Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Aeg lõpetada hala

MUSKETÄR  2005-08-31 09:15:04
Jälle üks õige kirjutis üle hulga aja. Arvan, et seda juttu on enngi aetud, kuid meie vaenulik sotsiaalpoliitika tegeleb oma rahva genotsiidiga. Ja jällegi pean nentima, et seda kõike on saanud politikaanid läbi viia rahva vaikival nõusolekul... Miks? Miks on rahvas nii passiivne ega kaitse ennast? Miks rahvas ei tule tänavale täna ja kohe ja mitte 100 vaid kogu Eesti, sest sotsiaalpoliitika on kõigi teiste poliitikate nurgakivi ja kui see on paigast ära, on kõik paigast ära...

Samal teemal  2005-08-31 23:23:32
Meditsiini Uudised 31. 05.05. Peeter Mardna artikkel. www.mu.ee

kindlustusest meditsiinis  2005-08-31 23:43:31
Venemaa ajaleht Argumentõ i faktõ 26/2005 www.aif.ru kirjutab ravikindlustusfirmade tegevusest USA-s loos Inimesed põgenevad Läänest Venemaale. Seal otsustab vaatamata kindlustusele ikkagi kindlustusfirma, kas patsienti ravida või mitte. Antud juhtumil oli tegemist mingi käe venitusega ja valudega, mille puhul teatati patsiendile kindlustusest telefoni teel, et tama häda on liiga tühine ja kindlustus ravi kinni ei maksa.USA-s on igal aastal umbes 2 milj. pankrotti ja pooled neist on seotud sellega, et patsient ei suuda ravi eest maksta ja ta tõstetakse haigena tänavale, vaatamata sellele, et tal on ravikindlustus.Seega ka liiga kalleid operatsioone kindlustusfirma ikkagi ei hüvita. USA peamine sotsiaalasutus on vangla.

terminist  2005-09-01 10:41:45
Tervishoiuteenus pole mingi vastik nimetus. Lihtsalt arstidel tuleb alles kaubandustöötaja tasemele oma jõuda ja selleks on arstimühakatel kui end ise kiitvatel käparditel väga pikk maa veel käia.

MUSKETÄR  2005-09-01 13:06:22
to terminist: Kas olid kaua haige, kui lolliks läksid? Sinu arusaama järgi peaksid arstid olema samas raskusastmes, mis lihunikud.... Milleks anda Hipokratesele vanne? Pole kuulnud, et lihunikud kellegile vannuksid...

to Musketär  2005-09-01 13:35:48
Sul endal on tugevad hallutsinatsioonid, kui lugesid kuskilt sõna lihunuk. Erinevalt paljudest arstidest suhtuvad kaubandustöötajad oma klientidesse palju viisakamalt.Lihunikud on siiski toiduainete töötlejad, kes otseselt kliendiga kokku ei puutu ja nende puhul võidakse silm mõnes suhtes ka kinni pigistada.Aga osa arstidest polegi lihunike tasemele jõudnud! Hipokratese vandel pole mingit juriidilist jõudu ja see selgub ka kohalikke seadusi lugedes.Selle vande põhjal ei saa kedagi vastutusele võtta.Maksab näiteks võlaõigusseadus ja isikuandmete kaitse seadus ja just see neile ei meeldi, rääkimata juba euroopaliku meditsiini põhimõtetest, kus patsient on subjekt, mitte aga objekt jne.

Eskulaapidest  2005-09-04 14:45:13
Haigekassale pani põntsu just arstide palganõue.Nüüd on nii, et raha med. teenuse osutamiseks ei ole, palga jaoks aga on.Tööd ei tehta, palka aga makstakse.Erafirmades nii ikka ei ole.Termin med. teenus ei kõlba, peetakse end mingiks napoleoniks!Arstid õppigu teenust osutama, siis alles rääkigu. Tihti on tegemist ennast täis mühakatega.Teenindamiseoskus on iseloomuomadus, mida kõigil(ka meedikutel) pole ja ei anna suurt õppida. Teatavasti sõltub inimese tervis ainult 5 - 10% meditsiinist.Põhiline on enda teha ja pärilikkusest sõltuv. Meditsiini lähevad tihti õppima hoopis perverdid.Sellest kirjutab Klimov oma raamatutes.www.klimov.kiev.ua Mis Hippokratese vandest saab rääkida, kui Lasnamäel Medicumi perearst võtab vastu kabinetti roninud patsiendi tööandja ja ehmununa avaldab töötaja terviseloo.Või Tõnismäe Polikliinikus toimunu, kus tööandja oli toppinud oma naisalluva autosse ja polikliinikusse toonud, nõudis pääsu perearsti juurde ja saigi selle, edasi nõuti juba suunamist neuroloogile ja sammuti anti!Meedikutel oli piisavalt aega, et kutsuda politsei, käituti aga kui lambakari.Siin rikuti lisaks Hippokratese vandele juba isikuandmete kaitse seadust, võlaõigusseadust, kus paljud asjad on eelmainitud vandest ka sisse võetud.

vastaja  2005-09-06 11:09:33
Ma ei saa päriselt hästi aru mida lugupeetud dr. Hellamaa selle artikliga nüüd siis öelda tahtis. Kas jälle seda, - et jätke põhjendamatu hala ja virisemine sest kõik on ju Eesti Vabariigis väga hästi!? Aga mitte ei saa vaikki olla kui Euroopa sotsiaalharta ning Inimõiguste ja põhivabaduste konventsioonist tulenevad Euroopa kodanike elementaarsed õigused on "Täisõiguslikus" Euroopa Liidu liikmsriiris eestis lihtsalt kurikuulsate reservatsioonidega Eesti kodanike eest blokeeritud. kui Euroopa Liidu ñö. tegelikes Euroopa riikides on elementaarne haigekassakindlustus seotud sisuliselt elamisloaga. so. riik kindlustab igale- ka Eestist tulnud inimesele ravikindlustuse kohe kui möönab tulijale elamisloa. Meil eestis - kus majandus kasvab õhkuahmivapanevalt juba lausa 10% kasvutempoga, ei kipu see rikkus mitte kuidagi õiglasemalt jaotuma hakkama. Euroopalikust solidaarsusprintsiibist ega iga kodaniku inimväärikuse austamisest püütakse piinlikusttekitavalt mööda hiilida ja 75 000 -80 000 kodanikku on lihtsalt ilma elementaarse ravikindlustuseta. Vot selles olukorras ei saa kahjuks mitte ükski Euroopa kodanikuühiskonna põhiväärtusi ja Eesti tegelikkust tundev inimene õiglast "halisemist" lõpetada.

Nõel.  2005-09-06 12:44:59
Kas dr. Ellamaa propageerib siin paduparempoolsust? Mingi lobitöö või? Anda, kanda ravirahad (välismaiste) kindlutusfirmade kätte ja kogu meditsiin erastada?Kindlustusfirmade kätte, kes taotlevad 50 protsendilist kasumit!? Hakata iga haigusjuhtumi pärast nendega kohut käima? Ja haiglad jne. jagada muidugi oma parteipoiste vahel ära, et neid siis "investoritele"mitmekordse kasumiga edasi müüa...

kindlustaja  2005-09-06 14:49:31
Samad probleemid tekivad ka tööõnnetuse ja kutsehaigestumise kindlustuse sisseviimisel.Kindlustusselts lihsalt loobub talle ebasoodsate isikute kindlustamisest, et mitte pankrotiga lõpetada.vt. ka PM 17. 05.05. "Seaduselünk jätab kutsehaige kannatama".

Nõel  2005-09-12 19:56:39
Enne kommenteerimist tasub kommenteeritav korralikult läbi lugeda.

to Musketär  2005-10-29 15:12:59
Koolitusspetsialist Andrus Kahn jällegi soovitas õpetada ka klienti. «Teenindaja peab alati naeratama, klientki võiks sellele positiivselt reageerida,» märkis ta. Hea teenindaja meelespea • Klient on firma jaoks kõige tähtsam. Ta on firma eeldus, põhjus ja eesmärk. Kui ei oleks klienti, poleks firmat. • Kliendi heaolu ei sõltu ainult firmast, aga firma heaolu sõltub täielikult kliendist. • Firma ei osuta kliendile teenet, ent klient osutab firmale teene. Allikas: Andrus Kahn, Stern Koolitus

Nimi 
E-mail