Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Parek viitas võimude provokatsioonile

teema to Ants  2007-11-04 16:04:37
Ära jura!Ma pole iialgi Eesti vaenulik olnud.Kui sina midagi sellist kusagilt välja lugesid,on see sinu probleem,mille kindlalt minu kraesse keerad.Aga,idee nimel ma hüsteerikasse ei lähe.Idee ei ole see,mis elus peamine on.Kõige olulisemad on ikkagi inimesed selles idees või ideest kõrval.

arno  2007-11-04 17:41:42
teema`le. Vaidleksin vastu, kui tohib... Kui Heli Lääts laulis: "Teel tulevikku miljonid on surnud, ideed ei tapnud haudki külmund maas", oli saalis hauavaikus ja kui lõppes laul oli aplaus tormiline. Ideed ei tohi kunagi alavääristada ja kuigi tõesti peamine pole idee, siis mis on Sinu jaoks elus peamine?

Aeg selekteerib  2007-11-04 17:42:54
inimesi.Ega kommunistid igavesed ei ole.Surevad nemad,surevad nende järglased ja kahjuks sureme ka meie.Ehk tuleb uuesti kommunism ja siis nagu hiinas.Vargad lastakse maha.Hirm teeb ka kõige nahhaalsema inimese ausamaks.Meie riik oleks palju rikkam kui ei oleks ärastatud kõik mis vähegi saada oli.Kui saaks,ehk ärastataks ka kogu Eesti koos karvadega.Kuulutataks välja a/s ja meie nende töölised.Vene aeg ei olnud ka kõik halb.Palju asju oli kordades parem kui praegu.Nüüd me katsetame igasuguste programmidega hariduse vallas.Lõpuks oleme sama kaugel nagu ameeriklased.Tuleb koolis tulistamine.Liikluses lõikame kassi saba jupp haaval.Lõpuks jõuame nagu vene ajal.Kolm registreeritud rikkumist jooksval aastal ja aasta jalamees.Nüüd inimese tapja karistus paar aastat ja hea käitumisega saab välja.Naljakas lugeda,et vanglast vabanes hea käitumisega.Ei joonud ja ei tarvitanud narkotsi.Tapnud ka enam ei ole jne.Jõuame lõpuks nagu vene ajal,pandi kinni ja istusid nagu miilingi.Ei lasta mõrtsukaid koju puhkusele ja ei nännutata temaga.Hariduse küsimused olid paigal vene ajal.Koolis vägivalda ei olnud nagu nüüd.Ei lubatud vägivaldseid filme vaadata.Ajalugu muidugi valetati.See selleks kuid kümnete aastadega oli siiski tulemus hea.

Magnus  2007-11-04 17:49:53
Täiesti nõus sellega, mida "Aeg selekteerib" on kirjutanud. Ainult üks palve: lauset lõpetava punkti ja järgmise lause esimese sõna vahele tuleks jätta tühik - siis on kergem lugeda ja lugejaid oleks mitu korda rohkem.

Ants  2007-11-04 20:55:48
"Aeg selekteerib" on hästi kirjutatud kommentaar. Ka mina olen kirjutatuga täielikult nõus. Ei ole mõttet korrata mis kirjas

Ants  2007-11-04 22:12:25
TEEMALE- Sinu sõnad minul ei ole kunagi Eestivaenuliku kommentaare olnud. Tuletan meelde üht-- Sinu arvates olid metsavennad eestlased kõik puskarist lolliksjoonud bandiidid kes tapsid rahulike elanuke ,naisi ja lapsi. Kui see ei ole venelaste lausvale ,mis see siis muu on ?? Metsavennad olid vabadusvõitlejad, nii võib neid nimetada. Nemad olid need kes jätkasid võitlust metsades vene okupantide vastu. Ja neil oli eesti rahva toetus, ainult tänu sellele nad said metsas vastupidada.Kui metsavennad vahel juhtusid ka meie talusse, anti neile meelsasti süüa ja ka kaasa toiduaineid. Poisikesena mäletan ,et nad olid väga viisakad. Ja Sinu teadmised "teema" tulenevad küll ainult vene okupatsiooni aegseist propaganda raamatuist. Millistes püüti metsavendi näidata mingite bandiitidena. Venelased kasutasid alatud võtet rüüstates ise üksikuid metsatalusi tappes kõik ja ajades siis selle metsavendade kaela. Ka seal kus elasin tehti nii.Kuid tookord jäid tapjad röövijad vene sõdurid talumeestele " vahele "

teema to Ants  2007-11-04 23:06:34
võid päris kindel olla,et metsavendade kohta kirjutatu ei ole vale. See ei tähenda,et ma olen Eesti vaenulik.See tähendab ainult seda,mis ma metsavendade kohta ütlesin.Mõrtsukas on mõrtsukas igas ajas ja iga riigikorra ajal,nõnda nagu üks karjerist oskab olla igale riigikorrale lojaalne.

meg  2007-11-04 23:16:28
Vastan Antsule.MA OLEN EESTI PATRIOOT! Aga see ei tähenda,et ma pean kedagi sõimama,mina seda ei tee.Olin Raadiomaja kaitsmas nagu paljud teised ja teades Savisaart ,austan teda väga,meeldigu või mitte,see on juba teiste probleem. Kõiki metsavendi ära küll vabadusvõitlejateks pühitse,oli ka nende seas igasuguseid. Minu vanaisa rääkis nendest lausa jubedusi aga eks inimesed ja kohad-olukorrad olid ka erinevad.

Ants  2007-11-05 00:04:41
Meg-ile Mina ei ole Sinus kunagi kahelnud ,et Sa eesti patrioot olid ja raadiomaja kaitsesid. Ja ära arva ,et mina kodus magasin. Ka mina seisin vene dessantlaste automaadi torude ees. Ja kindlalt oli ka metsavendade hulgas kaabakaid. Oli kes läksidki metsavenna nime all röövima. Selliseid on alati olnud ja on tänaseni. Kuid on tõsi,et venelased püütsid alatult rahvast metsavendadega tülli ajada. Meil seal kus elasin ,kaks Julgeoleku sõdurit läksid metsaserval asuvasse tallu tapsid perenaise ja lõhkusid kõik. Kuid seekord võtsid talumehed nad kinni. Nad ei pääsenud põgenema kuigi olid relvastatud nagaanidega. Kuid talumeestega liitusid kohalikud eesti rahvakaitse mehed,kergekuulipildujaga ja kui sellest laskma hakati tõstsid venelased käed ülesse. Viidi tagasi kuriteopaika ja seal olid tunnistanud peksmise kartusel ülesse, et saadeti ülema poolt.Venelased viidi ja anti üle miilitsale, kuid võimud vaikisid loo maha. Ei olnud seekord võimalik nii ajakirjanduses kui mujal rääkida jälle "Metsavendadest-mõrtsukatest". Ja see ei olnud erand ,olen ka mujalt kuulnud taolist. Miks pidanuks metsavennad "raiuma oksa millel istusid",et läheks talurahvast röövima ??

Ants  2007-11-05 00:17:30
Teemale. Sinu lause ütleb kõik -"olen kindel ,et kõik mis metsavendadest kirjutati on õige." Ja kui see ei ole Eesti vaenulik mis siis veel on ?? " Mõrtsukas on mõrtsukas" nii Sa kirjutasid. Jah, Sinusugusega pole mingit mõttet vaielda.. See kes on oma mõttemaailmas kinni ainult kommunistlikus propagandas ja seda usub ,milleks sellisega vaielda. Pealegi kui Sa nagu ise ütlesid enda kohta, et ei ole eestlane vaid liivlane. Mis siis ikka ,ela oma "tõdedes"

teema to Ants  2007-11-05 00:37:22
no miks sa ometi vassid kogu aeg? Mis rõõmu sa saad lausvaletamisest? Loe ikka hoolega,mis kirjutatud on ja siis kuku lahmima. Ära tüütab see sinu alalõpmatu valesti asjast aru saamine. Ma kirjutasin,et see,mis ma metsavendade kohta kirjutasin,ei ole vale. See on dokumenteeritud materjal ja kui see sind huvitab otsi ja loe. Kusagil ei ole ma öelnud,et kõik metsavennad olid mõrtsukad. Olen öelnud,et mõnikümmend neist olid tõsimeelsed aatemehed. Tundub,et sulle tohib kirjutada ainult lihtlausetes.Keerulisem lauseehitus ei ole sulle arusaadav.

arno  2007-11-05 01:34:16
Teoses "Kuidas valitseti Eesti NSV d....." on äratoodud B. Kummi ringkiri kohalikele hävituspataljoni ülematele, kus nimelt käsib korraldada insidente kohalike rahva kallal ja need metsavendade kaela ajades selliseid "fakte" võimalikult laialt propageerida nii ajakirjanduses kui rahva hulgas.....Mu oma kodukülas sõitsid öösel sõjaväevormis mehed kahe studega ühte tallu, koerad lasti maha, aida ja lauda uksed murti lahti ja kogu vili ning loomad (tapeti kohapeal)viidi kaasa. Kohalik miilits tegi otsuseks, et metsavennad ja kui perenaine püüdis asja täpsustada ütles miilits: "Kui sa ikka oma versiooni juurde jääd, ootavad sind suuremad ebameeldivused kui need mis alles juhtunud."....See oli uue reziimi ametlik liin selleks, et õhutada rahva vaenulikkust metsavendade vastu ja sellega äralõigata nende varustusbaase. Kui keegi siinsetest ikka pidevalt korrutab mingitest "metsavendade metsikustest" siis on see inimene olnud seotud kas kunagiste hävituspataljonlastega või repressiivorganitega, see on fakt.

teema to arno  2007-11-05 08:51:14
kui sina kõiki oma fantaasiaid faktina esitama hakkad,siis ei ole minul küll sulle mitte midagi vastata.

Mart Ojasalu  2007-11-05 21:09:27
Vaadake, A. Ansip, I.Toome, M.Titma, A.Rüütel, M.Mikiver,G.Ots, K.Kiisk, P.Põldroos j.p.t POLE kunagi kommud olnud vaid tegid üht või teistpidi karjääri omal erialal või siis rahva arvel oma kasuks. Stanfordi ülikoolis ei sõimata Titmat vanaks kommuks kuna seal on teadlik seltskond . Asi on vaid selles, kas karjäär, tegutsemine oli rahvavaenulik egoism või olude sund. Kõik argumendid märgivad aga Ansipi puhul omakasuliku künismi poolt,mis tegelikult toob veel kaua Eestile kahju usaldamatuse tõttu, sest vast 5 a jooksul on Venemaa EL otsene või assotseerunud liige. Ja seda vägivaldset solvangut ei unustata.

Ants  2007-11-05 23:21:40
Mart Ojasalu -Millist Vägivaldset sovangut ei unusta Venemaa ??? Kas seda ,et Eesti politsei julges märatsevatele ja varastavatele vene pätikarjale kumminuiaga üle turja anda ? Või räägid pronkssõduri teisaldamisest kalmistule mis on täielikult iga riigi siseasi ? Kas Eesti riik läheks Venemaale ettekirjutama kus tohib või ei tohi mingi mälestussammas seista. Kogu maailm ütleb sama ---see on Eesti riigi siseasi.

arno  2007-11-06 00:57:24
Kui teema ja teised temataolised peavad ERAF fondis 131 asuvat ENSV JulgeolekuministriB. Kummi 4. 03. 1947 väljaantud ringkirja kõigile operatiivtöötajatele:"Käsin süstemaatiliselt kompromiteerida bandiitlike grupeeringute juhte ja -liikmeid kohalike elanike silmisajalehtede ja agentuuri kaudu levitatavate väljamõeldiste abil. Selleks kasutada ka op. töötajaid ja nende poolt "kaotatud dokumente" mis otseselt kompromiteeriksid metsavendi ja nende juhte" minu väljamõeldiseks, on ta järelikult endine operatiivtöötaja või palgaline desinformaator ja sellisel juhul tõesti puudub mõte sellistel teemadel polemiseerida. Ajagu oma labast laimu edasi, see nähtavasti tema töö.

arno  2007-11-06 01:13:15
Kui Mart Ojasalu peab selle okupatsioonisümboli Tõnismäelt äraviimist sinna kus on selle õige koht mingiks "ansipi omakasupüüdlikuks künismiks" siis soovitaks lugeda hiljuti eesti keeles ilmunud C. Andrew ja V. Mitrohhin KGB ja maailm. Mitrohhini arhiiv II. Seal on üsna üksikasjalikult kirjeldatud skeemi, kuidas selliseid "rahutusi" ja "rahva meeleavaldusi" võõrastes maades organiseeritakse ja mida see igal konkreetsel juhul ka maksma on läinud. Küllap kunagi kui jälle keegi KGB kõrgetest emissaridest otsustab läände pageda ja võtab "möödaminnes" kaasa mõned kohvritäied eriti salajasi dokumente saame ka meie teada kes konkreetselt nende nn aprillirahutuste taga olid ja mida need KGB le maksma läksid nii otseste kuludena kui altkäemaksudena kohalikele läbiviijatele. Kuuldavasti pidi KGB tänapäeval kõike väga täpselt dokumenteerima ja arvet pidama...

ajakajaja  2007-11-06 10:10:00
#Parek põhjendas sellega ka, miks hilisemad meeleavaldused samal 1988. aastal möödusid rahulikult – võimud enam miilitsaid ega nn musti barette (mida mujal N.Liidus sageli kasutati) inimeste vastu ei saatnud#--------- Ka 1987.aasta augustis Tallinna Hirvepargis meelt avaldanute vastu ei kasutatud jõudu! Sellest võib järeldada, et kompartei Tartu kontor oli pikka aega tagurlik (s.t. punnis Gorba perestoikale pikka aega vastu!). Ajaleht Edasi tolleaegne toimetaja Mart Kadastik (nüüd Postimehe emakontserni Eesti Meedia juht) kirjutas 1987.aasta lõpus artikliteseeria, milles manas Tallinna Hirvepargis meelt avaldanuid. Mis “mustadesse barettidesse” puutub, siis seda organisatsiooni Eestis ei loodudki (tolleaegse Eesti juhtkonna vastuseisu tõttu!)

ajakajaja2  2007-11-06 10:15:54
#Kui Robert Närska oli Eesti Päevalehes 24. oktoobril maha saanud oma süüdistavat alatooni kandva kirjutisega peaminister Andrus Ansipi kompartei-aegade kohta#------------------------ Oi, missugune vale! Närska ei kirjutanud EPLis! EPL intervjueeris Närskat Eesti Ekspressis avaldatud arhiivimaterjalide asjus. Täpsemalt: EPL küsis kommentaari Närska sõnade kohta, mida viimane ütles kompartei pleenumil 25.11.1988.aastal! Tollel pleenumil ei valitud tagurlikku (karlvainolikku) Ansipit kompartei juhtivale kohale!

Mart Ojasalu  2007-11-06 18:42:03
Lugupeetavad vastustajad, ärge olge nagu islami revolutsiooni valvurid ja võtame analüüsivalt. Soomlased võiksid Aleksader II sulatusse anda või Leipzigis Napoleoni meenutavad tähised buldooseriga maha rullida aga seda ei tehta. Otsitakse mõlemile vastuvõetavat rahulikul teel. Vaadake USA LKV on veel osavam mässu tekitama, lõid isegi pommituslennukitega seadusliku presidendi S.ALLende residentsi maatasa. Võin tuua taolisi näiteid küllaga . Otsida tuleb lahendusi ilma vastu hambaid andmata.

Eelmine | 1 | 2 | 3 | Järgmine

Nimi 
E-mail