![]() Millal tõde leiab tunnustuse?
objektiivselt
2008-09-27 20:18:39
Õigus on Levaldil ja insenreihakatisel. See on niisama kurb tõde, nagu see, et mõnedele meie seast mõnikord teatatakse, et meie lähedased on autoõnnetusel surma saanud - ilma igasuguste pommiteooriateta.
uus teadmine
2008-09-27 20:22:38
Levaldi selle Kesknädala-loo teene on tõepoolest teadmises, et süüdlased (laevaehitajad ja selle avamerele lubajad) kõnnivad vabalt ringi ja on rõõmsad, et nad pole pidand midagi maksma, et nad ei jäänud süüdi ning et üks võimalik konkurent merenduses kui suures majandusharus - Eesti - on kõrvale tõrjutud. Mul on sügavalt kahju kõigist, kes on kulutanud 14 aastat elust valeprohvetite uskumisele ja tõesti, advokaatide taskude täitmisele.
teema
2008-09-27 22:13:35
lubage väita, et 80 meetrit vett ei ole selline jõud, mis moonutab varaki nii tundmatuseni, et sealt pole mitte midagi enam arusaadavalt näha. Mehed, siinkohal pingutate ilmselgelt oma pakkumistes üle. Sukeldumistel tehtud videod küll teie versiooni ei kinnita ja videod on füüsiline fakt, mitte teooria.
Raivo
2008-09-27 23:54:41
Kirjutab siin "Insenerihakatis", kes ei kasuta ei suuri tähti ega suuri sõnu ja mina nagu saan aru, et inimene teab, millest kirjutab, aga kui loen valvekommijaid, siis peale riigivaenulikkuse ja kolhoosikorra vooruste ülistamise nagu muud seal ikka tulema ei saagi. Või on lootust, Meg? Arvaja? ja teised kompetentsed?
arno
2008-09-28 01:22:14
Nii Raivo kui "insenerihakatis" ei kasuta küll suuri tähti aga kasutavad seda suuremaid sõnu... 80 meerisesse sügavusse "kukkudes" pidi laev olema tundmatuseni "moondunud-väändunud" aga Titannik "kukkus" nelja kilomeetri sügavusse ja murdus enne "kukkumist" juba pinnal pooleks aga kummalisel kombel olid ka jäämäe poolt tekitatud lõhe laevakeres peale 80 aastast meres roostetamist hästi jälgitab ja isegi veinipudelid ja lauaportselan olid terved nagu sukeldujad meile filmikaadrite vahendusel demonstreerisid. Jättes kõrvale hüsteerilised süüdistused-kaitsekõned küsiksin ikkagi, et miks Rootsi Riigi vastavad teenistused julgevad tunnistada relvade (sõjalise iseloomuga veoste)vedu reisilaeval aga Eesti poolsed ametnikud vaid kokutavad-mökutavad midagi täpsemalt teatamata? Tänasel kogunemisel öeldi väga tabavalt, pankurid "libistasid" näppude vahelt paari nädalaga miljardeid aga 14 aasta jooksul pole suutnud leida"" mõndkümmet miljonit laeva ülestõstmiseks mis hajutaks kõik vaidlused. Oponendi lolliks sõimamine ega halvustamine ei selgita kellegile midagi peale madala väitluskultuuri.
insenerihakatis
2008-09-28 09:37:24
Ma ei ole väitnud, et tundmatuseni moondunud, ma väidan et on moondunud. Mistahes suunatud või suunamata lõhkelaengute kasutamisel peab tööjõule vastama toereaktsioon. Nende toereaktsiooni jälgede leidmine on väga küsitav, sest laev on deformeerunud. See, et asi üldpildis laeva moodi välja näeb, ei tähenda, et ta lähemal vaatlusel sirge ja terve on.
Raivo to Arno
2008-09-28 10:34:41
Mida sa arvad olevat võimalik teha "Estonia" juures mõnekümne miljoniga?
Kas minu küsimus on Sulle piisavalt selge ja vastuvõetavas kirjapildis?
teema
2008-09-28 11:14:14
selleks ongi vaja vrakk üles tõsta, et lõplikult veenduda, mis on deformeerunud, mis on säilinud, mis on olemas, mida enam üldse ei ole. Praegused, oletuste tasandil väited, ei ole mitte mingil viisil kontrollitavad, aga inimesed vajavad tõeseid fakte, mitte oletusi, et lõplikult vabaneda ängist ja tundest, et neid petetakse. Võiks ju füüsika tasandilt hetkeks inimhinge tasandile tulla ja püüda aru saada nendest, kelle lähedased igaveseks sinna vrakki jäid.
Insenerihakatis
2008-09-28 12:18:29
Sukeldumisest piisaks. Ma arvan et kirgede jahutamiseks võiks skeptikutel lasta komisjoni kokku panna, oma tuukrid ise tellida, raha anda selle korraldamiseks ja uurida lasta. Rabe käis ja auku ei leidnud, eks ole. Aga nad ju justnimelt seda otsima läksidki ja motivatsioon oli tugev. Oleks Rabe augu leidnud, oleks ta praegu juba miljonär.
teema
2008-09-28 12:42:04
kas mul on õigesti meeles, et ümber vraki veeti tonnide kaupa liiva, et hakata teostama plaani, katta vrakk betooniga? Seetõttu peaks vrakk osaliselt olema maetud liiva alla, mis raskendab tuukrite vaatlusi ja võib tekitada arusaamatusi. Vraki ülestõstmise korral ei saa jääda mingeid kahtlusi ega spekulatsioone, kõik on nähtaval ja silmaga hinnatav. Nende miljarditega võrreldes, mis aastate jooksul lihtsalt korstnasse kirjutatud, oleks vraki tõstmise kulud peenraha. Kui juba ohjeldamatuks laristamiseks, siin riigis, on läinud, võiks mõned miljonid ka hukkumise põhjuste leidmiseks kulutada.
Insenerihakatis
2008-09-28 12:55:11
Tõstmist mõõdaks ikka mõnesaja miljoniga, võib olla küünib ka järgmise suurusjärgu ligi.
Meg
2008-09-28 13:24:04
No-no.Kuigi Arno on minu põhiline oponent,ikkagi ei näe ma põhjust miks Raivo teda selliselt ründab. Tegelikult soovib ka Arno,et laev saaks pinnale tõstetud ja et selleks raha leitaks.Pealegi oleks vajalik teada saada kui palju on omaksed raha selleks uurimiseks annetanud. Mingit tõsist uurimist pole ju toimunud ja raha peaks alles olema. Siit ka küsimus-palju raha praegu on?
Insenerihakatis
2008-09-28 13:48:01
Minu teada lõi Witte omaste raha laiaks ja laiutas hiljem käsi. Meenub kuskilt, et selline skandaal oli. Aga ma ei saa aru, miks nii palju rahvast ei usu, et selline laev võib ilma igasuguse pommi ja torpeedota ühe mulksuga põhja minna. Estonia ei olnud esimene. Märksõnaks on parvlaev ehk ro-ro laev. Ro-ro = "roll on - roll off" ja iseloomustab laeva laadimise ja lossimise metoodikat. Achilleuse kannaks on autotekk kuna seal ei ole vaheseinu ja vee tungimisel tekib laeva suhtes ülisuur vedeliku vaba tasapind mis ongi hukatuslik. Samas ei ole ka parvlaevadel mitte ühtegi mööndust tehtud mahutite ja tsisternide ehitusnõuetes. Need peavad kõik sisemuses olema väikesteks omavahel ühendatud ruumikesteks olema ehitatud. Loksumise vastu, et vedelik ei saaks kaldudes lainet moodustada, hoo peale minna ja lainega vastu seina laksatada. Sama nõue on ka tsisternautodel jms.
Insenerihakatis
2008-09-28 13:59:31
Muide, just selle ro-ro laevadele iseloomuliku autoteki pärast on kohatud mistahes võrdlused teist tüüpi laevade uppumistega. Nad käituvad kaadumisel nagu siga ja kägu.
Meg
2008-09-28 14:10:47
No kui omaste raha laiaks löödud siis JOKK. Aga miks me ei usu? Ilmselt oled veel noor mees ja pole kuulnud ega lugenud tolleaegset "Rahva Häält". Sadama tolliameti juhataja/direktor/või kuidas teda ka ei nimetatud,oli Kristapovitš,kes selles lehes avaldas kõnede /laeva ja veel mõne isiku vahel/ keda nimetati Metsavaht,Kindral-kolmas on meelest läinud. Selle kirjutise tagajärjel Kristapovitš tapeti. Laev väljus Tallinnast hilinemisega 15 min. oodati veoautosid,seda on mitmeid kordi ka televahendusel näidatud. Kolm suur masinat said peale ja alles siis väljus laev sadamast. Kahjuks viimsele reisile.
Insenerihakatis
2008-09-28 14:19:48
Ei ole noor. Mäletan seda hommikut väga hästi. Olin soomes laevaehituses töödanud ja sel ajal kodumaale tagasi naasnud. Hommikused uudised lõid nagu lauaga pähe. Kõik järgnevad päevad rippusin raadio ja tv küljes uudiseid oodates. Olen sellest sündmusest läbi lugenud kõik eestikeelse kirjanduse ja põhjalikult läbi uurinud internetis leiduvad allikad sh kolme erineva komisjoni tegevust kajastavad. neist kaks on nn alternatiivkomisjonid ja pommitõestajad. Kõige vähem teaduslikult kiritiseeritav on JAIC. Ülejäänute teooriad sisaldavad palju rohkem lahtisi otsasid ja kohati on ignoreeritud insenriteadusi. Seega olen aja jooksul jõudnud 99,99% veenumusele, et JAIC järeldused on ikkagi õiged. Rahast on kahju, kui tõesti tõstma hakatakse ja ma ei usu et ka siis kahtlejad oma kõhklustest üle saavad.
teema
2008-09-28 15:53:15
nende hukkunute omaste hingerahu tagasisaamise nimel minul küll rahast kahju ei ole. Kui oleks olnud 5-25 hukkunut, kuidagi ehk lepikski, aga hukkuniud on 852, seda on palju, et ainult füüsikaliste oletustega nende hukkumist põhjendada. Inimesed vajavad oletuste asemel kindlat teadmist., et leppida lähedaste, nii traagilise, kaotusega.
Meg
2008-09-29 21:18:51
Nõus "teemaga". Kaotused olid liiga suured ja puudutasid pea igat peret ja just sellepärast vajame tõde,mitte oletusi.
arno
2008-09-29 22:00:04
Vastuseks Raivole ja Insenerihakatisele. Oleks ülim mõtetus Teile hakata tegema mingit kalkulatsiooni sellet mis maksab üks või tene operatsioon laeva juures aga mõnikümmend miljonit on SUUR RAHA ja sellega teeks mõndagi.Olen samuti lugenud selle sündmuse kohta kõikjalt kus vähegi võimalik on olnud ja sama palju kui on laevahuku kohta käiva aruande õigustajaid on ka vastuvõiteid. Olen Megiga ühel meele selles, et peaaegu tuhande inimese huku asjaolude väljaselgitamise juures lugeda sente, seda enam nende omastele hä itult valetada on vulgaarne. Kuuldavasti olla koos vene aatomallveelaevaga hukkunud meremeeste omaksed Põhja laevastiku Ülemale ,kellegile admiralile lausa telekaamerate ees näkku sülitanud valetamise ja andmete varjamise eest... Ja paljukritiseeritud Venemaa tõstis hoopis sügavamale uppunud "Kosomoletsi" üles ja kutsus selleks isegi välismaa eksperdid appiaga meie valitsus kukkus liiva ümber laeva vedama ja seda küll betooniga küll terasvõrguga katma, et jumala eest keegi kogemata nuhkima ei läheks ja tõde päevavalgele ei tooks... Paljud pääsenud on esialgu rääkinud PLAHVATUSEST, mis oli nii tugev, et inimesed kukkusid pikali laevakere võpatusest aga hiljem on see kõik väljajäänud ja mahavaikitud. . Ma ei taha tühja sõnasõda, ma tahan, et Juta Raabel lastaks telekaamerate vahendusel näitata mida Ta soovib rahvale näidata ja selleks pole vaja isegi kümneid miljoneid, aitab isegi mõnest...
kas
2008-09-29 22:33:03
Arno pidas silmas allveelaev Kurski ülestõstmist?
|