![]() Suured päevad toovad püha leedotule
St. Johannes
2006-06-21 16:30:48
Kas keegi oskab öelda, mida see leedo tähendab, või
millises murdes selline sõna esineb? Põhja-Eesti juurtega
inimesena pole varem sellist sõna kuulnud.
Vjatsheslav
2006-06-21 21:44:55
Leedo on see mees, kes jaanipäeval Eestis kõige paremini
teenib. Sealt nimigi - Leedo päev.
teadja
2006-06-22 11:38:53
Leedo-leedu on Muhu ja Saare sõna. Võibolla on see varem
mujalgi kasutusel olnud, ei tea. Kindel on vaid see, et
erinevalt juudi Jaanist-Johannesest on see meie oma kohalik
sõna ja sobib seega oma ja kohaliku püha nimetamiseks väga
hästi :)
Ah jaa. Soome keeles tähendab sarnane sõna leebet, pehmet.
siin võib olla mingi kaudne seos meie leedoaja leebe ja
pehme loomusega.
ARVAJA
2006-06-24 18:32:08
No näete, siin vastus paljude poliitikute küsimusele "mis
tagaks Eesti püsima jäämise veel paljudeks sajandideks"
vastus on niisiis: #Meil tuleb juba keskkoolist alates
õpetada pärimuskultuuri täpselt
samaloomulikult(kohustusliku ainena)nagu matemaatikat või
füüsikat-keemiatki ja jätkata pärimuskultuuri õpetamist
kutse,-ja ülikooliski.#
ARVAJA
2006-06-24 18:32:49
No näete, siin on vastus paljude poliitikute küsimusele
"mis tagaks Eesti püsima jäämise veel paljudeks
sajandideks" vastus on niisiis: #Meil tuleb juba
keskkoolist alates õpetada pärimuskultuuri täpselt
samaloomulikult(kohustusliku ainena)nagu matemaatikat või
füüsikat-keemiatki ja jätkata pärimuskultuuri õpetamist
kutse,-ja ülikooliski.#
Aare
2006-06-26 10:48:14
üllatus-üllatus, et keskerakondlikus lehes selline
pärimuskultuuri & juurte lugu. Muudes poliitilistes
ajalehtedes põlisrahva omakultuuri teemadega ei tegeleta.
ARVAJA
2006-06-26 14:13:13
to Aare Aga mis siin üllatavat on, et muudes poliitilistes
ajalehtedes põlisrahva omakultuuri teemadega ei tegeleta.
Need on ju parempoolsed ajalehed: "Postimees, Eesti
päevaleht, Äripäev ja SL Õhtuleht." Ja mis on vasakpoolne,
sellega parempoolsed ajalehed ei tegele, sest
pärimuskultuur on iseenesest juba vasakpoolne teema ja
vasakpoolne asi. Ah kuidas? Aga nii, et kui väga lihtsalt
öelda, tuleb tunda kaugemat ajalugu, et pärimuskultuurist
üldse midagi teada: kuidas oli mitu sajandit tagasi
võimalik seda või teist teha. Aga parempoolsed ju ei
tunnista ajalugu, kaugemast ajaloost rääkimata. Üks
parempoolsete väide, mida nad esitavad siis kui neil midagi
enam öelda ei ole, on: "Me ei tohi minevikus kinni olla,
me peame eluga edasi minema." Ühesõnaga siis: mineviku
mäletamine on minevikus kinniolemine. Seega ei ole midagi
imestada, et pärimuskultuuri lugu ilmus Kesknädalas.
Maali
2006-06-26 21:43:07
Edgar, pane see lugu omale knopkaga töölaua kõrvale seinale!
|