![]() Miks mustata ENSV-aegset kaubandust?
to kuidas 2009-07-22 14:12:27
2009-07-22 16:30:10
Aga kuidas siis sinult nii lahja ja seniilne kommentaar?
Kalluta aga
2009-07-22 17:51:16
Huvitav, mida taotleb Keskerakond, et ta oma häälekandjas sellist sonimist avaldab?
Modest
2009-07-22 18:52:11
Tõesti, siis oli tõeline leib, praegu aga petetakse isegi nimetusega , vt. ISA RUKKILEIB.Kas isade ajal oli rukkileivas paksendajad, emulgaatorid jne Toitumisega on raskusi, ouha keemia.
Mentor
2009-07-22 19:09:07
Avasin KN online täna kell 17:00 ja ennäe, juba oli sellele kirjutisele 41 kommentaari.Arvate, et ustavatelt Ke pooldajatelt ja KN lugejatelt?Ei, vastupidi, suurem osa neist on kõik KE paadunud vastased eesotsas meie hea sõbra WSS-ga.Nüüd tekib küsimus:miks siis need isikud, kes peavad KE reeturparteiks, Venemaa käepikenduseks ning nende ajalehte küll sopaleheks, huumoriväljaandeks ja lepaleheks, näivad pikisilmi ootavat KN uut väljaannet.Meie tuttav WSS on platsis juba varahommikul, et KN-t lugeda ja oma mõtteid avaldama hakata.Kas see on sõltuvus?On KN-s nende jaoks midagi sellist, mis neid vastupandamatult tõmbab?Või on nad saadetud KN kommentaariumi kellegi poolt eriülesandega?Ärge nüüd alustage jälle oma vana laulu:me paljastame "keskkommunistide"valesid, me saame naerda, me irvitame rumalate üle.Ei, asi on ilmselt tõsisem.Kui te kõik just pole teatud jõudude saadetud käsilased, siis on see leht ainuke koht, kus te saate oma mõtteid, veendumusi, aga ka luulusid ja viha välja valada.Te olete selle kommentaariumist teinud oma tribüüni.Kahju!Arvan, et oma eripäraga väärib see leht paremat.
rec to mentor
2009-07-22 20:03:34
Selle lehe eripära ongi kahjuks see eriline "tase" nagu see artiklike siin. Sellist mujalt juba ei leia... Nagu mõne eriti halvasti maitseva või lõhnava asjaga on vist siingi nii, et see on nii eripärane, et lõpuks hakkab omamoodi isegi meeldima.
Karl
2009-07-22 20:46:00
Sain kinnitust juba ammu hulpivale mõttele, et kesikute toitepinnas on ajukahjustustega indiviidid. Peaks nad panema kinnisesse psühhiaatriaasutusse, et saaksid paremini "vabadust" ja vene aega taga nutta. KE on lihtsalt okseleajav. Suu vene m---i keradeni täis, ei tule sealt ühtegi piiksu ei totalitaarse NSVL ega praeguse totalitaarse Venemaa vastu.
Karl
2009-07-22 20:48:03
PS. Ei loe üldse sellist KE möga. Lihtsalt tütar saatis lingi, et nalja nabani. Eksisid, kallis laps, nutumaitse tuleb hoopiski peale.
Mentor to rec
2009-07-22 20:51:51
Arvan, et tuleks proovida mõista ka inimesi, kellel on nostalgia kas siis noorusaastate või tolleaegse suhteliselt stabiilse elu järele.KN avaldas ühe sellise, tõenäoliselt vanema, inimese seisukoha.Tema näeb neid asju nii.Kui KN avaldab erinevate lugejate kirju, ka selliseid, mis sinule ei meeldi, siis ei ole mõtet ironiseerida.Tõenäoliselt on enamus KN-s avaldatud kirjutisi sulle vastukarva, sest nende ideoloogia ei sobi sulle.Mis seal ikka, sellepärast ta ongi teistsugune, et ta on KE ajaleht.Kui inimesele ei ole meele järele KE, siis kipub ta kritiseerima ka KN-t.Mulle ei meeldi näiteks REF-i leht, mida mulle mõnikord postkasti sokutatakse ja ma ei loe seda.Meie juhtumi teeb huvitavaks see, et teile ei meeldi KN, te isegi põlgate seda, kuid ikka loete.Olete masohhistid või?
rec to mentor
2009-07-22 21:52:06
Arvan, et avaldades mingi kirjatüki, tähendab see enamasti ka selle meelsuse tunnistamist avaldaja poolt.
Peale selle, isegi nostalgia puhul, eeldaks avaldajate poolt siiski ikkagi ka mingit kriitikameelt. Kahjuks pole selletasemeline kirjatükk Kesknädalas mingi haruldus. See on mulle lohutavaks märgiks sellest, et järelikult sellist jura ikkagi niipalju ei kirjutata, et avaldajatel suurt valikut oleks. Või on neil siis valikute tegemisel eriti õnnetu maitse.
rec to mentor
2009-07-22 22:44:17
lisaks veel...
Tekiks üpris kena maailmapilt, lugedes ainult endale meeldivaid asju. Kas just objektiivne, aga meeldiv. Eks? Lisaks kommenteerisin seda, miks seda jaburdust siin loen juba eespool.
teema
2009-07-22 22:47:34
ei saa mina aru, miks inimesed ennast, vabatahtlikult, mingis ajalehes, kellegi tundmatu poolt kirjutatu puhul, nii närvi ajavad? Las ta arvab, mida tahab, miks see arvamus nii korda läheb, et hüsteeriasse kukutakse?
Ja leib oli nõuka ajal aus leib, mitte see surrogaat, mida praegu leiva asemel pakutakse, sama kehtib piimatoodete kohta. Aga need kirja lugemisest hullunud kommenteerijad ju ei teagi seda aega ja nende toitude maitset, nemad on kuulnud "arvamusliidritelt", et sel ajal oli kõik kohutav, õudne, jõle- umbes nii, et päike ka ei paistnud, kogu aeg oli pilkane öö ja pakane paukus.
vaagija
2009-07-22 23:13:23
To rec - //Arvan, et avaldades mingi kirjatüki, tähendab see enamasti ka selle meelsuse tunnistamist avaldaja poolt. //
Kesknädala päises on kirjas: Kesknädalas ilmunud artiklid väljendavad nende autorite arvamust, mis ei pruugi kokku langeda toimetuse omaga.
kohuke
2009-07-22 23:20:39
teema-le
kui vaevute ntx minu "hullunud" kommentaari läbi lugema, siis saate ehk aru, et ma ei kirjuta ümber mingitelt "arvamusliidritelt" kuuldut, vaid räägin sellest, mida ise vägagi hästi mäletan. Tegemata sealjuures maha toonast toitu - oli seda siis, palju oli, ja oli see, milline oli -, vaid vaidlen vastu kellegi kaaskommenteerija, ilmselgelt Kn ja Ke tulihingelise pooldaja väitele, et mitte ainult söögiga, vaid ka vabadusega olid lood nõukaajal kohe väga head - viimasega isegi oluliselt paremed kui tänapäeval. Ja kuna selle väitega pole ma kohe mitte mingil juhul nõus, siis sellest ka minu "hullunud" kommentaar. Aga närvis, vabandage väga, pole ma kohe kindlasti mitte. P.S. silomaitselist piima pole mul viimase paarikümne aasta jooksul õnnestunud osta, erinevalt varasemast ajast. Ja leiba, muide, on tänapäeval poodides nii "surrogaatset" kui ka "ausat", kui Teema väljendeid kasutada.
kohuke
2009-07-22 23:22:30
teema-le
kui vaevute ntx minu "hullunud" kommentaari läbi lugema, siis saate ehk aru, et ma ei kirjuta ümber mingitelt "arvamusliidritelt" kuuldut, vaid räägin sellest, mida ise vägagi hästi mäletan. Tegemata sealjuures maha toonast toitu - oli seda siis, palju oli, ja oli see, milline oli -, vaid vaidlen vastu kellegi kaaskommenteerija, ilmselgelt Kn ja Ke tulihingelise pooldaja väitele, et mitte ainult söögiga, vaid ka vabadusega olid lood nõukaajal kohe väga head - viimasega isegi oluliselt paremed kui tänapäeval. Ja kuna selle väitega pole ma kohe mitte mingil juhul nõus, siis sellest ka minu "hullunud" kommentaar. Aga närvis, vabandage väga, pole ma kohe kindlasti mitte. P.S. silomaitselist piima pole mul viimase paarikümne aasta jooksul õnnestunud osta, erinevalt varasemast ajast. Ja leiba, muide, on tänapäeval poodides nii "surrogaatset" kui ka "ausat", kui Teema väljendeid kasutada.
James Blond
2009-07-22 23:30:06
to teema
Vat asi selles ongi, et tegu ei ole lihtsalt "mingi ajalehega", vaid Eesti suurima erakonna häälekandjaga. Ja selles häälekandjas üritatakse luua pilti, et tegelikult oli nõukaaeg ikka täitsa tore ja mõnus võrreldes praegusega. Kui keegi kirjutaks artikli, kui tore oli Kolmanda Reichi ajal (ehitati kiirteid, kord oli majas, tööpuudust polnud, majandus kasvas nagu pajuvõsa), kas selline lugu avaldataks? Kahtlustan, et mitte, sest inimene , kes hakkab heietama, et Hitleri Saksamaal polnudki kõik nii kole (mis sest, et samal ajal tapeti vaba käega juute, homosid ja nõdrameelseid), satub kohe inimeste õiglase pahameele alla. Täpselt sma õiglase pahameele alla satub ka see jobukakk, kes samamoodi nõukaajast heietab. Käin ma siin sellepärast, et näha milliste jaburdustega siin välja tullakse. Ja jaburdustest juba puudu ei tule. Kusjuures kohutav on see, et sageli ei ole asi isegi mitte parem- või vasakpoolses maailmavaates, vaid just nimelt jaburduses. Endiselt on värskelt meeles Võru keskerakondlase süüdistus, et reformikast linnapea endale oma rahade eest valimispropagandat tegi. See ei ole maailmavaade, see on raske haigus, kui nähakse ohtu selles, et keegi kasutab millekski oma enda raha selle asemel, et kätt maksumaksja taskusse ajada. Ja taolisi üllitisi leiab siit absoluutselt iga kord. Need kubisevad süüdistustest, laimust ja valedest faktidest. Eks iga erakonna ajaleht ole selle erakonna nägu ja kui kesknädalat vaadata, siis väärib ta täielikult end väljaandvat erakonda.
See läks
2009-07-22 23:53:02
naelapea pihta,James.Teistes parteilehtedes pole ma selliseid härdaid meenutusi kohanud.Ise olen üle viiekümne vana ja vaba mehena võin lugeda mida tahan ja kommin kuidas meeldib.Tundub,et keski pooldajad ei suuda seda mõista.Tihti loen süüdistusi erakondlikus ülesandes seda teha.Enamus inimesi on nagu klassik Pipi Pikksukk ütles,kasutanud killukest tavalist talupojamõistust.Ilmselt meenutati ka esimese Eesti Vabariigi päevil tsaariaega kui kuldrublad kõlisesid ja sai kopiku maksis.Kas seda ka tagasi sooviti,seda ma ei tea.Olemuselt olid need ajad isegi sarnased,kapitalism.Nõukaaeg oli ikka midagi erakordelt teistmoodi.Aga igal ajal elab mõni paremini kui teine.Päikest!(see vähemalt ei kuulu ühelegi erakonnale ja on tasuta)
Heh!
2009-07-23 00:53:25
Nõukogude kaubandussüsteemil oli siiski ka mõned eelised tänapäevase ees. Üks neist oli tore regionaalpoliitika, kus külapoed ei pidanudki kasumisse jõudma vaid neid doteeriti krt teab mille arvelt. Praegu on külapoodide hinnad sellised, et inimesed käivad bussiga linnas süüa ostmas ja just oli uudis, et Piirissaare pood ähvardab ära kaduda. Elementaarne kapitalism muidugi aga mingi regionaalpoliitika võiks ju olla.
Samuti oli võib-olla parem klaastaara suurem pant. Praegune kroon on veidi liiga madal. Taara vastuvõtmisel oli ka siis ja on praegu sama häda, et vastuvõtjale on kasulikum taarat vastu mitte võtta. Lihtsalt tase, kus tõrge tekib, on erinev. Meditsiini ja tööhõive kohalt ajab autor muidugi süüdimatuid mullikesi. Tuletaks ka meelde, et prügikastiinimesed olid tol ajal olemas aga nende eest hoolitseti tõesti. Nad olid riigi leival tööpõlgurluse paragrahvi alusel.
Teine Eestlane
2009-07-23 03:15:52
Nõukogude ajal oli teatavasti üldkehtivaks nõudeks maha teha kõike, mis oli ennem olnud. Vabatahtlikke, sealhulgas igasuguseid "parteituid bolševikke", kes sõnas, pildis ja kõnetoolist seda innukalt tegid, oli küllalt palju. Isegi tarakanid olid tsaariajal kehvemad! - kinnitasid nad. Nüüd oleme jõudnud olukorrani, kus tollased "õige mõtlemise valvurid" ja nende järglased taas nõuavad, et kõike varemolnut kõikvõimalikul ja isegi kõige võimatumal viisil maha tehtaks. Nõutakse nn õiget mõtlemist, mis võib olla metsikult kallutatud. Igasugune kõrvalekalle "normikohasest" ärritab isehakanud "korravalvureid" lausa metsikusi lagedale laduma, lausa relvahaaramisest unistama. Näete nüüd - isegi nii tühisest asjast nagu meenutused kunagisest kaubandusest (mis tõepoolest polnudki alati ja igal pool nii kehv, nagu soovib välja pakkuda ja kõigile peale suruda praegune "patriootlik" propaganda) suudavad pahatahtlikud siinkirjutajad tekitada suure sõnakisma. Ehk on neil seda vaja oma alaväärsustunde leevendamiseks? Võib-olla nutavad nad taga oma tollaseid "varastuskanaleid"? Ühtlasi aga paneb selline muret tundma selle üle, et isegi kõige lihtsam asjalik mõttevahetus suudetakse muuta praeguses Eestis kõige haledamaks mõttetuseks. Kole mõelda, milliseks tõotab kultuuritute kommenteerijate tõttu kujuneda Kn kommentaarium siis, kui valimised lähemale jõuavad?
mentor to James Blond jaCo.
2009-07-23 07:32:17
Vabandust, kuid ma ei saa aru inimesest, kes loeb mingit ajelehte või ajakirja sellepärast, et see on täis jaburdusi.Kui oled absurdihuumori austaja, siis on piisavalt taolisi raamatukesi välja antud-loe.Püüan veel kord seletada, et KN avaldab selliste inimeste kirjutisi ja arvamusi, mida kuskil mujal ei avaldata, olgu nad siis jaburad või mitte.See näitab, et eksisteeribki nn.teine ja kui soovite ka kolmas Eesti, kus elavad teistsuguse mõtteviisiga inimesed, kes kas igatsevad nostalgiliselt taga paljukirutud nõukaaega, kellele pehmelt öeldes ei meeldi praeguste valitsejate Eesti(Kas sellist Eestit me tahtsimegi?!), kes on lihtsalt kapitalismi vastased, kuid ei suuda end lõplikult määratleda, kes on lihtviisiliselt kommunistlike vaadetega ja lõpuks, kes muretsevad oma kodumaa pärast, kuid veidi teise nurga alt, kui on vastuvõetav valitsevale ideoloogiale.Minu meelest just see teebki KN huvitavaks, et siin valitseb arvamuste mitmekesisus k.a.raevukate KE vastaste arvamused.Loomulik on ka, et KE ajalehes on valdav KE ideoloogia.Millisest eesti lehest te veel midagi sellist leiate?Kui KN-t poleks, kus te siis oma pahameelt KE, KN ja KN-s kirjutavate veidrike ja mitteveidrike suhtes avaldaksite?Nõukaajast rääkimine on aga huvitav teema ja seda ei oleks paha põhjalikumalt arutada.
vabatmees
2009-07-23 08:29:16
vene ajal oli noore inseneri palk 80 rubla selle eest sai osta lastevorsti (2 rubla kilo), 40 kg. täna on noore inseneri palk vähemalt 10000, selle eest saab lastvorsti 250 kg. täna saab mingisuguse auto juba kolme kuu palga eest, vene ajal saanud selle eest midagi, sääreväristaja maksis üle saja juba.
|