![]() Fašism = teisitimõtlejate tagakiusamine
Alias
2014-04-02 15:48:18
Ei ole kohe mitte kuidagi nõus sellise fašismi definitsiooniga. Selle tõttu ei ole ka üldse nõus kirjeldatud fašismi ilmingutega Eestis.
Tõesti on valitsuse vastane tegevus fašismi põhi teesidega tugevas vastuolus ning teisitimõtlejate hävitamine on üks osa. Kuid seda kirjeldust võib suvalise rahvusliku liikumise kirjeldamiseks kasutada - iga rahvuslus ei ole fašism. Fašism on poliitiline vaade, mis vastandab ennast selgelt liberaalsele. Tugevalt autokraatlik, tihti diktaatori/despoodi vormis, militaarne ühiskond, kus riigi ja valitsuse huvid on selgelt olulisemad, kui üksikisiku vabadused ja huvid. Tihti ülimalt rahvuslik ja rassistlik. Jõu ja vägivalla kasutamine on lubatud, tolereeritud ning julgustatud fašistlike põhiteeside saavutamiseks: Riik(valitsev organ) on kõik, väljaspool riiki ei ole midagi (kõik peavad alluma valitsusele - maailma vallutus) ning riigi vastu ei ole midagi(igasugune kriitika valitseva organi suhtes ei ole tolereeritud). Majanduslikult näiliselt kapitalistlik, kui selgelt riigi poolt dikteeritud reeglite alusel, kus valitsuse organid, juhtivpersoonid, määrasid mida, kuidas toota ja turustada. Kuigi ka minu kirjutatu ei võta kokku kõike seda mis on fašism, siis on väga kurb lugeda pinnapealseid väiteid ja selgitusi antud vaadete kirjeldamiseks. Eriti meelevaldselt kasutavad seda väljendit vene rahvusest inimesed, kes oma "võitja kohustust" täidavad ning kelle vastu arvamine on nende hinnangul fašistlik. Olgem ausad, nende käitumismaneer ongi see, mis nende endi hinnangul fašistlik on. Enne kui me hakkame ansipit või savisaart "kommentaaride samiseks küsitlenud" ajakirjanikke fašistideks imetama, tuleks ikka enne võtta ja uurida, mis asi see fašism on ja kuidas peaks seda sõna kasutama. Erinevate väljanannete ja ühiskonna teadlaste hinnangul on "Fašism" üks kõigi aegade enim valesti kasutatud väljendeid. Olles nii ajalooliselt kui kultuuriliselt selle perioodiga ajaloost seotud, mil maailmakorda sinna suunas pöörata üritati, oleks elementaarne, et me teame ja mõistame mis fašism ikkagi on ja kuidas seda sõna tegelikult kasutama peaks.
kriibu
2014-04-02 17:14:01
Jap. Kui mõiste sisu ei tea, ei maksa mõistet kasutada.
Fašism on poliitiline ideoloogia, mis taotleb rahvuslikele, kultuurilistele ja rassilistele tunnustele tugineva ja ÜHE isiku juhtimise all olevat SÕJALISELT tugeva riigi loomist. Ma tõmbaksin küll Putini Venemaa ja fašismi vahele võrdusmärgi. Kes see loll aga Eestit ja eestlasi fašismis süüdistab???
JAAK
2014-04-02 17:23:13
Kuule Kalluta aga, nüüd jälle muudkui kallutad? " Saan sinu kirjutatust aru siis sedasi, et sinu hiinangul on Madisson grafomaan"?
Noh näed nüüd, millest ma alles viimastes oma kommentaarides kirjutasin, Kört Pärteli särgist. et keerad oma enda avaldused pärast teiste kaele. Ja jälle see pesuehtne Tõnu Saks! Kas siis minu arvamus ja väide oli see, et ma palju kirjutan ja olen seetõttu grafomaan? Tule alla puu otsast ja harjuta ennast kahel jalal kõndima. Nüüd poogid juba mulle külge, et paljukirjutajaid pean- nimetan mina grafomaaniks. Kui ma seda kirjutan, siis ikka sinu teemat käsitledes. Kas eelmist Kesknädalat veel mäletad? Seal sa väitsid, et miilits teostas okupatsiooni. Teostas, mitte toetas, kuigi mõlemad on absurdselt valed. Just see politseis miilitsa teotamine, on üks eriline tunnus Tõnu Saksast. Miilitsast olid vähesed, kuid need olid ainsad, kelle õlul veel mingi tegelik politseitöö seisis. See tegi täiesti võhiku Tõnu vihaseks ja ta püüdis nende mainet igati mustata. Saue jaoskonnas oli ainus endine uurija naisterahvas, kelle eesnime ei mäleta Kullerkupp. Kõik kuriteo materjalid käisid tema käest läbi. Kui keegi juhtub seda kommentaari lugema, kirjutage sellest Saue ajaloost, kui ta oli Niine tänaval ja seal läksid makarovi tüüpi 16 (Simmi andmed) teenistuspüstolit kaduma ööpäevaringselt mehitatud korrapidajaruumist!! Ei pea just hea spetsialist uurija olema, et sellist tüüpi kuritegu avastada. Avastamata ta jäi, sest seda ei tahetud avastada. Just selliseid Simmi ja Saksa sarnaseid vajas Laari valitsus, nagu spetsialist Lagle Parekit. Kes oskab mõelda, see taipab. Kahjuks saksatõnulased ju ka siin nutavad, et kuidagi ei suuda Jaagule tõestada, et ta ei ole kaamel ega Tõnu vaid aerutaja või solgikallaja.
kriibu
2014-04-02 17:25:46
Kui ma oleksin Tõnu Saks, esitaksin ma politseisse Jaagu vastu avalduse.
Kui keegi Saksa tunneb, võiks soovitada. Selline avalik solgiga ülevalamine ületab igasugused piirid.
kiin
2014-04-02 17:29:42
Eestimaaks nimetatavas ruumis pole fasismil iial mingit kandepinda olnud. Ei minevikus ega ka olevikus. Ja pole olnud ega ole ka kusagil mujal peale Itaalia sest fasism on oma olemuselt puhtitaallaslik nähtus.
JJAAK
2014-04-02 17:50:27
Kah ometi üks asjalik kommentaar Aliaselt.
Just pean väga õigeks väidet, et meil kasutatakse juba võitja (teise mailmasõja) huvides fašismi täiesti valesti. Sõnast natsid tähendab rahvuslased. Kui rahvuslased on natsid, siis unustage laul eestlane olla on uhke ja hää. Siis venelase hooplemine- russkije doblestnõje voinõ võitsid sõja. Olemegi teel Ameerikasse, kus rahvus on nii segamini, et rahvus ongi ameeriklane, must kollane või valge. Savisaart ei rünnanud kindlasti mitte fašistid vaid mafioosod. Kui reporter täitis talle antud ülesannet, ja seda nad tegid, siis organiseeritud kokkulepped rünneteks kõrge riigiametniku vastu, keda linnapea on, on kuritegelik organiseeritud kokkulepe. Sellist ühendust nimetatakse maffiaks. Maffia ülesandeid täidavad mafioosod. Selle eest neid on juba 23 aastat premeeritud ja edutatud. Olen sellest palju varem näteid toonud.
JAAK
2014-04-02 18:19:47
Sa Kriibu oled sündmustest eemalseisja ja mõistetav, et võhik. Kuid kaldu arama, et sa oma lausega eksisid? Sa thtsid öelda, et kui see siin Tõnu Saksa kombel minu vastu nii kõrgendatud huvi tundja, juba pikemat aega ei oleks Tõnu, siis kaebaks ta mind kohtusse. Politsei oskab ainult teel sauaga vehkida. Ma isegi ei ole neist pahupidipööratud seadustest huvitatud. Kas see on erasüüdistusasi või peab seda politsei menetlema? Kuid see pätistunud anonüümik ei saa mind kohtusse anda, sest ta on siin mind ja mind kui miilitsat nii rängalt laimanud, et tema ise peaks kartma minu pöördumist õiguskaitse osrganite poole. Ma oleksin seda juba ammugi teinud, aga ma ei ole nii naiivne, et sealt midagi õiglase kaitse taotlust loota. Kas sa tõesti Kriibu ise ei teagi kuidas meie õiguskaitseorganid töötavad. Arusaamatu on see, mida sina minu käitumises näed taunitavat? Kui minu kahtlustused ei leia kinnitust, miks see Kalluta aga siin erinevate pseudonüümide all siis nii kaua lolli mängib. Seejuures nutab, et ei suuda mulle tõestada kes ta on!!? Mis teda selles takistab? Sinu seisukohad siin minu vastu kallutavad juba varem kellegi kahtlustusi uskuma, et ka sina oled siis see viies Tõnu Saks. Diletantlik on mind süüdistada selles, et mina kahtlustan, jah oletan ja niikaua kui inimene ise annab selleks põhjust oma käitumisega, need kahtlustused kestavad. Ta ju annab neile iga päev hoogu juurde. Milles mind politseisse kaevata? Oleksin tänulik kui ta seda teeks, kuid see on mõttetu. Tõnu teab seda enda käest imehästi. Kriibu loe ikka kuidas mulle on juba isegi nööri pakutud! Miilitsana olla ma toetanud okupatsiooni jne. jne. Ma ei viitsi sinuga jaurata, aga kohtus tuleks need peensusteni üles võtta. Aga Tõnu otsiks selle Vallimäe jälle üles. Nii ajaratas ringi käib. Loe neid räigeid minu solvamisi minu raskest elust lapsena, millest see pätistunud Kalluta aga või Aeru Endel kirjutas. See pole ju enam inimese käitumine! Neid arvamusi kaitstes, oled ise samasugune. Anna siis sina mind politseisse, prokuratuuri või kohtusse. Selles riigis ei teagi kust õigusabi otsida ja leida?
Rein
2014-04-02 19:53:09
Kuule Jaak, kas sa saad aru ka mida sa loed ja kirjutad? Kui saad, peaksid ammu oma luulud lõppetama, kui ei saa siis on jah paraku hilja juba.
kriibu
2014-04-02 19:54:22
Minul ei ole mingit põhjust sind kuskile "anda", Jaak. Aga tervisekontrolli võiksid minna küll, see pole häbiasi.
JAAK
2014-04-02 20:25:35
Rein ja Kriibu, nagu kokku leppinud selle Kalluta aga ja Aeru Endliga. Ühtemoodi laul luulust ja arstidest. Kas te aru saate, mida kirjutate? Mina kirjutan sõna aõnalt läbielatud elu faktides ja isegi otse õigete nimedega. Ma olen oma töös teiesuguseid lolle ja häbematuid külluses kohanud, aga siin küll hakkab ära tüütama. Tundub, et se väga meeldib teile. Ma kordan veel. Tooge konkreetseid näiteid, mis on luulu minu kirjades ja mis tekitab teies kõigis nagu kokkulepitult arvamuse minu vaimse ravi vajaduses. Kas see, et ma nimetan täielikuks vaimuhaigeks seda, kes siin väitis, et miilits teostas okupatsiooni? Et miilits oli kurjategija jne. Te lugege ikka kõiki kommentaare ja leidke iga minu kommentaari just sellise sisu põhjuse, nagu seda on eelmine kommentaar minuvastasest laimavas rünnakus põhjustanud. Ma veel kordan, kui see pätistunud solgikallaja oleks aus mees ja ei oleks Tõnu, siis ta oleks mu ammugu kohtusse andnud. Kahjuks kui ta ka ei ole Tõnu Saks, on ta selle ajaga juba niipalju laimu ja solvanguid avaldanud, et tema nüüd küll kohtust võitjana välja ei tule. Te olete väiklased, ehk üks kamp ja üksteise võidu mind rünnates ja solvates , loodate mind vaikima sundida. Ma kaalun just tänu teile, hakata üksipulki oma mälestusi avaldama. Ja teie mögin ei maksa midagi. Kui midagi on luulu või vale, siis selle väitja peab seda tõestama, mitte siin mind solvama.
kodukootud wärk
2014-04-02 21:28:35
Alates 1934. aasta 12. märtsist hakkas ka EW režiim fašismi poole kalduma.
lugeja
2014-04-02 22:02:38
http://www.klich.ru/2014/04/articles04_01.htm
«Фашизм» - печка сефардов против ашкиназов, теоретическое обоснование Освенцима для ашкиназов. Фашизм детище гарнизона сефардов – Италия. Сформулировал его бойко пишущий сефард Муссолини. Муссолини для сефардов то же, что раввин Карл Маркс для ашкиназов. Гитлер только исполнитель. Но и Сталин ведь тоже был рабом ашкиназского раввина - Карла Маркса.
Aeru Endel
2014-04-02 22:35:47
Vaata Jaak! Keegi ei pea sulle tõestama hakkama, et ta pole kaamel. Tsiviliseeritud maailmas lasub tõestamise kohustus väite püstitajal.
Räägid siin maffia rünnakust kõrgele riigiametnikule. Meeldib see sulle või mitte, aga Savisaar ei ole Tallinna linnapeana riigiametnik, veelvähem kõrge riigiametnik. Oleks aeg vahet teha munitsipaalametnikel ja riigiteenistujatel. Lisaks, millistele tõenditele toetudes nimetad ajakirjanike maffiaks või organiseeritud kuritegevuse käepikenduseks? Paluks fakte. Mis puutub miilitsasse, siis see organisatsioon tegeles otseselt okupatsiooni teostamisega. Miilitsa ülesanne oli okupeeritud territooriumil väljastada isikuttõendavaid dokumente ja korraldada passirežiimi. Ära tule seletama, et see osakonnad oli erinev ja sinusse ei puutunud. Olite kõik ühe organisatsiooni all. Veel võiksid meelde tuletada millele ja kellele andsid vande miilitsasse tööle asudes. Muuseas, miilitsas anti vanne vabatahtlikult, erinevalt ebaseaduslikult sundmobiliseeritud sõduritest. Vabandused puuduvad. Siin arvamusplatsil ei saagi enam millegi üle arvamust avaldada, kohe on Jaak oma saksatõnu teemaga kraes. Tõepoolest, tervisekontroll pole häbiasi ja see kuluks mõnele tegelasele marjaks ära.
Письмо Путину от лица жителей Влогодской области.
2014-04-03 01:14:14
«Уважаемый Владимир Владимирович!
Мы узнали, что вы хотите ввести войска в Крым, чтобы защитить права русскоязычного населения. В связи с этим у нас большая просьба — ввести войска в Вологодскую область. Мы тут все сплошь русскоязычные и наши права очень ущемляются. Наши больные не могут получить нужных им лекарств и лечения, уровень нашего образования падает с каждым годом, закрываются детские секции и кружки, сельское хозяйство практически уничтожено. Мы все очень страдаем. Мы будем вам очень благодарны и гарантируем, что никакой партизанской войны против освободителей не будет. Да и международных санкций наверняка не последует.
JAAK
2014-04-03 09:47:28
Noh aerudega endel, ütle veel, et sa pole Tõnu Saks? Ja kui ei, siis kindlasti temaga koos siin minu vastu rünnakute organiseerija. See on Tõnu käekiri. Sa lased ennast vangi panna! Kas sa tõesti aru ei saa, millist purulolli jama sa ajad? Rahvas vajas kaitset. Rahvas vajas kodanike kooslust, ühiskonda. Selleks on igas riigis riigi kodanikku tõendav dokument. Selleks on igas riigis passisüsteem ja meil nimetati passilauaks. Igas riigis on kuriteo vastu organisatsioon, kes kaitseb ja turvab elanikkonda. Selleks oli kriminaaljälitus (avastajad) piirkondade inspektorid, kohalik abi, patrullitenistus, avaliku kjorra kindlustamiseks, val,veteenistus, teatud objektide turvamiseks jne. jne. Tõnu, mis Tõnu, sa ju ei ole tänini neid asju endale selgeks teinud! Sinu loogika järgi teostas okupatsiooni ka kolhoosnik, kes tootis toiduaineid okupatsioonile. Oli ju avalik tõde, et sea singid läksid Moskvasse, jalad ja pead jäid meile. Kartul Leningradi jne. jne. Süsteem oli NSVL ja nii nagu praegu EL, nii ka NSVL eksisteeris tervikuna nende seaduste järgi, millised loodi seaduse loomega. Miilits oli seadusega loodud ainult, kordan ainult rahva sisekorra ja turvalisuse tagamiseks.Nüüd ka ju seadusandja kaotas spekulatsiooni kuriteod ja kaotas kuritegude menetlemise tähtajad! Uksed avati kuritegevusele. Kas nüüd on ju sinu loogikas ka politsei süüdi. Sinu lollused kogu aeg selle sinu imeliste abinimede all ühe käekirjaga aina suurenevad ja mõttetu on tõesti sellisele lollile reageerida. See kuidas sa kogu aeg mitme erineva nime all mind kogu aeg arsti juurde saadad, et see pole häbiasi, on ise juba näide sinu erakordselt hallidest ajudest. Ma olen sügava puudega invaliid, seda tead ammugi ja imehästi, kuna oled selle põhjustaja, siis sellised haiged ongi alaliselt arstliku järelevalve all. Aga võta millise nurga alt tahes, oled seesama Tõnu Saks või tõesti tema juhendamisel mingi nõrga teadmiste ja mõtlemisvõimega isik. Eemalseisjal ei saagi olla sellist huvi just minu ründamise vastu, mis üksnes seisnebki Tõnu Saksa kaitsemises. Meenutades minevikku, on see erakordselt alatu ja nõuabki selgusele jõudmist, kes te sellised või kes olete või oled. Oleks meil politsei, siis oma endist või praegustki politseinikku kaitstes, võiks ta ise ammugi asjasse selgust tuua. Ma ei tea ju, võibolla see Tõnu istub nagu 20 a. tagasi laua taga kus temal arvuti lebas. Tema oleks siis küll saanud arvuti taga päev läbi just niimoodi ajaviiteks ilkuda ükskõik kellega. Miks ma pean uskuma, et see nüüd nii ei ole? Lõpuks see jura, et mina pean oma kahtlustusi tõestama!? Kas jälle mingi sonimine? Kahtlustest lahti saamiseks võiks nurga tagant välja tulla ja esineda sellena, kes inimene on? Need on teil ju päti kombed. Aus inimene nii ei käitu.
Kalluta aga
2014-04-03 09:56:53
Tegelikult on JAAK ise Tõnu Saks. Niisuguseid lollusi nagu JAAK siin kirjutab saab ainult Tõnu Saks kirjutada!
eili
2014-04-03 11:13:17
Ei noh. Jõudsimegi tõe juurde välja!jaak ise tõnusaks.hahaha!
Jahve
2014-04-03 12:00:46
Fasismi ilming on seegi, kuidas praegune valitsus ja kultuurieliidiks end nimetavast rahvast osa muudkui toetab huntavalitsust Ukrainas ja ei soovi slaavlaste koostööd, vaid näevad meeleldi ukraina rahva röövimist , majanduse hävitamist, töötuse kasvu nagu Hispaanias, maa lagastamist kildagaasi kaevandamise näol ssuurkorporatsioonide poolt, USA sekkumist ukraina rahva ellu jne. Jah, te olete fasistid: omale laulate üllaaid isamaalaule, teiste jaoks sepitsete genotsiidi nii nagu nüüd aafriklastele.....elasid nemadki rahus ja üksmeeles, siis tuli valge isand, maksis haledaid sandikopikaid mõne suguharu pealikule ja ässitas teise suguharu seejärel provokatsioonide toel vennassuguharu vastu....kasutatakse ära rahvaste vaesust, rumalust-harimatust omaenda elu parandamiseks. Jah, Eestis on palju julmi inimesi, kellele ei lähe korda kaugete maade rahvaste kannatused...
J.M
2014-04-03 12:07:06
Fasism tõstab pead kõikjal, kuna ajupesu on totaalne, meelelahutustööstus toodab vägivalalfilme ja mänge , vägivaldseid multikaid, ajuvabasid meelelehustussaateid.....vanasti sai lastega koos h'benemata telerit vaadata, nüüd ammu enam mitte. Venemeelsus on kuulutatud millekski hirmsaks, kusjuures selle all mõeldakse halba ja sellega kogu slaavi rahvale kriipsu epale tõmbamist - justkui üks rahvas ongi halvem kui teine. On päris selge, miks seda tehakse, kuna vana maailm, see narkouimas või röövellik, püüab kõiki muuta lambakarjaks, keda vähemusel on kerge valitseda.
häbitunne
2014-04-03 12:16:08
Fasism pole vaid teisitimõtlejate tagakiusamine, see on teistesse maadesse tungimine valede ja provokatsioonide abil, nii nagu seda USA teeb ja Prantsusmaa Aafrikas. Kui Venemaa Krimmi rahva soovidele vastu tuli, tekitas see maailmas hüsteeria, mis siiani kestab. Ainuüksi see fakt näitab muu maailma variserlikkust. Kui Süürias lapsi gaasitati, ei hüsteeritsenud üksi Eesti poliitik või intellektuaal laste pärast, vaid selle nimel, et süü saaks mitte mingil juhul veeretatud tõelistele tegeijatele, vaid neile, keda USA võimu alla soovitakse painutada. Laste siseorganitega äri - kas olete mõelnud, miks neil lastel, keda gaasiohvritena näidati, vanemaid ei ole......esmalt tapetakse vanemad, siis kogutakse lapsed lastekodusse (olen näinud neid üllaid terroriste orbudega, keda nad juskui aitavad), uimastatakse, lõigutakse siseorganid rikkurite operatsioonide tarbeks ja pärast gaasitatakse, väites, et seda tegid süürlased ise oma lastega. Vot niisugused tõprad juhivad maailma ja meie oleme kurtööde kaasaitajad oma nõusoleku ja toega. Mul on häbi me valitsuse pärast, kes Ukraina huntat toetavad.
|