Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Suured päevad toovad püha leedotule

St. Johannes  2006-06-21 16:30:48
Kas keegi oskab öelda, mida see leedo tähendab, või millises murdes selline sõna esineb? Põhja-Eesti juurtega inimesena pole varem sellist sõna kuulnud.

Vjatsheslav  2006-06-21 21:44:55
Leedo on see mees, kes jaanipäeval Eestis kõige paremini teenib. Sealt nimigi - Leedo päev.

teadja  2006-06-22 11:38:53
Leedo-leedu on Muhu ja Saare sõna. Võibolla on see varem mujalgi kasutusel olnud, ei tea. Kindel on vaid see, et erinevalt juudi Jaanist-Johannesest on see meie oma kohalik sõna ja sobib seega oma ja kohaliku püha nimetamiseks väga hästi :) Ah jaa. Soome keeles tähendab sarnane sõna leebet, pehmet. siin võib olla mingi kaudne seos meie leedoaja leebe ja pehme loomusega.

ARVAJA  2006-06-24 18:32:08
No näete, siin vastus paljude poliitikute küsimusele "mis tagaks Eesti püsima jäämise veel paljudeks sajandideks" vastus on niisiis: #Meil tuleb juba keskkoolist alates õpetada pärimuskultuuri täpselt samaloomulikult(kohustusliku ainena)nagu matemaatikat või füüsikat-keemiatki ja jätkata pärimuskultuuri õpetamist kutse,-ja ülikooliski.#

ARVAJA  2006-06-24 18:32:49
No näete, siin on vastus paljude poliitikute küsimusele "mis tagaks Eesti püsima jäämise veel paljudeks sajandideks" vastus on niisiis: #Meil tuleb juba keskkoolist alates õpetada pärimuskultuuri täpselt samaloomulikult(kohustusliku ainena)nagu matemaatikat või füüsikat-keemiatki ja jätkata pärimuskultuuri õpetamist kutse,-ja ülikooliski.#

Aare  2006-06-26 10:48:14
üllatus-üllatus, et keskerakondlikus lehes selline pärimuskultuuri & juurte lugu. Muudes poliitilistes ajalehtedes põlisrahva omakultuuri teemadega ei tegeleta.

ARVAJA  2006-06-26 14:13:13
to Aare Aga mis siin üllatavat on, et muudes poliitilistes ajalehtedes põlisrahva omakultuuri teemadega ei tegeleta. Need on ju parempoolsed ajalehed: "Postimees, Eesti päevaleht, Äripäev ja SL Õhtuleht." Ja mis on vasakpoolne, sellega parempoolsed ajalehed ei tegele, sest pärimuskultuur on iseenesest juba vasakpoolne teema ja vasakpoolne asi. Ah kuidas? Aga nii, et kui väga lihtsalt öelda, tuleb tunda kaugemat ajalugu, et pärimuskultuurist üldse midagi teada: kuidas oli mitu sajandit tagasi võimalik seda või teist teha. Aga parempoolsed ju ei tunnista ajalugu, kaugemast ajaloost rääkimata. Üks parempoolsete väide, mida nad esitavad siis kui neil midagi enam öelda ei ole, on: "Me ei tohi minevikus kinni olla, me peame eluga edasi minema." Ühesõnaga siis: mineviku mäletamine on minevikus kinniolemine. Seega ei ole midagi imestada, et pärimuskultuuri lugu ilmus Kesknädalas.

Maali  2006-06-26 21:43:07
Edgar, pane see lugu omale knopkaga töölaua kõrvale seinale!

Nimi 
E-mail