Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Laar ütles lahti raudtee erastamisest

MUSKETÄR  2006-01-18 10:27:56
Laari juttu ei maksa juba ammu enam tõsiselt võtta. Minu ja minu mõttekaaslaste hulgas on Laaril juba ammu prügilõhnaline tola kuulsus. Teda hindavad ainult Isamaaliit (paraku käituvad need veel hullemini, kui eilsed kommunistid) ja lääs, kellel aga pole päriselt aimu, mis siin Eestis toimub.

Illar  2006-01-18 13:41:30
Musketäri jutt jumala õige. Eestis on Laar AMMU poliitiline laip. Eesti rahva vara parseldas ta sentide eest maha.

see on nii  2006-01-18 22:46:43
Seda huligaansem on Eesti Raudtee praeguste omanike nutulaul, kes ülistavad parempoolseid ja süüdistavad praegust, nende poolt väidetavat pahempoolset Valitsust,välisajakirjanduses.

Tõde  2006-01-19 23:39:49
Laarile eraldati 750 000 krooni valimiteks Ganiger investi poolt. Muidugi tuleb sponsoreid hea sõnaga meenutada. Laari Esimene prioriteet vist oli Sposato, maksuvõlglane Päevalehe korrespondent Vallo Toomet ja mud sullerid...

Mälu  2006-01-20 16:35:29
- http://www.ekspress.ee/viewdoc/C70287AB2EDC928D42256AF700458 EE5 Osaühingu Baltic Rail Services (BRS) juhtfiguurid Jüri Käo ja Guido Sammelselg lubasid raudtee erastamisvõidu korral kinkida valitsusliidule 20 miljonit krooni. Kui võit ei saabu esimeses voorus, vaid hiljem, saavad Toompea mehed 15 miljonit. Seda kinnitab BRSiga tihedalt seotud allikas. Tema sõnul eelnes diilile mitu tähtsat kohtumist. Sammelselg kõneles Reformierakonna esimehe, rahandusminister Siim Kallasega. Ministri poeg töötab Hansapangas ja tegeles seal mullu BRSile lubatud laenu korraldamisega. Käo pidas nõu isamaalastega, keda oli mitu aastat rahastanud. Üks neist olnud Tallinna abilinnapea Heiki Kivimaa, kes tegeleb partei rahaküsimustega ning kellel on head sidemed raudtee müügi eest vastutanud teede- ja sideminister Toivo Jürgensoniga. Lõpuks otsustasid ärimehed, et maksavad kolmikliidule korraga. Siis ei hakka erakonnad kahtlustama, kas mõni neist sai rohkem kui teine. Parteid pidid ise raha ära jagama.

Mälu vol_2  2006-01-20 16:38:53
BRSi ilmub "Laari esindaja" Kevadel levis BRSi seltskonnas jutt, et kohe liituvat pundiga Jaanus Reisner. Ärimeestele on see heledapäine, kavalust täis ja äärmiselt ettevaatlik noorhärra Nordika Kindlustuse endine osanik, sõiduautode Mazda müüja ning Eesti Energia nõukogu liige. Sama nõukogu juhib Jüri Käo. Poliitikaringkondades tuntakse Reisnerit Isamaaliidu juhatuse liikme ja välissekretärina. Ta on erakonna osavaim lobimees. Peaminister Mart Laari hea sõber. Oli mitu aastat Laari naaber, kui valitsusjuht Keemia tänava turvamajas elas. Allika väitel teatas Käo, et uus osanik esindab BRSis Laari huve. Reisnerile eraldati viis protsenti firmas Ganiger Invest, mis koondab BRSi eestlastest aktsionäre. Tollal oli levinud arvamus, et kolmandiku raudteest saab vahetult pärast erastamist kõva kasuga edasi müüa. See kaunis plaan langes aga kolinal kokku, kui pangad suvel laenu andmisest ära ütlesid ja sellega BRSi äriplaanidesse suured augud tekitasid. Reisneri nimi kadus vaikselt. Tema kaasamisest jäid maha ainult mõned elektronkirjad.

Mälu vol_3  2006-01-20 16:39:42
Spekulatsioonid nimedega Reisner ütleb täna, et tal ei ole BRSis ega Ganiger Investis mitte mingit osalust ega huvi: "Need on selgelt liialdatud spekulatsioonid. Raudtee erastamisest ei ole ma Käoga rääkinud." Ta lisab irooniavarjundiga, et on meelitatud oma tähtsuse esitlemisest leheveergudel, ja tunnistab kurbusega, et tegelikult ei rünnata selle leheartikli kaudu mitte teda, vaid peaminister Laari ja kolmikliitu ning süvendatakse üldsuses väärarvamust, et Toompea poliitikud teevad kõikvõimalikke sigadusi. Nii imelik kui see ka ei näi - õigus võib seekord olla nii Ekspressi allikal kui ka Reisneril mõlemal. BRSis mängiti paljude nimedega, kusjuures tegelased ise võisid vaid aimata, et ühel hetkel tehakse neile pakkumine kampa tulla. Niimoodi nägi välja Käo ja Sammelselja praktika. Näiteks uskusid mõned BRSi tegelased, et Käo esindab varjatult ka oma head sõpra, Kaubandus- ja Tööstuskoja presidenti ning erastamisagetuuri nõukogu liiget Toomas Lumanit, kuigi selle kohta polnud ühtegi paberit. Luman kuulutas juba mullu augustis avalikult, et ei kavatse raudtee ostmisel osaleda.

Erastamisnõukogu saab  2006-01-20 16:40:55
... salajased kaustad. Raudteemüügi lobi käis viimase minutini. Isegi mullu jõulude ajal, kui erastamisnõukogu pärast pikka konkurssi lõpuks raudteele ostjat valis, juhtus ennenägematu lugu. Nõukogu iga liige leidis enda eest laualt ametlike paberite kõrvalt kilekaantes allkirjastamata kausta lühikese, ent sisuka analüüsiga, et riik saab kõige suuremat kasu (ostuhind, investeeringud, dividendid jne) siis, kui võitjaks osutub Eesti suurärimehi koondav firma RER. See ei aidanud. Poliitikud heitsid RERi üle parda, sest ta pakkus kõige väiksemat ostuhinda. Sama teed läks BRS, keda soovitas ostjaks valida ei keegi muu kui Toomas Luman. Poliitikud valisid ostjaks hoopis Rail Estonia. Too aga ei saanud kevadeks raha kokku. Uued kõnelused algasid BRSiga. Kuid positsioonid olid nüüd sootuks teised. BRSi juhid teadsid, et Laari valitsusele on raudtee müük auasi ja kui nendega diili ei tehta, tõmmatakse erastamisele kriips peale. Poliitikute õlitamiseks polnud enam mingit vajadust. Raudtee jooksis kätte ühtegi miljonit maksmata.

tõele näkku  2006-01-22 12:59:13
AS Eesti Vabariik oma täies hiilguses.Äriühingule omased jooned oma ärigruppidega -riigi vara, antud juhul strateegilise majandusharu mahaparseldamisel.Samad jõujooned pankade afääris ja paljus muus.Ka väljaantud vekslid Hitleri ideoloogia jüngritele, kes enda poolt mahamüüdud vara tagasi igatsevad. Ja osa Eesti poliitikuid valmis diili tegema nende petistega poliitilise otsuse najal, nii nagu seda tehti ka Eesti Raudtee erastamisel.

Nimi 
E-mail