![]() Homne päev - aitab jamast!
Gert Kanges
2011-02-14 11:23:00
Kummad on targemad kas vaagija või majandustegelased ja -analüütikud mujal maailmas?
Opositsioonil on õigust kritiseerida, aga mitte mõnitada, kiruda ja sõimata, mis valitsus, riigikogu ja president teevad on kõik vale. Samuti peka opositsiooon näitama kohe ka väljapääsu, mille kohta ta kritiseerb ja need ettepanekud peaks olema vett pidavad. Seda me ei näe. Tavaliselt on nii, et avalikult meedias ja ajakirjanduses kritiseeritakse siis kui opossitsiinis olevad erakonnad räägivad üht ja teevad teistmoodi. Seda on näha riigikogus ja seda on näha eriti hästi Tallinna linnas. Tuletage meelde lubadusi enne kohalike valimisi. Vaagijale soovitan tema enda kommi viimased laused läbi lugeda ja mõelda tõsiselt. Nii maa- paadi-, müügi- ja kommunaalmaksutest. Linn saab nende leevendamiseks palju ära teha või hoopis mitte kehtestada kui inimestele käib see üle jõu. Mul on tunne, et linn tunneb rõõmuu, kui on üürivõlglasid palju, saab inimesi kodunt välja tõsta ja kiidelda maailmas kui palju on 400000 Tallinna linnas varjupaiga kohti, nakomaane, parfümeerikuid, prügikasti kaevureid, joodikuid jne. Olles Lääne Euroopas linna koolis ja nägin kuidas linn seisab oma linlase eest, kui midagi kallineb. Meil seda ei näe. Linnapea võib panna välja 100000-deid puhkuse sõitudeks tibidega, aga paljudel ei ole sente leiva ja piima ostmiseks, peavad käima supiköökides!!!! Kui mõelda süüvitsi, siis Eesti Vabariigil on läinud hästi võrreldes enamus EL riikidega, kelledel on kohutavalt võlad, tööpuudus (mitte väiksem kui Eestis rahvaarvust), kuritegevus ...
arvamus
2011-02-14 11:33:18
Mõned mõtted! Oled palkadega liialdanud. Eestis 60% inimesi saavad veidi üle miinimum palga ja isegi vähem, sest tööandjad on nad tööle võtnud osalise tööajaga. soovitan rääkida inimestega , mitte luulu ajada, mis on omane teatud poliitikutele. Kas sinu poolt loetletud spetsalistid on paremad kui väikes palgalised mitmes fääris teenendajad, postiljonid, majahoidjad, koristajad ...
Mis puutub töötute rumalusse, siis sellega ei ole ma rahul. On osa kes naudivad töötust, aga paljudel ei ole õpitud erialast tööd enam, ja üle 45 aastates inimestel mida vanemaks saada pole ümberõpetamine enam lihtne, sest kvalifikatsioon kannatab ja kes tahab saada tööle inimest kes ei oska peale kuuaegset ümberõpet midagi ikka teha.
2011-02-14 11:55:59
http://pealinn.tallinn.ee/index.php?pid=164&lang=5&nid=8349
Supiköökidesse jõuab üha enam pensionäre ja lapsi.
rohkem kui mullu
2011-02-14 11:57:24
http://pealinn.tallinn.ee/index.php?pid=164&lang=5&nid=8351
Tallinna linnaosade andmeil on väljamakstavad toimetulekutoetused aastataguse ajaga kahekordistunud, tunduvalt on suurenenud ka toetust saavate pereliikmete arv.
Pasaraadi tegemised
2011-02-14 12:13:48
Vaagijale: ***Müügi- ja paadimaks oli linna sundkäik pärast seda, kui valitsus oli omavalitsustelt raha ära võtnud.***
Muidugi, keskerakondlikult linnavõimult võeti ära võimalus rohkem raha oma taskutesse ajada...eks siis tuli neil jälle maksumaksjate taskutesse käppapidi ronida, sest eks need kõik vihmavarjunõunikud ja korruptandid tahavad ju mõnusalt edasi elada. Vaagija, kas pealinna volikogu keskerakondlik kamp tegeleb siiani relvaäriga ja laevandusega? IRW Riigi pealinna volikogu juhtkond ajab "haisu" üle maailma juba.
mõtlemiseks
2011-02-14 12:50:46
Tallinna linnal on praegu 3631 eluruumi, millest on kasutusel 1421 eluruumi ja nendest on üürivõlglased 2010 aasta lõpus 1359, see teeb 7,2 milonit krooni.
Seda ei ole valdanud abilinnapea kodanik Võrk, miks on nii palju elamispindu vabad, ei ole kasutusel. Kui palju inimesi elab halbades tingimustes ja oleks vaja kiiresti omale eluruume. Kas neid on vaja linnalt osta või linn jaotab neid oma äranägemise järgi. See viimane poliitiline joon on tutav endistest aegadest ( Ott, Sepp) NB! ühest ei saa aru artiklist Delfis. Mida täpsemalt mõeltakse eluruumi all, kas tuba ühiskorteris või korterit!!
vaagija
2011-02-14 14:23:37
Küsimus Gert Kangesele. Tabav näide oli siin kellegi poolt, kui ütles, et president käitus nagu jalgpallikohtunik, kes juba enne mängu kuulutas tsentriründajale, et löö väravaid palju tahad, ega ma neid nagunii ei loe (?!). Samuti "naised saunas rääkisid" põhimõttel käitus president, kuulutades oma "tõde" enne igasuguse tõe väljaselgitamist. Kas opositsioonil on õigust sellist otsust kritiseerida?
"Mul on tunne" - tule taevas appi, mul ei ole tunne! Ajagem kõik riigi tegematajätmised Savisaare süüks - geniaalne! Linn teebki vaesuse leevendamiseks palju ära, isegi rohkem, kui linna kohus. Palun tutvuda linna abiprogrammiga. to mõtlemiseks lisan, et kommunismini me ei jõudnud isegi 50-ne okupatsiooniaastaga, kus deviisiks oli, et igaühelt tema võimete kohaselt, igaühele tema vajaduste järgi...kapitalismi tingimustes tuleb eluruum ikkagi osta või üürida. Pasaraadiga ei suhtle.
Gert Kanges
2011-02-14 16:21:45
Opositsioonil on õigus kritiseerida, selleks peab olema põhjust. Praegu keskerakondlased ja veel mõned erakonnad ei ole millegagi rahul, mida teeb meie president, riigikogu ja valitsus. Isegi see on kummaline, et Savisaar ei ole jõudnud vabariigi aastapäeval presidendi vastuvõtule. sellist asja ma küll ei ole varem kuulnud. Kes tõi Eesti masust välja, kas keskerakond oma kriitikaga valitsuse suhtes.
Mida on teinud Tallinna linn vaesuse leevendamiseks. Sotsiaal töökohad. Need on ju ajutised ja pärast ära ütlemist on paljudele inimestel see traumaks. Näen seda oma trepikojas ühe naise järgi. Vaagija võiks lugeda üles mida on teinud tema keskerakond masust välja tulemiseks, missuguseid ettepanekuid valitsusele ja mida teinud Tallinna linnavalitsus ja volikogu selleks, et linlastel oleks kergem elada, kommunaalmakse ja muid makse maksta. Maamaksust tahan nii palju öelda, et kui Merivälja või Nõmme aedlinnaelanik mkasb näiteks 2555 eorot aastas, siis kesklinnas tänava äärne maja saasta ja müra käes maksab 3-4 korda rohkem. Muidugi kahju, et inimesed kunagi 50-100 aastat tagasi ei teadnud ette missugune saastatus võib tulevikus kesklinnas olla. Kodu on vaatamata sellele ikka kõige armsam. tahaks ka viimase repliigi eest vastata vaagijale. Ei ole noored süüdi, lagunevates vanades majades inimesed süüdi, et neil ei ole raha uue korteri ostmiseks ja kui arvestada palkasid, siis ei jätku paljudel raha ka sel juhul kui peksid töötama elus 40 aastat. See arvestus on tehtud. . .Kellele ikka anti Tallinnas okupatsiooni ajal korteri, missuguse korteri. Kes said tasuta kommunaalkorteri ja kes pidid ostma koperatiivkorteri. Minu vanemad pidid ostma koperatiivkorteri, et saada välja lagunevast puumajat kalamajas, mida ei annud maja vanaduse pärast taastada. Linnavalitsuse noored tibidest nõunikud, referandis ja abid saavad kohe linna poolt korterid. Vähemalt viimased 5-10 aastat, kui linna valitseb keskerakond. Täpselt ei tea, aga vaevalt nad amortiseerunud majades või üürikorterites elavad. Savisaare loosung oli mõned aastad tagasi kui Eestis olin veel, võibolla ka praegu: " Tulge kõik üle Eesti Tallinna elama, registeerige linna elanikeks, saate elamispinna, töö ja korraliku palga". Kas ma valetan või kritiseerin praegu keskerakonda? Sain välismaalkolm aastat koolis olles päris hes rahvusvahelise majanduse, juriidilise hariduse ja kogemuse. Mõistan palju asju paremini, kui siin mõnedki kommenteerijad. Soovin vastust vaagijalt, siis võime edasi rääkida.
vaagija
2011-02-14 18:10:35
GK-le
Esimese lausega olen nõus - opositsioon kritiseeribki, ja põhjusega. Opositsioonil ei ole võimalik riiki masust välja tuua, see saabki vaid riigikoalitsiooni kompetentsis olla, pealegi kui opositsiooni konstruktiivsed ettepanekud olukorra parandamiseks järjepanu teerulliga üle sõidetakse. Jah, sotsiaaltöökohad on ajutised, aga parem pool muna, kui tühi koor, riik ei tee sedagi. Ah et sotsiaaltöökohad traumeerivad ja kui inimene üldse mingit rakendust ei leia pikemat aega, millega täielikult degradeerub juba asotsiaaliks, siis sealt enam teda välja ei too isegi mitte kõige parema töö pakkumisega - mis siis rohkem traumeerib? Ega siin rohkemaid ettepanekuid riigile teha vaja ei olegi, kui et peame suuna võtma sotsiaalselt turvalisema Põhjamaade, samuti sotsiaalse turumajanduse eeskujude - Saksamaa, Hollandi, Poola jt suunas, kui me ei taha, et meid Põhja-Aafrika saatus hakkab kimbutama. Ultraparempoolne Cicago friedmanistide suund võib meiesugusele väikeriigile hukatuslikuks saada. Palun tutvuda linna abiprogrammiga, siis saate teada, mida Tallinn on teinud ja teeb vaesuse leevendamiseks. Kommunaalmaksude kohta peate küsima Laari ja Mõisa käest, nemad ärastasid Tallinnalt Tallinna Vee. Maamaksu küsimuses ma ei ole kompetentne vastama, olen vaid aru saanud, et Tallinna maamaksu tariif on üks vabariigi keskmisi. Aga et kesklinnas on kallim, siis maailmapraktika järgi on ju, et mida suurem linn, seda kallim maa - soovitaks Londoni südalinna hindu võrrelda Tallinnaga. Korteripoliitika suhtes on teil õigus, aga nendiksin, et Laari valitsuse diskrimineeriva omandireformi tõttu said meie okupandid EVP-de eest kohe uued korterid Lasnamäel erastatud, samas, kui tuhanded eestlased tõsteti tagastatavatest majadest kuuse alla ja ebaõiglaselt jäeti ilma võimalusest asenduspind erastada EVP-dega. Seda ütlete küll õigesti, et "täpselt ei tea" - mina ka ei tea, aga eks see maailmapraktika näitab, et ega veel ükski linnapea maailmas üksinda linna valitse, ikka mõned tibid peavad abiks olema. Eks neid loosungeid on siin igasuguseid olnud - kõige esimesena hakkas kogu Eestit Tallinna kutsuma vist üleeelmine linnapea Jüri Mõis, vahepeal hõigati välja loosungid, et tramme ja trolle pole vaja, sõidame autodega (!?) jne. Aga see on tõsi, et linnas, kus elab 1/3 riigi elanikke, tõmbab muidugi veel rohkem ligi. Aga see on juba paha - ääremaad jäävad tühjaks, minu koduvallas läks 1.septembril kooli vaid üks õpilane - see on kurb - isegi Põhjasõja ohvrid, nälja ja katku elasime kergemini üle ja tubli eestlane suutis oma rahva taastada. Kas nüüd ka suudame? Vabandan küsimuse pärast, võibolla olen kahe silma vahele jätnud - kolme aastaga vist kõrgharidust kätte ei saa? Kas olete kaugel ja kas koju tagasi ka tulete? Lugupidamisega vaagija.
andestamatu
2011-02-14 19:22:19
See on kummaline, kuidas meie kõige vingemad rahvuslased ja õigusenõudjad suhtuvad külmima rahuga sellesse, et Laari valitsuse diskrimineeriva omandireformi tõttu (reformiminister oli Liia Hänni) said need, keda mõned nimetavad okupantideks. EVP-de eest erastada uued korterid Lasnamäel, Mustamäel, Õismäel jne, ent tuhanded eestlased, kellel polnud vähimatki võimalust saada uut korterit, tõsteti (õigluse nimel!) välja "õigusjärgsetele omanikele" või nende (üli)kaugsugulastele tagastatud majadest (kasvõi kuuse alla!) ja ebaõiglaselt jäeti nad ilma võimalusest asenduspind (kui neile seda raatsiti anda) erastada EVP-dega. Ühesõnaga, Eesti valitsus pani eestlaste kallal teadlikult toime vägivalla, mida võõrvõim poleks suutnudki välja mõelda. Kas seda saab andestada? Seda ei tohi andestada!
arvamatu
2011-02-14 19:43:17
EVP oli selline "raha", mida keegi peale EV kodanike ei saanud. Seega ei saanud ka ükski okupant EVP eest midagi erastada.
2011-02-14 19:47:49
Hännilist libaraha ehk EVP-d osteti odavalt kokku ärapetetud eestlastelt, kellel polnud võimalust oma seaduslikku elamispinda erastada.
:)))
2011-02-14 19:54:14
Välismaalased saavad hakata ostma põlde ja metsi piiramatult :
http://majandus.delfi.ee/news/uudised/valismaalased-saavad-hakata-ostma-polde-ja-metsi-piiramatult.d?id=37518179 Välismaalased ostavad Eestimaad võileivahinnaga kokku: http://majandus.delfi.ee/news/kinnisvara/valismaalased-ostavad-eestimaad-voileivahinnaga-kokku.d?id=39429439
vaagija
2011-02-14 20:08:50
arvamatu, kui EVP-de aegu veel püksata ringi jooksid, siis vähemalt ole vakka, kui ei tea.
vot tak
2011-02-14 20:16:52
to arvamatu 2011-02-14 19:43:17
Kuna Eestis okupante ei olnud siis said kõik peale põliseestlastest sundüürnike elamispinna ja maa erastada! Ka Punaarmee veteranid!
Gert Kanges
2011-02-14 21:41:58
opusitsioonil on samad võimalused masust välja aidata kui valitsusel, riigikogul. Kui need ei olnud konstruktiivsed, siis ei olnud vaja neid täies mahus arvestada. Kes tõi Eesi masust välja, ka sReformierakod või keskerakond. Kui oleks olnud Edgar Savisaar peaminister, oleks asjad palju hullemad, oleks midagi maha müüdud välismaalastele, oleks võlgu võetud, nagu Kreekas, portugalis ja mujal Euroopas. Praegu on Eesti kõige väiksem välisvõlg. Isegi Saksamaa riigikantsler mõned nädalad tagasi kiitis Eesi Vabariiki, kuidas riik tuleb masust edukalt välja. Soovitan lugeda välisajakirjandusest välisriikide majandustegelaste artikleid. saad targemaks ja soovita oma erakonna kaaslastele samuti.. Mis puutub sotsiaaltöötajatesse Tallinnas, siis see on paljudele inimestele draama, sest nad ei tea kui kaua seda tööd on kui ise oma erialast tööd keskealised ja vanema ei leia ja millal jälle peavad läbi elama töötuse staatuse. Nii mõnedki inimesed on saanud infardi või läinud toonela teele. Sotsiaaltöötaja kuutasu ei kata isegi kommunaalkulusid ja maamaksu, rääkimata muudest kiludest toidule, kooli, lasteaeda ja esmatarbekaupadele. maalt linna kutsuja oli Edgar Savisaar enne kui Rattas vahepeal linnapeaks sai. rattase teene on kutsuda Euroopa linnu roheliseks ja kenaks muutma, aga tallinna linnon läbi aasta must , hooldamata ja koristamata. Linn ei ole huvitatud linna kenast väljanägemisest.
Maamaks võib olla vabariigi keskmine aga käärid on Tallinna linnas. Ma ei räägi siin kortermajadest vaid eramajadest, mis kesklinnas on ehitatud juba ammu, kui ei teatud veel midagi Piritast, Mähest, Meriväljast Hiiust, Pääskülast ja nendest eramutest. Seal karjatati sel ajal loomi ja tehti suvel heina, kasvatati kartuleid ja teravilja. Ma ei ole vaagijaga ka päris nõus, et miks tagastati omanikele majad. Need kes said tagasi, paljud lubasid elanikel edasi elada, üürid ehk tõusid aga majade korrasoleku eest vastutab omanik. Need kes said tagasi ja ei hoolda, majad lagunevad peaks riik vastavad seadused tegema , et maja tagasi saada. Vaevalt aga linn suudab neid hooldada ja renoveerida, elanikud ammugi. Tol ajal tehti tagastamine mõtlemata ja ülepeakaela. Selle eesotsas oli Liia Hänni. kes laulis veel 10 aatat tagasi kenda kohta kiidulaule. Mis tibidesse puutub. siis nende asemel peaks olema nõunikud vähemalt elutargad inimesed, oma ala spetsalistid. meil on nad linnapea saatjad üritustel ja reisidel, ka puhkusereisidel. Vaagija on mures ka minu hariduse pärast. Teadmiseks, et ma olen lõpetanud kunagi TPI majandusteaduskonna, nüüd käisi täiendamas ennast rahvusvahelise majanduse ja juriidika alal. Sain magistri kraadi. On see rahuldav vastus või tahad täpsemalt teada mida mulle seal õpetati. Võime kokku saada ja ma räägin :-)) .
Gert Kanges
2011-02-14 21:43:22
opusitsioonil on samad võimalused masust välja aidata kui valitsusel, riigikogul. Kui need ei olnud konstruktiivsed, siis ei olnud vaja neid täies mahus arvestada. Kes tõi Eesi masust välja, ka sReformierakod või keskerakond. Kui oleks olnud Edgar Savisaar peaminister, oleks asjad palju hullemad, oleks midagi maha müüdud välismaalastele, oleks võlgu võetud, nagu Kreekas, portugalis ja mujal Euroopas. Praegu on Eesti kõige väiksem välisvõlg. Isegi Saksamaa riigikantsler mõned nädalad tagasi kiitis Eesi Vabariiki, kuidas riik tuleb masust edukalt välja. Soovitan lugeda välisajakirjandusest välisriikide majandustegelaste artikleid. saad targemaks ja soovita oma erakonna kaaslastele samuti.. Mis puutub sotsiaaltöötajatesse Tallinnas, siis see on paljudele inimestele draama, sest nad ei tea kui kaua seda tööd on kui ise oma erialast tööd keskealised ja vanema ei leia ja millal jälle peavad läbi elama töötuse staatuse. Nii mõnedki inimesed on saanud infardi või läinud toonela teele. Sotsiaaltöötaja kuutasu ei kata isegi kommunaalkulusid ja maamaksu, rääkimata muudest kiludest toidule, kooli, lasteaeda ja esmatarbekaupadele. maalt linna kutsuja oli Edgar Savisaar enne kui Rattas vahepeal linnapeaks sai. rattase teene on kutsuda Euroopa linnu roheliseks ja kenaks muutma, aga tallinna linnon läbi aasta must , hooldamata ja koristamata. Linn ei ole huvitatud linna kenast väljanägemisest.
Maamaks võib olla vabariigi keskmine aga käärid on Tallinna linnas. Ma ei räägi siin kortermajadest vaid eramajadest, mis kesklinnas on ehitatud juba ammu, kui ei teatud veel midagi Piritast, Mähest, Meriväljast Hiiust, Pääskülast ja nendest eramutest. Seal karjatati sel ajal loomi ja tehti suvel heina, kasvatati kartuleid ja teravilja. Ma ei ole vaagijaga ka päris nõus, et miks tagastati omanikele majad. Need kes said tagasi, paljud lubasid elanikel edasi elada, üürid ehk tõusid aga majade korrasoleku eest vastutab omanik. Need kes said tagasi ja ei hoolda, majad lagunevad peaks riik vastavad seadused tegema , et maja tagasi saada. Vaevalt aga linn suudab neid hooldada ja renoveerida, elanikud ammugi. Tol ajal tehti tagastamine mõtlemata ja ülepeakaela. Selle eesotsas oli Liia Hänni. kes laulis veel 10 aatat tagasi kenda kohta kiidulaule. Mis tibidesse puutub. siis nende asemel peaks olema nõunikud vähemalt elutargad inimesed, oma ala spetsalistid. meil on nad linnapea saatjad üritustel ja reisidel, ka puhkusereisidel. Vaagija on mures ka minu hariduse pärast. Teadmiseks, et ma olen lõpetanud kunagi TPI majandusteaduskonna, nüüd käisi täiendamas ennast rahvusvahelise majanduse ja juriidika alal. Sain magistri kraadi. On see rahuldav vastus või tahad täpsemalt teada mida mulle seal õpetati. Võime kokku saada ja ma räägin :-)) .
Naer saalis
2011-02-14 22:22:43
vaagijaga ei jõua keegi vaielda.
Kui ikka mõnele meeldib isikukultuses väänlevat pealinna võimu ülistada, siis ei suuda seda keegi väärata. Ei ole juhtunud vaagija komentaaridest lugema ühtegi kriitilist lõiku pealinna võimukamba tegemiste üle. Järeldus: altkäemaksud, rahakantimised, ebakompetentsed ametnikud linna palgal....kõik on toetust väärt "vaagijate" maailmas.
vaagija
2011-02-15 00:07:08
GK-le. Nii et siis Eesti Raudtee mahaparseldamine ja selle kaks korda kallimalt tagasiostmine oli Eesti masust väljatoomine!? Nii et sotsiaaltöö on inimesele draama ja pikaajaline töötustaatus on vaid lillepidu ja infarktini ei vii!? Ja, jah - ja kenaks muutmise eest ja oma sotsiaalprogrammiga kuulutatigi Tallinn Euroopa parimate sekka - kõrge tunnustus Tallinnale!
Jään Teiega eriarvamusele, aga mis puutub Teie haridusse, siis vabandan.
To naer saalis
2011-02-15 06:17:26
Ma pole juhtunud reformilehes nimega Postimees lugema ühtegi kriitilist lõiku valtsuse võimukamba tegemiste üle.
"Naerjate" maailmas on toetust väärt vaesus, töötus, inimeste põgenemine kodumaalt,äraelamis- toetuste kahekordistumine aastaga (kell 6.12, Vikerraadio),aina kõrgenevad hinnad, võlgu elamine jne...Riigi reformarite ja Ansipi diktatuurist ja kultusest pole mõtet rääkidagi. Vaatame, kui rahvale sellised naerjad ja selline olukord meeldib, valib ta selle kliki uuesti pukki ja väärib sellega oma kägistajaid.Tahaks küll muud loota. |