![]() Hundid lambanahas kritiseerivad korteritehinguid
Vabaturg
2008-02-18 21:13:40
Huvitav, kui paljudele 15 aastaga ka ei hakka koitma, et
erastamine soodushinnaga kõigis oma vormides on bolðevismi
viimne surmakramp, kurja juur ja lõpueelne kättemaks. See
nähtus on kui draakoni varandus hiina muinasjutust, mis
muudab dtaakoniks igaühe, kes lähedusse satub. Keskerakond
on lihtsalt draakoni suurimale varale, Tallinna
kinnisvarale, kõige kauem kõige lähemal olnud ja seetõttu
on algselt tavalisest erakonnast saanud koletis. Kuid
täpselt sama oleks juhtunud ka teistega. Ja juhtub ka
edaspidi, kui K-korteritehingute dþinni tagasi pudelisse ei
topita.
Vabaturule
2008-02-18 23:08:01
Aga miks erastati Lasnamäe, Õismäe, Mustamäe jne. korterid
surrogaatraha EVP-hinna eest, kui seda oleks saanud teha
turuhinnaga. Ühe EVP eest sai tollal erastada ühe
ruutmeetri head elamispinda. EVP-sid väljastati tööstaaþi
alusel, seega saadi korterid praktiliselt tasuta. 46
miljardi krooni eest tekitasid riigile kahju ainult
Tallinnas EVP-de eest elamispinna erastanud isikud. Terve
Eesti kohta on selline "kommunistlik kingitus" kohutav,
arvestades tollast raha kurssi. Lisaks erastati ettevõtteid
ja maad EVP hinnaga.
jah
2008-02-19 01:17:36
Ja tahaks veel teada, kuidas Pr Reinola Arnold Greeni majas
1973. a
aastal aknaid vahetas, seinu sojustas ja kanalisatsiooni
sisse ehitas? Kas pr Reinolal ol leping hr Greeniga, et
see 50 aastat pererahva äraolekul hooldab tema maja -
iseenda raha eest ja hoiab seda pr Reinolale korras, et ise
pr tulekul vaikselt metsa alla tõmbuda? Kas ikka on
vaimselt terve see nn õigusjärgsete nässide mõttelaad?
lugege,kes veel ei tea
2008-02-19 10:59:36
OMANDIREFORM JA OMANDIREFORMI LÄBIVIIMINE EESTI VABARIIGIS
AASTATEL 1991 - 2004
R A P O R T
Koostanud:
Demokraatiavastaste Kuritegude Menetlemise Ekspertkomisjon,
alates 8. aprillist k.a. Euroopa Kodanike Kaitse Instituut
Eestis
Riigivastaste Kuritegude Menetlemise Ekspertgrupp
Arendia Elita von Wolsky FF
ctm@hot.ee
A p r i l l 2004
T A L L I N N
R a p o r t on valminud k o o s t ö ö s:
Ameerika Ühendriikide Presidendi Administratsioon, Eesti
Emade Liit, Eesti Keskerakonna Sundüürnike Kogu
Ekspertkomisjon, Eesti Pensionäride Liit, Eesti
Vähemusrahvuste Assamblee, Eesti Üürnike Ühendus, Euroopa
Komisjoni Laienemise Direktoraat, Euroopa Komisjoni
Peasekretär, Euroopa Komisjoni President, Euroopa
Ombudsman, EV Justiitsministeerium, EV Kaitseministeerium,
EV Kaitsepolitseiamet, EV Majandus- ja
Kommunikatsiooniministeerium, EV Peaminister, EV
Politseiamet, EV Presidendi Kantselei, EV President, EV
Riigiarhiiv, EV Riigikogu, EV Riigikohus, EV Riigikontroll,
EV Riigiprokuratuur, EV Siseministeerium, EV
Statistikaamet, EV Välisministeerium, EV Õiguskantsler,
Harju Maavalitsus, Hiiu Maavalitsus, Ida-Viru Maavalitsus,
Jõgeva Maavalitsus, Järva Maavalitsus, Kirchlicher
Suchdienst HOK, Korteriühistu Sütiste tee 36, Kredex SA,
Kristliku Kultuuri Keskus, Lektüür Terra Mariana Kesk-Eesti
osakond, Lääne Maavalitsus, Lääne-Viru Maavalitsus, NATO,
Organization for Security and Co-operation in Europe,
Peretalude Esindus, Perevägivalla Ohvrikeskus, Pärnu
Maavalitsus, Rapla Maavalitsus, Saksamaa Liitvabariigi
Parlament, Saksamaa Liitvabariigi Presidendi
Administratsioon, Saksamaa Liitvabariigi Riigiarhiiv,
Saksamaa Liitvabariigi Kriminaalamet, Saksamaa
Liitvabariigi Siseministeerium, Seltsing "Kaks Eestit",
Tallinna Hooneregister, Tallinna Linnaarhiiv, Tallinna
Linnavalitsus, Tallinna Linnavolikogu, Tartu Maavalitsus,
Vabade Kodanike Ühendus "Parteitute Blokk", Vabariigi
Valitsuse asjatundjate komisjon, Valga Maavalitsus, Vene
Föderatsiooni Presidendi Administratsioon, Vene
Föderatsiooni Riiklik Majandusarhiiv, Vene Föderatsiooni
Välisministeerium, Võru Maavalitsus, ÜRO Inimõiguste
Komisjon, ÜRO Rahvusvaheline Kriminaalkohus, ajakirjandus,
eraisikud, eraarhiivid, saatkonnad.
Täname koostööpartnereid!
Demokraatiavastaste Kuritegude Menetlemise Ekspertkomisjoni
nimel
Marika Katarina Arendia Elita von Wolsky, majandusmagister
1
Riigivastaste Kuritegude Menetlemise Ekspertkomisjoni nimel
Lemme Krimm 2
© 2004 Arendia Elita von Wolsky FF
ISBN 9949-10-471-8
ISBN 9949-10-472-6
S I S U K O R D
I PEATÜKK. OMANDIREFORMIGA KAASNENUST
II PEATÜKK. ÜLDSÄTTED
9. Taustinformatsioon
10. Omandireformi eesmärk
11. Omandireformi seadusandlik baas ja seadusandluse
koherents e. koostoime
12. Omandireformi rakendamine
13. Taasiseseisvunud Eesti Vabariigi sotsiaal-majandulik
baas - omandireformi tulemus
III PEATÜKK. NÄITEID
14. Mõningaid näiteid omandireformi ebaseduslikust
läbiviimisest 6
Näide 1. Korteriühingute vara temaatika
Näide 2. Saksamaale ümberasunute temaatika
Näide 3. Maade erastamine
Näide 4. ORAS sisemisest vastuolust
IV PEATÜKK. ORAS RAKENDUSÜKSUSED
15. Õigusvastaselt Võõrandatud Vara Tagastamise Komisjonid
(ÕVVTK komisjonid) - peamised ORAS rakendusüksused, kust
vead on alguse saanud
16. EV Erakondade programmilised ülesanded
17. Riigi julgeoleku ja järelvalveinstitutsioonid
18. Ebaseaduslikud otsused ja nende vaidlustamine kohtus
19. Rahvusvahelised järelvalveinstitutsioonid
20. Raport põhineb EV-s kehtival seadusandlusel, mis on
kooskõlla viidud rahvusvaheliste lepetega, rahvusvahelistel
lepetel ja allpool loetletud arhiivide materjalidel ning
riigijuhtide seisukohtadel
I PEATÜKK. OMANDIREFORMIGA KAASNENUST
1. Ca 80 000 ebaseaduslikult kodust ilma jäänud või jäämas
perekonda3 sh. lapsed, täisealised, vanurid, rikkudes
õigust kodule, laste õigusi jt. inimõigusi e. viidi läbi
sotsiaalne genotsiid.
2. Üle 850 000 000 EUR (Kaheksasada viiskümmend miljonit
eurot)4 eest kinnisvara (st. hooned, rajatised ja maa), mis
on sattunud ebaseaduslikku omandisse5.
3. Üle 65 000 000 EUR (Kuuskümmend viis miljonit eurot)
eest ebaseaduslikult välja makstud EVP6 -sid kinnisvara ja
aktsiate eest.
4. Ca 130 000 000 EUR (Ükssada kolmkümmend miljonit eurot)
eest EV pinnal elavate elanike arvel ehitatud või
ehitamisel olevat elamispinda, et asustada ebaseaduslikult
väljatõstetud elanikega. Samas riigi poolt maksudena
kogutud sihtotstarbelisi vahendeid pole kasutatud
elamumajanduse väljaarendamiseks.
5. Moodustati Õigusvastaselt Võõrandatud Vara Tagastamise
Komisjonid kohtute õigustes, millega rikuti EV Põhiseadust.
6. Arvukalt on toime pandud kohtukuritegusid kinnistades
ebaseaduslikult tagastatud vara ebaseaduslikku omandisse.
7. Tervist mõjutavad majanduslikest teguritest enam
sotsiaalpsühholoogilised faktorid. Eesti on üks varajasema
suremusega Euroopa riike7.
8. OMANDIREFORMI RAKENDAMISE KÄIGUS TÕSTETI AASTATEL
1991-2004 EBASEDUSLIKU MATERIAALSE OMANDI HANKIMINE JA
KINNISTAMINE KÕRGEMALE KEHTIVAST SEADUSANDLUSEST JA
INIMESEST KUI SUBJEKTIST VAATAMATA SELLELE, ET INIMESEL ON
SISERIIKLIKEST JA RAHVUSVAHELISTEST SEADUSTEST LÄHTUVALT
ÕIGUS KODULE JA SELLE PUUTUMATUSELE8.
8.1. Omandireform ja selle läbiviimine pole kooskõlas EV
Põhiseadusega. Käsitletava perioodi jooksul on eiratud ja
jätkuvalt eiratakse Eesti Vabariigi Põhiseaduse kolme
põhiprintsiipi:
1) Õiguskindluse printsiipi § 3;
2) Õiguspärase ootuse printsiipi § 10;
3) Võrdse kohtlemise printsiipi § 12,
mille tulemusena on rikutud EV Põhiseaduse üheksat
paragrahvi I p.§3, II p.§ 9, §10, §12, §13, §15, § 25,§ 32,
§33.
8.2. Omandireformi elluviimisel POLE KINNI PEETUD ei
kehtivast siseriiklikust ega rahvusvahelisest
seadusandlusest - tulemuseks: holokaust oma maa ja rahva
vastu.
8.3. Kodudest on seadusi rikkudes välja tõstetud
hinnanguliselt SADU TUHDANDEID INIMESI PEREKONNITI,
rikkudes õigust kodule, laste õigusi jt. inimõigusi,
kannatanud on suuremal või vähemal määral ca 80 000 peret,
e. iga kuues EV territooriumil elav isik.
8.4. Eesti Vabariik on rahvastiku arvu kahanemise suhtarvu
poolest esikohal maailmas. Alates taasiseseisvumisest
aastal 1991 on EV territooriumilt lahkunud ca 140 000
inimest s.o iga kümnes elanik..
8.5. ÜRO uuringud näitavad, et 80% Eesti Vabariigi
kooliõpilastest soovib pärast kooli lõpetamist suunduda
tööle mõnda välisriiki.
8.6. Ligi 1/4 elanikkonnast elab allpool vaesusmiinimumi ja
pidevalt suureneb n.ö. "prügikastiinimeste" arv ka nende
isikute arvelt, kes on oma kodudest ebaseaduslike
kohtuotsustega välja tõstetud.
8.7. Enesetappude suhtarvu, tuberkuloosi ja AIDS-i leviku
ja negatiivse iibe poolest on Eesti maailmas esirinnas.
8.8. Äärealadel lahkutakse massiliselt korteritest, kus ei
suudeta tasuda korruptiivselt tõstetud hindadega
kommunaalteenuste eest, jättes võlgades korterid tühjana
seisma, mis suuresti tuleneb ebaseaduslikust
privatiseerimisest.
8.9. Ees ootab järgmine seadusjärgsest omandamisõigusest
ilmajäetud perede väljatõstmislaine, kus ebaseaduslikku
omandisse antud korterite üürihindu planeeritakse lasta
vabaks.
8.10. Sakraalehituste ebaõige ja ebaseaduslik "jaotamine"
ja "tagastamine" on tekitanud pingeid siseriiklikult ja
alla viinud Eesti mainet rahvusvahelisel tasandil.
8.11. Alates oktoobrist 2002 kestab seadusvaakum, kus
Riigikogu tühistas ORAS § 7 lg 3 vastuolus olevaks
Põhiseaduse § 13 lg-ga 2 ja § 14 nende koostoimes. Ükski
riigiinstitutsioon pole oma seisukohta välja öelnud, kui
pikaks võib seadusvaakum venida, samal ajal tõstetakse
inimesi jätkuvalt välja nende seadusjärgsetest kodudest.
8.12. Massiliselt on toime pandud ebasedauslikke
tagastamisi ja läbi viidud ebaseduslikke erastamisi, mille
tulemusel on aastatel 1991-2004 toime pandud ja pannakse
jätkuvalt toime inimsusevastaseid kuritegusid.
Samas tuleb tõdeda, et üheski Euroopa riigis pole seni veel
loodud pretsedenti, kus välja petetud kinnisvara oleks
jäädavalt varga omandisse jäänud.
II PEATÜKK. ÜLDSÄTTED
9. Taustinformatsioon
Esimene Omandireformi Aluste Seaduse (ORAS) terviktekst
võeti vastu 1991.aasta juuni kuus, mil Eesti Vabariik
kuulus Nõukogude Liidu koosseisu. Sotsiaal-majanduslikult
formatsioonilt kuulus Eesti Vabariik sotsialismileeri.
Seadus võeti vastu EV Ülemnõukogu poolt ja kinnitati EV
Ülemnõukogu Presiidiumi esimehe, tänase EV presidendi hr.
Arnold Rüütli poolt.
Teine ORAS terviktekst võeti vastu taasiseseisvunud Eesti
Vabariigis 1994.aastal, kui Eesti Vabariik oli asunud
kapitalistlikule sotsiaal-majanduslikule arenguteele
president Lennart Meri ametisoleku ajal.
Kolmas ORAS terviktekst võeti vastu 1997.aastal, samuti
president Lennart Meri ametisoleku ajal.
10. Omandireformi eesmärk9
Omandireformi eesmärk on sõnastatud Omandireformi Aluste
Seaduse § 2
(1) Omandireformi eesmärgiks on omandisuhete
ümberkorraldamine omandi puutumatuse ja vaba ettevõtluse
tagamiseks, omandiõiguse rikkumisega tehtud ülekohtu
heastamine ning eelduste loomine turumajandusele
üleminekuks.
(2) Omandireformi käigus vara tagastamine või
kompenseerimine endistele omanikele või nende
õigusjärglastele EI TOHI KAHJUSTADA TEISTE ISIKUTE
SEADUSEGA KAITSTUD HUVE EGA TEKITADA UUT ÜLEKOHUT.
11. Omandireformi seadusandlik baas ja seadusandluse
koherents e. koostoime
11.1. Eesti Vabariigi kui riigi alusdokument on Eesti
Vabariigi Põhiseadus. Kõik EV territooriumil kehtivad
seadused peavad olema kooskõlas Põhiseadusega. Põhiseadus
on omakorda viidud kooskõlla rahvusvaheliste õigusaktidega,
sh. inimõiguste kontseptsiooni osas.
11.2. Omandireformi läbiviimise ALUSEKS Eesti Vabariigis on
Omandireformi Aluste Seadus (ORAS - vt. RT I 1997, nr 27,
Art391; RT I 1994, 38, 617; RT 1991, 21, 257). Kõik
omandireformialased alama astme seadused peavad lähtuma
ORAS-est ja olema KOOSKÕLAS Põhiseadusega.
11.3. Lisaks ORAS-ele on vastu võetud ca 100 alama astme
seadust ja seaduse muudatust ning teisi seadusandlikke akte
omandireformiga seotuna, millest suur osa pole kooskõlas ei
EV Põhiseadusega, ORAS-ega ega rahvusvaheliste lepetega.
11.4. Euroopa Liidu "Konventsioon Inimõiguste ja
Põhivabaduste Kaitseks", mis esmalt kirjutati alla EV
täitevvõimu esindaja poolt ning seejärel saadeti Parlamenti
ratifitseerimiseks, sai parlamendis endale lisaklauslid,
ning EV president kinnitas Konventsiooni lisaklauslitega,
mis võimalab rikkuda EV territooriumil elavate inimeste
põhiõigusi.10
12. Omandireformi rakendamine
Omandireformi tagab Vabariigi valitsus, kes määrab
omandireformi erinevate valdkondade eest vastutavad
ministrid. Kohalikud omavalitsused teevad omandireformi
läbiviimisel seaduses ja seaduse alusel Vabariigi Valitsuse
poolt ettenähtud toimingud.
13. Taasiseseisvunud Eesti Vabariigi sotsiaal-majandulik
baas - omandireformi tulemus
Omandireformi ja selle läbiviimist, kui protsessi, peab
siinne rahvas põhjendatult kogu taastekkinud Eesti
Vabariigi sotsiaal-majandusliku baasi moodustumise aluseks.
III PEATÜKK. NÄITEID
14. Mõningaid näiteid omandireformi ebaseduslikust
läbiviimisest
Näide 1. Korteriühingute vara temaatika
1) Korteriühingud on asutatud Korterite aktsiaseltside
seaduse11 alusel, millega on sätestatud, et korteriühingud
on ÄRIÜHINGUD.
2) Korterite aktsiaseltside seadus12 : §1 Korterite
aktsiaseltsi eesmärgiks on ehitada või omandada maju
selleks, et anda kõik või suurem osa nende majade elu- ning
ärikorterite pindalast oma AKTSIONÄRIDELE kasutamiseks. /
Korterite aktsiaseltsile kohaldatakse üldised
aktsiaseltside kohta maksvad eeskirjad, kuivõrd
alljärgnevatest paragrahvidest ei järeldu teisiti. § 2
Korterite AKTSIAD on kõik nimelised. / Iga aktsia,
vastavalt põhikirjale kas üksikult või koos teiste
aktsiatega, annab AKTSIONÄRILE ÕIGUSE KASUTADA TEATUD
KORTERIT SELTSI MAJAS.
3) Seega korteriühingud, kui ÄRIÜHINGUD, pole ORAS § 6
(Vara õigusvastase võõrandamise mõiste) ega § 7
(Õigusvastaselt võõrandatud vara endised omanikud
omandireformi õigustatud subjektidena) mõistes
omandireformi õigustatud subjektid. Seetõttu ei saa
korteriühingute vara puhul olla omandireformi subjektiks
kes tahes muu juriidiline või füüsiline isik (vt. EV
Põhiseadus).
4) Korteriühingute vara pole kunagi natsionaliseeritud. Vt.
RT Nr. 89 Art 870 Natsionaliseerimise korraldamise seadus.
1.aug.1940 . § 12 Natsionaliseeritud aktsiaseltside ja
osaühingute aktsiad ja osatähed loetakse
natsionaliseerumise teostumisest alates riigi omanduseks. /
Aktsiate ja osatähtede omanikud on kohustatud need esitama
Majandusministeeriumile Majandusministri poolt määrataval
tähtajal. Esitamata aktsiad ja osatähed loetakse
kadumaläinuks. / Vahekordade korraldamine riigi ja endiste
aktsionäride ning osanike vahel riigi omanduseks üle läinud
aktsiate ning osatähtede alusel lahendatakse eriseadusega.
RT Nr 96 7.aug.1940 Art 951 Riigikapitali osavõtul seni
eraettevõtetena tegutsenud ettevõtete aktsiate ja
osatähtede esitamise määrus. § 1 Riigi ettevõteteks
tunnistatud riigikapitali osavõtul seni eraettevõtetena
tegutsenud aktsiaseltside ja osaühingute aktsiate või
osatähtede senised omanikud on kohustatud need andma või
saatma tähitud kirjas Majandusministeeriumile hiljemalt
15.augustiks 1940. Vastuvõetud aktsiate ja osatähtede kohta
antakse nende esitajale kviitung.
Nimetatud toiminguid korteriühingute varaga tehtud pole,
mistõttu pole ka toime pandud natsionaliseerimist.
5) Korteriühingute vara pinnal elanud elanikke pole
represseeritud selle tõttu, et nad on elanud
korteriühingute pinnal.
6) Korteriühingud ehitati obroki maale13 Eesti Vabariigi
laenuga, mis jäi riigile tasumata, seega RIIGILT VÄLJA
OSTMATA.
7) RIIGILAENUGA EHITATUD korteriühingud likvideeriti
1956.aastal, kuna laen oli tasumata ja nad ei täitnud
põhikirja. Vastavalt ORAS § 3 Omandireformi sisu ja objekt
. lg (1) Omandireformi käigus tagastatakse või
kompenseeritakse vaid ÕIGUSVASTASELT VÕÕRANDATUD VARA.
Näite 1 järeldus: Korteriühingute vara on 100% ulatuses
valesti "tagastatud", millega kas tahtlikult,
ametiseisundit kuritarvitades, või tahtmatult, ametialasest
küündimatusest, "tagastati" ilma nõudeõiguseta isikutele
kinnistuid, tekitades massilise ebaseadusliku sundüürnike
probleemi.
Näide 2. Saksamaale ümberasunute temaatika
Saksamaale ümberasujad pole ORAS § 6 mõistes omandireformi
subjektid.
Eesti riigil ei lasu kohustust vabatahtlikult 1939. ja
1941.aastal Saksamaale lepingute alusel lahkunud isikute
suhtes. Nõukogude Liit tegi suuri makseid Saksamaale 1941.
aastal kompenseerimaks Saksamaale lahkunutele vara.
Saksamaa Liitvabariigi juhtivad riigitegelased on korduvalt
rõhutanud oma ametlikes kirjades, et neil ei ole Eesti
Riigi vastu mingeid varalisi nõudmisi. Sõja alustajatena
kaotasid nad sõja ja IGASUGUSED varalised nõudmised tollest
perioodist on lootusetult aegunud. Küll aga need isikud ja
nende pärijad, kes on mitu korda eri riikidest saanud
kompensatsiooni, on kohustatud Saksa riigile raha
tagastama14. Teema on põhjalikult leidnud käsitlemist EV
Riigikogu liikmetele saadetud elektronkirjas, mis on
kättesaadav aadressil www.hot.ee/....
Sellele vaatamata on suures ulatuse n.ö. teistkordselt
"tagastatud" kinnisvara nõudeõiguseta isikutele, kes
lahkusid vabatahtlikult lepingute alusel Eesti
territooriumilt15.
Analoogilises küsimuses esitasid maadest ilma jäänud
sakslased oma riigile hiiglasliku maksenõude, mis mõisteti
välja Euroopa Inimõiguste Kohtu poolt16.
Näite 2 järeldus: Riigi poolne nõrk järelvalve on teinud
võimalikuks massilised ebaseaduslikud kinnivaratehingud,
mis on kaasa toonud arvukalt sundüürnikke, kahjustanud
rahva vaimset ja füüsilist tervist ja viinud alla Eesti
Vabariigi mainet rahvusvahelisel tasandil.
Näide 3. Maade erastamine
1) Maa erastamise ostueesõigusega isikud esitavad
nõuetekohase avalduse omavalitsusüksusele (hoonete juurde
kuuluv pind, põllumajandusmaa jms.)
2) Omavalitsusüksus annab välja tõendi, et maadele pole
laekunud tähtaegselt tagastamistaotlust või kinnitab
nimekirja maadest, mis on saadaval erastamiseks.
3) Omavalitsusüksus "joonistab" krundilt välja tüki, mida
siis "tagastab" või laseb erastada "oma inimestel"
(näit. volikogu liikmetel).
4) Nõuetekohase avalduse esitanud isikud esitavad kaebuse
esimese astme kohtusse, kus see jäetakse rahuldamata. Teise
astme kohus jätab samuti seadusjärgse apellatsioonkaebuse
rahuldamata. Riigikohus, kui kolmanda astme kohus, lükkab
kassatsioonkaebuse läbivaatamata kujul tagasi st.: ei anna
mentelusluba.
Näite 3 järeldus: Omavalitsusüksused koostöös
kohtuvõimudega "kinnistavad" ebaseaduslikud otsused,
mille tulemusena pannakse toime arvukalt kohtukuritegusid.
Näide 4. ORAS sisemisest vastuolust
Paljud perekonnad hoidsid oma rahalisi sääste EV pankades
20.saj. esimesel poolel. Neid hoiuseid laenasid pangad
omakorda välja EV riigigarantiiga. Nende hoiustega ehitati
näit. Korteriühistute majad, rajati asundustalusid jm. ORAS
seadusega ei tunnistatud enam hoiuseid ega panku usaldanud
hoiustajate õigusi, kuid laenuga ehitatud kinnisvara loeti
ilma laenu tagasimaksmise nõudeta laenajate omandisse,
millega tekitati olukord, kus need, kelle raha eest
kinnisvara ehitati jäid ilma oma rahast ja need kellel oli
kinnimaksmata laen tehti seadusjärgseteks omanikeks.
Näite 4 järeldus: Omandireformi käigus "kingiti" laias
ulatuses ühiskonnale kuuluvat vara nõudeõiguseta kitsale
ringile isikutele.
Ebaseaduslikud erastamised - tulenevad näidetes 1., 2., 3.
ja 4 esitatud ebaseaduslikest tehingutet.
IV PEATÜKK. ORAS RAKENDUSÜKSUSED
15. Õigusvastaselt Võõrandatud Vara Tagastamise Komisjonid
(ÕVVTK komisjonid)- peamised ORAS rakendusüksused, kust
vead on alguse saanud
ÕVVTK komisjonide moodustamisega tekitati kohtute õigustes
olevad institutsioonid, olukord mis on vastuolus EVs
kehtiva ülima seadusandliku dokumendi - EV Põhiseadusega.
ÕVVTK komisjonid üle kogu Eesti Vabariigi on teinud
arvukalt kas tahtlikult või tahtmatult valesid
tagastamisotsuseid, millede tagasipööramiseks on ainuke
rakendusse jõudnud tee seni olnud üksikjuhtudega kohtutes
käimine.
16. EV Erakondade programmilised ülesanded
Kõik Eesti Vabariigis registreeritud erakonnad on
deklareerinud kohustust lähtuda oma poliitilises tegevuses
Põhiseadusest. Seega on nad kõik liitlased antud küsimuse
lahendamisel. Koostööpartnerid on: Eesti
Sotsiaaldemokraatlik Tööpartei, Eestimaa Ühendatud
Rahvapartei, Isamaaliit, Iseseisvuspartei, Keskkerakond,
Kristlik Rahvapartei, Rahvaliit, Reformierakond, Res
Publica, Sotsiaaldemokraatlik Partei, Vene Erakond Eestis.
17. Riigi julgeoleku ja järelvalveinstitutsioonid
President, õiguskantsler, peaminister, justiitsminister,
siseminister, Politseiamet, Kaitsepolitseiamet,
Riigiprokuratuur, Riigikontroll on õigusnormidest
kinnipidamist kontrollinud, tuvastanud seaduserikkumisi,
pole aga ebaseaduslikke sätteid tühistanud ega teo
toimepanijaid vastutusele võtnud.
Ükski riigiinstitutsioon pole kas tahtnud või suutnud
reageerida, et pöörata kuritegelik ebaseaduslik olukord
seaduse kohaseks.
Linnavalitsuste põhimäärused kohustavad linnavalitsusi
tühistama ebaseaduslikud otsused ja korraldused nende
ilmnemisel. Seda aga pole tehtud kordagi. Toimitud on vaid
kohtuotsuse ajendil.
18. Ebaseaduslikud otsused ja nende vaidlustamine kohtus
Vastavalt Põhiseadusele on Eesti kohtusüsteem 3-e
astmeline, tegelikkuses on aga Riigikohtu juures asuv
institutsioon, kelle pädevuses on menetlusloa andmine,
neljas aste, millest tulenevalt paljud kohtuvaidlused ei
ole jõudnud Riigikohtu saali ja on suundunud
rahvusvahelistesse kohtutesse sh. Euroopa Kohtusse, ÜRO
Kriminaalkohtusse jm.
Samal ajal on arvukalt ühesugute baasandmetega
kohtulahendid nii Haldus-, Ringkonna- kui Riigikohtus, mis
on üksteisega risti vastukäivad.
19. Rahvusvahelised järelvalveinstitutsioonid
Rahvusvahelised järelvalveinstitutsioonid jälgivad Eestis
toimuvat oma vaatlejate kaudu, et lülituda pärast Eesti
liitumist ühisesse Euroopa majandus- ja õigusruumi, mil
asutakse selgitama ja likvideerima põhjuseid st. ka
süüdlaste väljatoomist ja suunama Eesti õigusorganite
tähelepanu süüdlaste õiglasel karistamisel.
20. Raport põhineb EV-s kehtival seadusandlusel, mis on
kooskõlla viidud rahvusvaheliste lepetega, rahvusvahelistel
lepetel ja allpool loetletud arhiivide materjalidel ning
riigijuhtide seisukohtadel
20.1. EV õiguskantsler
20.2. EV Riigiarhiiv
20.3. Tallinna Linnaarhiiv
20.4. Tallinna Linnavalitsuse arhiiv
20.5. Arhiv vne`snei politiki Rossiiskoi Federatsii
20.6. Rossiiskii Gosudarstvennõi Arhiv Ekonomiki
20.7. Saksamaa Liitvabariigi president
20.8. Der Präsident Des Deutschen Bundestages
20.9. Bundesarhiiv
20.10. Kirchlicher Suchdienst HOK
20.11. Eraarhiivid
Vabandame ette võimalike ebatäpsuste pärast tekstis.
Samas palume teada anda võimalikest salajastest
kokkulepetest, mis takistavad EVs riigivande andnud
ametnikel ametiülesandeid täitmast läbipaistvalt vastavalt
antud ametivandele ja lihtkodanikele arusaadavalt nii, nagu
on arusaadav Põhiseaduses.
Täiendused ja parandused palume saata: ctm@hot.ee
Soovi korral võite osaleda Raporti väljaandmisega seotud
kulude katmisel:
Nordea Pank Eesti Filiaal
MTÜ Arendia Elita von Wolsky FF
17000394851 EEK
17000394864 EUR
17000394877 GBR
17000394893 USD
S.W.I.F.T. aadress: in favour of NDEAAEE2X
Koostajad
MÄRKUSED
1. Allakirjutanu pole kuulunud Nõukogude Liidu
Kommunistlikkusse Parteisse ega ühessegi
repressiivorganisse.
2. Allakirjutanu pole kuulunud Nõukogude Liidu
Kommunistlikkusse Parteisse ega ühessegi
repressiivorganisse.
3. Omavalitsusüksuste infobaaside andmetel
4. Arvestades praegu EV-s kehtivaid kinnisvarahindu.
5. Arvestustest on välja jäetud sakraalehitiste väärtused.
6. EVP - erastamisväärtpaber, millega kompenseeriti
inimestele nõukogude reziimi ajal töötatud aeg (1 tööaasta
= 19 EUR) ja kompenseeriti kompenseerimistaotluste alusel
kinnisvara.
7. Eesti Päevaleht 17.02.2004 A.Kasmel "Haiged inimesed
või haige ühiskond".
8. Vt. EV Põhiseadus, Euroopa Liidu Inimõiguste
Konventsioon, Lapse Õiguste Konventsioon jt. seadusandlikud
aktid.
9. Eesti Vabariigi Omandireformi Aluste Seadus.
10. EV Riigikogu arhiiv nimistu 2, säilik 1099.
11. Korterite aktsiaseltside seadus. Riigi Teataja
16.dets.1930 Nr. 98 Art 639 lk. 997-999.
12. Korterite aktsiaseltside seadus. Riigi Teataja
16.dets.1930 Nr. 98 Art 639 lk. 997-999.
13. Obroki maa - maa, mis anti kasutada iga-aastase
maamaksu eest.
14. Saksamaa Liitvabariigi Välisministeeriumi kiri
Gz.:503-553.32 EST,
15. Saksamaa LV president Wolfgang Thierse kiri 23.06.2000
jt. Justiitskuritegu. Baltisakslastele vara tagasi e.
Molotovi-Ribbentropi pakt nr 2. 1939-1941. 1999-2000.
Tallinn 2000, 104 lk.
16. Euronews 23.jaanuar 2004.
ctm@hot.ee
Vabaturg
2008-02-19 11:27:33
Omandireformi erastamise osa on üks kõige häbiväärsemaid
asju eesti ajaloos. Pidime kogema kuidas meie laulva
revolutsiooni kangelased ja kultuuri suurvaimud muutusid
äkki väiklasteks ahnitsejateks, kellel hakkas kole kiire
rahva ühisvarast "seaduslikult" suure tüki endale
krabamisega, sest rahvas oli alles lapselikult usaldav ja
ei teadnud kinnisvara väärtusest lapse kombel mitte midagi.
See, et meie intelligents osutus hingelt väiklaseks ei
kohusta meid nendega "võrdsed" olema. Me ei pea nende
ahnepäitside jälgedes "lõpuni" sörkima. Teeme parem nende
sõnade, mitte tegude järgi.
to jah
2008-02-19 13:23:19
Näiteks ehitasid Oviirid maja vähemalt 51 % ulatuses ringi
ja seega omanikule maja ei tagastatud.
Oleks ka riigimajade korral seda põhimõtet järgitud.
k
2008-02-19 16:49:38
Kas ikka tegelikult ehitasid maja 51% ulatuses ringi?
arno
2008-02-19 18:30:38
Aga miks pidid Oviirid just 51% ulatuses ümbwerehitama,
aitas kui mingi "sõbralik" komisjon sellise protsendi
mingile aktile pealekirjutas. Kes hakkab enam aastakümnete
tagand uurima ja puurima kas see nael oli löödud 39. või
69. aastal. Kui inimestel endil puudub HÄBI, siis seda
vähem on seda mingil "PABERIL",
Vabaturg
2008-02-19 19:05:59
Ja kuidas nad maa hinda kahekesi tõstsid, või said
vanajumalalt võlukepi ja tootsid 51 % maad juurde? Loogikat
ei maksa otsida, Riigikogu võib igasuguseid seadusi teha.
no arnoke teab
2008-02-19 19:15:32
väga hästi, kuidas nõuka ajal ehitamine käis, tal endal ka
ju ülejääkidest osmik ehitatud. elamu juurde kuulub
teenindusmaa, mida kindlasti ei tagastatud, ju endised
omanikud ülejäänu eest kompensatsiooni said evpde näol.
arnolt peaks nõudma
2008-02-19 20:18:25
...pabereid kust on näha kui palju ta üldse
ostis.Varastatud kraamile muidugi pabereid ei antud.Nõuka
ajal arvestati isegi naelakilod kokku.Nii,et ole parem kuss.
mõte
2008-02-19 20:38:51
Kas te pole tulnud mõttele,et see siinne Arno on hoopis
Arnoldd.Immigrant kellele kingiti korter kõigi teiste
sundüürnike arvel?
arno
2008-02-19 23:51:57
Teie, ILKUJA, sügasite .... sel ajal kui mina ja kümned
tuhanded uneajast endale eluaset ehitasime. Ilkusite siis,
ilgute nüüd ja jäätegi sellisel viisil ilkuma, ja Teie ja
teietaoliste peale pole mõtet isegi pahandada, samuti nagu
pole mõtet teha numbrit igast tänaval vedelevast
koerasitajunnist. Ilkuge terviseks, hädavares...
einoh
2008-02-20 00:47:51
Krunt anti ikka väga võimutruudele inimestele. Või neile,
kes altkäemaksu maksid. Ja siis hakasid veoautokoormad
riigiobjektidelt erakrundile põikama...
mõte
2008-02-20 08:10:35
Ei saanud krunti igaüks.Selle pidi välja teenima:kas olla
nuhk,anda altkäemaksu,olla NLKP liige või
pealekaebaja.Teistel polnud asja kruntide jagamisel.Ja
tõesti koormad hakkaksid veerema nagu võluväel
riigiobjektidelt erakruntidele.
|