna, on vaja seada tööndus
spekulatsiooni alusele: selle tulemus on, et tööndusega
hangitud varad ei püsi nende omanike käes, vaid kanduvad
üle spekulatsioonile, s.o. meie kassadesse.
Pinguldatud võistlus ületamises, tõuked majanduselus loovad
ja ongi juba loonud pettunud, külma, südametu ühiskonna.
Ses ühiskonnas valmib täielik vastikus kõrgema poliitika ja
usundi vastu. Nende juhtnööriks pole muud kui arvutamine,
s.o. kuld, mida nad otse jumaldavad maiste naudingute
tõttu, mida ta neile võimaldab. Siis gooide alamad kihid
liituvad meiega meie võistlejate - haritud gooide vastu,
mitte et teenida head, isegi mitte saagi pärast, vaid puhta
viha pärast eelisõigustatute vastu.
PROTOKOLL Nr. 5.
Kõvendatud tsentraliseeritud valitsus - Vabamüürluse
võimuhaaramise teed - Riikidevaheliste kokkulepete
võimatuse põhjused - Juudid-"äravalitud" - Töönduse ja
kaubanduse monopolid - Kriitika tähtsus - Isikliku algatuse
tähtsus - Ülivalitsus.
Millist administratiivset valitsusvormi võib anda
ühiskonnale, kus ostetavus on tunginud kõikjale, kus
rikkusi omandatakse ainult poolkelmide tehingute osava
sooritamisega, kus valitseb kõlbeline lodevus, kus moraal
püsib karistustel ja karedatel seadustel, ent mitte vabalt
omaks võetud põhimõtetel, kus isamaalised ja usulised
tunded on maha nühitud kosmopoliitsete veenetega? Millist
valitsusvormi anda neile ühiskondadele, kui mitte
despootilist, millist kirjeldan allpool? - Meie loome
kõvendatud tsentraliseeritud valitsuse, et enda kätte
haarata kõik seltskondlikud jõud. Meie korraldame
mehhaaniliselt uute seadustega oma alamate poliitilised
toimingud. Need seadused kaotavad üksteise järele kõik
pehmendused ja vabadused, mida gooid endile lubasid. Ja
meie riik saavutab nii suurepärase despotismi, et igal ajal
igas paigas suudab vaikima panna rahutuid ja vastutöötavaid
gooisid.
Meile öeldakse, et meie selline despotism ei sobi kaasaegse
kultuuriga. Kuid mina tõendan vastupidist!
Noil aegadel, mil rahvad vaatasid valitsejaile kui Jumala
tahte puhtale ilmutusele, nad alistusid nurinata keisrite
isevalitsusele. Aga sest päevast, kui meie sisendasime
neile mõtte õigustele, nad hakkasid kohtlema valitsejaid
harilike surelikena. Jumala võitud olek langes keisrite
peast rahva silmis. Ja kui meie võtsime temalt usu
Jumalasse, siis visati valitsev võim avaliku omandusena
tänavale, kust meie ta üles korjasime.
Peale selle kuulub meile kunst valitseda massi ja isikuid
osavasti koostatud teooria ja fraseoloogia, ühiselu
seaduste ja kõiksugu teiste võtetega, millest gooidel pole
aimugi, mis on aga meie administratiivse mõistuse eriala,
olles kasvatatud analüüsi ja vaatluste sääraste
peensustega, kus meil pole võistlejat, nagu pole teda ka
poliitilise tegevuse ja solidaarsuse kavade koostamisel.
Ainult jesuiidid võiksid endid võrrelda meiega, kuid meie
oskasime neid diskrediteerida mõtlematu massi silmis
avaliku organisatsioonina, jäädes ise varju
salaorganisatsioonina. Lõpuks, kas maailmale pole ükspuha,
kes saab tema valitsejaks - katoliikluse pea või meie
Siioni verest despoot? Kuid meile, äravalitud rahvale, pole
see kaugeltki ükskõik.
Ajuti oleks meist võinud jagu saada gooide ülemaailmne
koalitsioon. Kuid sest küljest oleme meie kindlustatud
sügavate lahkhelide juurtega, mida enam ei suudeta välja
kiskuda. Meie asetasime vastamisi gooide isiklikud ja
rahvuslikud arved, usulised ja tõulised vastuolud, mis on
20 sajandi kestel nende hinges meie poolt üles kasvatatud.
Tänu sellele ükski riik ei toeta teise väljasirutatud kätt,
mõeldes, et meievastane leping temale enesele kahjulik on.
Meie oleme liiga tugevad - meid tuleb arvestada. Isegi
väikest eralepingut riigid ei saa teha, kui meie salaja
sellest osa ei võta.
"Per me reges regnant!
- Minu läbi valitsevad kuningad!" Aga prohvetid kuulutasid
meile, et Jumal ise on meid valinud kõike maailma
valitsema. Jumal andis meile geeniuse, et saaksime toime
selle ülesandega. Oleks geenius vastasleeris, ta võitleks
meiega. Kuid uustulnuk ei ole vana elaniku vääriline:
võitlus oleks hoolimatu, missugust maailm veel näinud pole.
Kuid nende geenius jääks hiljaks. Kõik riikide masinarattad
käivad mootori jõul, mis on meie kätes. See mootor on kuld.
Meie tarkade välja mõeldud majandusteadus juba ammu näitab
kapitali keiserlikku prestiizi.
Kitsendamatuks tegevuseks peab kapital saavutama
monopoliseisundi töönduses ja kaubanduses. See teostub juba
nähtamatu käe mõjul kõigis maailmajagudes. See vabadus
annab tööstureile poliitilise võimu, kuid piirab rahvust.
Nüüd on tähtsam rahvaste relvastust vähendada kui neid
sõtta viia. Tähtsam on kasutada süttinud kirgesid meie
huvides kui neid kustutada. Tähtsam on haarata võõraid
mõtteid ja tõlgitseda neid omamoodi kui neid välja ajada.
Meie valitsuse peaülesanne on nõrgendada avalikku mõistust
arvustusega, vabastada väljakutsuvast mõtlemisest,
kallutada mõistuse jõudu tühjale ilukõnelisele
tulistamisele.
Igal ajal rahvad ja üksikud isikud on leppinud sõnadega
tegude asemel, rahuldudes näilisega, harva märgates, kas
lubadustele järgnes nende täitmine. Sel eeskujul meie
paneme tööle näilised asutised, kes kõneosavusega hakkavad
tõestama oma edumeelseid heategusid.
Meie võtame endale vabameelse ilme kõikides erakondades,
kõikides vooludes ja varustame sellega kõnemehi, kes
tüütavad inimesi nii paljude ilukõnedega, et äratavad
vastikustunde nende vastu.
Et pihku võtta avalikku arvamust, tuleb teda asetada
umbkotti, avaldades mitmelt poolt niipalju vasturääkivaid
otsustusi, kuni gooid ära eksivad nende labürindis ja
mõistavad, et kõige parem on poliitikas üldse mitte
arvamust omada, mida pole ühiskonnale antud, sest et asja
tunneb vaid ühiskonna juht. See on esimene saladus.
Teine saladus, mida vaja juhtimise eduks, seisab selles, et
suurendada rahva puudusi, harjumusi, kirgi, ühiselu
reegleid sel määral, et keegi enam segaduses korda ei suuda
leida ja inimesed üksteist enam ei mõista. Ühtlasi tuleb
külvata lahkhelisid kõikides erakondades, lahutada kõik
kollektiivsed jõud, mis veel ei taha alistuda, võtta
isiklikult algatuselt julgus, mis võiks kuidagi segada meie
asja. Ei ole midagi hädaohtlikumat isiklikust algatusest:
kui ta on geniaalne, võib ta enam korda saata kui miljonid
inimesed, kelle keskele meie külvasime riidu. Meil on vaja
anda gooide kasvatusele selline suund, et juba enne
ettevõtete alustamist, mis nõuavad algatust, neil käed
langeksid lootusetult longu. Pingutus, mis tekib
tegevusvabadusest, nõrgendab jõudu, kohates võõra
vabadusega. Nii sünnivad rasked moraalsed konfliktid,
pettumused, äpardumised. Kõige sellega meie väsitame gooid
nõnda ära, et sunnime neid jätma meile rahvusvahelise
võimu, mis oma olemuselt suudab endasse imeda terve maailma
riiklikud jõud ja moodustada ülivalitsuse. Kaasaegseid
valitsejaid meie asendame hirmutisega, mille nimetame
ülivalitsuslikuks administratsiooniks. Selle käed on
sirutatud igale pool otsekui tangid nii kolossaalse
organisatsiooniga, et rahvad ei või jääda võitmatuiks.
PROTOKOLL Nr. 6.
Gooide varanduste sõltuvus monopolidest - Maadevõõrandamine
aristokraatialt - Maade koormamine võlgadega - Esimese
järgu tarbeainete kallinemine - Anarhism ja alkoholism -
Ökonoomiliste teooriate propaganda salajane tagamõte.
Varsti meie alustame hiiglamonopolide asutamist, rikkuste
kolossaalsete reservuaaride sisseseadmist, millest olenevad
isegi kõige suuremad gooide varandused sel määral, et
poliitilisele katastroofile järgneval päeval nad upuvad
neisse ühes riikliku krediidiga.
Juuresolijad härrad ökonomistid, kaaluge ometi selle
kombinatsiooni tähendust!
Iga abinõuga vaja edendada meie ülivalitsuse tähtsust,
tehes temast kõigi vabatahtlikult alistujate kaitsja ja
tasuja.
Gooide aristokraatia on poliitilise jõuna surnud. Teda pole
enam vaja arvestada. Kuid maaomanikuna on ta meile
kahjulik, sest ta võib olla iseseisev maa varaallikate
tõttu. On vaja igal tingimusel teda maa küljest eraldada.
Selleks on parim vahend maamaksu kohustuste tõstmine - maa
koormamine võlgadega. Sel teel hoitakse maapidamine
raskendatud olukorras. Gooide aristokraadid, kes pärijatena
ei oska leppida vähesega, kaovad ruttu. Samal ajal tuleb
energiliselt toetada kaubandust ja tööndust, aga peamiselt
spekulatsiooni, mille ülesandeks on olla vastukaaluks
tööndusele. Spekulatsioonita tööndus suurendab erakapitali
ja tõstab põllumajandust, vabastab maa võlgadest, mis on
tehtud maapankade laenuga. On tarviline, et tööndus imeks
maalt välja tööjõu ja kapitali ja spekulatsiooni kaudu
annaks meile üle kõik maailma rahad ning sel teel heidaks
kõik gooid proletaarlaste ridadesse. Siis gooid kummardavad
meie ees, et ainult saada olelemise õigust.
Gooide töönduse hukkumiseks võtame appi meie poolt nende
seas edendatud suure toredustarviduse, mis kõik ära neelab.
Tõstame töötasu, mis aga töölisele ei too mingit kasu, sest
ühtlasi tõstame esimese järgu tarbeainete hindu
põllumajanduse ja karjakasvatuse languse ettekäändel. Peale
selle me õõnestame kunstlikult ja sügavalt toodanguallikate
aluseid, harjutades töölisi joomisele ja anarhismile ja
soodustades kõigi gooide haritud kihtide maalt lahkumist.
Et olukorra tõeline tagamõte ei paistaks gooidele enneaegu
silma, me katame teda näilise püüdega aidata töölisteklassi
ja läbi viia suuri majanduslikke printsiipe, mida
propageeritakse agaralt meie ökonoomiliste teooriatena.
PROTOKOLL Nr. 7.
Relvastamise suurendamise siht - Ärevused, tülid ja vaen
terves maailmas - Gooide vastuseisu taltsutamine sõdadega -
Saladus-poliitika edu - Avalik arvamine.
Relvastuse ja politsei koosseisu suurendamine on mainitud
kavade tarvilised täiendused. Tarvis saavutada, et kõigis
riikides meie kõrval oleksid ainult proletaarlaste massid,
mõned meile andunud miljonärid, politseinikud ja sõdurid.
Terves Euroopas ja tema suhete kaudu ka teistel mandritel
peame tekitama käärimisi, tüli ja vaenu. Sellel on
kahesugune tulu. Esiteks hoiame kõik maad meie
lugupidamises, sest on teada, et meist oleneb niihästi
segaduste kui korra loomine. Kõik maad on harjunud nägema
meis tarvilist jõudu. Teiseks meie ajame sassi intriigidega
kõik niidid, mis oleme tõmmanud kõigi riikide
kabinettidesse poliitikaga, kaubalepingutega ja
laenukohustustega. Selleks peab meil olema palju kavalust
ja sissetungimise osavust läbirääkimiste puhul. "Ametlikus
keeles" avaldame vastupidist taktikat ning näitame endid
ausate ja leplikkudena. Nõnda gooide rahvad ja valitsused,
keda oleme õpetanud vaatama ainult oma esikülge, peavad
meid pealegi inimsoo heategijaiks ja päästjaiks.
Igale vastupanule peame suutma vastata naaberrahva sõjaga
tollele maale, kes julgeb meile vastu hakata. Kui aga ka
naabrid kavatsevad kollektiivselt meile vastu seista, siis
peame reageerima üldise sõjaga.
Peamine edu poliitikas seisab ettevõtte saladuses:
diplomaadi sõna ei tohi olla kokkukõlas tema tegudega.
Meie suurejooneliselt mõeldud ja juba soovitud eesmärgile
läheneva plaani teostamiseks peame sundima gooide valitsusi
näiliselt avaliku arvamusega, mis on salaja ette
valmistatud nn. "seitsmenda suurriigi" ajakirjanduse
kaudu, mis on tervelt meie käes, peale väheste erandite,
mida ei tarvitse arvestada.
Ühe sõnaga kokku võttes meie gooide Euroopa valitsuste
taltsutamise süsteemi: ühele näitame oma jõudu atendaadiga,
see on terroriga, kui kõik tõstavad mässu meie vastu, me
vastame neile Ameerika või Hiina või Jaapani kahuritega.
PROTOKOLL Nr. 8
Juriidilise õiguse kahemõtteline tarvitamine - Vabamüürliku
valitsuse kaastöölised - Erikoolid ja üldhariduslik
kasvatus - Ökonomistid ja miljonärid - Kellele anda
vastutavad kohad valitsuses?
Meie peame endid varustama kõigi relvadega, mida vastased
võiksid tarvitada meie vastu. Me peame õiguslikus
sõnastikus välja otsima kõige peenemais väljendusis ja
konksukestes kaitsevõimalused noiks juhtumeiks, kui meil
tuleb teha otsuseid, mis võivad paista ülearu julgetena ja
ebaõigetena, sest tähtis on väljendada neid otsusi nii, et
nad näiksid kõrgeima kõlbluse reeglitena juriidilises
vormis. Meie valitsus peab enda ümber koondama kõiki
tsivilisatsiooni jõude, kelle seas meil tuleb teotseda. Ta
kogub endale ajakirjanikke, juriste-praktikuid,
administraatoreid, diplomaate ja viimseks isikuid, kes on
meie erikooles saanud üldharidusliku kasvatuse. Need
tunnevad kõiki ühiselu saladusi, kõiki keeli, mida
koostatakse poliitiliste tähtedega ja sõnadega. Neid
tutvustatakse täielikult inimloomuse voodriküljega, kõigi
tema tundlikkude keeltega, millel neil tuleb mängida. Need
keeled on gooide mõistuse ehitus, nende püüded, puudused,
pahed ja voorused, klasside ja seisuste eriomadused.
Arusaadav, et meie geniaalseid kaastöölisi ei võta gooide
hulgast, kes on harjunud sooritama oma administratiivseid
töid, küsimata, milleks ja kelle jaoks. Gooide
administraatorid kirjutavad pabereid alla neid lugemata ja
teevad tööd ainult au ning võimuahnuse pärast.
Meie ümbritseme oma valitsuse terve ökonomistide ilmaga.
Majandusteadused on juutide õpetuse peaaine. Meid ümbritseb
terve plejaad pankureid, tööstureid, kapitaliste, ja mis
kõige tähtsam, miljonäre, sest oluliselt lõpuks kõik
lahendatakse arvudega.
Ajuti, seni kuni pole ohutu usaldada vastutavad kohad
riikides meie vendadele-juutidele, anname nad säärase
minevikuga isikuile, keda sõnakuulmatuse korral ootab kohus
või maapagu, nii et nad on sunnitud kaitsma meie huvisid
viimse hingetõmbuseni.
PROTOKOLL Nr. 9.
Vabamüürlaste põhimõtete rakendamine rahvaste
ümberkasvatuses - "Vabadus, võrdsus, vendlus" -
Vabamüürlaste diktatuur - Terror - Kes teenib
vabamüürlasi-massoone? - Võimu side rahvaga - Hariduse ja
kasvatuse ülevõtmine - Väärteooriad - Seaduse tõlgitsemine
- Maa-alused raudteed
Rakendades meie põhimõtteid, pöörake tähelepanu rahva
iseloomule, kelle maal teie elate ja teotsete. Üldisel,
ühetaolisel rakendusel, enne rahva ümberkasvatamist meie
kava järgi, ei saa olla tagajärje. Kuid talitades nende
rakenduses tasa ja targu, teie näete, et ei möödu kümmet
aastat, kui kõige kangekaelsem iseloom muutub, ja meie
võime lisandada jälle uue rahva meile juba alistunute
ritta.
Liberalismi, õieti meie vabamüürlaste (massoonide) lööksõna
"vabadus, võrdsus, vendlus" meie asendame võimulesaamise
järel ideeliste sõnadega: "vabaduse õigus, võrdsuse
kohustus, vendluse ideaal". Nii ütleme ja haarame kitse
sarvest. De facto
oleme juba iga valitsuse maha nühkinud, peale eneste oma,
kuigi de jure
neid on veel palju. Kui nüüd veel mõned riigid tõstavad
protesti meie vastu, siis see sünnib vormi pärast ja meie
korraldusel, kuna nende antisemitism (juudivastasus) on
meile tarviline oma väiksemate vendade valitsemiseks. Ei
hakka seda enam seletama, kuna see oli juba mitut puhku
meie kõneluste aineks.
Tegelikult meil pole mingeid takistusi. Meie ülivalitsus
asub nii ekstralegaalseis oludes, mida tugeva sõnaga
nimetatakse diktatuuriks. Võin puhtast südamest öelda:
käesoleval ajal oleme meie seaduseandjad, meie otsustame
õiguse ja ülekohtu üle, meie mõistame surma ja anname armu,
meie istume vägede ülemjuhatajana juhi hobuse seljas. Meie
valitseme võimsa tahtega, sest meie peos on kunagi olnud
tugeva erakonna killud, mis nüüd on alla heidetud. Meie
käes on pidurdamatud auahnused, põlevad aplused, hoolimatud
kättemaksud, mürgised kadedused.
Meilt lähtub kõike mahutav terror. Meie teenistuses on
kõigilt seisukohtadelt, igasuguste arvamustega inimesed,
kõigi doktriinide esindajad: ainuvalitsuste jaluleseadjad,
sotsialistlikud demagoogid, kommunaarid ja igatliiki
utopistid. Kõik meie rakendasime tööle: igaüks neist
õõnestab omalt poolt võimu viimseid jäänuseid, püüab
kukutada kindlakskujunenud korda. Kõik riigid ohkavad selle
vaevakoorma all. Nad kutsuvad üles rahule, on valmis rahule
kõik ohvriks tooma. Aga meie ei anna neile rahu, enne kui
nad avalikult ja alandlikult ei tunnusta meie
rahvusvahelist ülivalitsust.
Rahvas nõuab ulgudes sotsiaalse küsimuse lahendamist
rahvusvahelise kokkuleppe teel. Erakondadeks killunemine
andis nad kõik meie käsutusse. Võistluseks on tarvis raha,
kuid see on terveni meie käes.
Me võiksime karta gooide valitsejate nägija võimu ühinemist
pimeda rahva võimuga. Aga meie oleme tarvitusele võtnud
ettevaatusabinõud selle vastu: nende kahe võimu vahele on
püstitatud müürid vastastikuse terrori kujul. Nõnda jääb
rahva pime võim meie toeks. Ja meie, ainult meie jääme tema
juhiks, ja loomulikult juhime teda meie sihi suunas.
Et pimeda käsi ei vabaneks meie peost, me peame aeg-ajalt
temaga astuma lähemasse kontakti, kui mitte isiklikult,
siis oma ustavaimate vendade kaudu. Kui saame tunnustatud
võimuks, siis kõneleme rahvaga isiklikult platsidel ja
õpetame teda poliitilistes küsimustes meile tarvilises
suunas.
Kuidas kontrollida, mida talle õpetatakse külakoolides? Aga
mis ütleb valitsuse saadik või valitseja ise, see ei või
teadmatuks jääda tervele riigile. Selle kannab rahva hääl
ruttu laiali.
Et mitte enneaegu hävitada gooide asutisi, meie haarasime
pihku nende mehhanismi vedrude otsad. Need vedrud olid
kindlas, õiges korras. Kuid meie panime asemele liberaalse
korravastase omavoli.
Meie segasime endid õigusemõistmisse, valimiskorda,
ajakirjandusse, isikuvabadusse ja peamiselt haridusse ja
kasvatusse kui vabaduse nurgakividesse.
Meie narrisime, hullutasime ja tegime liiderlikuks gooide
noorsoo, kasvatades teda teadlikult valeteooriate ja
-põhimõtete kaudu.
Mitte muutes maksvaid seadusi, vaid neid moonutades
vastuoluliste tõlgitsemistega, meie saavutasime
suurepäraseid tulemusi. Need tulemused väljenduvad selles,
et tõlgitsused varjasid seadused ja katsid need hiljemini
täiesti kinni valitsuse silma eest, sest ei suudetud enam
mõista ega tunnetada nii segast seadusandlust.
Siit on pärit südametunnistuse teooria.
Teie ütlete, et tullakse relvadega meie kallale nii pea kui
aru saadakse asja mõttest. Selle vastu on meil tagavaraks
terroristlik manööver, mis paneb vabisema kõige vahvamad
hinged - maa-alused raudteed: seniks on kõigis pealinnades
koridorid valmis, kust korraldatakse plahvatused, nii et
nad kõigi oma organisatsioonidega ja riigi dokumentidega
õhku lendavad.
PROTOKOLL Nr. 10.
Näilisus poliitikas - Alatuse "geniaalsus" - Mida tõotab
vabamüürlik riigipööre? - Üldine valimisõigus -
Enesemääramine - Vabamüürlaste juhid - Geniaalne juht -
Asutised ja nende funktsioonid - Liberalismi mürk -
Konstitutsioon-parteide tülide kool - Vabariikluse ajastu -
Presidendid - Üleminek vabamüürlaste isevalitsusele -
"Ülemaailmse keisri" väljakuulutamise hetk - Haiguste
nakatamine ja muud vabamüürlaste võtted.
Täna algan eespool-öeldu kordamisega ja palun meeles
pidada, et valitsused ja rahvad poliitikas rahulduvad
esiküljega. Kuidas nad võivadki näha asjade sisemust, kui
nende esindajail pole tähtsamat kui lõbutseda? Meie
poliitikale on väga tähtis selle peensuse teadmine. Ta on
meile abiks üleminekul küsimuste selgitamises, mis puutuvad
võimude jaotusse, sõna-, trüki- ja usuvabadusse, ühingute
seadusse, üheõiguslusse seaduse ees, omanduse ja elukoha
puutumatusse, maksudesse (varjatud maksu idee), seaduse
järelmõjusse. Kõik need küsimused on säärased, mida
avalikult rahva ees kunagi ei tohi arutada. Juhtudel, kui
nende puudutamine on tarviline, ei ole vaja neid loetella,
vaid ainult üksikasjalise kirjelduseta proklameerida, et
meie tunnustame asjakohase õiguse põhimõtteid. Vaikimise
tähtsus on see, et nimetamata põhimõte jätab meile vabaduse
eraldada tähelepandamatult ühte või teist nendest. Neid
loetelles aga paistab, nagu oleksid nad kõik juba lubatud.
Rahvas avaldab erilist austust ja armastust poliitilise
võimu geeniustele ja vastab kõigile nende
vägivallategudele: alatu mis alatu, aga osav! ... vigur
küll, aga kuidas mängitud, kui suurepäraselt, otse
jultunult! ...
Meie loodame kõik rahvad kaasa tõmmata uue fundamentaalse
hoone püstitamise tööle, mis meil on kavatsusel. See ongi
põhjus, miks meie kõigepealt tahame endid varustada ja
endile kindlustada toda otse väsimatut võimu hoogsust ja
väge, mis meie tegelaste isikus murrab maha kõik tõkked
meie teel.
Kui oleme sooritanud oma riigipöörde, siis ütleme
rahvastele: "Kõik läks kole halvasti, kõik on välja
kurnatud. Meie purustame teie vaeva põhjused - rahvused,
piirid, valuuta mitmekesiduse. Muidugi teil on vabadus meid
hukka mõista. Kuid kas teie otsus võib olla õiglane, kui ta
on kinnitatud enne kui olete proovinud seda, mida teile
anname?"
Siis tõstavad nad meid kätele ja kannavad lootuse ja
andumuse üksmeelses vaimustuses. Hääletamine, mille meie
tegime oma võimuhaaramise vahendiks, harjutades teda külge
inimkonna liikmeskonna kõige väiksemaile üksustele,
korraldades gruppide koosolekuid ja kokkuleppeid, on siis
oma töö teinud ja etendab sel puhul oma osa viimast korda
üksmeelses soovis meiega enne meie hukkamõistmist lähemalt
tutvuda.
Selleks vaja tuua kõik hääletusele, klassi ja tsensuse
peale vaatamata, et enamuse absoluutsust kindlaks teha,
mida ei saa haritud tsensusega klassidelt. Sel viisil
harjutades kõiki enesemääramise mõttega, meie lõhume gooide
perekonna tähtsuse ja tema kasvatusliku väärtuse,
kõrvaldame isiku mõistuse eraldumise, kellele meie juhitud
hulk ei anna ei väljapaistmise ega avaldumise võimalust. Ta
on harjunud kuulama ainult meid, kes temale maksame
kuulamise ja tähelepanu eest. Sellega meie loome sellise
pimeda võimu, kes ei suuda liikuda kuskile meie seatud
agentide juhtimiseta. Rahvas alistub sellele korrale, sest
ta teab, et neist juhtidest oleneb teenistus, andamid ja
muude hüvede saamine.
Valitsemiskava peab valmina tulema ühest peast. Teda ei saa
liita hulgas päis, arendatud killustatud tükkidest. Meie
võime küll tunda kava, kuid mitte arvustada teda, et mitte
rikkuda tema geniaalsust, sidet tema osade vahel, iga tema
punkti salajase tähenduse praktilist jõudu. Kui arutada ja
muuta säärast tööd suurearvulises kogus hääletamisega, siis
ta omandab kõiksuguste arusaamatuste pitseri kava mõttesse
ja teosse süvenematuse saadusena. Meil on vaja, et meie
kavad oleksid tugevad ja otstarbekad. Seepärast ei tohi me
juhi geniaalset tööd visata purustamiseks massile või
piiratud seltskonnale.
Need plaanid ei paiska ümber kaasaegseid asutisi. Nad
muudavad vaid nende majapidamist, järelikult nende käigu
kombinatsiooni terveni, mis sel viisil suundub meie kavades
ette nähtud teele.
Mitmesuguste nimede all leidub kõigil mail esindus,
ministeeriumid, senat, riiginõukogu, seadusandlik ja
täidesaatev kogu. Pole tarvis seletada nende asutiste
mehhaanilisi omavahelisi suhteid, mis teile hästi teada on.
Pöörake ainult tähelepanu sellele, et iga mainitud asutis
vastab mingile tähtsale riiklikule funktsioonile. Palun
tähele panna, et sõna "tähtis" ma suhetan funktsioonile,
mitte asutisele. Mitte asutised pole tähtsad, vaid
funktsioonid. Asutised jagasid valitsemisfunktsioonid endi
vahel - administratiivse, seadusandliku, täidesaatva. Nad
hakkasid teotsema riiklikus organismis nagu elundid inimese
kehas. Kui rikume ühe osa riiklikus masinas, riik haigestub
nagu inimese keha ja sureb.
Kui meie juhtisime riigi organismi liberalismi mürki, siis
muutus tema terve poliitiline olemus: riigid haigestusid
surmahaigusse - vere lagunemisse. Jääb oodata nende
surmavõitluse (agoonia) lõppu.
Liberalismist sündisid konstitutsioonilised riigid, mis
asendasid gooidele päästva isevalitsuse. Kuid
konstitutsioon, nagu teile hästi teada, pole muud kui
tülide, lahkhelide, vaidluste, lõhede, viljatu erakondliku
kihutuse, erakonna sihilikkude taotluste kool, ühesõnaga -
riigi õppeasutis, mis riisub riigilt isiksuse iseloomu.
Mitte halvemini kui ajakirjandus see tegi terve rea
valitsusi tegevusetuks ja võimetuks, seega asjatuks,
ülearuseks. Seepärast nad ka mitmel maal langesid. Sai
võimalikuks vabariiklik ajastu. Siis meie asendasime
valitseja valitsuse karikatuuriga - presidendiga, kes on
võetud massist, meie kreatuuride keskelt, meie orjade
hulgast. See oligi miini mõte, mille panime gooide rahvaste
alla.
Lähedas tulevikus meie seame sisse presidendi vastutuse.
Siis meie juba ei hakka häbenema selle läbiviimist, mille
eest vastutab meie isiksusetu nukk. Mis meil asja sellega,
et hõrenevad võimutaotlejate read, et tekivad segadused
presidendi leidmise raskustes, segadused, mis toovad
lõpliku korralageduse.
Et saavutada seda plaanikohast tulemust, meie püüame
korraldada selliste presidentide valimisi, kelle minevikus
leidub mingi selgusetu tume lugu, mingi "panama". Siis
nad on meie eeskirjade ustavad täitjad paljastuste kartusel
ja inimlikust soovist hoida võimuga saavutatud eesõigusi,
eelistusi ja auavaldusi, mis on seotud presidendiseisusega.
Saadikutekogu hakkab kaitsma, katma, valima presidenti,
kuid meie võtame temalt seaduste esitamise ning muutmise
õiguse ja anname selle õiguse vastutavale presidendile,
nukule meie käes. Loomulikult saab siis presidendivõim
kõiksugu rünnakute märklauaks. Kuid meie anname talle
enesekaitse õiguse pöörduda rahva otsuse poole, tema
esindajaid ignoreerides, see on, pöörduda niisama pimeda
sulase - massi enamuse poole. Sellest sõltumatult meie
anname presidendile sõjaseisukorra väljakuulutamise õiguse.
Viimast õigust me põhjendame sellega, et president kui
terve riigi sõjaväe ülem peab olema õigustatud hoidma teda
oma käsutuses uue vabariikliku konstitutsiooni
kaitsetarviduse puhuks, milleks temal kui selle
konstitutsiooni vastutaval esindajal peab õigus olema.
Endastmõistetavalt noil tingimustel pühaduse võti on meie
käes ja mitte keegi peale meie ei saa juhtida
seadusandlikku võimu.
Peale selle meie kaotame uue vabariikliku konstitutsiooni
sisseseadmisel saadikutekogu arupärimise õiguse valitsuse
sammude kohta poliitilise saladuse hoidmise ettekäändel ja
vähendame uue konstitutsiooniga saadikute arvu miinimumini,
millega vähenevad ka poliitilised kired ja kirg poliitika
järele. Kui nad siiski ses miinimumis veel peaksid süttima,
siis meie hävitame nad, pöördudes üleskutsega rahva enamuse
poole.
Presidendist peab olenema senati ja saadikutekogu esimeeste
ja abiesimeeste nimetamine. Alaliste parlamentide
istungjärgud meie lühendame mõnekuisteks. Presidendil kui
täidesaatva võimu ülemal peab olema õigus parlamenti kokku
kutsuda ja koju saata omal äranägemisel ja viimasel puhul
viivitada uue istungjärgu määramisega. Aga et vastutus
nende oluliste seadusevastaste tegude eest ei langeks meie
seatud presidendile meie plaanide seisukohalt enneaegselt,
meie anname ministritele ja teistele presidenti
ümbritsevaile kõrgema administratsiooni ametnikele mõtte
oma teotsemises mööda minna tema korraldustest, millega nad
langevad vastutusse tema asemel. Seda osa meie soovitame
anda täitmiseks senatile, riiginõukogule või ministrite
kabinetile, aga mitte üksikule isikule.
President hakkab meie määramise järele selgitama mitmetpidi
tõlgitsetavate maksvate seaduste mõtet. Ta tühistab
seadusi, kui meie näitame selle tarvidust. Ka on tal õigus
ajutisi seadusi ja koguni konstitutsioonilise valitsuse
teostamise muutmist ette panna, põhjendades ühte kui teist
riikliku heaolu nõuetega.
Selliste vahenditega meil avaneb võimalus vähehaaval,
samm-sammult kaotada kõike seda, mis oleme sunnitud võtma
riiklikesse konstitutsioonidesse meie võimuleastumise
alguses, et märkamatult üle minna konstitutsioonide
kaotamisele, kui tuleb aeg muuta iga valitsus meie
isevalitsuseks.
Meie isevalitseja tunnustamine võib kätte jõuda ka enne
konstitutsiooni kaotamist, kui segadustest tüdinud ja
valitsuste kõikuvusest pahandatud ning meie poolt
häälestatud rahvad hüüavad: "Karistage neid ning andke
meile üks ülemaailmne keiser, kes meid ühendaks ja kaotaks
tülide põhjused: piirid, rahvused, usundid, riiklikud
kaalutlused; kes annaks meile rahuliku elu, mida meie ei
saa oma valitsejailt ega valitsustelt ..."
Teie teate ju väga hästi, et sääraste rahva üldiste nõuete
avalduste puhkemiseks on vaja vahetpidamatult segada kõigil
mail rahva ja valitsuse suhteid, et kõiki väsitada tülide,
vaenu, võitluse ja vihaga, isegi martüüriumi, nälja,
haiguste nakatamise ning viletsusega, seni kuni rahvad ei
näe teist pääseteed kui pöörduda meie rahanduslikule ja
lõpuks täielikule võimule.
Kui aga anname vahepeal aega hingamiseks, siis soovitav
silmapilk jõuab vaevalt kunagi kätte.
PROTOKOLL Nr. 11.
Uue konstitutsiooni kava - Mõned oletatud pöörde peensused
- Gooid-lambad - Salajane vabamüürlus ja tema näilised
loozid.
Riiginõukogu esineb valitsuse võimu allakriipsutajana. Tema
kui seadusandliku kogu näiline olemus on midagi seaduste ja
valitseja päevakäskude redaktsioonikomitee taolist.
Valmiva konstitutsiooni kava oleks järgmine: meie hakkame
looma seadust, õigust ja kohut
1) ettepanekute kujul seadusandlikule kogule (korpusele);
2) presidendi päevakäskudega - üldmääruste, senati otsuste,
riiginõukogu ja ministrite määruste kujul;
3) soodsa silmapilgu saabumisel - riigipöörde kujul.
Olles umbkaudselt kindlaks teinud modus agendi
(talitusviisi), asume kombinatsiooni peensuste vaatlusele,
millega tuleb viia lõpule riigiaparaadi käigu pööre eespool
mainitud suunas. Nende kombinatsioonide all ma mõtlen
trüki- ja südametunnistuse vabadust, ühinemisõigust
ühinguisse,valimisprintsiipi ja palju muud, mis peab kaduma
kodanike repertuaarist või tuleb päeval peale uut
konstitutsiooni põhjalikult muuta. Ainult tol hetkel meil
on võimalik ootamatult kuulutada kõik oma muudatused, kuna
pärast iga väiksemgi korraldus on hädaohtlik ja nimelt
järgmistel põhjustel:
Kui muudatus viiakse läbi kareda valjusega, pealegi valjuse
ja kitsendamise mõttes, siis võib ta viia meeleheitmiseni,
mida põhjustab kartus uute samasuunaliste muudatuste ees.
Kui ta aga teostatakse edasiste pehmenduste mõttes, siis
öeldakse, et oleme tunnetanud oma eksitust, kui see rikub
uue võimu eksimatuse aupaistet, või aga öeldakse, et oleme
ehmunud ja astume järeleandmiste teele sunnitult, ning
keegi poleks tänulik, lugedes neid paratamatuiks. Üks ja
teine on kahjulik uue konstitutsiooni prestiizile. Meil on
tarvis, et tema kuulutamise esimesest hetkest, mil rahvad
on üllatatud sündinud pöördest, viibides veel terrori ja
toibumatuse olukorras, saaks teatavaks, et meie võim on nii
suur, puutumatu ja üliküllane, et meie kodanikke mingil
tingimusel ei arvesta, mitte ainult ei hooli nende
soovidest ja arvamustest, vaid oleme ka valmis ja
võimelised takistamatu võimuga alla suruma nende avaldusi
ja ilmutusi igal hetkel igas paigas, et meie võtsime järsku
kõik, mis meil tarvis oli, ja ei hakka kunagi võimu jagama
teistega. Siis nad panevad hirmuga silmad kinni ja jäävad
ootama, mis tuleb.
Gooid on - lambakari, meie - nende hundid. Teie teate, mis
sünnib lammastega, kui hundid tükivad lambalauta?!
Nad panevad silmad kinni veel seepärast, et meie lubame
neile tagasi anda kõik võetud vabadused pärast
rahuvaenlaste vaigistamist ja erakondade taltsutamist.
Kas maksab kõnelda sellest, kui kaua neil oodata tuleb?
Milleks meie siis mõtlesime välja ja inspireerisime
gooidele terve selle poliitika, andmata neile võimalust
näha selle sisekülge? Milleks muuks kui selleks, et
kõrvalteil saavutada seda, mida otseselt võimatu on kätte
saada meie laialipillatud tõul? See oligi meie salajase
vabamüürliku organisatsiooni asutamise põhjuseks. Ei tunne
teda ega tema sihte, millest pole aimugi lojustel-gooidel,
isegi meie juurde kutsutud, kes on paigutatud nende
tõuseltslaste silmapetteks massooni loozide nähtavasse
armeesse.
Jumal kinkis meile, oma valitud rahvale, laialipillatuse.
Ja selles meie arvatavas nõrkuses ilmnes meie terve jõud,
mis on toonud meid nüüd maailmavalitsemise lävele.
Ei jää enam palju lõpuni ehitada ülesseatud alusel.
PROTOKOLL Nr. 12.
"Vabaduse " vabamüürlik tõlgitsemine - Ajakirjanduse
tulevik vabamüürlikus riigis - Vabamüürlik solidaarsus
praeguses ajakirjanduses - Uue korra eksimatus.
Sõna "vabadus", mida võib tõlgitseda mitmeti, meie
defineerime nõnda: Vabadus on õigus teha, mida seadus
lubab. Säärane tõlgitsemine tol ajal annab kõik vabaduse
meie kätte. Seadusi kaotatakse ja luuakse siis ainult meie
soovide kohaselt juba ette toodud kava põhjal.
Ajakirjandusega meie toimime järgmiselt. Mis osa etendab
ajakirjandus praegu? Tema sütitab ägedalt meile vajalikke
kirgi või teenib erakondlikku egoismi. Ta on tühi,
ülekohtune, valelik ja inimeste enamus üldse ei tea,
misjaoks ta eksisteerib. Meie saduldame ta ja tõmbame ohjad
pingule. Seda teeme terve trükitööndusega. Mis mõte on meil
vabaneda ajalehtede rünnakust ja jääda broshüüride ja
raamatute märklauaks? Meie pöörame kalli avaliku hääle
(kalli tsensuuri tarvilisuse pärast) oma riigi
tuluallikaks. Meie koormame teda erilise tempelmaksuga ja
kautsjoninõudmisega ajalehtede ja trükikodade asutamise
puhul. Ka peavad nad andma kindlustuse kõigi kallaletungide
suhtes meie valitsusele vastuajakirjade poolt. Võimaliku
ründe korral meie karistame armuheitmatult. Kõik nende
poolt kindlustatavad vahendid - tempelmargid, kautsjonid,
karistusrahad - toovad riigile määramatu tulu. Tõsi,
erakonna-lehed ei tarvitseks hoolida rahast. Kuid meie
paneme lehe teise ründe puhul seisma. Ükski ei puuduta
karistamatult meie valitsuse eksimatuse aupaistet. Lehtede
kinnipanemise ettekääne: vastav leht tekitab põhjusetult ja
alusetult ärevust. Palun tähele panna, et meid ründavate
lehtede seas on ka meie oma asutatud häälekandjad, kuid
need hakkavad tungima ainuüksi asjade kallale, mida meie
ise oleme otsustanud muuta.
Mitte ükski sõnum ei ulatu seltskonda meie kontrollita.
Seda saavutame juba praegugi seega, et kõik uudised tulevad
väheste agentuuride kaudu, kus neid koondatakse tervest
maailmast. Need agentuurid on siis juba terveni meie
asutised ja avaldavad ainult seda, mis meie ette kirjutame.
Kui meie juba nüüd oskasime omandada gooide seltside ajud
sedavõrd, et nad pea kõik vaatavad maailma sündmusi läbi
meie poolt neile ette seatud värviliste prilliklaaside, kui
juba nüüd üheski riigis meie jaoks pole tõkkeid, mis meid
keelaks teada saamast seda, mida gooid oma rumaluses
nimetavad riigisaladuseks, mis tuleb veel siis, kui meie
ülemaailmse keisri isikus oleme tunnustatud
maailmavalitsejad?!
Pöördume ajakirjanduse tulevikule. - Igaüks, kes soovib
olla kirjastaja, raamatukoguhoidja, trükitööstur, on
sunnitud soetama selleks nõutava diplomi, mis eksimiste
puhul võetakse viibimata ära. Noil oludel mõttevahend saab
meie valitsuse kasvatusabinõuks ja see juba ei lase massi
eksida edu heategude unelmais. Kes meist ei tea, et need
varjutaolised heateod on sirged teed meeletuile
jampsimistele, millest on sündinud anarhistlikud suhted
inimeste vahel isekeskis ja valitsusega? Sest edu, või
õigemini edu idee, tõi igatliiki emantsipatsiooni mõtteile
selle piire määramata. Kõik nn. liberaalid on anarhistid,
kui mitte teoga, siis mõtteis. Igaüks neist ajab mingit
vabadusetonti taga ja langeb puhtasse omavolisse, s.o.
anarhiasse protesti pärast.
Asume ajakirjade juurde. Ka neile paneme, nagu tervele
trükitööndusele, tempelmaksu lehe pealt kautsjoniks;
raamatule alla kolmekümmet poognat kahekordselt. Need
arvame broshüüride liiki, et ühelt poolt vähendada
ajakirjade arvu, mis esindavad halvemat liiki trükimürki,
teiselt poolt see abinõu sunnib kirjanikke avaldama nii
suuri teoseid, et neid vähe loetakse, eriti nende kalliduse
pärast. Selle aga, mida meie ise kirjastame vaimuelu
juhtimiseks meile soovitavas suunas, laseme müügile
odavalt, nii et ta saavutab suure menu. Maksud ning
karistused teevad kirjanikud meist sõltuvaiks. Kui leidubki
meie vastu kirjutajaid, ei leita neile kirjastajaid. Enne
trükkimisele asumist peab kirjastaja või trükkija võimudelt
luba küsima. Nii saavad meie vastu kavatsetud intriigid
meile aegsasti teatavaks ja me purustame nad, jõudes ette
käsiteldava teema seletamisega.
Kirjandus ja ajakirjandus on kaks tähtsamat jõudu.
Seepärast meie valitsus hakkab ise suurema osa ajakirjade
omanikuks. Seega halvatakse eraajakirjade kahjulik mõju ja
saavutatakse hiiglamõju inimestele. Kui anname loa kümnele
lehele, siis ise paneme käima kolmkümmend jne. selles
vaimus. Kuid lugejaskond ei tohi aimatagi, miks kõik meie
välja antud lehed väliselt on kõige vastuolulisemate
sihtidega ja arvamustega, et äratada usaldust ja ligi
tõmmata meie eimidagi aimavaid vaenlasi, kes sel kombel
langevad meie lõksu ja tehakse kahjutuks.
Esimesele kohale tulevad ametlikud lehed. Need on alati
valvel meie huvide eest. Nende mõju on võrdlemisi väike.
Teisel kohal on poolametlikud lehed, mille ülesanne on ligi
tõmmata ükskõikseid ja sooje.
Kolmandale kohale asetame näilise opositsiooni, mis kas või
ühes lehes esindab meie otsest vastast. Meie tõelised
vastased võtavad selle näilise opositsiooni omaks ja avavad
meile omad kaardid.
Kõik meie lehed on kõigist suundadest: aristokraatsest,
vabariiklikust, revolutsionäärsest, koguni anarhistlikust,
muidugi seni kuni kestab konstitutsioon. Nemad sarnanevad
india jumalakese Vishnuga, kellel on sada kätt ja igaüks
neist katsub ükskõik millise avaliku arvamuse pulssi. Kui
pulss kiireneb, siis need käed talutavad arvamuse meie
suunda. Sest ärritatud isik kaotab aru ja alistub kergesti
sugestioonile. Narrid, kes mõtlevad end kordavat oma leeri
lehe mõtteid, tegelikult kordavad meie arvamust või seda,
mis meile soovitav. Kujutelles, et nad käivad oma erakonna
häälekandja jälgedes, nad siiski sammuvad meie tõstetud
lipu järele.
Et juhtida ses vaimus oma ajakirjanduslikku kaitseväge,
peame seda asja erilise hoolega organiseerima.
Trükiasjanduse peaosakonna nime all meie korraldame
kirjanduslikke koosolekuid, kus meie agendid
tähelepandamatult annavad märgusõnu ja signaale. Kaaludes
ja vaieldes pinnapealselt meie algatuste üle, puudutamata
neid oluliselt, meie häälekandjad astuvad tühja
tulevahetusse ametlikkude lehtedega ainult selleks, et anda
meile põhjust üksikasjalisemaks väljendumiseks kui oli
võimalik esimestes ametlikkudes teadaannetes. Muidugi vaid
siis, kui see meile kasulik on.
Meie vastu korraldatud ründed etendavad veel seepoolest
tähtsat osa, et meie alamad veenduvad täielikus
sõnavabaduses, aga meie agentidele annab see põhjust
kinnitada, et meie vastu ülesastujad ajavad tühja taga,
kuna nad ei leia tõelisi aluseid meie korralduste oluliseks
ümberlükkamiseks.
Säärased avalikkusele märkamatud korraldused juhivad
avaliku tähelepanu ja usalduse kõige edukamalt meie
valitsuse poole. Tarviduse järgi meie hakkame erutama ja
rahustama meeli poliitilistes küsimustes, veenma või jalust
rabama, avaldades kord tõtt, kord valet, andmeid või
ümberlükkamisi, selle järgi, kas neid hästi või halvasti
vastu võetakse, ikka hoolega pinda katsudes enne kui peale
astume. Meie kindlasti lööme oma vastased, sest neil pole
ju eespoolmainitud korralduste tõttu häälekandjaid, kus nad
võiksid lõplikult väljenduda. Meil ei tulegi tarvis neid
täielikult ümber lükata.
Katsekivid, mida heidame oma ajakirjanduse kolmandas
järgus, tõrjume tarbe korral poolametlikus ajakirjanduses
energiliselt tagasi.
Juba nüüd on Prantsuse ajakirjanduses vormes massooniline
solidaarsus olemas: kõik lehed on seotud isekeskis
elukutselisuse saladusega. Vanade auguuride eeskujul ükski
liige ei anna oma teadmiste saladust välja, kui pole
otsustatud teda avaldada. Ükski ajakirjanik ei julge seda
teha, sest ta ei pääse kirjandusealale, kui ta minevik pole
vaba igast häbistavast haavast. Need haavad oleksid
jalamaid paljastatud. Seni kui haavad on väheste teada,
ajakirjaniku aupaiste meelitab enamuse arvamuse tema poole
- vaimustusega minnakse talle järele.
Meie kaalutlused ulatuvad eriti provintsi. Seal on meil
tarviline äratada lootusi ja püüdeid, millega võime alati
tormata pealinna peale, esitades neid viimasele provintsi
iseseisvate lootuste ja püüetena. On selge, et nende
alli
|