![]() Meie inimeste viimsetele elupäevadele mõeldes
Teine Eestlane
2012-08-04 10:51:55
Siin avaneb masendav rida erisuguseid seisukohti pühaks peetava inimelu inimväärse lõpulejõudmise üle. Olgu Manivald Müüripeal tänatud selle kurva mõttevahetuse algatamise eest! Need mõtted, mis siin ühiselt saavad esile toodud, saadavad ja vaevavad eakamat rahvast pidevalt, isegi kui inimene neid tõrjub või lootusrikkamate mõtetega püüab asendada. Eriti kurvaks teeb see, et niisugune probleemistik on üha aktuaalsemaks saamas taaskehtestunud Eesti Vabariigis, milleni jõudmiseks on need, nüüdsed murelikud vanurid oma suure panuse andnud. Tuleks rääkida täit tõtt iseseisvunud Eesti "tänulikkusest". Kas on sellest eesti rahvale omariiklikult tekitatud hädaolukorrast väljapääsu?
Enn Oja
2012-08-04 13:21:58
1) inimese elu ej peetta mejl pühaks mitte minngil moel . käjmä isegi tejstes riikkides kohalikkemõrrvamas .
2) inime onn ikkagi 'ennekõjkke LOOM ning juba l'ooduse poolest onn ettemääratud tema kassvamine ja kõrrgettk nagu ka võjmete r'augemine ning surrm . mitte l'oodus vajd inimesed ise onn akand enndale tehislikke tinngimusil'ooma ning nn "'äätegevuse" sildiall kõjkki vägisi ülalpidama ka siis kuj nood seda ise ej soovi . 3) arrvan et selline tehis"inimlikkus" kaokkskohe kuj tänase mõnetuhande vägisi elusojttava'asemel tuleb nejd mejje manndumisetulemusel näjttäks kolmandik . mujdugi on kolmandik n'iivõrrd suur osa ning see ej tuleks päävapäältt . on sellge et juba 5%'kandis akataks juba tejsiti mõttlema ning vanuritesse l'ooduslikumalt/majanduslikumalt suhhtuma . s'eega ej jääkks mejje tänasest "inimlikkusest" järäle ajjsugi ehk elu ise näjttab mejjle mejje lo.llused kättä . mejje vajjmu juhib aga pohhu''issm (jusst see v'õõrsõna on kõjge ilmekam mejje m'eelsuse näjttamiseks) ning me oleme ka loomult tulekustutajad, mitte aga kahjutule ennetajad ehk inimkonnda juhib tema omakasu . 4) mejjl on siisski palju nejjd lamatistes vanurejd kess vaevu suudavad ojjata et 'ej taha enam elada, anttke ometi minngi tabl''e.tt ning päässtkä sellest vaevast' . miks mejje "inimlikud" ojjgajad ja elukummardajad siis omainimestevasstu nii julmadonn ? kass mitte sellepärast et p'iinlejate taustal tunned ennast parema ja valituna ?
õjje.nd
2012-08-04 13:24:15
kaokkskohe - kaokks kohe
omainimestevasstu - oma inimestevasstu
vaagija
2012-08-04 14:00:12
Teist Eestlast jätkates kordan, et tänu Manivald Müüripeal'i tõstatatud väga valusale probleemile mäletame me kõik veel seda entusiasmi, mis meil valitses Laulva Revolutsiooni päevil ja me kõik soovisime üles ehitada vaba Eestit, milles aga kahjuks pidime varsti sügavalt pettuma... kas tõesti keegi julgeb väita, et vaid selleks tegime oma Eesti vabaks, et oma vanadusepäevil saada õigust eutanaasiale, vältimaks oma õnnetu elulõpu veetmist rooja ja pampersite vahel haududes?!?
2012-08-04 17:42:14
Kui palju EV pettunuid peale vaagijate, lemmekrimmide, muigajate ja käputäie nende poolehoidjate ikka on? Enamus eestlastest arvab teisiti.
2012-08-04 19:01:38
Ma samuti arvan Vaagija, et sinusuguseid virisejaid on meil väga napilt- enamus eestlasi on eluga täitsa järje peal. Aga sinusugused võiksid küll eutanaasia saada tasuta- kõigil oleks teist jumala savi.
JUKU
2012-08-04 19:16:16
Keksdebiilid soovivad isegi autanaasiat saada kellegi teise kulul- ilmselt Vaagija arvates astmelise tulumaksu korral saaks seda orgunnida eks ??
Jeesus- kesknotsud debiilistuvad iga kuuga aina enam ja enam.
kriibu
2012-08-04 22:50:16
Vaagija, no mida sa ajad? Siin räägitakse eutanaasia lubamisest sel puhul, kui inimene on ravimatult haige ja aheldatud voodi ja/või aparaatide külge. Sina süüdistad riiki selles, et inimesed võivad haigeks jääda? Saladuskatte all öeldes: ka ilma sinu paduparempoolsuseta jäävad inimesed haigeks. Isegi kommunistlikus Hiinas ja Põhja-Koreas on haigeid inimesi.
No nagu ikka: mida kesik puutub, see staks muutub.
vaagija
2012-08-04 23:06:46
kriibu, enne kui kommenteerima tuled, oleks soovitav ka Manivald Müüripeal'i artikkel läbi lugeda.
kriibu
2012-08-05 07:00:20
vaagija, sa ei saanud aru? Loe viimane lause uuesti üle.
Äärmine häbematus on sellist teemat poliitikaga ära solkida.
vaagija
2012-08-05 09:39:26
kriibu, no hästi, ütlen sedasama siis teiste sõnadega - nagu ütles ka kirja autor ja olen minagi lugenud, et inimene võib enda poolt loodud rahvatuluga (rikkusega) elada saja-aastaks ega vaja sel ajal teiste töövaeva enda elatamiseks. Kui juba elupäevi üle saja aasta, siis alles hakkaks ta tarvitama teiste tööga loodud rahvatulu.
Seega, kui inimene on oma pika elu ühiskonna teenimisele pühendanud, lapsed üles kasvatanud ja pensioni välja teeninud, siis normaalne saab olla see riik, kus selle väljateenitud pensioni eest on võimalik vajaduse korral hooldusasutuses saada elu lõpuni inimväärset hooldust.
Enn Oja
2012-08-05 13:34:16
kogu se loodud rahhvatulu on juba pr'aegu olemas aga se rajsatakkse ebamajanduslikult ära . mis tahes teenuste innd käjjb kaasas liiduvabariigi jõukkusega ning nii saab millegi sisemine innd üle j'õum'inna vajd kuriteo tulemusel . mejjl on kurjategiateks 4 võjmuärastand jõukku millisejd juhivad Svenn, Anrus, Ettkar ja Urmas .
võrrelge 40.'te lõpuaasstajd ja ka 50.'te allgaasstajd kujj inimesed ise ehitasid tasuta enndale külad'esse rahhvamaju ja raamatukogusid ja pussipeattusi . et töö oli kõjgil olemas ja töödati 6 p'ääva nädalas sis kõjkk see tehhti vel lisaks p'äälä t'öö'aega . katsu pr'aegu kedagi "l'aupäävakule" kuttsu, vast ajnult usuisa Ettkari kutse võettaks vasstu .
kriibu
2012-08-05 17:53:10
vaagija, kas sa tõepoolest tahad "elu lõpuni inimväärset hooldust" kui oled juhtmete ja voodi külge aheldatud ja ümbritsevast mitte midagi aru ei saa ja sellest sa enam välja ei tuleks? Sellisest "inimväärsusest" loobumise eest olen mina küll nõus allkirja andma. Ma armastan oma lähedasi selleks liialt, et sooviksin neile sellist läbielamist.
Teine asi on tervise juures vanainimene, kes lähedaste puudumisel vanadekodusse satub. See situatsioon peaks olema kindlasti lahendatav sellesama vanainimese pensioniga ja inimväärse kohtlemisega. Aga need on erinevad asjad, kuigi Müüripeal püüab neid ühte patta panna.
vaagija
2012-08-05 21:38:37
kriibu, seda väidad sina, mina ei ole seda väitnud ja räägin terve mõistusega vanainimestest, kes vaatamata sellele, et oma pika eluga on pensioni ausalt välja teeninud, ometi aga sellest ei piisa, et inimväärselt elu lõpuni ka vajadusel inimväärset hooldust saada. Aga oma kommentaari teise poolega vastad ju ise õigesti iseendale.
Kui lugeda kontekstivabalt
2012-08-06 11:37:04
hakkame avalikult arutama eutanaasia rakendamise seadustamise-lubamise küsimust. Ja nõuame ka SEDA!!!!!!!! oma Riigikogu saadikutelt.
Sorry, see on musta huumori valdkond ja antud teemaga kokku ei sobi.
muigaja
2012-08-06 13:39:08
Nõustun täielikult kriibuga. Inimesele on antud elu täisväärtuslikuks elamiseks aga mitte pampersite vahel roojas vähkremiseks. Ka hooldekodus võib ta ennast tunda normaalselt kui jõuab ise liikuda ja on kontaktivõimeline teiste inimestega. Kuid näiteks minu emal oli mitu haigust, ta oli peaaegu pime, pooleldi kurt, tal oli verevähk ja parkinsoni tõbi, mis ei lasknud vabalt liikuda. 6-7 aastat pidas ta vastu, sest toidud sai sööklast toodud ja pesud pesumajja viidud. Aga lõpuks ta väsis ja kurtis, et oleks hea, kui mõni sissetungija ta elu lõpetaks.Viimasel aastal viibis ta peaaegu iga kuu haiglas. Tal oli rahusteid ja ta püüdis võtta neid rohkem. Mitu korda päästsin ta surmast kui mõõtes vererõhku sain ainul 50 ja andsin kohe kofeiini. Viimasel korral haiglas ta lasi endale tuua unerohtu ja kogus seda ning võttis siis korraga sisse. See lõpetas ta piinad. Ei olnud tal enam elust rõõmu kui pimeda ja kurdina ei saanud isegi liikuda. Kaua ta oleks pidanud kannatama nagu mõned siin arvavad?
kiin
2012-08-06 19:44:04
Muigaja suguvõsaga tõesti pahad lood.Venna kahtlane surm....siis isakese hooldamata jätmine kusagil hooldekodus kuhu tema armastav pojake teha jätnud.......nüüd veel ka memmekese lõpp-sitt-lõpp: kas juba paljuks ei lähe nende muinasjuttude vestmisel mille sisuks üks ja seesama: EV halvustamine ja süüdistamine kurat teab milles?
muigaja
2012-08-07 08:46:51
kiin. Need on meie unelmate Eesti Vabariigi hoolitsemised oma elanike eest. Ei olnud nõukogude ajal selliseid mõrtsukaid ja kapo koostööd nendega. Ei surnud keegi oma rooja sees ja rasked haiged raviti hooldushaiglas mis oli tasuta. See unelmate Eesti on mõrtsukate ja sulide Vabariik. Ausatel inimestel pole siin midagi teha ja nii nad lendavad siit kaugele. Vaat nii, ilkuja, oled ka mingi maffia liige ja kahmanud ebaseaduslikult kinnisvara.
kiin
2012-08-07 14:13:50
Kui ausatel inimestel siin midagi teha ei ole, siis miks sina, muigaja, siin oled? Miks sa "ausa inimesena" kusagile ära pole lennanud? Siin ju sinu sõnutsi vaid mõrtsukad ja sulid. Kas sulle ei tundu et sinu siinolek tähendamas sinu loogika järele vaid üht - et oled ka ise mõrtsukate ja sulide killas.
|