![]() Kas Pronkssõduri pagendamine teeb ajaloo olematuks?
MUSKETÄR
2006-06-07 13:12:03
Kui pronkssõdurile varjupaika pakkuda siis ikkagi oma
sõprade juures, kas aksamaal, Inglismaal või Ameerikas...
Nad ju sõbrustavad siiamaani ja püüavad meie rahvusriiki
olematuks muuta...
Ida
2006-06-08 12:28:03
Velikije Lukis ja metsatööl hukkunute haudadel pole ju
eesti meestele spetsiaalseid monumente. Kui viiks sinna ?
ARVAJA
2006-06-10 14:05:13
Ohh|hh! Kuidas saab üks täiskasvanud naine midagi nii
naiivset küsida? Aga võibolla on tegemist psühholoogiga?
Siis ma ei imestaks. Pronkssõduri eemaldamine Tõnismäelt ei
muuda loomulikult ajalugu, keegi ei tahagi ajalugu muuta,
me oleme taasiseseisvunud, sellepärast ei tohigi
okupatsioonisümbol(pronkssõdur) Tõnismäel olla, et see
annab maailmale valesid signaale.
mati
2006-06-13 09:34:29
JUTA LOIDE
Kas eesti mehele on auasi, et ta teenis jõudu, mis hävitas
Eesti riikluse järjepidevuse ja okupeeris Eestimaa? Jah, ma
tean, jõu vastu ei saa, ja mopi kutsele tuli alluda. Kuid
vägivaldsest rahvusvahelise õiguse vastasest
okupatsiooniarmeesse värbamisest ei tasu küll ühelgi
tõeliselt eestimeelsel veteranil uhkustamise objekti teha.
Pealegi oli 1941.aastal palju noori mehi, kes kutse ahju
viskasid.
Sellele vaatamata õnnestus okupandil Eestist koguda umbes
30 000 meest, kellest nälja ja külmaga hävitati aasta
jooksul kolmandik. Seda kummalisem on, et teie, kes te ise
kogu selle kannatusteraja läbisite, kes te olite
tunnistajaiks iga oma kolmanda kaaslase surmale, tundute
olevat seda kõike teinud võimu patrioodid. On ju nii
loomulik ja loogiline, et ori vihkab orjastajat, rõhutav
rõhujat ja piinatav piinajat. Seepärast ma oletan, et teid
töödeldi peale külma, nälja ja ülejõu käiva töö veel
millegagi, ei oska aga arvata, millega.
Teid näib eriti häirivat, et leegionärid, soomepoisid ja
teised rahvuslikud väeosad täitsid oma püha kohust
Te
eksite, nad ei kaitsnud fashismi Eestis, nad tahtsid suurt
sõda ära kasutades taastada Eesti lämmatatud iseseisvust.
Nad ei võidelnud Eesti Laskurkorpuse vastu, nad võitlesid
Nõukogude bolshevismi vastu, mis okupeeris Eesti Vabariigi,
küüditas ja tappis ning tahtis nüüd tagasi tulla, et 1941.
aastal poolelijäänut jätkata. Nad olid saksa mundreis, kuid
ei muutunud natsideks, teie olite nõukogude mundreis ja
muutusite bolshevikeks. Nad kandsid sõdurikuue varrukal
rahvusvärve, võitlesid idarindel ja 1944. aasta hilissuvel
andsid tina läände taanduvale okupandile. Teie kandsite
mütsil punast viisnurka, sõdisite läänerindel ega andnud
tina idast peale tungivale okupandile. Tähtis pole mitte
niivõrd vorm, vaid sisu. Osa eesti mehi võitles võõras
mundris, kuid jäi (mõni kadakas ehk välja arvata)
eestimeelseks, teine osa eesti mehi võitles ka võõras
mundris, kuid muutus suures osas moskvameelseks. See on
äärmiselt oluline vahe, sest see on põhimõtte küsimus.
Ma olen eesti naine ja tulgu okupant ükskõik kust
ilmakaarest tahes, ta on mu vaenlane.
Teine Eestlane
2006-06-13 20:49:39
Matil esitatud väga huvitav arvamus: "Osa eesti mehi
võitles võõras mundris [s.t Saksa mundris], kuid jäi (mõni
kadakas ehk välja arvata) eestimeelseks, teine osa eesti
mehi [s.t Punaarmees] võitles ka võõras mundris, kuid
muutus suures osas moskvameelseks." Kuidas võib sellises
põhimõttelises küsimuses nii põhimõttelagedalt arutleda?
Miks leitakse, et Saksa munder oli õilis, ei muutnud
inimest, aga Vene munder päris kindla peale (kontrollida
pole vajagi!) muutis kandja meelsust? Kuidas küll võetakse
voli nii lahmivalt mõelda ja öelda?
|