![]() Laar ütles lahti raudtee erastamisest
MUSKETÄR
2006-01-18 10:27:56
Laari juttu ei maksa juba ammu enam tõsiselt võtta. Minu ja
minu mõttekaaslaste hulgas on Laaril juba ammu
prügilõhnaline tola kuulsus. Teda hindavad ainult
Isamaaliit (paraku käituvad need veel hullemini, kui eilsed
kommunistid) ja lääs, kellel aga pole päriselt aimu, mis
siin Eestis toimub.
Illar
2006-01-18 13:41:30
Musketäri jutt jumala õige.
Eestis on Laar AMMU poliitiline laip. Eesti rahva vara
parseldas ta sentide eest maha.
see on nii
2006-01-18 22:46:43
Seda huligaansem on Eesti Raudtee praeguste omanike
nutulaul, kes ülistavad parempoolseid ja süüdistavad
praegust, nende poolt väidetavat pahempoolset
Valitsust,välisajakirjanduses.
Tõde
2006-01-19 23:39:49
Laarile eraldati 750 000 krooni valimiteks Ganiger investi
poolt. Muidugi tuleb sponsoreid hea sõnaga meenutada. Laari
Esimene prioriteet vist oli Sposato, maksuvõlglane
Päevalehe korrespondent Vallo Toomet ja mud sullerid...
Mälu
2006-01-20 16:35:29
-
http://www.ekspress.ee/viewdoc/C70287AB2EDC928D42256AF700458
EE5
Osaühingu Baltic Rail Services (BRS) juhtfiguurid Jüri Käo
ja Guido Sammelselg lubasid raudtee erastamisvõidu korral
kinkida valitsusliidule 20 miljonit krooni.
Kui võit ei saabu esimeses voorus, vaid hiljem, saavad
Toompea mehed 15 miljonit.
Seda kinnitab BRSiga tihedalt seotud allikas. Tema sõnul
eelnes diilile mitu tähtsat kohtumist. Sammelselg kõneles
Reformierakonna esimehe, rahandusminister Siim Kallasega.
Ministri poeg töötab Hansapangas ja tegeles seal mullu
BRSile lubatud laenu korraldamisega.
Käo pidas nõu isamaalastega, keda oli mitu aastat
rahastanud. Üks neist olnud Tallinna abilinnapea Heiki
Kivimaa, kes tegeleb partei rahaküsimustega ning kellel on
head sidemed raudtee müügi eest vastutanud teede- ja
sideminister Toivo Jürgensoniga.
Lõpuks otsustasid ärimehed, et maksavad kolmikliidule
korraga. Siis ei hakka erakonnad kahtlustama, kas mõni
neist sai rohkem kui teine. Parteid pidid ise raha ära
jagama.
Mälu vol_2
2006-01-20 16:38:53
BRSi ilmub "Laari esindaja"
Kevadel levis BRSi seltskonnas jutt, et kohe liituvat
pundiga Jaanus Reisner.
Ärimeestele on see heledapäine, kavalust täis ja äärmiselt
ettevaatlik noorhärra Nordika Kindlustuse endine osanik,
sõiduautode Mazda müüja ning Eesti Energia nõukogu liige.
Sama nõukogu juhib Jüri Käo.
Poliitikaringkondades tuntakse Reisnerit Isamaaliidu
juhatuse liikme ja välissekretärina. Ta on erakonna osavaim
lobimees. Peaminister Mart Laari hea sõber. Oli mitu aastat
Laari naaber, kui valitsusjuht Keemia tänava turvamajas
elas.
Allika väitel teatas Käo, et uus osanik esindab BRSis Laari
huve.
Reisnerile eraldati viis protsenti firmas Ganiger Invest,
mis koondab BRSi eestlastest aktsionäre.
Tollal oli levinud arvamus, et kolmandiku raudteest saab
vahetult pärast erastamist kõva kasuga edasi müüa. See
kaunis plaan langes aga kolinal kokku, kui pangad suvel
laenu andmisest ära ütlesid ja sellega BRSi äriplaanidesse
suured augud tekitasid.
Reisneri nimi kadus vaikselt. Tema kaasamisest jäid maha
ainult mõned elektronkirjad.
Mälu vol_3
2006-01-20 16:39:42
Spekulatsioonid nimedega
Reisner ütleb täna, et tal ei ole BRSis ega Ganiger
Investis mitte mingit osalust ega huvi: "Need on selgelt
liialdatud spekulatsioonid. Raudtee erastamisest ei ole ma
Käoga rääkinud."
Ta lisab irooniavarjundiga, et on meelitatud oma tähtsuse
esitlemisest leheveergudel, ja tunnistab kurbusega, et
tegelikult ei rünnata selle leheartikli kaudu mitte teda,
vaid peaminister Laari ja kolmikliitu ning süvendatakse
üldsuses väärarvamust, et Toompea poliitikud teevad
kõikvõimalikke sigadusi.
Nii imelik kui see ka ei näi - õigus võib seekord olla nii
Ekspressi allikal kui ka Reisneril mõlemal. BRSis mängiti
paljude nimedega, kusjuures tegelased ise võisid vaid
aimata, et ühel hetkel tehakse neile pakkumine kampa tulla.
Niimoodi nägi välja Käo ja Sammelselja praktika.
Näiteks uskusid mõned BRSi tegelased, et Käo esindab
varjatult ka oma head sõpra, Kaubandus- ja Tööstuskoja
presidenti ning erastamisagetuuri nõukogu liiget Toomas
Lumanit, kuigi selle kohta polnud ühtegi paberit. Luman
kuulutas juba mullu augustis avalikult, et ei kavatse
raudtee ostmisel osaleda.
Erastamisnõukogu saab
2006-01-20 16:40:55
... salajased kaustad. Raudteemüügi lobi käis viimase
minutini. Isegi mullu jõulude ajal, kui erastamisnõukogu
pärast pikka konkurssi lõpuks raudteele ostjat valis,
juhtus ennenägematu lugu. Nõukogu iga liige leidis enda
eest laualt ametlike paberite kõrvalt kilekaantes
allkirjastamata kausta lühikese, ent sisuka analüüsiga, et
riik saab kõige suuremat kasu (ostuhind, investeeringud,
dividendid jne) siis, kui võitjaks osutub Eesti suurärimehi
koondav firma RER.
See ei aidanud. Poliitikud heitsid RERi üle parda, sest ta
pakkus kõige väiksemat ostuhinda. Sama teed läks BRS, keda
soovitas ostjaks valida ei keegi muu kui Toomas Luman.
Poliitikud valisid ostjaks hoopis Rail Estonia. Too aga ei
saanud kevadeks raha kokku. Uued kõnelused algasid BRSiga.
Kuid positsioonid olid nüüd sootuks teised. BRSi juhid
teadsid, et Laari valitsusele on raudtee müük auasi ja kui
nendega diili ei tehta, tõmmatakse erastamisele kriips
peale. Poliitikute õlitamiseks polnud enam mingit vajadust.
Raudtee jooksis kätte ühtegi miljonit maksmata.
tõele näkku
2006-01-22 12:59:13
AS Eesti Vabariik oma täies hiilguses.Äriühingule omased
jooned oma ärigruppidega -riigi vara, antud juhul
strateegilise majandusharu mahaparseldamisel.Samad
jõujooned pankade afääris ja paljus muus.Ka väljaantud
vekslid Hitleri ideoloogia jüngritele, kes enda poolt
mahamüüdud vara tagasi igatsevad. Ja osa Eesti poliitikuid
valmis diili tegema nende petistega poliitilise otsuse
najal, nii nagu seda tehti ka Eesti Raudtee erastamisel.
|