Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Põhiseadusevastane topeltprovokatsioon. Avalik kiri

tänulik  2006-05-18 18:38:59
Sellest pronksmehejuramisest võidb Eestis kaks jõudu - padurahvuslased ja vene shovinistid. Mõlema kandepind hakkas juba nagu kaduma aga Isamaaliidu lahkel käel tulevad vanad ajad tagasi. Aitäh Mart Laar, ole meheks meile interrinnet jälle tänavale toomast.

ARVAJA  2006-05-18 18:39:17
VLP. Wapper! Kuidas siis Eesti lippu ei teotatud? Tõepoolest Eesti lippu ei põletatud ega trambitud jalgupidi lipu peal! Aga rünnati lippu kandvat inimest ja püüti talt lipp käest rebida, mis tänu märulipolitsei õigeaegsele tegutsemisele ei õnnestunud! See oligi lipu rüvetamine, või kui soovid "lipu rüvetamis katse". Ega atentaat ka ju alati ei õnnestu! Jah, ma võrdlen lipu rüvetamist mõrvakatsega.

Wapper  2006-05-18 19:03:36
Tänulik - täpselt minu point. Tuleb tunnustada Jüri Liimi tehtut, asi oli ikka hästi planeeritud ja ka teostatud. Oleks ta läinud ainult plakatiga, oleks teda platsilt välja visatud ilma suurema järelkajata. Oleks ta läinud ainult lipuga - tõenäoliselt poleks üldse midagi juhtunud. Aga korraga plakat ja lipp keerasid ikka paraja jama kokku. Jälle lendavad õhus tiblad ja fashistid, nagu kuldsete kaheksakümnendate ajal. Kurb. ARVAJA - ma ei õigusta lipu või selle kandja ründamist. Kuid samas arvan, et riigilippu ei tohi kasutada enda eesmärkide saavutamiseks, nagu Jüri Liim seda tegi. Pealegi, inimestel võivad olla erinevad arusaamad eetikast ja aust. Mis siis kui keegi üritaks nt. kusta sõduri peale, riigilipp käes, kas ka siis oleks ta püha ja puutumatu? Mitte minu jaoks.

Ants  2006-05-18 19:19:55
Wapper ma ei vaidle ,et sinu jutus on ka tõde. Kuid olgu mis on Eesti riigis võib Eesti lipuga küll minna igale avalikule koosviibimisele, ilma ,et keegi tohiks lippu rünnata. Tõnismäel rünnati selgelt Eesti lippu. Venelased elavad siiski Eesti riigis ja siin peab riigilipp püha olema. Minu vanaisa ja minu vanemad hoitsid kogu 50 aastase okupatsiooni alles Eesti sini-must-valget lippu.Kuigi selle eest oleks vangi pandud. Ka minule on Eesti lipppüha ja igaüks kes teotab Eesti lippu on minu silmis tibla ,okupant ja lurjus.Venelastel tuleb kord aru saada,et elavad eesti riigis. Keegi ei keela neil oma sõjas langenuid vanemaid leinata. Kuid tehku seda nii, et ei solvaks eestlasi. Kuid pronkssõduri koht on siiski kalmistul ,mitte südalinnas.

ARVAJA  2006-05-18 20:06:20
VLP. Wapper! Vastuseks küsimusele: Kas inimene kui ta riigilipp käes kuseb (pronkssõduri)sõduri peale kas ka siis on ta püha ja puutumatu? Minu jaoks mitte. Ka minu jaoks ei ole enam tegemist inimesega vaid lipu rüvetajaga väga alatul moel.

A.Stolovits  2006-05-18 20:46:15
Wapperile! 20. sajandi kõige suurem kurjus oli veripunane vene BOLSEVISM.

Terane  2006-05-18 21:01:23
To A.Stlovits. Seega automaadiga punasõjard Tõnismäel on kurjuse sümbol.

ARVAJA  2006-05-18 23:14:07
to Terane Mina pole küll Tõnismäel asuva Pronkssõduri käes automaati näinud, aga sellega olen küll nõus, et Pronkssõdur on kurjuse sümbol.

mati  2006-05-19 09:44:40
ei tea, kas salupere on loll või mängib seda. Igaljuhul ehtne okupantidele kaasa laulja. eesti riigi häbi on, et see okupantsõdur 90-ndate alul kohe minema ei veetud aga eestlane ongi ori, müüdav, unustav, isamaatu, vabadust mitte vääriv loodusnähtus. parem oleks kui nad välja sureksid...

Jaak  2006-05-19 09:54:18
Et pronkssõdur kujutab vene sõjaväevormis okupanti selles pole mingid kahtlust. Ja kui seni käisid venelased seal oma võitu Saksamaa üle tähistamas , ei seganud see kedagi. Kuid nüüd on asi väljunud kontrolli alt. Seal käivad koos kõik vene sovinistid. Ja ma ei näe selles mingid provakatsiooni kui keegi eestlane läheb sinna riigilipuga. Kuid venelaste käitumine näitab, et nad ikka veel ei tea ,et elavad Eesti riigis mitte NSVL -dus. Ja see rõve sõim, lubada eestlased-fasistid maha tappa. Tegelikult kui mul ei oleks muud võimalust kui peaksin olema, kas kommunist või fasist. eelistaks viimast - natsionaal sotsialismi. Kommunism on ennast nii verega määrinud ja nii õudne, et tulevad jälkuse värinad peale.Kuipalju miljoneid süütult tapetuid inimesi, ka venelasi.Kommunism eihoolinud ka oma rahvast.Nüüd aga lehvitatakse jälle pronkssõduri juures punalippe. See kurjuse sümbol peab Tõnismäelt kaduma.Kui meie valitsus nii jõuetu on, ei imestaks kui leidub keegi,kes sellele pronksmonstrumile"omakohut" teeb.

Elle Tobreluts  2006-05-19 11:26:21
Pronkssõduri momument ongi selleks sinna jäetud,et tekitada lahkarvamusi,millest kasvavad välja rahvuslikud konfliktid. See on sama,mis siiamaani sundüürnike eluasemeprobleeme puudutav teema - EV valitsusele ei lähe see ju korda!Kui valitsus pole suutnud midagi ära teha,siis asi on vana ja vintske ning vihatekitav!

ARVAJA  2006-05-19 18:03:38
Assoo, et sundüürnikke võrreldakse siis kommunismi - fasismiga?! No see ei kõlba, ei ma ei saa seda otse öelda, mitte kassi saba allagi! Aga ka mina eelistan kahte viimast: Esiteks seda, et Pronkssõdur,-Aljosa peab Tõnismäelt kaduma! Kas siis rahumeelsel teel või siis eelistab Eesti Vabariigi valitsus, et juhtuks midagi enneolematut rahuaja tingimustes. Teiseks eelistan ka mina kanda Saksa sõjaväe mundrit! Ma arvan, et inimesi, kes eelistavad kanda Saksa sõjaväe mundrit, leidub vähemalt pooles, kui mitte rohkemas Eestis.

arnold  2006-05-19 18:37:06
Olen täielikult nõus A. Stalovitsi, LIIS, poogen ja teised, et pronkssõduri(rahvas nimetab seda ka plekkivaniks)koht pole Tõnismäel, vaid näiteks Maarjamäel, sõjaväekalmistul. Oma praeguses kohas on ta just okubatsiooni sümbol ja kes sellest aru ei saa, pole eestlane. Aga pole mõtet pahandada Saluperataoliste palgaliste kommunistlike propagandistide peale. Nad teevad lihtsalt tööd, mille eest neile lihtsalt maksyakse ja kui nad ei tee seda küllalt innukalt, antakse neile lihtsalt jalaga taagumikku ja kogu lugu. Sellised räuskavad eetikast, aust ja sellest, et surres olevat kõik võrdsed. Juba Kodu hävitada püüdja võrdsustamine kodu kautsjaga näitab, et sellised ei tea midagi ei eetikast ega aust, vaid ajavad päheõpitud jura. Aga see, et see plekkivan veelgi seal on rääg8ib sellest, et meil lihtsalt pole toimivat riiki.

Wapper  2006-05-19 21:18:02
Arvaja, eks sa siis osta saksa munder ja kanna terviseks! Milles asi. Kuid kui aus olla, ma pole näinud viimasel ajal Eestis palju saksa mundris inimesi :)

Mihkel  2006-05-19 22:56:10
Wapper ehk sa tead kustkohast on võimalik saada saksa mundreid ?? Ma heameelega ostaks omale, siis oleks hea võidupühal ka omale selga panna kui seltsimehed vene vormis medalite kilinal linnas ringi jalutavad.

ARVAJA  2006-05-19 23:07:32
Wapper,Wapper! Sinu kommentaarist paistab, et sa pole korralikult minu kommentaari lugenud, vaid oled kohe oma arvamusega peale tormanud nagu kiirkuulipilduja tuli. Ma pole öelnud, et soovin rahuajal kanda Saksa sõjaväe mundrit vaid et mina eelistaksin kanda Vene sõjaväe mundri asemel Saksa sõjaväe mundrit. Sõjaolukorras muidugi, kui see segaseks jäi.

ARVAJA  2006-05-20 00:26:08
to Musketär Ära tule siia hüppama: Meil on (endised)kommunistid võimul, sellepärast elu ei paranegi. Kui nii võtta, siis on kõik kas suuremal või vähemal määral "punane". Ära tule ütlema, et sina ega sinu ema - isa ei ole. Olete küll - te olete NSVL ajal sündinud, koolis ja tööl käinud ning elanud. Ära tule ütlema, et sünniaega ega kohta ei saa ju valida, sest siis ma ütlen, et täpselt samamoodi ei saanud sünniaega ega kohta valida tänased poliitikud.

A.Stolovits  2006-05-20 07:28:43
Arvaja, bolševistlikul punaokupandil ei ole tõesti relv käes, vaid peidus, selja taga. Vaata terasemalt!

Wapper  2006-05-20 13:36:37
Mihkel, http://www.feldbluse.de , http://www.lostbattalions.com või toksi guuglisse nt. "buy waffen ss uniform". Aga siiski ei soovita sellises mundris 9.mail punaveteranide vahele trügida. Võib korduda ajalooline etendus "nõukogude väed kihutavad Tallinnast minema saksa okkupante".

korrat  2006-05-22 16:26:04
Tänud Malle Saluperele sisuka teksti ja adekvaatsete hinnangute eest. Kohalikele nabauurijatele meeldetuletuks: meeldib see või mitte, kui Salupere kombel mõtleb 2.MS-st kogu tsiviliseeritud Euroopa, USA-st rääkimata.

Eelmine | 1 | 2 | 3 | Järgmine

Nimi 
E-mail