![]() Tasuta ühistransport on laienemas üle Eesti
Sotsialistlik
2018-05-30 07:33:57
piletita sõit kukub nagunii kokku, kui moodustatakse järgmine valitsus. Siis pole enam pedesid ja isamaareetureid mäeotsas ja putinistidega keegi valitsust ei moodusta. Nii et ligi aasta luigelaulu.
to sotsialistlik
2018-05-30 08:57:39
hommiku vara nii sapine? Kas oma sappi peab kindlasti teistele pritsima....maitse asi?
Ah et piletita sõit kukub kokku siis kui peaks Valitsus vahetuma. Et siis sinu loogika järgi ei olenegi maakonnaliinidel sõitmine niivõrd sõitjatest, vaid valitsustest. Miks küll ekrenaudid nii vihased kogu aeg on? Eile sai taaskord nähtud Martin Helme paanikahoogusid mida ta püüab iga hinna eest ka valijatele süstida. No ei lähe sellise paanikaga kaasa. Meil läheb praegu täitsa hästi ja muretsemiseks põhjust ei ole. Ah veel, piletita sõidu teemal on FB-s kodanikualgatuslikke küsitlusi tehtud ja üllatus üllatus, näiteks Raplamaal pooldab piletita sõitu kaks korda rohkem inimesi kui on selle vastaseid. Miks omavalitsused ei suhtle oma rahvaga? IRL taustaga Põhja ÜTK tegeleb poliitikaga, mitte ühistranspordi korraldamisega ja seda on kurb teada.
Elan
2018-05-30 09:01:49
ise Kagu-Eestis ning keegi ei vaja piletita ühisvedu. See võib olla küll mugav, kuid majanduslikult on see ülimalt tobe. Kui vanemad inimesed käivadki kuus 2-3 korda Võros, Põlvas, Räpinas, Antslas, Kanepis, Valgas sisseoste tegemas (põhiliselt suurema valiku tõttu), siis need ligieurosed piletid neid vaeseks küll ei tee. Kuid maksta kaudselt palju rohkem on juba sisimas tobedus. Maainimene on harjunud ennast ise ülal pidama ega vaja mingite poliitiliste "heategijate" almusi.
to Elan
2018-05-30 09:16:15
iga inimene saab rääkida vaid enda eest. Väita et keegi ei vaja, no selleks pole Sul kindlasti volitusi. Igaüks ikka enda eest saab rääkida, katsume sellest ka kinni pidada arvamuste avaldamisel.
Jüri Adamsil raskusi eesti keelega;(
2018-05-30 09:39:56
Ta ei mõista mida tähendab "ühetaoline" ja "üheaegne".
vaagija
2018-05-30 09:49:37
to Sotsialistlik
Sõltub sellest, kas valime võimule tagasi parempoolsed või tsentristid – praegu on meil 3-4 parempoolset ja 2-3 tsentristlikku erakonda. Parempoolsusega kaotab Eesti riik jätkusuutlikkuse, sest viimane töövõimekas tööjõud põgeneb majanduspõgenikena üle lahe...
Piletita
2018-05-30 11:18:15
kuid kaudselt rohkem pealemakstaval veol pole mingit otsest pistmist võimuritega, see on majanduslik valdkond. Kuid jõukudega on see seotud nii, et üks pooldab kaudsete maksudega rahvapetmist, teine pooldab ausalt nõuda asja eest selle õiget hinda.
Ja neile, kes kangesti nutavad näljaste laste eest: kui inimene läheb linna ostma 50€ eest toitu, siis 1€ sõiduraha seda kulu ei kata. Eriti kui arvestada, et kaudselt mahavõetav raha läheb samuti "tasuta" arvelt ning ostetav 50€ kasvab 55€-ks ehk see katariina sotsialistlik lollus läheb piletita reisijale ehk ametlikule jänesele isegi kallimaks.
to Piletita
2018-05-30 11:59:27
tegelikult on see meie kõigi käest kokku korjatud maksuraha, ka nende käest kes ühistransporti ei kasutagi. Mina ei näeks asju nii üheülbaliselt(ise ei kasuta ühistransporti), ma üritan näha olulisemat, ehk siis, piletita sõiduga üritatakse maksuraha suunata sinna kus inimesed on kõige enam kannatanud senise poliitika tagajärjel(maapiirkonnad). Milles on süüdi need maainimesed kes on veel maale elama jäänud, et peavad toitu käima ostmas X km kauguselt, samas Sina saad seda teha väikese jalutuskäiguga. Neile on tekkinud täiendavaid lisakulusid kuna teenused on liikunud kaugemale. Mis selles halba on kui meie kõigi maksuraha suunatakse nüüd sinna veidi rohkem. Haldusreformi käigus läksid vallakeskused ka kodanikust kaugemale. Pealegi jääb seda sularahaga susserdamist vähemaks ja asi muutub läbipaistvamaks, sest riik doteerib juba praegu maakonnaliine. Ei saa aru, miks keegi nii paaniliselt sellise asja vastu saab olla. Peab nentima, et Simson on selles valitsuses kõige teravam pliiats.
Neid
2018-05-30 12:29:12
ostukäike ei korva piletita sõit kuidagi. Vaja on kindlat teenindust, et vanur saab kindlal päeval ja kellaajal soovitu kätte. Ja valdavalt ilma kodunt lahkumata. Miks peab 80-aastane koperdama 2km bussipeatusse, kust sõita 15 minutit Võrro. Siis kooserdama linna peal 3 tundi, sest varem ta tagasi ei saa. Istub nagu loll oma haigete jalgadega 2 ja poolt undi bussijaamas ja vahib kella, miks see nii aeglaselt liigub.
Siis saab bussi peale ja taas veerandtunniga tagasi ja siis täis kottidega veel 2km piinu. Kokku kulutab ära pool päeva ja jalad saavad kõva vatti. Ometi oleks saanud sel ajal kodus aias toimetada ja rahulikult sirelite varjus istuda ja kassi silitada.
to Neid
2018-05-30 13:32:32
ostlemine on ainult üks vajadus, neid on ju oluliselt rohkem. Arst, rohud, sularaha automaadist kättesaamine, lihtsalt külla minek kellegile, kultuuriüritused, valda minek, jne. Ega neid teenuseid ei saa kõiki vanainimese koju sõidutada. Olge normaalsed ja katsuge suuremat pilti näha. Lisaks veel töölkäivad inimesed kui bussigraafik võimaldab.
Aga ükski buss ei hakka sõitma igaühe taluhoovist läbi, seda ei olnud ka siis kui maal veel elu ja rahvast oli. Ikka tuli endal bussipeatusesse saada ja kes ei jõudnud seda teha, siis selleks olid lapsed olemas kes aitasid. Nüüd on kõik tuksi keeratud, pensioniiga on nii kõrgeks aetud, et vanuritel pole enam lastest hooldajaid, sest kõik peavad tööl käima. Lapselapsi ei saa ka hoida kuna käid tööl. Pensioniea tõstmisega tehti karuteene, kaotati omastehooldus ja sillutati pinnas Rosimannustele hooldekodude bisnessi rajamiseks.
Ostlemist
2018-05-30 14:13:53
saab kavandada, arstilkäiku haiguse korral enamasti mitte.
Sularaha pole samuti massinast vaja, saab tasuda ju kaardiga. Samuti saab seda sulas välja võtta linna minnes iga 3-4 kuu tagant. Sest sula on veel vaja turul ja naabrite vahel arveldades. Valdaminek pole tulekahi, et just nüüd peab minema, seda saab ette kokku leppida. Ja valdavalt on nii, et asi on lihtne ning selle saab ajada korda moblaga. On vaid vanast ajast jäänud komme, et peab ikka ise kohale sõitma ja pikka möla ajama. Suurem pilt selline ongi, et vanuril on vaja erakorraliselt AINULT arstiabi, kõik muu saab korda ajada moblaga ja asju ette kokku leppides. Hädasid mõeldakse ise välja ja siis peavad kõik teised nende järgi tantsima.
vast aitab hädaldamisest
2018-05-30 14:17:31
Saadi Talinas hakkama saab ka maal ei ole nii, et eestlased vaid saamatud ja debiilid, sekka mõni lontrus. Maainimene priilt liikuma elik teeb Talinat maal.
Tallinnas
2018-05-30 15:26:13
on kõik käe-jala juures, maal aga bussipeatuski 10km kaugusel. Ja teid pole võrreldagi, sest paljud metsateed on mitu kuud läbimatud.
miks
2018-05-31 13:07:11
mitte viia sisse tasuta ühistransport, kui bussiliine doteeritakse maksumaksja rahast niikuinii. Maksame doteerimise kinni ja ostame veel pileti ka, see on ju dopelt maksmine. Kui poleks doteerimist, võiksime rääkida, et miks maksumaksja maksab, nüüd on see rahvale udu ajamine, doteeritakse niikuinii, ja veel üsna suures ulatuses. Nii et õige ettevõtmine, vastu on vaid need maakonnad, kus on poliitiline vastuseis. Vaevalt et rahvas vastu on, aga nende käest ei küsita.
Kõigepealt
2018-05-31 14:47:36
tuleks rahval rahvahääletusel küsida, kas ta tahab et asjal oleks oma kindel hind või peab osa asju ülal kaudsete maksude arvel?
to kõigepealt
2018-05-31 16:41:30
aga miks siis omavalitsused ei küsi oma rahva käest. FB-s tehakse kodanikualgatuse korras selliseid küsitlusi ja oh imet, pooldajaid on kaks korda rohkem kui vastaseid. Aga igal pool trügivad pildile just vastased. Jürgen Ligi ja EKRE vunderkind arvasid täna Vikerraadios et tasuta asju pole olemas ja kogu see värk on otsast otsani vale ja jama. Aga et samal ajal kasutavad nende erakonnad tasuta hüvesid (loe: erakondade rahastamine riigikassast) ja pole mingit probleemi. EKRE suutis eelmine aasta ka kuluhüvitised pea 100%-liselt ära kulutada. Ja sellised vennad tulevad rääkima tasuta asjadest ja kui paha see kõik on. On siin veel mõni inimene peale minu kes arvab et need poliitikud ja erakonnad kes on tasuta ühistranspordi vastu, on tegelikult nii silmakirjalikud, et tahaks kohe jalaga p*rse anda. Vaat nii vastik annab ikka olla.
Tasuta
2018-05-31 17:20:27
asju Katariina tõesti ei jaga. Kuid eristada tuleb üldist ja kohalikku soovi teadasaamist. Käesoleval juhul on piletita ühisvedu püütud kaela sokutada üle Eesti. Sellepärast peaks ka valitsus alustama riigikogu kaudu rahvahääletuse.
2018-05-31 17:34:52
Üks kaks maakonda pole ju TASUTA TRANSPORDIGA NÕUSTUNUD.ISEGI MITTE KERJUSPENSIONÄRIDELE!!!Ikka kõik rahva hüvanguks.
2018-05-31 17:43:34
PENSIONÄR TAHAB KÜLL KODUNT KAUGEMALE PÄÄSEDA,AGA RAHA NAPIB. SÕIDAKS MAAKONNALINNA ,MITTE MITME KUU TAGANT,VAID IGA NÄDAL KORRA VÕI KAKSKI. SõiDURAHA EEST SAAKS KOHVIKUSSEGI... MÖÖDA KAUPLUSI UURIMA KAUPU KUS ODAVAM JA NIIGI PALJU VAHELDUST OMA ÜKSINDUSES JA VILETSUSES,ÄKKI TREHVAB MÕNI KONTSERT VÕI ÜRITUS.Keegi targutaja leidnud, et telekat või sideühendust arvutisse või telekasse polegi pensionärile vaja,et see on luksus ja seda KOV ei pea toetama!!!Seega istuvad nad kodus ilma telekata,arvutita (ostuks puudub raha ja sideks ehk ka) need vaesemad, sõita ka kuhugi ei saa.Pole siis IME KUI DEMENTSEKS jäävad.Kui tihem käia,siis ei pea neid hirmraskeid kotte tassima,mis võivad insuldi-infarkti alguseks saada või silmarõhuga keelatud. Kui TASUTA BUSSI EI LUBATA ,EKS SIIS PEAVAD KOV-id POESKÄIMISE TEENINDAJA SAATMA.Eelistatavalt teevad nad seda vanuri oma raha eest!!!
Jäta
2018-05-31 19:27:24
nutt. Pole maapensionäril rahast üldse puudu. Paljudel vana loll harjumus aina koguda, ise kultab vaevalt pool pinsist ära, siis ka käsi väriseb.
See 1+1€ linnakesse pole mingi ületamatu raha, seal linnas ostetakse 50€ eest. Ja isaks veel igasugu soolapuhujate sopakaid. Toiduainetest otsitakse ikka seda kõige odavamat. Vorstides pole liha ollagi, tavakaup Hiinast. Kehvasti elavad vaid need vanurid, kes mõne lapse hooldada. Kogu pinss võetakse ära ja toitu antakse, mis heaks arvatakse. Kuus korra ka kommikese. Kuid nende eest keegi vallast ei hoolitse. |