Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Rahvale pakutakse hapusid viinamarju

Peeter Känd  2006-10-12 17:35:47
to:trussik 1. Kui üks kunagine poliitik oli noor, siis talle öeldi: "Noormees, mis Te protestite, Teie ees on ju müür:" Too poliitik vastas: "Müür küll, aga pehkinud. Puhud korra ja see kukub pikali." 2. Praegu on olukord ju samasugune. "Parempoolsete vaadete müür on küll enamikes ajalehtedes suur ja võimas", "aga seespidiselt on sedavõrd pehkinud, et ka tavalise lihtsa argumenteeritud artikliga lükkad selle müüri ümber." 3. Kui tahate teada, kes see poliitik oli, siis küsige seda Sotsiaaldemokraatide peaideoloogi endise tippkommunisti Marju Lauristini käest. Tema teab selle nime kindlasti ka une pealt. 4. Kolumnistiks ennast tituleerida, nagu paljud on teinud, on huvitav mõte.

am  2006-10-12 20:39:16
Ma pole väga rikas. Käime naisega tööl, tuleme perega normaalselt toime. Eesti ja eestlus on mulle olulised. Ma arvan et igaüks peaks suutma vastutada oma käekäigu eest. Jah, invaliide tuleb tõesti aidata, aga neid kel käed-jalad-pea terved? Ma ei taha eestkosteühiskonda. Ka s minu arvamused on rikkurlikult parempoolsed? Ma ei salli KE, just selle eestkosteühiskonna ideede pärast (keegi kõrgel teab mis mulle hea on ja mida minu raha eest tuleks osta või keda toetada) ja muidugi venemeelsus käib vastu. Muide kui inimene on rikkaks saanud, siis on ta ju teinud midagi enamat kui paljud teised. Kui kadetsete, proovige järele teha, kui ei laske teistel elada ja elage ise. Kõige hirmsamad ongi need nn. "sotsiaalse õigluse" tagaajajad.

Margo  2006-10-12 21:05:43
Kõige naljakam oli lugeda "Pehmete ja karvaste" analüüsi. Täitsa lahe, tõenäoliselt Ilves ise mängis seal oma osa või vähemalt kirjutas siis tsenaariumi. Või ma ei tea. Tegelikult see on päris jube, mis "Kesknädalas" kirjutatakse. Inimestele söödetakse ette pooltõdesi-poolvalesi ja need on kõige ohtlikumad, sest lihtsama maailmapildiga inimesed võtavad neid tõepähe, Aga edu "Kesknädalale", teil on suur ja andunud lugejaskond. Usun, et lehe tegijad on mõistusega inimesed, kes lollitavad rahvast mingil x põhjusel. Aga kuna nad on mõistusega inimesed, siis on alati lootust, et nad hakkavad ka oma südametunnistuse järgi käituma. Soovin teile kõige premat, keskerakonna ajudega liikmed.

J.  2006-10-12 21:35:56
„Energiapoliitikasse uus suund“. Teledebatis Rüütliga sai kogu rahvale selgeks, et Ilvese poolt välja pakutud visioon „Eesti energiavarustuse poliitikast“ on juba ammu välja töötatud ja poolenisti juba realiseeritud. Mul jäi see lõik just silma.Vaata sm.Känd, seal debatis rääkis üks aiast ja teine aiaaugust.Nii kurb, kui see ka ei ole.Ning Ilves viisaka inimesena ei hakanud asja teravaks ajama.Aga mis putub sellesse energiapoliitikasse, mida Rüütel mainis, siis see on tõesti suht vana asi ning seda ei saa lugeda Rüütli või praeguse valitsuse saavutuseks või teeneks.

Vemmal  2006-10-13 14:02:10
Sm.Peeter Känd Üks parandus - parempoolsete ilmavaatega inimene ei pea veel nn "rikkur" olema. Teiseks kommuniste ok Vasakpoolseid ja nn keskmisi ei ole võimalik laimata. Nad teevad seda ise k.a. oma demagoogitsemisega, mida "austusväärne" Keskerakond juba 15 aastat viljeleb. Muide ma olen Teiega päri, et T.H.Ilves ei olnud parim valik, kuid kahest halvast tuleb parem valida, seda, et Rüütel on oma aja ära elanud ja pooldementne kuulsin ja nägin ma ise jooksval aastal mitu korda. Seega pange pillid kotti ja saatke oma vasakpoolne partei laiali.

malle  2006-10-13 15:20:32
kes veel aru ei saanud, siis minu eeline postitus oli siiski irooniamaiguline

Peeter Känd  2006-10-13 17:30:57
To:am 1. Kõigil on lubatud omada oma maailmavaadet. 2. Keskklassi loomine on ka Keskerakonna programmis. 3. Keskerakond ei võta kellegilt raha ära. Keskerakond tahab riigi raha otstarbekalt sotsiaalselt jagada. Riik on ikka kõik inimesed. 4. Selle eest, kuidas Keskerakond on suutnud muukeelset elanikkonda liita eesti arengusse, tuleb pigem kiita. 5. Pigem on venemeelsus Res Publica lubadus Narva venelastele kakskeelsustja M.Laari Koganiga saunas käimine, et tema häält saada. 6. Naabritega tülitsemine pole tarkus. Küll nõustun, et Eesti peab jätkama oma suunda olles NATO liige.

Peeter Känd  2006-10-13 17:41:09
to: Margo 1. Ilmekas näide oli toodud selleks, et näidata, kus president oleks pidanud reageerima, kui ta tahab kogu Eesti president olla. 2. Mina olen oma artiklis esitanud ju hr. Ilvesi poolt väljaöeldud sõnu. Kas need on siis valed? 3. Südametunnistuse järgi käitub rahvas siis kui ta ise hääletab.

Vemmal  2006-10-13 18:21:20
Keskerakondlasel ei maksa südametunnistusest rääkida. Keskerakondlasel on ainult üks Jumal ja Südametunnistus. Jumal on Edgar ja Südametunnistus tema arvamus, mis on Õige - kõik teised aga Valed. Aamen selle peale.

general  2006-10-14 12:56:04
mind kui õppivat sotsioloogi ajab närvi see labasus, kuidas känd ühiskonnaprobleeme käsitleb. esiteks on ülim idiootsus tänapäeva eestis kahelda küsitluste tulemustes.võltsitakse?no palun. ja veel:Känd ütleb, et keskklassi loomine on keski programmis:saa aru, poliitiline jõud ei saa luua ühiskonnas mingit klassi(v.a ehk totalitaarne, kas keskil on see tõesti plaanis? Itaalia fašistid ja saksa natsid üritasid luua keskklassi, õigemini toetusid sellele).eriline idiootsus on öelda ka "rahvas tahab". sittagi tahab. rahva puhul pole tegemist mingi homogeense grupiga, kes pimesi führerit järgib (teile see meeldiks), vaid ühiskonnas eksisteeerivad vastandlike huvidega sotsiaalsed grupid jne jne. Aga ega kännuga pole mõtet vaielda, sama tulutu nagu usuhulluga diskussiooni astuda. ühel on piiritu ja naaivne usk jumalasse, teisel savisaarde. känd, ega kohukese reklaamid ka ju polnud keskerakonnaga seotud, eks? parempoolsete demagoogia mõtles kõik ju välja? te rahulikult põllul tööd edasi, aga ära sulepead enam haara.

ats to general  2006-10-14 13:46:36
mida sina õppiv sotsioloog ka tead? Peeter teab. Edgar teab. Ei sina, rahvas, ega kõik ülejäänud parempoolsed populistid tea midagi. Edgar sind võtku!

madis  2006-10-16 00:09:08
huvitav kas peetril pole kodus netti et uutele süüdistustele vastanud ei ole. ehk ta siiski esmaspäeval lastakse parteikontoris arvuti taha enda üllitist kaitsma

Peeter Känd  2006-10-16 17:29:08
to:general 1. Kuna Teil oli minu artikli kohta ainult üks pretensioon, siis saan aru, et olete ülejäänud kirjutisega päri. See on hea tulemus. 2. Olete aga valesti aru saanud, et ma kahtleksin läbiviidud arvamusküsitluse tulemustes selliselt, nagu Teie väidate. 3. Olen öelnud vaid seda, et arvamusküsitlus näitab selle koha ligikaudset arvamust, kus see tehti. Kui küsitlus tehti Tartus, on tulemus üks. Kui küsitlus tehti Narvas, on see jälle teine. 4. Kuna aga kuskil pole öeldud, et uuring on üleeestiline uuring, siis ei saa uuringut üldistada kogu Eestile. 5. Näide: Eelmiste valimiste eel tellisid Mõõdukad uurimusküsitluse, et uurida oma populaarsust rahva seas. Küsitlusuuringud ennustasidki Mõõdukatele suurt edu. Tegelikult said mõõdukad nii väikse rahva toetuse, et pidid ääre pealt Riigikogust välja kukkuma. 6. Keskerakonna programm koondab paljude inimgruppide seisukohta. Seal võivad olla suurärimehed, väikeettevõtjad ja tavainimesed. Kui vaadata ka teiste erakondade programme, siis kõik räägivad keskklassist. Arvan, et praeguses Eestis on keskklass need inimesed, et oma eluga rahul on. Võib-olla tulevikus tekib meil ka see õige keskklass. 7. Saan aru Teie soovist artiklist kaugemale minna ja üldküsimusi vaagida. Jäägem ikka antud artikli raamidesse

Peeter Känd  2006-10-16 17:35:12
to: madis 1. Teilt polnud ju mingit küsimust artikli kohta, ei tea miks ma oleksin pidanud kohe vastama. 2. Olen nõus ikka küsimustele vastama. 3. See artikkel dubleerib ju presidendi sõnu. Ei maksaks presidendi sõnu üllitiseks nimetada.

madis  2006-10-16 17:37:42
kuule Peeter, kui mul on pretensioon mingi näruse pronkssõduri vastu, ei tähenda see et ma automaatselt muu eestis toimuvaga rahul olen. kardan et üks kommentaar peaks ikka väga pikk olema, et kõike välja tuua ning põhjendada ning kardan et te ikkagi ei saaks aru

Peeter Känd  2006-10-16 17:47:09
to:Vemmal 1. Jumalaks ei maksa kedagi pidada. Küll on aga mõtlevad keskerakondlased sotsiaalselt ja see tingibki nagu ühesuguse arvamuse. 2. Kui Keskerakondlaste mõtlemise aluseks on sotsiaalne suhtumine, siis parempoolsete erakondade jumalaks on jälle raha. Arvan, et vahe ongi siin erinevates suhtumistes. 3. No nii ma ka ei ütleks, et keegi ei tohiks oma Jumalat teenida. Südametunnistuse asi.

metsaline  2006-10-17 13:53:16
kulla Peeter lugesin Teie imelist kirjutis kohe paar korda. Samuti teie edasisi komme. pakun et oleksite samas laadis saanud analoogisi lugusid kirjutada igast programmilisest kõnest/kirjutisest - alati jääb mõtteid mis pole lahti seletatud ja kui ka oleks - siis küllap Te neid ikka omamoodi väänaks. sestap ei saa tede tegusid küll targaks pidada. pigem ikka selliseks mmmm rumalapoolseks. samas on see paratamatus kui inimesel pole pädevust rerviktekstiga kaasa mõelda. pole küll see teema aga mul isiklikult on hea meel, et me saime vana kommunisti asemele inimese kelle esinemiste pärast meil loodetavalt pole vaja piinlikust tunda. ps. kummaline on Marju Lauristini tippkommunistiks nimetamine - loodan, et te ajasite ta Olgaga segamini (või Rüütli või Savisaarega) -samas sellisel juhul kummitavad Teid samad hädad mis Rüütlit :)

Peeter Känd  2006-10-17 17:34:15
To: metsaline 1. Ilmselt on see selle artikli viimne selgitus, sest uus leht tuleb peale. 2. Olen nõus Teie väitega, et kommenteerides Ilvese väljaöeldud sõnu, olen seda refereerinud. 3. Referaat Teile ei meeldi, samas ei ole keegi ümber lükkanud Ilvese poolt väljaöeldut. 4. Kasvas Marju Lauristin Eesti rahva reeturite peres, kasutas kogu aeg kõike kommunistidele pakutavaid hüvesid, astus kommunistliku partei liikmeks, sai tänu kom. partei liikmestaatusele väärika ametiposti. Ja nüüd väidate Teie, et Marjut ei saa võrrelda Edgariga, Siimuga jne. 5. Ilmselt kummitab Teid kas info puudus või olete "pimedusega löödud". 6. Selligipoolest tänan Teid kommenteerimast.

Eelmine | 1 | 2 |

Nimi 
E-mail