Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Poliitikud ei tohiks röövida valimisliitudelt nende rolli

Palju  2017-09-06 08:12:37
Annelile sellise jura eest maksti? Miks see Kapot ei huvita?
Valimisliit on ju kohalike inimeste liit, just see teab, mida on vaja. Kui aga eelistada mingit poliitilist maffiarühmitist, siis tuleb varsti peakontorist käsk, et ei ehita te midagi rahvale vajalikku peldikut, vaid püsti tuleb panna meile vajalik sammas "Au meile!".
Kurb, et just Võromaalt tuleb viimasel ajal palju lolle kirjutisi - Paur, Tulik, Ott, ...

nentija  2017-09-06 16:09:20
Rõõmustab, et Võrumaalt tuleb ikka arukaid kirjutisi, Nii ka siinolevgi. Igatahes tuleks tõsiselt mõelda selle üle, mida tahab rõhutada keskmõte.

Stakan K.Butõlkin  2017-09-06 17:04:56
KE positsioon on olnud (vanasti)et valimisliidud ei ole hea mõte. Artikli autori argumentatsioon räägib ju selle kasuks? Olen temaga selles osas nõus.
Paraku on meil valimisliidud legaalsed ja keelata erakonnaliikmetele legaalseid tegevusi on variserlik. Sama on ju e- valimistega. KE on e-valimiste vastu aga ega me keela ju oma erakonnaliikmetel elektroonilist hääletamist? Või keelame? Teolt tabame-viskame erakonnast välja?
Ma isiklikult olen valimisliitude põhimõtteline vastane küll ja leian, et reeglina erakonna liikmed nendes osalema ei peaks. Aga aktsepteerin ka seda , et mõnikord on erandid mõeldavad ja enamasti need erandid kinnitavad reeglit . Savisaare valimisliit on kindlasti erand, mõnes mõttes asjaosalistele sundkäik( ei pakutud ju väärikaid positsioone nimekirjades jne pluss väga erinevad nägemused võimu teostamiseks) ja kõik asjaosalised teavad (iseasi kas ka välja näitavad, et teavad): KE-l olid sisemised ületamatud erimeelsused pikemat aega väga põhimõttelistes küsimustes. Mõlemad pooled arvavad, et vaid neil on õigus ja ei näinud konflikti lahendamise võimalust.
Savisaare nimekirjaga väljatulek on ühtaegu oht nende vastuolude süvendamiseks, paradoksaalselt samas ka võimalus suure erakonna siseseid vastuolusid kanaliseerida nii, et erimeelseil pooltel oli võimalik edasi minna väärikalt ja sirgeselgselt: anda valijaile võimalus selles õigusemõistmises osaleda ja omi seisukohti legitimiseerida. Lõpuks on ju valija Kuningas? Või ei ole?
Mulle isiklikult teeb tuska see, et erakonna volikogu nägi vaid ohte , oli kitsarinnaline, erapoolik ja rikkus võimaluse. Ma ise erakonna volikogu liikmena avalduse poolt hääletamist võimalikuks ei pidanud.
Paljud "KEperestroika juhtoinad- nn antisavisaarlased-ja erakonnaga liitunud kõiksugu poliitilised eks-id jm konjunkturistlik-kameelonlik element ei adu tõenäoliselt, et eesmärgile ei vii lähemale mitte närviline kihutamine ja aegajalt üksteisele tagant sissesõitmine -lühiajalises plaanis poliitilistekasumite sisekasseerimine vaid kaasteelistega maksimaalne arvestamine- kõigi osapoolte jaoks kestva väärtusega organisatsiooni säilitamine ja uueksloomine.Edukuse parimaks näitajaks on vastupidavus. Pidagem siis vastu ärapanemise-ahvatlusile.

Stakan K.Butõlkin  2017-09-06 17:29:47
Alles oldi seisukohal, et professionaalne poliitik ei tohiks kuuluda kohalikesse volikogudesse. Nüüd on see lubatud, eksole. Olukord oli ju skisofreeniline: erakond võis osaleda kohalikel valimistel ja olla valitud aga tema professionaalseimad poliitikud ei võinud?Kulisside taga võisid toimetada -aga vat püünele ei tohtinud ronida teps mitte.Õnneks see idiootsus lõpetati ja olukord on normaalne. Samm edasi oleks olnud poliitikas(ka kohalik poliitika on ilma igasuguste-aga-deta poliitika) igasuguste murukannikeste ja kodumurude osalemise keelustamine.
Lp. erakonnakaaslane Anneli on minu arvates eksituses arvates , et ühe külakiige või mänguväljaku rajamine või külaväljakul aastas paari grillipeo korraldamine ongi poliitika. See ei ole poliitika.... Tule taevas appi!
Poliitika on protsess, mille käigus erinevate sotsiaalsete subjektide sihikindla tegevuse tulemusena jõutakse otsusteni (poliitiliste otsusteni), mis määravad neist subjektidest koosnevas sotsiaalses grupis või gruppidevahelistes suhetes kehtivad reeglid.
p.s. muuseas poliitika tegemine valavalitsustes-täitevametites tuleks ka ära keelata, valla administratsooni juhi koht depolitiseerida iga prügihunniku ja tänavaaugu ümber ei peaks pidama poliitilisi debatte. Vallavolikogu esimeestele tuleb anda vallavanema ametiraha ning teha seal poliitikat. Administratsiooni-täitevametit peaksid juhtima lihtsalt kas valladirektorid või vallavalitsuse juhatajad-Soomes on nende nimi Kunnanhallitusjohtaja.

Stakan K.Butõlkin  2017-09-06 17:38:49
Tahtsin öelda, et poliitikat tuleks teha vallavolikogudes-mitte vallavalitsustes kui mu eelmise kommentaari viimane lause jäi kellelegi arusaamatuks.
p.p.s kohaliku tasandi poliitika ja riikliku poliitika vahel ei ole mingit kvalitatiivset vahet: kohalik poliitika peab olema kooskõlas riiklikuga-kohalikud regulatsioonid ei tohi olla vastuolus seadustega. Kui keegi tahab mingit projekti ellu viia või oma kodutänava asja ajada-tehku MTÜ ja taotlegu tegevusteks raha aga ärgu kandideerigu kohalikku volikokku. Volikogu liikme pädevus ja huvid peavad küündima oma ninaotsast, supikausist või kodutanumast oluliselt kaugemale.

reede  2017-09-06 17:41:26
Riigi viga on poliitilise võitluse viimine kohaliku võimu tasandile Tapeldakse iga komakoha pärast nii et karvad lendavad sest erakonna surve Toompealt on tähtsam kui kohalikud probleemid Eriti veidrad on peibutuspardid

maali maalt  2017-09-06 21:18:24
Olen Stakan K.Butõlkiniga täiesti nõus. Tema kommentaarid on alati tõesed ning tasakaalukad ja loen neid huviga. Kahju, et Keskerakond kasutab oma liikmete kallal repressiivmeetodeid. See annab väga suure tagasilöögi erakonnale. Rahvas ei ole rumal, ta näeb ja kuuleb ning teeb omad järeldused. Savisaar oli väga tark poliitik, kes mõtles kõik sügavuti läbi ja nägi analüüsides kaugele ette. Erakonnas, Savisaare kõrval tegutsevates poliitikutes tekkis samasugune sündroom, nagu RR ajal, kui enda teada tarkadel kaasvõitlejatel tekkis alaväärsuskompleks, et neid ei hinnata ja nad ei paista oma madalama IQ-ga välja tema selja tagant.
Kuidas Keskerakonnas edasi läheb, ei tea, sest kogu vastutus oli siiani kõik Savisaare peal. Kahju!

Marily Yöpott  2017-09-07 08:27:43
Valimisliidud olid juba kalhoozade ajal, see oli pragressivsele inimkonnale vajalik. Kammunistide ja parteitute liit näiteks.

Lasnamjae solgitoru  2017-09-07 15:09:39
Hjaaletage Ivanoova ja Kaziina ploki poolt. Raha tuleb rubinal !

Eve  2017-09-07 15:13:46
Ega peale Savisaare, Ivanova ja Helmede polegi kedagi valida Tallinas.

jutt jumala õige  2017-09-08 08:24:21
Maalil nagu alati on õigus, ilma puujalata kukub terve universum kokku ja keskerakond ikka alatult ei aita puuslikku tema suures vabastamise ja hoolimise kihus - kurbust taevani, kogu progressiivne burešinlus üle terve maailma on ahastuses. Elagu burešini särav päike ja puusliku suur IQ, mis toob õnne lollmaalidest kretiinide õuele!

KE "hoolib"  2017-09-08 11:20:03
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/peeter-ernits-varbas-pensionare-nende-endi-teadmata-keskerakonna-nimekirjas-kandideerima?id=79443108

ess "hoolib" kaaaaa  2017-09-08 11:30:21
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/tuli-savisaare-valimisliidus-kumned-inimesed-lahkuvad-nende-seas-savisaare-nounik-andres-marius-rosenblatt?id=79444384

See  2017-09-08 11:37:33
lahkumine pidi olema uss Olja teene.

Eve  2017-09-10 21:09:27
Tähtis on et Savisaarele jääks igavesti Linnapea roll.

Kas  2017-09-11 15:20:55
siis seda ei karda, et hakatakse ütlema, et "on üks igavene ..."?

Nimi 
E-mail