Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Müüt Savisaare uuest raamatust

Ants  2013-07-26 17:56:28
Vaagijale-- Lugupeetud Vaagija unustas ühe väga olulise asja--- massilise venelaste Eestisse toomise eesmärgil neid niipalju sissetuua ,et kaoks lõpuks eesti rahvas nagu on kadunud palju rahvaid Nõukogude Liidus. Veel kümme aastat Nõukogude Eesti "viljastavad elu" nagu tookord räägiti ja eestlased oleks vähemuses oma maal . Kahju ,et president Meri (kelle sõrmed arvata olid KGB "sahtli vahel") Ei teinud seda milleks Eesti riigil tookord õigus oli ---saatnud maalt välja vene okupandid sõjaväelased pensionärid koos peredega . Arusaamatu miks seda ei tehtud ja eesti rahvas suures vaimustuses oma vabakssaamise üle ei pannud nagu seda tookord tähele .
Poliitproffile ütleks küll-oled ikka täielik mats , kirjutasin välja sõnad mida siin tarvitad --vereimejad ettevõtjad,pask,tainapead,madala- laubalised ,perssevestid jne. Inimene kes valimata teisi nii sõimab on küll debiilik.Oled eht leninlane kui hästi sobiksid tooaegsete Läti punaste küttide hulka .

SP  2013-07-26 19:06:51
natuke kuri eksib, kogu Eesti NSV mere äärne tsoon oli NSVL`i välispiir ja siin kehtis range piiri kontroll, seda Haapsalust lõuna kui ka põhja poole! Mere äärset toimetamist jälgis kiivalt NSV Liidu Riikliku Julgeoleku Komitee Piirivalve Vägede Balti ringkond. Päeval võisid mereääres peesitada aga pimeduse saabudes omas rohepagun õigust sind sealt minema kupatada.

vaagija, millist Eestit Sina ja Sinu mõttekaaslased soovisid? ... ja miks Te siis seda ei hakanud kohe looma.
Teie mõttekaaslased ja ideeline juht olid ju alguses võimul ja ka hiljem korduvalt valitsuses.
Mis puutub minu "sõpradesse", siis neid jagus algus aastail ERSP-st, Kodanike Komitee ja Rahvarinde rahva seast, meid ühendas soov saada vabaks ja taastada Eesti Vabariik. Vaidlusi kuidas see "õige" taastamine peaks olema oli rohkesti.
Mis oli aga hirmutav, et nomenklatuur- riigi ja munitsipaal tegelased oma vastuseisu ja avaliku neutraalsuse, äkitsi vahetasid suure Isamaa armastusega ja vabaduse ihalusega. Ja nüüd neist veel paljud kes pole pensionil, on jälle või õigemini ikka veel, riigi ja munitsipaali palgal, ning kõik nad on tulihingelised "kapitalistliku võistluse" eesrindlased juba sünnilt.

vaagija  2013-07-26 20:31:42
Lugupeetud Ants, ma ei ole seda unustanud - see oli ju Kirill Vainoffi peamine eesmärk Eesti venestamisel - mäletan, kus ta õigustas venestamist sellega, et on liiga kulukas nii väikese rahva tarbeks eraldi eesti keeles pabereid ja raamatuid trükkida. Lätlased jäidki vähemusse omal maal.
Aga vaatamata ideeliste kommunistide ponnistustele, eesti keel ei surnud välja - vastupidi, eesti keel ja rahvas suutsid ennast jäädvustada ja edendada ka nõuka aja "viljastavas" pinnases. Küsin vastu Sinult: aga miks me täna oma vabas Eesti Vabariigis ei suuda enam säilitada eesti rahva jätkusuutlikkust? Eestimaa on rahvast juba tühjaks jooksmas, isegi Eesti Kaitseväkke ei jatku enam normaalseid poisse, alles püüti juba Kuperjanovi pataljonis narkomaane vahele - mis kodumaa kaitsjaid me nendest siis veel loodame - uimase peaga võivad nad ju toru valesse suunda keerata. Kes on süüdi, kas ka Savisaar??



vaagija  2013-07-26 20:32:00
SP, nõustun ainult osaliselt - range piirikontroll kehtis siiski vaid Eesti läänepoolsetes ja strateegilistes piirkondades - baaside, sadamate läheduses jne. See on piirkondades, kus oli karta põgenemisvõimalust avamerele. Mujal oli veeäärde pääs vaba.
vaagija soovis sellist Eestit, nagu juba ütlesin selge sõnaga: nii olime eestlased, üksmeelselt Laulva Revolutsiooni aegu häälestatud ja täis optimismi-entusiasmi, et teeme endale nüüd just sellise oma riigi, millest ise 50 aastat unistanud olime.
Ja hakkasimegi kohe looma - maal võis juba märgata ehitusmaterjalide virnu taluõuedel, kuhu noored linnast ruttasid oma vanemate kolhoosikorra poolt hävitatud talusid taastama ja talupõldu harima - meie eesmärgiks oli luua Eestisse tugev keskklass ja elujõulised talud, millega saanuks kaasa haarata suurema osa eesti rahvast.
Püüdsime parimat, aga välja kukkus, nagu alati... sest Eesti on algusest peale omavahel lõhestatud... Keskerakond soovis keskklassi tugevdada, Eesti Kongressi ja Eesti Komitee järglased aga suundusid targa Laari juhtimisel paremäärmuslikku friedmanismi - rikkad rikkamaks, vaesed vaesemaks... meile pole oma põllumajandust vaja, otsige alternatiivi, ostame doteeritud odavtoidu sisse jne jne... nii me nüüd tupikus olemegi... sest maa tühjeneb...

kriibu  2013-07-26 21:02:16
vaagija, ah et meile pole põllumajandust vaja? Aga miks siis ometi Eesti põllumajandustoodang aasta aastalt suureneb? Miks lehm annab rohkem piima kui okupatsiooni ajal?
MAA ei ole meil kunagi rahvast pungil olnud. Rahvast pungil olid okupatsiooni ajal need nn kolhoosikeskused - getod. Inimesed, kes tahtsid maal elada nii kui linnas: kortermajas, kraanist tuleb soe vesi ja akna all on radikaribid. Tööga (õigemini palgaga, sest tööd teha tegelikult ju vaja ei olnud nii palju kui oli "töötegijaid") kindlustas Moskva ja viin oli odav. Saimegi endale maale sellise kontigendi, kes iseseisvuse saabudes ja kolhooside lagunedes ei osanud äkki midagi peale hakata, sest keegi enam ei öelnud, mida hommikul tegema peab hakkama. Ja ISE mõelda oli täiesti võimatu, eks ole?
Need kortermajad on tõepoolest enamasti tühjad ja seisavad püsti kui mälestussambad ülimast lollusest.
Oled sa, vaagija, mööda Eestimaad ringi sõitnud? Tead, tegelikult on meil talud ja muidu maamajad väga korras. Põllud on haritud, söötis maad on väga vähe. Sinul seal Märjamaal on natukene nutune seis muidugi. Tean seda kanti väga hästi. Okupatsiooni ajal oli Märjamaa kõva koht, inimesi palju ja elu "õitses". Pärast iseseisvust hakkas see koht aga manduma - ju oli puudu ettevõtlikest inimestest. Imelikul kombel on aga nt see vald, kus ma elan, hakanud õitsema just iseseisvuse ajal. Inimestel on tööd (kes vaid TAHAKS), kerkivad hooned, rajatakse istandusi, suurendatakse piimafarme ja luuakse uusi, praegu ehitatakse saekaatrit, meil on kaks kooli, arstipunkt, hambaravi, mitu poodi, kolm lasteaeda, postkontor...... Okupatsiooni ajal oli ainult väike külake, kus mitte midagi ei toimunud. Tõsi, kortermajad lagunevad. Sest maainimene EI ELA kortermajas. Elab kasvõi onnis, aga mitte kortermajas.
Muide, narkomaania oli olemas ka okupatsiooni ajal. HIV samamoodi. Aga sellest ei räägitud - see vahe on.

targutaja  2013-07-26 21:49:59
Põllumajanduse hävitamise müüdi kerijatel soovitaks ringsõitu mööda Eestit. Enamalt-jaolt on põllumaa kenasti haritud, lehmade väljalüps pole enam nõukaaegne 4000 kg vaid poole suurem. Tõsi, töö tegemist pole enam võimalik mängida ja sama töö tehakse väiksema arvu inimestega. Samuti pole enam erinevalt kolhoosiajast võimalik varastada, ei kallihinnalist kütust ega muud.
Aga jah, usk on nii võimas asi, et silmaga nähtu ei ole reeaalsus kui usujuht väidab vastupidist.

Poliitproff  2013-07-26 22:37:06
"silmaklappidega"persevestid...

vaagija  2013-07-26 23:29:45
kriibu, ära sega kahte asja - mina räägin algaastatest, sellest kõige raskemast üleminekuperioodist, mis jättis sügava jälje kuni tänaseni meie põllumajandusele, sina aga räägid tänasest. Kas sa ei mäleta enam Laari loosungeid, et meile pole põllumajandust vaja, otsige alternatiivi ja ostame odava rämpstoidu sisse? Nii ka talitati, peksti kolhoosid ja üleminekuperioodiks moodustatud ühistud laiali ja maarahvas jäi üleöö töötuks. Sama juhtus ka algajate noortalunikega - doteeritud välismaine lämmatas nad ja aeti pankrotti.
Tänaseks jah - vastupidi Leedu riigile, kes läksid keskmik talupidajate teed ning säilitasid maal oma rahva ja aktiivse elu - meie valisime suurtalunik-uusmõisnike tuhandete hektaridega põllumajandusmajandid, kus omanikud on sageli välismaalased, nii idast kui läänest. Meie põllud on küll täna haritud, kuid vastu saime tulude rändamise välismaale ja meie hääbuva külaelu.
kriibu üritas end vahepeal küll nimevahetusega ära peita, aga näed, ei aidanud midagi. Ja kuna kriibule meeldib oma oponentide isikuandmeid lagedale tuua, kõik sõltub inimese eetilisusest ja maitsest, siis ega midagi, ma võin ka küsida kriibult, kas järve lained loksuvad vastu akent ja kas Äksi kirikutorn ka aknasse paistab?

Ants  2013-07-26 23:32:06
Ometi kord räägib ka poliitproff õigust kesikute kohta "silmaklappidega" persevestid. Need pole minu vaid poliitproffi sõnad .

kriibu  2013-07-27 07:20:20
vaagija, ära hakka seda nimevahetamise jama ajama. Kui kriibu 24 tundi ööpäevas siin ei kommenteeri, siis kriibul on lihtsalt muid asju vaja teha.
Kelle isikuandmeid olen ma lagedale toonud? Sinu omad ju niigi kõigile teada, räägid sellest pidevalt ise.

Kriibu solvangud  2013-07-27 07:59:15
Kurat, Kriibu, nüüd sa solvasid küll paljusid maainimesi, kes nõukogude ajal sinu häbematu väljendi"kolhoosikeskustes-getodes" elasid.Ma olen kogu oma teadliku elu elanud maal, kolhoosi-sovhoosikeskustes, v.a.ülikooli-ja nõukasõjaväe aastad.Kui keegi tuleb tolleaegset pulbitsevat ja suhteliselt jõukat elu halvustama, siis on sellele tüübile minu jaoks kriips peale tõmmatud.See, mida sa ütled, on alatus ja olen kindel, et tuhanded on minuga nõus.
"MAA ei ole meil kunagi rahvast pungil olnud. Rahvast pungil olid okupatsiooni ajal need nn kolhoosikeskused - getod. Inimesed, kes tahtsid maal elada nii kui linnas: kortermajas, kraanist tuleb soe vesi ja akna all on radikaribid. Tööga (õigemini palgaga, sest tööd teha tegelikult ju vaja ei olnud nii palju kui oli "töötegijaid") kindlustas Moskva ja viin oli odav. Saimegi endale maale sellise kontigendi, kes iseseisvuse saabudes ja kolhooside lagunedes ei osanud äkki midagi peale hakata, sest keegi enam ei öelnud, mida hommikul tegema peab hakkama."

Või tööd ei olnud siis vaja teha...!Mu kadunud isa, kes oli sovhoosis väga hea töömees, ja paljud teised, tuleks hauast selle jutu peale ja peksaks selle kriibude kamba kaikaga laiali.
Kurat, Kriibu, kui sul on õnnestunud ahmida endisest sovhoosist või kolhoosist varandus kokku ja maal elamine ehitada, austa vähemalt neid, kes selleks aluse panid.Et praegu on piimatoodang 2 x suurem?Peabki olema, kõik ju areneb.Aga et Eesti edukas põllumajandus toitis sel ajal ära terve Peterburi ja oma rahva, seda sa, kaabakas, ei taha öelda.Et maaelu pulbitses, rahvast oli palju, koolides oli mitu korda rohkem lapsi kui praegu, sellest sa vaikid!Pätt oled sa, Kriibu, kõige ehtsam Reformierakonna pätt, maskeeri ennast, kuidas tahad, sinu reformi maopea särab oma kaheharulise keelega.
Või töötegijad kindlustas odav viin!Siga, aga mitte diskuteerija.Mis kurat toimub praegu?On tõesti ilusaid, korras ja pealtnäha jõukaid talusid-farme-päris palju.Kui jõukad nad tegelikult on, palju neil võlgu on, millisele välismaalasele paljud kuuluvad, seda ei tea me.
Aga sajad tühjenenud külad, paadialusteks tehtud töötud, linna(Tallinnasse)ja Soome põgenenud lootuse kaotanud maainimesed, suletud koolid, postkontorid ja poed, olematu bussiühendus...Väljasurev Lõuna-Eesti...Kriibu elab keskuses, kus on veel elu.Ka mina elan sellises, kuid miks näen ma ikkagi vaeseid peresid, näljaseid lapsi, kes koolilõunast vaid kõhu täis saavad?

Aitab!Sul, provokaatoril, õnnestus mind endast välja viia, kuid rohkem ma sind teada ei taha.Sa oled maskeerunud klikikaabakas, Õnge Ennu teisik, alatu, mao iseloomuga, tüüpiline reformilurjus.

vaagija  2013-07-27 08:08:45
räägi, räägi, räägi veel, küll me ikka usume...

vaagija  2013-07-27 08:12:00
Aa, vabandust, Omaan jõudis vahepeal vahele, vaagija komm oli mõeldud Antsule ja kriibule.

vaagija  2013-07-27 08:21:19
Omaan aga räägib puhast tõtt.

Poliitproff  2013-07-27 09:10:42
Ants mu Persevestist "søber",mix sa midagi ei ütle,sa ju SUUR PUNANE PUGEJAST ESIMEES...,tee oma søbrale Kraabule selgex,et olid ka üx Kuradi joodik ja Sittagi Sa Ei Teinud....,ise oled väitnud,et rügasite nii,et SITT LAHTI....,Kraabu aga väidab,et sul kainet päeva polnudki...palka said viinas jne...

kriibu  2013-07-27 11:35:08
ohoh, omaanil lõi silme eest mustaks ja loeb mu kommentaarist välja asju, mida seal kirjas ei olnud. Nimelt EI OLE ma (muu hulgas) öelnud, et odav viin kindlustas töötegemise. Aaga noh, kui silme eest must, siis nägemine valikuline, selge see.
Elasin ise ka maal, samasuguses getos. Kolhoosis/sovhoosis ei töötanud, seega ei saanud ma ka mingit kolhoosivara osakute eest endale aia taha vedada - nagu tegid kolhooside esimehed, partorgid, osakonnajuhatajad.... Nägin seda kõike pealt, pole mõtet vaielda. Mina sain vaid erastada korteri korrusmajas, milles alles eelmisel aastal 1000 euroga maha müüsin, sest teadsin - sinna tagasi ei lähe ma kunagi ja maksin teda aastaid kui surnud lehma. Küte, remondifond jne. Kui maja hakkas laenu võtma, pühkisin käed puhtaks sellest värgist ja müüsin ta maha. Kui sellegi raha eest poleks ostjat leidnud, oleks siiani teda maksnud kui surnud lehma ja laenu oleks ka veel maksnud.
Muide, minu kadunud isa oli ka kolhoosis väga hea töömees ja tema end küll hauas ringi ei pööranud minu jutu peale ja vastu hambaid ka ei oleks tahtnud anda. Sest isa nägi ka seda kõike pealt. Sest vaata, keegi ei ole kuskil väitnud, et KÕIK inimesed olid sellised, kes olid harjunud ainult käsku täitma ja iseseisvuse saabudes olid kui peata kanad ja just nemad on praegu need, kes kas istuvad oma lagunevas korrusmaja korteris ja elatuvad abirahast ning tõmbavad iga jumala päev nina täis VÕI põgenevad maalt linna ja sealgi ei saa hakkama. See äpude kontingent on meil okupatsiooniaja pärandus. Inimesed, kes EI OSKA oma peaga mõelda ja ainult ootavad, millal keegi midagi teha käsib ja millal keegi tuleb ja teeb. Ainult nõuda ja vinguda nad oskavad.
Näen sedagi iga päev.
Meie "edukas põllumajandus" võis tõepoolest Peterburi ja veel tüki Venemaast ära toita, ega ma ei vaidlegi, sest loomad veeti kui kõik välja, omale jäid ainult seapead ja rupskid...... Ja mis oli Eestil sellest kasu? Nothing! Moskva jagas, Moskva võttis, Moskva korraldas. Meie elu ei läinud sellest karvavõrragi paremaks..... Ja NÜÜD leidub inimesi, kes ütlevad "mõ 50 let vas v rot jebali, ubit vas nado". SEDA said sa Peterburi toitmise eest. Eks sa võta seda siis kui head elu ja kaunist mälestust, kes sind keelab...
Superhiir, sina ole päris vait. Poisitatt.

Poliitproff  2013-07-27 11:57:26
Ah et Esimehed vedasid "endale aia taha"....Oi ANTS KURADI KAABAKAS...,sellepärast sa seda VARGABANDET POOLDADKI....ja ära mind søimama hakka,loe Kraabu kommi...!

Ants  2013-07-27 12:32:52
Poliitproffile ja Sinul vaesekesel meel nii kade Sina ei saanud midagi kui ärastamise aeg oli . Aga lohutan Sind kui jagamiseks läks siis ka mina enam ei töötanud põllumajanduses ja kohe mitte ei vedanud midagi omale aia taha . Kuid ütle palju Sa koolis käinud oled ,et sellist "paadialuste" sõimu kasutad iga inimese kohta ? . "Kriibut" aga austan tema otsekohesuse pärast rääkida tõtt , hoolimata sellest sõimust kesikute poolt mida ta siis igakord saab . Huvitav kas tõesti "Kriibu" elab Saadjärve ääres ja näeb Äksi kirikutorni ?. Minu elu kõigeparem sõber elab ka Saadjärve ääres . Jõudu Sulle "Kriibu"vaidlemiseks kesikutega ja äratee välja nende "turusõimust"

Rein  2013-07-27 12:50:10
No Ants ja kriibu ongi suured sõbrad koos siin. Nüüd kriibu juba jahub ka miskit okupatsioonist-ära usu Antsu ja teiste ajaloovõltsijate luiskamisi. Mis venelastesse puutub kes sisse toodi, siis enamus olid oma eriala spetsialistid ja sellised võtsime kõik heameelega vastu. Nüüd kus riigi tööstus ja maaelu väljasuretatud ja neil pole tööd, siis muidugi leiavad nad lohutust alkoholis ja on töötud. Selle eest aha vastutab riik.

kriibu  2013-07-27 12:56:25
Ants, tegelikult ei ela ma Saadjärve ääres. Kui vaagija tahab seda uskuda, las usub, ega inimest saa keelata tema usus..

Eelmine | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Järgmine

Nimi 
E-mail