Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Kopli sundüürnike kaebus Euroopa Inimõiguste Kohtus

Köismäe sundüürnik  2007-12-06 10:47:00
Kui otsus tuleb negatiivne, kas siis lõpetatakse kõik sundüürnike abiprogrammid ära? Lõpp miljonivaatega korteritehingutele, kolimistoetustele, Kredexi laenudele ja odavale munitsipaalüürile? See oht on ju täiesti olemas. Isegi Keskerakonnas on neid, kes sundüürnike probleemi blufiks peavad. Kas seltsingul "Kopli sundüürnik" on oma tegevuskava ka musta stsenaariumi jaoks?

Lemme Krimm  2007-12-06 12:02:35
Ma siiski kardan, et ka Euroopa kohus ei anna õigust sundüürnikele. sest kohtunikud seal on kõik vabamüürlased. Lugege -- salaprotokollides on kõik kirjas.

uusrepresseeritu  2007-12-06 14:42:32
Ei saa kolimistoetust tagantjärge.Samuti ei saa need kes on juba munitsipaalpinnal.

Lemme Krimm  2007-12-06 16:03:00
Küll me saame sellele vaatamata

antinostalgik  2007-12-06 17:54:39
Kolimistoetused on kohalike omavalitsuste algatused ja kui Tallinna Linnavolikogu soovib, siis võib järk-järgult hüvitada sundüürnikule ka kogu uue kodu omandamiseks või ehitamiseks kulunud raha. Kuna munitsipaalpinna pidamine on väga kallis, siis küllap hakkavad linnad-vallad ka sealt ärakolijatele toetust maksma. Munitsipaalüürnikest noorperesid huvitaks see samuti. Erakondade noortekogud, kus on teie vastavad eelnõud? Praegu on sundüürnikel tõesti vähe abiventiile ja tavalistele üürnikele pole mingit abi ette nähtud.

ave antinostalgikule  2007-12-06 18:58:19
...kui Tallinna Linnavolikogu soovib... Aga, nagu näha, ei soovi ju. Tõmbas kriipsu peale ühele võimalusele, mis mulle isiklikult tundus ainuke lahendus. Ei usu, et Riigikogu kompenseerimisseaduse jms vastu võtab. Seega oleks ainuke võimalus (mulle) oma praegune kodu välja osta. Sest kohe-kohe olen tänaval. 75000 näpus.

ootoot  2007-12-06 21:03:47
Minu mälu järgi pidavat alates järgmisest aastast olema kolimistoetus 250000.Või ma eksin?

kurb  2007-12-06 21:55:03
Kurb et inimesed on miljonilistest ja kahemiljonilistest korteritest nõus välja kolima 30 000 krooni eest (nagu oli siiani) ja isegi 250 000 eest (mida lubas IRL, aga IRL on riigis võimul ja võib ükskõik millise seaduse üürnike heaks vastu võtta. Seni ei ole ta küll mitte ühegi sammuga alates 1991. aastast ühtki üürnikku toetanud, küll aga on IRL toetanud omanikke tervelt ligi 40 neile soodsa parandusega omandireformi. Kahju lihtsameelsetest kes IRLi usuvad. IRL ise ei annaks iial veerand miljonit üürnikule, vaid toetaks omanikke renoveerimisel. Välja tuleb üürnikul kolida igal juhul, ega omaniku pinnal edasi elada ei saa kui omanik ei luba. Kes võttis pangalaenu, kes kolimistoetuse, kes mitte midagi, kes ootab valget laeva, nagu mina näiteks - mina tahan et mulle kompenseeritaks kogu kahju 2,5 miljonit krooni. Aga üksi ei saa midagi teha, ja ühisnemist on meil kõik need aastad takistatud, ja kogu lugu.

ave kurvale  2007-12-06 22:04:45
IRL ei lubanud. IRL esitas konkreetse määruse eelnõu Tallinna Linnavolikogule 250 000 suuruse kolimistoetuse kohta. Kesk seati sellega valiku ette.

kurb  2007-12-06 22:20:54
IRL on opositsioonis. Tema võib oma eelnõusid esitada siis, kui ta on võimul. Aga siis ta seda ei tee. Miks? Kui Isamaa võimul oli, tegi ta koalitsiooni "7 päkapikku", mis koosnes 7 eri parteist ja kõik koos oldi Savisaare vastu. IRL eesmärk ongi olla Savisaare vastu, jõuetu seltskond. IRL Ühines ju Kogani ja Lebedeviga, peaasi et saaks Keskile ära teha. Aga ei saanud. Sundüürnike asi võiks hakata lahenema siis, kui Kesk ja IRL teevad koos koalitsiooni ja üürnikud nõuavad (soovitavalt koos omanikega) ühiselt probleemi lõpuleviimist, ainsal teel, mis minu arvates antud ajahetkel võimalik on - s.o rahastamisega ehk sundüürnikele nende korteri kinnimaksmisega. Aga seda ei saa teha, sest linnapoliitikuid juhib ehitusmaffia - ehitusettevõte toetab erakondi (kõiki!) ja nõuab vastutasuks ehitusi., Keskilt konkreetselt nõuab munitsipaalmaju. Mõnelt teiselt erakonnalt näiteks hotelle või büroohooneid. Peaasi et papp tuleb.

ave kurvale  2007-12-06 22:32:45
Palun viita seadusesättele, mis keelab opositsioonil eelnõusid esitada. Vastaval juhul poleks ju sellist eelnõu üldse menetlema hakatudki?!

hall  2007-12-07 12:01:55
No Isamaaliit ja Respublikaanid on küll viimased keda ma usun. Propagandavõte oli muidugi tore! Siin on ennegi kirjutatud, et see tuli peaaegu üheaegselt - võimul oleva IRL -i mõjuvõimsal majandus- ja kommunikatsiooniministri ministrikohal istuv Juhan Parts teatas paar päeva ennem Riigikogu kõnetoolist, et nende jaoks ei ole eestis ei sundüürnikke ega sundüürnike probleemi olemas - seega ei kavatse nad seda ka lahendada ja paar päeva hiljem kuulutas Linnavolikogus praktilist mõju ja vahendeid mitteomav ega mittevastutav IRL-i saadik, et nad tahavad sundüürnike probleemi lahendada 250 000 krronilise toetusega - mille Keskerakonna poolt valitsetavas linnas peaks leidma ja välja maksma loomulikult Keskerakondlik linnavalitsus. Soovimata Keskerakonda - kes pole tänaseni otsustavalt sundüürnike valusa probleemi heastamisele asunud, ütlen ma selle IRL-i odava propagandatriki kohta -järjekordne silmakirjalik ja valelik jama kogu selles reas mida Isamaaliitja tema kloonid kõige selle 16 aasta jooksul sundüürnikele on teinud. Õiglaseks ja riigimehelikuks lahenduseks ei ole ei 250 000 ega 75 000 krooni, ega inimseste abitut olukorda äraksutav "päästmise" loosungi all läbi viidav pool-sunniviisiline ümberasustamine (Eestis võrreldes põhjamaadega proportsionaalselt kummaliselt kallile)munitsipaalpinnale. Õiglaseks ja riigimehelikuks lahendiks saab olla ainult Omandireformi aluste seaduse algse mõtte järgimine mille kohaselt juhul kui "õigusjärgsele omanikule" tagastatud maja üürnik peab omaniku nõudel oma seniselt elamispinnalt lahkuma peab kohalik omavalitsus andma talle samaväärse elamaispinna samas asumis või õiglase kompensatsiooni. Just nii oli Omandireformi aluste seaduses algselt kirjutatud.

vahva  2007-12-07 12:14:10
Ma arvan, et Euroopa inimõiguste kohtu või mõni muu sõltumatu organisatsiooni ekspertiis peaks tulema ja vaatama korra läbi kogu selle Omandireformi ameti, vara tagastamiste kohta käiva arhiivi. Kõik need surnust ülestõusmise juhtumid, mis ilmselt on siis Kristuse kõrval tunnustamata jäänud, kuid kus surnud inimesed on kuulu järgi oma haudadest ülesse tõusnud ja volitusi ning muid dokumente vormistamas käinud. Kõik need lood pastapliiatsiga allkirjastatud ammustest volikirjadest ja pärimisdokumentidest, mis on pastapliiatsiga allkirjastatud kuupäevaga mis anno domini oli ammu enne kui pastapliiats siia maailma leiutati. jne. jne. Miks peaks meie väikeses ja iga päev rahvusvahelist atraktiivsust tagaajavas riigis selliseid ime-tegusid vaka all hoidma? Võib-olla tuleks just seda kas tõe ja õiguse musternäidise või sokiturismina maailma avalikkusele tutvustada? loomulikult, juhul, kui see kõik meil ikka tegelikult ja ikka veel olemas ja alles on!

antinostalgik  2007-12-07 12:46:07
Kulla kisakõrid! Iga vastutulek ja abi on teile liiga väike ja saatanast. Te ise ilmselt ei ole tegelikud SUNDüürnikud. Aega ei ole enam kraaklemiseks, paljudel sundüürnikel, nagu "avel" siin, on leping lõppenud või lõppemas. Keegi ei keela teil või teie lemmikerakonnal neid toetusi tagantjärele veel suuremaks teha, kasvõi kaotatud üürikorteri kümnekordse turuhinnani aastal 2012. Aga praegu, tegelikult juba üleeile, on osadel peredel hädasti rahalist abi vaja. Kas hirm teile ebameeldiva erakonna maine tõusu ees ületab teis kaastunde tõeliselt hädas olevate perede vastu?????!!!!!

hall  2007-12-07 12:58:50
Tundes sundüürnike häda ja valu ja tegelikku olukorda olen ma antinostalgiku viimase kommentaariga absoluutselt nõus. selleks et leevendada iga sundüürniku kui üksikisiku kannatusi ei ole mitte ükski sundüürnike toetav abinõu enam liiga varajane ega liiga väike. Kuid ajutised hädaabivahendid ei saa olla kindlasti võimalus seaduslikkusest möödahiilimiseks, halva halduse õigustamiseks ega ühe osa inimeste põhiõiguste vastututustundetut eiramist ning poliitilise otsuse läbi vaesusesse ja kodutusse sundimiseks.

ave  2007-12-07 14:12:26
Üks veider asi - heaks abinõuks olukordade lahendamisel peetakse erakondade sõimamist.

kurb avele  2007-12-07 15:13:27
Sa said valesti aru. Ma ei ole öelnud, et seadus keelab opositsioonil eelnõusid esitada. Vastupidi , opositsioon võib esitada miljoneid eelnõusid. Aga kehtima hakkavad ainult need eelnõud,millele annab oma õnnistuse koalitsioon. Reeglina võtab koalitsioon arvesse 1-2 opositsiooni eelnõud kogu valitsmeisaja jooksul. Näiteks, kui Kesk oli eelmine kord riigikogus opositsioonis ja Eesti oli õnnest uimane Res Publica 28 riigikoha üle ja meil oli uhke Respublika valitsus peaminister Partsiga eesotsas, siis kahe aasta jooksul võeti opositsiooniliselt keskerakonnalt menetlusse ainult üks (!) eelnõu - nimelt jõululaupäev teha puhkepäevaks. See oli kõik. Kesk esitas siis ka sadu igasuguseid ilusaid eelnõusid, aga ta sai neid ellu viima hakata alles siis, kui sai ise võimule. Ma tahtsingi seda öelda ,et IRL võib oma 250 000 ellu viia siis, kui ta tuleb linnas võimule. Riigis ta praegu võimul on, keegi ei keela tal seda teha seaduse täiendamise kaudu.

antinostalgik  2007-12-07 15:43:24
Riik eraldab omavalitsustele raha ja annab õigusi ning kohustusi. Ka riigivara erastamist viisid suures osas (maa) läbi omavalitsused. Ka Savisaar majandusministrina ei jaganud ühelegi konkreetsele üürnikule midagi ja õigesti tegi. Jah, riik on ehk tõesti andnud omavalitsustele liiga vabad käed, mida selle rahaga teha ja milliste tunnuste alusel toetusesaajaid valida. Senised abinõud on lubanud esimestena päästepaatidesse trügida just kõige jõukamaid sundüürnikke, ehkki oleks pidanud olema vastupidi. Sundüürnike endi arvamust pole küsinud ei riik ega linnad ja vallad.

to kurb  2007-12-07 15:45:54
Kas Teie arust on selline tagurpidiantsla normaalne? Kas Te ei nõua oma erakonna juhtoinastelt sellise lapsiku jonnimise lõpetamist?

meg  2007-12-07 20:25:32
pr.Betty.-"..õnneks olid kõik omanikud Vorkutas surnud.." Kas saab olla veel suurem küünik.Ja miks peaks neil,kes elavad Kadriorus ,eelised võrreldes teistega olema.Te elate ikka veel ENSV-s,teil peavad olema erilised privileegid võrreldes teistega,näiteks Lasnamäega.

Eelmine | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Järgmine

Nimi 
E-mail