Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Evelyn Sepp: Eesti käitus Eurovisionil kui kamp matse

nunuh  2008-05-28 09:48:21
Keskerakond käitub Eestis nagu kamp matse

osutaja  2008-05-28 10:11:30
Parafraseerides presidendivalimiste eelsel ajal üllitatud härra P.Oja „meediateoseid“, kirjutan kui Eesti vabariigi kodanik.
Kresiraadio puhul valdavad mind ühesed tunded. Kreisiraadio vanahärrade vaim on lihtsalt väsinud ja sinna pole miskit parata. Kõik saavad sellest aru, peale vanahärrade. Või siiski? Vanahärrad mõistavad, kuid kasutavad probleemsete isikute ebaadekvaatsust ära, luues neile võltspildi. Kui nii, siis on see kuritegu. Mitte ainult jäme künism, vaid ka kuritegu Eesti vastu Eurovisooni lauluvõistlusel.
Asjaolu, et keegi peab vanahärrade mõttetusi tõlkima ja nende nõmetsemist vahendama, tekitab küsimuse, kuivõrd sõbrad on vanahärrad neid ümbritseva reaalsusega. Kas nad ei ole suutelised publikuga, ilma nõmeduste vahendamiseta, otsekoheselt suhtlema?
Kampaania ’Kreisraadio vanahärrad Eurovisooni lauluvõistlusele’ ja selle krooniks avaldatud promo mõjusid kui irvitus vanahärrade üle. See Pegasus, kes promojate aknast sisse lendas, pidi olema küll sõelapõhjaks lastud! Lugedes promojate kirjutisi, meenus mulle härra P.Oja kirjeldus, kuidas ta ajakirjas Pioneer avaldatud pildikesi Leninist välja lõigates ja kokku köites tegi endale broshüüri Suurest Esinejast. Küüniline promokorraldus. Kogu promokorraldus vanahärrade ümber oli piinlikkust ja häbi tekitav.
Ma küsin, kes on ülbe ja mõnitav? Kas mina, öeldes, jätke vanahärrad rahule, nad on ära teeninud rahuliku pensionipõlve pere ja iseendaga, või need, kes mingit omakasu silmas pidades upitavad püünedele väsinud vanahärrasid. Vanahärrad olid Eurovisiooni püünel nagu Duracelli patareidega jänesed.
Head Eurovisooni võitu kõigile, kellele see korda läheb!

Kalluta aga  2008-05-28 11:55:29
Huvitav miks Evelin rahva valiku vastu on? Kas siis Evelin tegelikult rahva valikust midagi ei pea? Arvab aga sedasi, et rahval endal ei tohi selliseid asju otsustada lasta - küll Evelin teab ja käsib mis on õige ja kuidas peab olema.

Samas aga promob Keskerakond igasuguseid allkirjadekogumisi ja lausa tahtis kehtestada seadust mis põhineks rahvalgatusel kogutud allkirjadele riigiasjades otsustusõiguse andmist. Ja siis ütleb "ideoloogiasekretär" Sepp, et rahva valik ei kõlba kusagile.

Selles valguses tundub, et osalusdemokraatia promomine Keskerakonna poolt ei teeni mitte selle saavutamise eesmärki - vaid on üheks järjekordseks populismihoovaks Keskerakonna käes.

Ega ei üllata - erilise silmakirjalikkusega (kusjuures eriliselt lolli ja läbinähtavaga (vist arvavad parteiideoloogid, et nende valijate petmiseks sellisest madalast tasemest piisab (millega nad iseenesest näitavad välja oma tegelikku suhtumist oma valijaskonda))) on Keskerakond alati silma paistnud.

Äärerakondlane  2008-05-28 12:28:03
Olen tegelikult Sepaga täiesti nõus. Kolme põrsakese esinemine oli lihtsalt lame. Huumorist oli asi kaugel. Mis huumorist saab juttu olla, kui hiljem peab kõigile seletama, kus see nali siis ikka oli. Kas näiteks Monthy Python on kunagi peale oma filme pidanud üles astuma seletustega, a la - te persevestid ka ei saa midagi aru, nali oli siin ja siin ja siin. Tõsine buuu-tamine saalis on sellele tõenduseks. Näiteks Iirimaa ütles oma sõnumi välja tunduvalt selgemini ja paremini. Mida meie kolm paksu sinna otsima läksid on küll väheke segane.

Mis rahva valikusse puutub, siis ei saa arvestamata jätta osa elanikkonna aktiivsust. Kui ikka enamus välja arenemata intellekti ja ilumeelega puberteedi eas inimesi massiliselt SMS-e saadavad, siis pole miskit teha. Oleks hääletusele pandud see Tulnuka filmist tuntud viisike - Marie Under nussis oblikate vahel - ma olen täitsa kindel et oleks valitud just see.

glavlit  2008-05-28 13:42:06
Kas kummitab jälle haugi mälu. Eestis pole viimastel aastatel poolfinaalist edasi saanud, ükskõik, mis siis ka esitamisele tuleb. Eplik esitas nauditava rock'iloo, Tii oli oli omalaadne folgisugemetega, euro-estraadi on esitanud Suntribe, Sandra, G. Padar. Laulukesed seinast-seina - tulemus ikka null. Võib ju endale aru anda, et Kreisiraadio poolt esitatu oli viimaste aastate nõrgim. "Leto Sveti" viisike oli haledavõitu, sõnad jaburad ja show arusaamatu. Lauluhäält polnud kellegil ollagi jne. Kuna asja mõte on jaburaks muutunud, siis Kreisiraadio sinna saatmine oli täiesti õigustatud. Üks asi jälle ära proovitud. Paraku ei töötanud ka see idee. Oma formaadis on tegemist siiski lauluvõistlusega, kuid aeg on näidanud, et esitatud lool tähtsust pole - Balkani jm slaavlased teevad asja ikkagi ära, vaatamata sellele, et esitatu on täielik "Leto Sveti"-mõõtu möla. Kui aastaid endast sõltumata põhjustel kuskil tagaotsas tolkned, kaob ka asja vastu huvi. Kunagine tõsiseltvõetud lauluvõistlus on paraku muutunud mõtetuks palaganiks, millel enam võistlusega mingit sidet pole. Siit tõesti küsimus, milleks raha tuulde loopida, saagu sellest siis slaavipärane omaaegse Jurmala lauluvõistluse paroodia.

vaagija  2008-05-28 16:28:51
to nunuh - Tundub, et vähemalt siiani käitutakse eesotsas ärapanijatega Eestis nagu kamp matse.
to Kalluta aga - Jah, kahjuks ka rahvas paneb vahel mööda, seda on ennegi juhtunud. Poliitikast teame, et rahvas sai äraostmatutelt petta, siis Ansipilt ja nüüd siis taas, ja seekord sedapidi. Kahju.

Kalluta aga  2008-05-28 17:05:29
vaagija. Tegelikult on sedapsi, et need valikud millega sina rahul pole ei ole möödapanekud. Küll aga pani rahvas (nende seas ka suur hulk mittekodanikke) täiega mööda eneselele linnavalitsust valides. Kahju.

On ju vingelt argumenteeritud arvamus.

Mõtlen siiski oma kommentaari esimest osa irooniana, näitlikustamaks rumalat ja laialtlevinud arusaama nagu oleks demokraatlikus riigis osad rahva valikud õiged ja osad valed. Õigusriigis on kõik rahva valikud õiged - milleni nad aga viia võivad on iseasi. Riigimeeste asi on eelnevalt rahvale selgitada, kuhu või milleni üks või teine rahva valik viia võib. (muidugi sõltub sellest arusaamine ka ühiskonna üldisest valgustatusest) Ja kui rahvas on oma sõna öelnud on poliitiku ainumõeldav tee, sellele otsusele kuuletuda. Ja juhul kui otsus poliitikule ei meeldi, võib ta süüdistada ainult iseennast - järelikult oli selgitustöö kehv, oponendid tugevamad jms.

Kui aga läheme sellisele libedale teele, et hakkame hindama rahva valikuid õigeteks ja valedeks ja vastavalt neile hinnangutele ka tegutsema, siis jõuame välja kas anarhia või diktatuurini.

teema  2008-05-28 18:58:41
aga Rannamäe teatas ETV ekraanil, et ta võtab Paadami personaalküsimuse arutlusele lähipäevadel. Kas Paadam on Rannamäe poolt juba liistule tõmmatud? Kas Paadamit hakatakse nüüd läbi teleka Rannamäe poolt samamoodi mõnitama kui varemalt Keskerakonda?

ARVAJA  2008-05-28 19:29:11
Mina ütlen nüüd kõige kohta, mis on kuidagi veider või sitt asi, noh, Leto Svet.

Ega Paadamil  2008-05-29 00:19:45
kerget pääsmist pole loota - keegi peab ju patuoinaks saama. Pealegi võib arvata, et Eurovisioni-korraldaja leib leitakse paks ja vorstirohke olevat. See tähendab, et noored jõud hakkavad peale trügima, aga Paadam arvatakse raukusse vajunud olevat.

arno  2008-05-29 00:26:33
Olen kindel, et ligilähedaselt sama tulemus oleks olnud ka sel juhul kui vägesid oleks juhatanud Evelyn Sepp Keskerakonna taktikepi all...

osutaja  2008-05-29 08:32:41
to Kalluta aga;
//Küll aga pani rahvas (nende seas ka suur hulk mittekodanikke) täiega mööda eneselele linnavalitsust valides//

2008.aastaks kavandatud tuludest laekus nelja esimese kuu jooksul:
¤ riigieelarvesse - 28,6 %
¤Tallinna eelarvesse - 34,5%.

Ajaliselt on neli kuud 33,3 % aastast. Igale numbrite tundjale peaks olema selge, millistel valimistel valijad täiega mööda panid.

Kalluta aga  2008-05-29 08:52:18
osutaja. Niipaljukest sa siis kommentaari loedki, et asjast sedapsi aru saad ja esimest lauset terve kommentaari konteksti süüvimata "analüüsima" hakkad.

Kas sa midagi kontekstist välja rebimise kohta oled kuulnud?

osutaja  2008-05-29 09:44:40
to Kalluta aga;
//Riigimeeste asi on eelnevalt rahvale selgitada, kuhu või milleni üks või teine rahva valik viia võib//.
Seda ju Evelin teebki!
Tsiteerin artikli tuuma: „Olgu Eurovisioni nimi lauluvõistlus, aga tegu on ikkagi peamiselt riikide MAINEprojektiga. Ja ilmselt oleks ka Rahvusringhäälingul taas aeg sellesse NII ka suhtuda.“

Kas sa midagi artikli tuuma tabamise kohta oled kuulnud ?

Kalluta aga  2008-05-29 10:52:35
osutaja. Tõlgin oma teise kommentaari sulle arusaadavasse keelde. Teises kommentaaris ma selgitan vaagijale miks demokraatlikus õigusriigis ei saa öelda, et rahvas on midagi või kedagi valesti valinud. Kogu minu selle teise kommentaari lähtepunkt on eelnenud vaagija kommentaar, milles tooduga ma nõus ei ole. Selles minu teises kommentaaris ei ole enam eurovisiooniteemast ega artiklist mitte üht sõnakestki.

Ja selle teise kommentaari esimene pool oli kirjutatud irooniavõtmes - mille seletas lahti sellesama kommentaari teine pool - aga millest sina ikkagi nii tõsimeelselt põlema läksid, et järgmises kommentaaris protsente pritsima kukkusid.

Kalluta aga  2008-05-29 10:57:11
ja veel osutaja. Oma protsendikommentaaris jääd sa ikka sama arvamuse juurde mis oli vaagijal.

Hoolimata sellest, et Eestis on kõrgeima võimu kandjaks rahvas ja tema valikud ei kuulu edasikaebamisele, leidub Kesknädala kommentaariruumis ikkagi "tarku" kes lahterdavad rahva valikuid õigeteks ja valedeks!

glavlit  2008-05-29 11:16:34
To osutaja: Kuidas saab lauluvõistlus olla maineprojekt, kui selle enda maine hakkab iga aastaga järjest rohkem alla käima? Eestil poleks seetõttu ju mingit põhjust üldse osaleda, ükskõik, mida esitad, ikka ei saada poolfinaalistki edasi, paraneb-halveneb siis maine sellest kuidagi! Kas Venemaa maine maailmas tõusis, seoses Bilani võiduga. Ei tea, mis baromeetrite abil sina mainet mõõdad. Keskmise Eurovisiooni lauluga, küll mingit mainet ei tõsta. Kui midagi meelde jääb, siis just provokatiivsed esinemised, nagu lätlase laval lahtiriietumine, Soome kollid, Ukraina naistarzan, väheke homokallakut jne. Eesti on õigel teel, rõhudes mitte niiväga laulule, vaid selle juurde käivale palaganile. OK seekord, ei õnnestunud, küll kunagi ikka õnnestub. Soome sörkis aastaid kõige lõpus, kuid kollid tõid paigupealt võidu. Kuna Eesti ei saa loota Balkanimaade sõbralikele naabritele või slaavi ühtsusele, siis ainult erilise meeldejääva kiiksuga laul võib korraliku koha tuua.

osutaja  2008-05-29 11:34:00
to Kalluta aga 10:52;
//ma selgitan miks demokraatlikus õigusriigis ei saa öelda, et rahvas on midagi või kedagi valesti valinud//
Ja miks sa siis seda ütled (vt. 2008-05-28 17:05) ?!

//sina ikkagi nii tõsimeelselt põlema läksid, et järgmises kommentaaris protsente pritsima kukkusid//
Sina lähed tõsiasju kajastavatest numbritest nii marru, et kukud sappi pritsima! Aga sinu sapist need numbrid ei olene.

Sa loe artikkel ja kõik oma kommentaarid järjest läbi, siis saad ehk pihta, milles sa mööda paned.

Kalluta aga  2008-05-29 12:12:25
osutaja.

Sina küsid: "//ma selgitan miks demokraatlikus õigusriigis ei saa öelda, et rahvas on midagi või kedagi valesti valinud//
Ja miks sa siis seda ütled (vt. 2008-05-28 17:05) ?!"

Mina vastan: Loe minu kommi 2008-05-28 17:05:29 lauset "Mõtlen siiski oma kommentaari esimest osa irooniana, näitlikustamaks ......"

Järgnevalt paiguta antud lause tollesama kommentaari konteksti - ehk siis koidab mida ma tolle kommentaari esimese osaga öelda tahtsin.

Kuule, päris lootusetu tunne tuleb peale kui ma siin niimoodi puust ja punaseks pean kõik ette ja taha lahti seletama ja siis kui aru ei saada jälle ja jälle valgustama. Aga ega ma ei ole üllatunud - inimest kes niimoodi üksikuid lõike kontekstist välja rebib ja neile oma vastulause püstitab, nagu osutaja seda teeb, tõenäoliselt ei huvitagi asjast aru saamine.

osutaja  2008-05-29 12:30:57
to Kalluta aga 12:12:25
//Kuule, päris lootusetu tunne tuleb peale kui ma siin niimoodi puust ja punaseks pean kõik ette ja taha lahti seletama ja siis kui aru ei saada//

Kuule, juba 2008-05-28 11:55 kirjutatu tõestab, et sa ei saa artikli tuumale pihta !


1 | 2 | 3 | Järgmine

Nimi 
E-mail