Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Keskerakonnal esikohast puudu vaid 1 protsent!

Kaalikas  2014-09-26 16:41:18
"Ta märkis veel, et usaldust võidetakse tegudega ja sellepärast meeldib talle ka Tallinn, kus on palju häid asju ära tehtud."

Et siis usaldust võidetakse pideva lintide lõikamisega suure trummipõrina saatel.Minu teada Soomes sellist lollust ei tehta.

maamees  2014-09-26 22:26:54
Nõukogude ajal oli mineraalväetise külvamine lennukilt lausa igapäevane ja mitte ei usu ,et mõni tooaegne "traktorist" seda ei teadnud . Pole see Laineke mingi traktorist olnud ega maainimene, vaid palgaline "kommija" kellele makstakse Eesti riigi ja eestlaste mõnitamise eest.

Laine  2014-09-27 13:32:51
Mina külisin isiklikult väetist traktori järelhaagises,põhiliselt ammoniaaki.Lennuki pealt ei külitud meil ,sest see hajub õhus laiali, ükskõik kui täpselt seda külida.Ja inimesed ei olnud nõus et nende maale hajub laiali ka seda väetist mida nad ei taha. Ma ei räägi teiste eest. Kõige raskem oli külida ammoniaaki,sest kui tuul oli tagant, tuli pidevalt kinni pidada ja puhta õhu kätte minna.Ka pidid lennuki puhul olema teatud suurusega põllud, sest väiksemaid põlde Lennukilt külida poleks saadud.To maamees - tee endale mõned asjad selgeks ja ka asjaolud.Olin oma traktoriga põhiline väetise külija.Miks tulevad targutama inimesed, kes asjaga ise kursis polegi.

Maamees  2014-09-27 17:17:49
Lainekene mina olen elanud kogu elu maal ja nüüd pensionär ja tean suurepäraselt kuidas mineraalväetisi külvati nii traktorite kui ka lennukitelt . Kas see on Sinu nali või-- "kohalikud inimesed polnud nõus ,et lennukilt sattus väetist ka tema 0,6 ha aiamaale ?? " Iga kolhoosnik oleks olnud ülirõõmus kui ka tema väike põllulapp oleks väetist saanud . Kahtlen kas Sina Laine oled olnud kunagi traktorist kui olid siis küll väga jobu-traktorist ,kes kartis mineraalväetisi .

n.74  2014-09-28 09:39:06
Laine kaitseks paar sõna.Mina isegi poolikueest olen"metsvahiga" sõita saanud.Olid teatud suurusega põllud
mida väetati."maamees"nii vana aga varsa aju?

Laine  2014-09-28 11:37:39
to maamees! Loomulikult sa kahtled KAS MINA OLIN TRAKTORIST. Kulla mees, kui sa ütled et ma seda pole olnud, siis ma ei imesta - sa traktori tööst mitte midagi ei tea.Kui lolli juttu võid ikka ajada. Väetised olid igasuguste kultuuride jaoks erinevad ja sina räägid et 0,60 ha omanik tahtis ka omale seda kõike sodi mis ümberringi küliti.Lennukiga külimisel olid igasugused probleemid. Põllul pidi olema kindel suurus, ülejäänud küliti traktoritega.Tule maapeale "maamees" - kuidas saab üldse mõelda tööst ja veel rääkida mida ei tunne.Tol ajal väetasid eramaad KÕIK OMA MAAD SÕNNIKUGA, väetist küll omale maale ei pandud.Oli ju kõigil loomapidamine. Aitäh mõistmast n.74, sest to maamehe jutt laheb aiataha.Tulgu rääkima, kui ükskord ka traktorit näeb, ja midagi teab.

EX maamees  2014-09-28 13:58:31
Laine võiks nii viktoriiniküsimise eest vastata siin,milliseid traktorimarke tema aastatel maal kasutati? Mitte,et ühed olid ratastega ja teised polnud!

Maamees  2014-09-28 16:47:22
Kule Lainekene kõik maainimesed kes ka loomi pidasid väetasid oma aiamaad sõnnikuga kuid traktorist peaks seda teadma ,et vajalik on suurema saagi saamiseks nii fosforväetised (fosforiit Superfosfaat) kui ka Kaaliväetised --kaaliumkloriid. Lämmastikväetised muidugi ka. Ja kas julged öelda ,et maainimesed ei olnud õnnelikud kui tuul ka nende põllule midagi lennukilt külvatud väetisest sattus . Mineraalväetist tahtis iga kultuur kuid Laineke ehk ütled millist väetist tahtis rühvelkultuur, Sina kui õppinud traktorist peaks seda hästi teadma--- milline väetis sobis rühvelkultuurile ??

To Laine  2014-09-28 17:36:49
Kas sulle ei tundu et sa räägid iseendale vastu. Alles üleeelmisel nädalal trampisid oma kapju vastu maad ja kiljusid et Eesti NSV-s pole mingit lennukitelt väetise külvamist olnud aga nüüd....Rohkem järjepidevust, Lainekene.

Laine  2014-09-29 10:37:09
Te lõpetage oma keerutamine ära. Lennuk telliti siis kui seda vaja oli ja võimalik. Majanditel olid sõnnikulaotajad, väetisi erandjuhul. Terve eestimaa on täis mahajäänud lautu mis olid loomi täis. Kust aeti kogu aeg sõnnikut välja.Mis te arvate kuhu! Sealsamas sõitsid sõnnikulaotajad ja viisid ning laotasid vabadele põldudele. Milline oli sovhoosis töö, seda ei jõua ühelegi inimesele, kes on ainult maal elanud ja ka tark, iialgi ära rääkida. Aga niipalju väetisekuure kui praegu, ei olnud mitte kuskil. Põhiväetis oli sõnnik.Ja lõpetage see kenetamine ära - ma EI OLE TEILE MINGI LAINEKENE.Palju teid veel tuleb targutama kes on maal elanud ja teab midagi selle tööst.Mina räägin oma tööst ja sovhoosi elust. Teie näete taevas lennukit ja teate kuidas see nüüd terve sovhoosi täis puistas.!Andke endale aru ja ärge rääkige asjadest mida te ette kujutate.Mina olen teinud palju aastaid seda tööd ja mõnitada teid võiks hoopis mina ja küsida -mida olete peale teiste alandamise teie teinud.

Rumal eestlane  2014-09-30 02:26:59
Kesikud on suures hädas vasakpoolseteks hakanud?
Hilja,Vova Utini valijad seekord ei hääleta.

Maamees  2014-09-30 02:47:54
Ei tea Sa Lainekene mitte tuhkagi töödest sohvoosi põllul . Tead ainult seda,et sõnnik põllule veetakse, minu küsimusele millega väetatakse rühvelkultuure jätsid vastamata. Kas Laineke tead milline kultuur on rühvel- kultuur ja kui Sina räägid ainult sellele kultuurile sõnniku andmisest siis pole Sinul aimugi töödest põllul ja pole Sa mingi traktorist . Traktoristide kursustel ei õpitud mitte ainult seda kuidas traktor käima panna vaid ka miinimum agronoomiat oli kohustuslik teada ka traktoristil .. Rühvelkultuuri jaoks toodeti spetsiaalset liitväetist mida iga majand kasutas . Kui aga olid traktorist Venemaal siis võib olla seal kasutati ainult lauda sõnnikut kuid mingeid suuri saake sellisel juhul loota polnud . Kui olid tõesti traktorist ja Helme traktoristide kooli lõpetand --vasta mulle ?

Laine  2014-09-30 08:56:16
To maamees! Mul pole MITTE MINGIT VAJADUST hakata siin kellelegi rääkima väetise sortidest,rühvelkultuuridest,masinate remontimisest,kõigest,kõigest kuidas sovhoosis töö oli.Kuidas tööd tehti see on nüüd ajalugu.Aga leian et rääkida siin nüüd veel väetise sortidest,peedipõldudest - milleks.Selle artikli pealkiri ei näita et peaksin rääkima väetise sortidest.Palju on elus õpitud,palju meelest läinud,väetise sortide meelespidamine nüüd ligi 40 aastat hiljem, ei ole minu ala. Õppisin, kui vaja teadsin.Aga et sõnnik oli maal nr.1, see oli.Sa võid olla agronoom,aga minu mälus on ikka eluline tegevus ja seda teen ka praegu.Ja eks need agronoomid ajasid omal ajal oma "tarkusega" ja väetamistega ka palju saaki hukka.Võin sulle ütelda isegi mis värvi mõni väetis oli, kuid see pole tänane teema.Ja veel - mul pole see üldse tähtis kas sina usud et olin traktorist või ei.Meid oli isegi mitu ja see pole üldse mitte midagi, mida nüüd nagu tõestada või millest rääkida.

Kaalikas  2014-09-30 10:39:06
Laine on traktorit ainult pildi pealt näinud...Tüüpiline kesiku keerutamine.Vastik.

maamees  2014-09-30 12:08:50
Mina olen kogu elu elanud maal- kolhoosis ja tean vägahästi kuidas midagi kasvatada . Kuid kummaline see ,et Helme kooli traktorist ei tea ,et rühvelkultuur on kartul ja tema jaoks oli spetsiaalne liitväetis - NITROFOSKA milline sisaldas kõike mida kartulil kasvuks vaja . Igal kartulipanemis masinal millist laaditi kartuliseemnega vaheraamiga isekallutajaga olid peal ka koht kuhu tuli laadida pidevalt ka nitrofoskat . Ainult nii oli Eestis kõige kõrgemad kartulisaagid Nõukogude liidus . Eks kutsuti Eestit "kartuli-vabariigiks". See pole muidugi artikli teema kuid kahtlesin ammu ,et oled traktorist ja tahtsin testida Sinu kui traktoristi teadmisi . Ära püüa pugeda selle taha ,et 20 aastat möödas ,ega Sa siis debiilik ole ,et kõik oled unustanud kuidas traktorist töötas põllul ja mida tegid, millist väetist kuhugi külvasid . See on meeles normaalsel traktoristil surmani . Nüüd olen veendunud ---Sina Lainekene pole kunagi olnud traktorist vaid ajad siin "mullikesi" . Ka Sinu aktiivsus pidevalt iga teema juures kommenteerida isegi kui teemat ei taipa, tekkib kahtlus kas oled mõni palgaline kommenteerija siin . Ikka vingud valitsus on halb ,elu Eestis halb ---Venemaal palju parem ,aga sinna elama minna küll ei taha .

to maames  2014-09-30 16:01:21
Kui Laine traktoristi"mõistus" proovile panna siis hakkab ta pajatama sellest kuis tema tervis (kord traktoriroolis, kord kangide taga) üles ütelnud ja ta oma edaspidise elu vagunisaatjana mööda NSVL-tu pendeldades veetnud.

nagu tõdes...  2014-09-30 22:41:21
...Esimees Edga on suur osa eestlastest mälupuudega,lisaks puudub neil võime iseseisvaid järeldusi teha.
Veel üks tõde Eestist.
Vene terroristidelt raha kerjanud erakond populaarsuse tipul.

Eelmine | 1 | 2 |

Nimi 
E-mail