Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Kes on Pronksiöö tõeline süüdlane?

Saatan  2009-01-14 09:51:36
Olen hämmingus. Kesikute punt tahab ikka kangesti meid alandada. Isegi oma riigis ei tohi nende arvates toimetada. Peab Suure Karvase Koleda Karu käest luba küsima. Tuhka sellest tänasel päeval, kuidas toimetati, fakt et oleks paremini saanud. Fakt on ka see, et konflikti tekkimisel puges Eedu põõsasse ja pärast puges(poeb) koos oma kesikute pundiga vene ees nii kuis jaksab.

juku  2009-01-14 10:12:04
Oktoobrilapse soovitus Kesknädalale - ärge enam lollmannide üllitisi oma lehes avaldage.

Tonu  2009-01-14 10:22:25
Kas ainult Ansip koos valitsusega on pronksöös süüdi? Olen kindel et kogu Eesti rahvas on nõus seda süükoormat koos valitsusega jagama. Pronksöö kangelased eesotsas Eediku, Linteri ja Revaga peaks teadma kes nende vastased on.

glavlit  2009-01-14 10:31:05
Oli selle "öö varjus varga kombel ette võetud ausamba teisaldamine Tõnismäelt" kuidas oli, see oli lihtsalt asja vormistamine. Põhitöö tehti dozoorlaste poolt ära juba tunduvalt varem. Asja iroonia seisnebki selles, et isikud, kes selle püsimist kesklinnas kõige tulisemalt kaitsesid, tegid lõppkokkuvõttes kõik selleks, et ta ikkagi saaks minema viidud. See teebki selle tramburai hindamise keeruliseks - mis oli selle asja juures üldse kõige tähtsam. Kuju oli lihtsalt ettur, mis kahiti muu eesmärgi nimel. Seetõttu võtaks nüüd silmaklapid peast ja üritaks maailma vaadata ka ilma nendeta. St pronksmehel on ka varjukülgi, mitte polnud tegemist suvalise hauaga ebasobivas kohas. Näkkusülitamisel on ka kaks osapoolt. Kuna siinkohal on see üldistatud kõikidele venelastele, sõltumata asukohast, siis läheks ise sama libedale, üldistaks seda ka eestlastele, kes ilmselt üsna hapu näoga pealt vaatasid, kui 9. mail lõõtspilli saatel tähistati seal Suurt Võitu, mis eestlastele pole kindlasti mingi võit või 22. septembril tähistati Tallinna vabastamise aastapäeva, mis eestlastele polnud kindlasti mingi vabastamine. Kolaka alla maetud kadunukesi ei meenutanud nendel kaunitel päevadel keegi. Need toodi mängu hiljem, et põhjendada kuju vajadust "Vabastajate väljakul". Kes kellele sellise vaatenurga alt näkku sülitas? Hollmannile on elus ilmselt nii palju näkku sülitatud, et ta ei pane seda enam tähelegi. Paraku on see ka mõtlemisvõimet ummistanud.

kopipeist   2009-01-14 10:39:22
Sellest, kuidas tegelikult oli, kirjutati juba vahetult pärast proksmärulit.
EPL30.04.2007 (autor JK): „Rahvahulkade tegevuse kontrolli alt väljumist on sotsioloogias juba piisavalt kaua uuritud. Ka Tallinnas ööl vastu eelmist reedet toimunud sündmused käisid otsekui õpikust õpikusse korduva krestomaatilise teksti järgi.
Politsei rakendas JÕUDU meeleavaldajate laiali ajamiseks, kes pidid lahkuma mööda kitsast Tõnismäe tänavat. Selle emotsionaalselt üles ärritatud massi vastuvõtmist koridori teises otsas polnud aga keegi kavandanudki. Vabasse, korrakaitsjate poolt kontrollimata piirkonda jõudes vallandus meelavaldajates viha – ning selle tagajärjel rüüstati ja süüdati esimene kiosk. See oli hetk, mil meeleavaldajate tegevust oleks olnud veel võimalik peatada. Ent kui sellisele teguviisile mingeid sanktsioone ei järgnenud, võis olukord sealt edasi juba ainult halvemaks minna. Ohvriks langes Pärnu maantee täies pikkuses Kosmose kinost kuni Vabaduse platsini.
Ma ei õigusta laamendajaid, süütajaid ja rüütajaid. Nad on kahtlemata kurjategijad. Kuid nende kuritegevuse vallandumisel on oma kindel põhjus. Nende kurjategijate “ämmaemandaks” on Eesti Vabariigi valitsus eesotsas peaminister Andrus Ansipiga.

Ka Eestis oli tarvis pronkssõduri kaitsjaid kuidagi naeruvääristada. Seepärast lastigi nad ülesärritatult lahti Pärnu maanteele, kus neil võimaldati mitme tunni vältel segamatult rüüstata ja laamendada. Samal ajal garanteeriti videokaadritega toimunu maksimaalselt laialdane levi.
/---/
Vandaalide ja rüüstajate tegevus aitas valitsusel langetada kiiret otsust pronkssõduri eemaldamiseks. Nii õnnestus oskuslikult ÄRA VAHETADA PÕHJUS JA TAGAJÄRG: venelased ei hakanud märatsema mitte sellepärast, et pronkssõdurit taheti eemaldada, vaid Aljosha viidi politseisse hoiule hoopis seetõttu, et venelased hakkasid märatsema...“

arno  2009-01-14 11:03:17
Kogu selle lühikese üllitise sisu võikski kokkuvõtta Glavliti poolt kirjapandu lõpulausesse, et Hollmannile on elus niipalju näkku sülitatud...jne aga lubatagu mul lisada ehk veel üks mõte. Nimelt anti ehk kõige eelneva korvamiseks Kesknädala poolt sellesamale Hollmannile võimalus nüüd juba suurele osale eesti rahvale NÄKKU SÜLITADA ja te tegi seda ka solvatud inimesele omase erilise naudinguga. Olgu siis ka VÄIKESEL inimesel oma SUUR nauding.

no  2009-01-14 11:04:08
küll ikka üks kuju mõjutab meie elu!!!Au langenud kangelastele!!!Nii ühel kui teisel pool.

Imelik on see,et kuju kütab kirgi ikka veel.Kas rohkem "probleeme"meil ei olegi?NO siis on kõik hästi.Mina jään ikka veendumusele,et poliitika on räpane,rahvas on loll,valitsus meie endi valitud ja mis seal ikka.Oleme väärt oma valijaid aga sõduri seljas sõita ja emotsioone üleval hoida on ju "rämpsrahvale"tervitatav-vähemalt ajupesus on seep silma läinud.Ei näe ega kuule.

Aga -saatan-on hämmastavalt järjekindel.Arvan,et sõja ajal olid temasugused suurimad reeturid ja äraandjad.


  2009-01-14 12:01:31
arnokene on siin üks neist,kes SUURE NAUDINGUGA EESTI RAHVALE NÄKKU SÜLITAB. JA SEDA PIDEVALT.

Õhk sai puhtaks!  2009-01-14 12:10:02
Selle haisva vene okupatsioonimonstrumi surnuaeda teisaldamine tegi kohe pealinnas õhu puhtaks.
Juba 60-ndatel aastatel sai sellest okupantide kogunemiskohast möödudes sinna alati üks suur süljelärakas saadetud....vene punaarmee kirsasaabastes mõrtsukate "tervituseks".

Ka oli pronksiöö nii mitmes mõttes puhastav.....sõnnik kerkis esile ja on nüüd suures jaos kohtu all.
Lisaks on Narva pool "ärikate" ehk siis vene kantpeade tegemised lõppemas. Ka see on ainult hea Eesti riigile.


Õhk sai puhtaks  2009-01-14 12:12:56
...lisaks veel, et oli eriliselt huvipakkuv jälgida, et selle tinamonstrumi suured austajad ja ülistajad osutusid enamjaolt lihtlabasteks poevarasteks.IRW
Marodöörid ja teksavargad....vaat sulle "kangelaslik isamaasõda" IRW

osutaja  2009-01-14 12:13:35
to Saatan;
//Fakt on ka see, et konflikti tekkimisel puges Eedu põõsasse//

Vassimine on ansip@laste eluviis !
Linnapea E.Savisaar oli AINUKE poliitik, kes märuli ajal, 26/27. aprilli öösel avalikkuse poole pöördus! Oma Tõnismäe-aktsioonidega märuli ajendanud Ansipi riigivalitsusest ei tulnud öösel kippu ega kõppu! Riigivalitsus oli peitu pugenud (väidetavalt Pärnu maanteele, kaugele südalinnast).
26/27. aprilli 2007a.südaöö paiku toimus linnavalitsuse istung ja Savisaar edastas meediale avalduse, mis varsti pärast südaööd meedias avaldati. Tallinna linnapea Edgar Savisaar kutsus tallinlasi säilitama rahu: “Eestis on tava, et erimeelsusi lahendatakse rahumeelselt. Me oleme tundnud uhkust selle üle, et ligi kuusteist aastat tagasi alanud Eesti taasiseseisvumine toimus ilma ohvriteta. Täna õhtul aga on Tallinna haiglatesse pöördunud 15 kannatanut, neist neli on hospitaliseeritud. Veel ei ole hilja ära hoida tõsiseid ohvreid.” Riigivalitsus polnud informeerinud oma operatsioonidest Tallinna linnavalitsust. Tallinna linnapea kutsus (Ansipi) valitsust ilmutama kainet meelt ning hoiduma edasistes sammudest, mis võiksid olukorda veelgi pingestada.“

Meg  2009-01-14 12:25:48
Tõsi,ainuke, kes teleekraanile tuli,oli Savisaar,et rahvast rahustada. Valitsus oli peidus,ju degusteerisid Laari poolt toodud Gruusia veini.

ambuja  2009-01-14 12:26:01
Pronksmehe saaga kestab edasi ja arvatavasti terve inimpõlve. selgelt on kujunenud tema pooldajad ja vastased. Aga õiendatakse nagu poisikesed pärast kaklust politseis. Üks süüdistab:tema pani pidu 9. mail ,teine ütleb:tema pani okastraatpärja. Üks ütleb: see on okupant, teine ütleb: see on vabastaja. Seepärast nad kaklema läksid. Politsei viis kuju ära, Teine ütleb: see on näkkusülitamine. Üks ütleb: enne oli see mulle näkkusülitamine. Paistab, et Lennart Meri`l oli õigus, kui ta ütles, et eesti rahvas on loll. Ta ei saa aru, et pole enam 1939.a. ja nüüd elab Eestis suur vene kogukond,kellega peab vennalikult koos elama. Nüüd on eesti rahvuslased vaimustatud,meie saime oma tahtmise. Aga vene kogukond on solvunud, neile sülitati näkku. Ja nad ei rahune enne kui see neile heastatakse. Kuidas seda teha, see on poliitikute asi, ma tahan ainult sellele tähelepanu juhtida.

osutaja  2009-01-14 12:33:34
to ambuja;
//Paistab, et Lennart Meri`l oli õigus, kui ta ütles, et eesti rahvas on loll//
Lennart Meri ütles ’lollid’ nende kohta, kes hääletasid 2003.a. septembris Euroopa Liitu astumise vastu.


Leo  2009-01-14 12:36:50
Elu on imelik/kuidas nn eestlased kisendavat,mis juhtus pronksi öö! Venelased ja nende sabarakit olid okupantid ja samuti nad mõrvasid palju õigeid eestlasi.Mis vahe on pronksi öö ja Lihula vahel?Vähemalt Lihulas rahvas ei riisunud-lõhkunud ümbrust-nagu seda juhtus pronksi ööl.Kuidas saab eestlased mõelda,et see kuulus Puaaarmee vabastas eestlasi?Kas see oli ka vabadus,kui tuhandeid naisi ja lapsi saadediti külmale maale?Miks venelased ja nende järele jooksad mõtlevad,et neil on alati õigus ja kes vaidleb vastu on fasist või veel hullem.

silja  2009-01-14 12:49:37
Pronkssõduri äravedamine tegi haiget ka minu , eestlase , hingele. Miks pidi poliitilise kisklemise tulemusena kannatama kunst , see kuju sobis sinna ja ta oleks pidanud sinna jäämagi . Olen näinud paljusid langenud sõduritele püstitatud mälestusmärke ja see on olnud üks hingestatumaid ,lihtne ja liigutav. Ühes olen ma nüüd juba päris kindel , et kui kuju oleks kandnud fašistliku armee vormi, siis oleks ta samal kohal püsinud tänase päevani. Selline on tänase Eesti vabariigi võimumeeste meelsus. Kaks aastat tagasi oli mul võimalus külastada Venemaad ja tegime väikese kõrvalepõike Velikije- Lukisse , käisime ka langenud eestlastele püstitatud mälestusmärgi juures, polnud sellist nelkide uputust nagu Tõnismäel 9. mail , aga kõik oli korrastatud ja puhas.

ambujale  2009-01-14 12:52:28
Eks ole neid kes on sinuga nõus, et "enam 1939.a. ja nüüd elab Eestis suur vene kogukond,kellega peab vennalikult koos elama", ja Punaarmee kuritegusid ülistama. Aga on ka neid, kellele see (kuigi võibolla päevapoliitiliselt kasulikum ja nö. mõistlikum tee) ei sobi ja.

Häbi ei ole!!!  2009-01-14 12:55:01
_assimine on ansip@laste eluviis !
Linnapea E.Savisaar oli AINUKE poliitik, kes märuli ajal, 26/27. aprilli öösel avalikkuse poole pöördus!_

Lausvale!
Kas häbi ei ole siia lausvalet kirjutada!

Lisaks sigatsemistele on keskerakondlased ka võimelised sulle näkku valetama nii et silm ka ei pilgu.

Praegu Tallinna linnas ülesriputatud reklaamplakatid on otsene VAENU ja inimeste hulgas stressi tekitamine.
Seda peaks Õiguskantsler uurima.
MIS eesmärgid on sellel nn.reklaamil....kas keskerakond kutsub uut Pronksiööd korraldama?

siljale  2009-01-14 12:55:53
Paraku oli Punaarmee ja nõukogude võimu mõju Eestile ja eestlastele tunduvalt valusam kui Saksa okupatsioon. Ehk siit ka meelsuse erinevus? Kuigi hitlerikummardajaid kui selliseid on meil vast käputäis. Pigem on ikka austus Eesti leegioni ja soomepoiste vastu.

siljale  2009-01-14 12:56:15
Paraku oli Punaarmee ja nõukogude võimu mõju Eestile ja eestlastele tunduvalt valusam kui Saksa okupatsioon. Ehk siit ka meelsuse erinevus? Kuigi hitlerikummardajaid kui selliseid on meil vast käputäis. Pigem on ikka austus Eesti leegioni ja soomepoiste vastu.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Järgmine

Nimi 
E-mail