![]() Veel üks Pronkssõduri järelkaja
usu mind
2009-06-03 07:27:16
neid on plju rohkem kui üks, peame ansipi ja langi "tänama"
teema
2009-06-03 11:16:41
ainult imbetsill ei saa aru, et Tema /mulle meeldib see leid/ äratoimetamine oli totaalne fiasko. Ja imbetsillie pole võimalik midagi selgeks teha, sellepärast ta imbetsill ongi.
ambuja
2009-06-03 14:20:38
Olen nõus sellega, et Pronksmees oleks tulnud teise kohta viia, sest sellise monumendi juurdepääsoli vaevaline ja samuti oli seal kitsas.Pronksmees vajas suuremat ruumi ja oleks tulnud viia Lasnamäele uue rajatava kiriku lähedale. Praeguses kohas ta solvab vabadussõdalasi, kelle jaoks see kalmistu oli mõeldud. Samuti on juurdepääs autodega raskendatud ja 9.mail on Järvevana tee äär ohtlikult pargitud sõidukeid täis. Nagu nüüd võis näha, tekitas Pronksmehe vägivaldne äraviimine venekeelses elanikkonnas rahvustunde puhangu ja konsolideerumise.Tänu Keskerakonnale pole rahvustevahelisi tõsiseid kokkupõrkeid tekkinud, kuid väiksemad kaklused rahvussuhete pinnal toimuvad. Kui vene president lubas oma rahvuskaaslasi aidata ükskõik millises riigis ka relvajõul, siis konflikti puhkemise korral eestlaste ja venelaste vahel võib Venemaa sekkuda. Kuid nagu oli näha haakristiga meeste piketist vene saatkonna ees 9. mail, on meil provokaatoritel kavas tekitada konflikt venelaste ja eestlaste vahel. Mis edasi juhtub, ei oska arvata.
eestlane
2009-06-03 17:15:11
Olen ambujaga nõus,et ammu oleks tulnud see pronksokupant koristada Tõnismäelt-- häbi kõigile eelmistele peaministritele , et sellega hakkama ei saadud ja õige koht temale kui ta nii venelastele armas on on , muidugi Lasnamäe,ja praegune asukoht solvav vabadussõja kangelastele, Kuid enam midagi muuta ei saa. Üks hea asi oli siiski ka-- "Pronksöö "näitas kes on kes, ja rebis maski Keskerakonnalt kes hädaldas vaeste vene pättide pärast kes politsei poolt peksa said kui lõhkusid ja varastasid
Taevas, appi!
2009-06-04 10:20:23
Kas tõesti oli tarvis korraldada (looma selleks tingimused) Pronksiöö, et tagantjärele võidaks lõputult (ja paljude meelest mõttetult, alusetult ja alatult) pläägutada Keskerakonna kallal? See meenutab üht meest, kes vihkas oma ämma sedavõrd, et torkas ämmale tüngategemiseks endal silma peast - nii vastikul ämmal olgu ühesilmaline väi!
ambuja
2009-06-04 11:18:51
eestlasele. Ma ei saa aru mismoodi tekkisid Tallinna vene pätid, kui Eesti oli juba 16 aastat iseseisev. Need "pätid" olid ju 16-20 aastased. Eesti Vabariik on nad ju üles kasvatanud. Kas Eesti Vabariik kasvatas pätte? Miks me siis kasvatame Eestis pätte, miks me haridusminister Lukas nende pättide kasvatamist organiseerib? Pidage mokk maas, sest me sõimame muidu iseennast.
Vinnal
2009-06-04 13:20:57
Ambujale--Sa nagu ei elaks Tallinnas ja ei teaks 80 % pätte on venelased ,ka vanglas oleks nagu "riigikeel" venekeel. Ja mitte eesti koolid ei kasvata neid pätte vaid vene koolid ja kodu-Lasnamäe. Miks seal linnades kus venelasi vähe on vähe ka kuritegevust ? Saaremaal aga kuna Nõukogude aeg oli raske elamisluba saada polnud vaja ustki lukustada --aitas luuast , et võõras teaks pererahvast pole kodus.Ehk seltsimees Ambuja kes oletavasti elab Lasnamäel jätab üheks päevaks korteriukse lukust lahti ja läheb tööle. Pärast oleks huvitav näha mis veel alles.Nüüd Ambuja ei saa aru kuidas need vene pätid Eestisse tekkisid -küsi seda seltsimees Karl Vainovitsilt.
ambuja
2009-06-04 15:55:36
Vinnal. Te ei süvene ju asjasse.Küsimus on selles, et miks meil eksisteerivad siis need koolid, millised kasvatavad pätte. Miks haridusminister oma tööd ei tee ega kontrolli nende koolide kasvatustegevust ja õpilaste kasvatust. Me oleme jätnud nad omapead tegutsema, see on meie tegematajätmine, mille vilju me Pronksiööl nautisime. Karl Vainovitš oli ammu Eestist kadunud kui need poisid sündisid.
Saatan
2009-06-04 18:30:22
Ambuja
Millisest vene rahvuslikkuse puhangust saab raakida meie riigi puhul. Tegemist ei olnud, ega ole homogeense grupiga, keda uhendaks uhine kultuur ja keel. Tegu on noukalastega, ule NSVL kokku korjatud karjaga, kes konelevad kull puuvene keelt, kuid see ei uhenda neid mitte. Termin on noukalased. Sinu lahenemine on koige solvavam ilmselt Venelastele endile.
arno
2009-06-05 01:00:32
Ambuja "eksib" arvatavasti TAHTLIKULT... Neid vene pätte ei kasvatanud Eesti vabariik vaid nad kasvasid siiajäetud VIIENDA KOLONNI moodustanud provokaatorite peredes. Sellised lavastasid selle nn PRONKSIÖÖ, sellised "soendavad" seda teemat alalõpmata uuesti üles ja neile sekundeerivad PÜÜDLIKULT siinsed Keskerakonna VALVEJKOMMIJAD... kes nähtavasti nutavad taga oma kadumaläinud PRIVILEEGE.
Saatan
2009-06-05 09:00:14
Mitte nahtavasti, vaid raudkindlalt.
ambuja
2009-06-05 10:39:43
saatanale.Teie kommentaarist järeldan, et suhtlete vaid oma ringkonnaga. Sellest on tingitud teie kitsapiirilised kommentaarid. Aga ma suhtlen ka vene kogukonnaga ja olen käinud 9.mail Pronkssõduri juures, et hinnata seda populaarsust, mis tekkis Pronkssõduril pärast Pronksiööd.Kui te arvate, et vaid vene"pätid" käisid sinna lilli viimas, siis on neid "pätte" terve Tallinn ja terve Eesti täis.Isegi TV reporter oli ahastuses, et terve Tallinn on tühjaks jäänud ja kõik on ette võtnud jalutuskäigu Pronkssõduri juurde. On ikka palju pätte Tallinnas. arnole.Kui koolis on kasvatustöö tasemel, siis õpilased kasvavad sellisteks nagu kool neid õpetab. Te olete küllalt vana mees ja mäletate, et pärast sõda moodustati koolides oktoobrilaste ja pioneeride organisatsioonid. Ega sinna ei võetud ka kõiki õpilasi. Kuid seal kasvatati lapsi moraalsete põhimõtete järgi nii ei tekkinud mingeid konflikte. Miks siis praegu ei ole vene koolides skautide ja gaidide rühmi, miks lubatakse seal teha teist propagandat? See on meie haridusministri saamatus. See pole ka ime, kui praegune valitsus tegeleb vaid oma erakonna valimislubaduste läbiviimisega ning oma põhitöö on unustanud. Seepärast riik kreenis on.
Saatan
2009-06-05 12:39:36
ambuja
Kaisin seal minagi. Hada rist ja viletsus on selles, et Teie hinnangud on silmaklapistatud. Mul on ulilai suhtlusringkond. Kogu hada on selles, et kui nn keskkommunistlik maailmavaade tunnustaks noukalast ega raiuks VENE kaarti, siis Putja ei toetaks. Terve moistusega inimene saab aru, olgugi et kesik, et Venelast kui sellist homogeenset gruppi eestis ei ole. On arvuline noukalaste grupp, kes ei ole muidugi veel patid. Seeeest kuna nad on enamuses kaotanud oma juured ning rahvustunnuse on nad ulihea materjal demagoogilisele manipulasatorile Savisaarele. IMELIHTNE P.S. Aga tulega ja sellise rahva materjaliga mangimine on uhtviisi ohtlik, uhel paeval nad havitavad ka manipulaatori, sest neile ei ole toesti miski Puha.
Leo
2009-06-05 13:04:33
Leo/Kas see Pronks sõdur ei tulnud mitte Venemaalt?Miks ei panta teda rongile ja saata tagasi kust ta tuli?
ambuja
2009-06-05 14:36:55
saatanale.
Et tekkis diskussioon, siis jätkan seda. Kui võrdleks õige Pronkssõdurit näiteks sellise monumentaalse ehitisega nagu eesti kirik Peterburis. Kui Peterburi võimudele ei meeldiks selle asukoht ja nad toimetavad selle väljaspoole Peterburi (praegu on see tehniliselt lihtne teha). Kas see ei solva eestlastest usklikke? Kas see ei solva eestlasi? Ma arvan, et seda kirikut hakkavad austama mitte ainult Peterburi eestlased, vaid ka teised. Pronksmeest nimetati Aljošaks, vene sõduriks, seetõttu tema teise kohta viimine solvas kõiki, kellel on veidi vene verd. Nõukalane ei ole siin määrav. Samuti solvab usklikke nende kiriku puutumine, te olete ju usklik. Nagu teile on altarit vaja, on neile sõduri kuju vaja, kes on nagu osake Venemaast. Eriti veel nüüd. Kui te olete usklik, siis saate sellest aru. Nagu teie olete õnnelik kirikus palvetades, on nemad õnnelikud pronksmehe juures ja siis lojaalsed.
Saatan
2009-06-05 14:49:23
Need ei ole vorreldavad suurused, seega on vordlus demagoogiline. Uks so irik on rahu sumbol, teine , Pronks vagivallareziimi oma, mida sellesama reziimi ohvrid, so noukalased hakkasid sellesama reziimi jarglase toel religioosselt austama. Uks uhendab, kirik siis, teine lohestas pronks.
Seega too Sinu vordlus on demagoogiline ja kantud vaid kesiklikust noukalastele pugemise soovist, et Vene riigivoimu toetus ja raha KE ei loppeks. Samastada noukalast Venelasega, habi ambuja. Ma tolkisin hiljuti Peterburis neid artikleid ja Sinu komme oma sopradele. Neil tousid juuksekarvad peas pusti. Vaidetii, tegu on oma riigi ja rahva vaenlastega, pane tahele, seda mainisid VENELASED.
Ants
2009-06-05 16:58:38
Nüüd üle hulga aja sekkun ka mina vaidlusse , selles on "saatanal" õigus---kirik on kirik ja miks peaks mina solvuma kui Peterburi võimud selle kiriku mujale viivad ? Hoopis midagi muud oli see "pronks Aljoosa" kes sümboliseeris vene okupante Eestis , elle nägemine alati meenutas siin tapnud ,vägistanud,põletanud Punaarmeed. Ja kas pole eestlastel õigus mingi okupantide mälestusmärk teisaldada, kui need okupandid ise lausa maatasa tegid kõik Vabadussõja mälestussambad.? Venelased peavad arusaama ,et siin on Eesti riik ja peremehed eestlased ,nemad aga on siia sisserännanud ja nende kodumaa on mujal.
Aljoosha
2009-06-05 17:05:37
Kõik nõukogude võimu sümbolid pidanuks maha võtma siis kui neid maha võtma hakati. Iseseisvumise alguses. Mõned ehk omasid rohkem kultuurilist väärtust ja oleksid võinud jääda. Iriseda siin RE kallal, kes pronkssõduri minematoimetamise ajal võimul juhtus olema on mõttetu küüniline pläma. KE poleks seda nagunii saanud teha, kuna kaotanuks oma ainsa valijaskonna. On ainult hea et see häbistav okupatsioonisümbol on lõpuks kesklinnast kadunud.
Saatan
2009-06-05 17:07:00
Ants.
Ma puuan siin selgeks teha, et VENELASTEL ei olnud ega ole selle monstrumiga sooja ega kulma. Kogu jama on 5 kolonni, keskerakonna ja noukalaste plus Vene valitsuse poolt uleshaibitud kunstliku probleemiga. Eesmargiga nn lahivalismaad destabiliseerida, mustata ja lohestada.
Ants
2009-06-05 19:22:36
Jälle tuleb saatanaga nõustuda, muidugi ei olnud tähtsust sellel pronks okupandi kujul kui see poleks vene sovietide kultuskohaks muutunud kus provatseeriti vaenu eestlaste vastu . Oli selge mõnitamine tuua välja "Verised"punalipud ja ajada selga sõjaaegsed okupandi vormiriided ja siis viina juua ja räusata- sõimata eestlasi fasistideks Milline riik maailmas oleks seda kaua väljakannatanud, eestlased olid veel liiga leebed ja ainult teisaldasid kuju. Kas ükskord jõuab ka vene sovieti mõistuseni see ,et vene punaarmeelane Eestis oli okupant
|