Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

„Okupanti“ märgati päris hilja

arno  2008-08-09 00:52:56
Vaagijale nagu Tema kompanjonidele näib vaid Teiste laimamine rahuldust pakkuvat aga enda suhtes on nad üsna hellakesed, tõlgendavad laimuks kõike mis vastukarva.

Ants   2008-08-09 10:26:31
VAAGIJALE . Lugupeetud "Vaagija" ütled ,muidugi võeti viina "pronkssõduri" juures, aga venelastel on selline komme . Aga venelastel on ka see ütelus-- " igal kloostril omad kombed". Avalikus kohas on Eestis viinavõtmine keelatud ja see käib ka nende kohta kui nad Eestis elavad. Ja ikka "libisevad" venelaste sõbrad mööda sellest ,et Böhmil oli koos oma sõpradega seaduslik õigus tulla "pronkssõduri "juurde. Venelaste kellaaeg oli juba möödas. Tegelikult oli viga ka politseis kes nad minema ei ajanud vabastases koha eesti rahvuslastele see tähendab -Böhmile. Politsei käitumine oli vihastamapanev ja peale seda nõudis juba eestlaste enamus "pronkssõduri "koristamist" Tõnismäelt.Mis aga puutub loosungitesse , siis on kõigil õigus ka loosungitele. Ja mis seal oli valesti--on fakt ,et okupatsiooni ajal siia elama tulnud venelased on okupantide järglased. Võib ka nimetada migrandid, Mitte iialgi aga vähemusrahvuseks. Ainult Peipsi äärsed venelased ja teised kes juba palju inimpõlvi eestis elanud on vähemusrahvus.Seda peaks iga haritud inimene teadma. Ja veelkord 50 aasta jooksul siia tulnud okupatsiooni tulemusena migrandid peavad austama Eesti riiki ja täitma siin kehtivaid seadusi. Või Sinu arvates ei pea ?? Palun vasta mulle , see on diskusioon mitte vastastikune sõim.

teema Arnole  2008-08-09 10:55:34
ainus, kes Kesknädala kommentaariumis laimuga tegeleb, oled sina, koos nende ühe repliigi kutsikatega. Annan au siinkohal Antsule, kes suudab oma seisukohti kaitsta laimuta. Arno seda ei suuda, ühelgi juhul. Tasand on nii madal.

vaagija  2008-08-09 11:53:09
Antsule - nõus, et avalikus kohas on viinavõtmine keelatud ja see oli ka üks põhjustest, miks Pronkssõdur oli vaja kesklinnast ära viia - ka Keskerakond pooldas pronksi teisaldamist, vahe oli vaid selles, et kuidas seda teisaldamist teostati. Seoses viinavõtmisega pronksi juures tahtsin vaid seda rõhutada, et need veteranid-viinavõtjad ei olnud enne meiepoolset jätkuvat venelasi ärritavat käitumist kuritahtlikud eestlaste suhtes, nendeks said pärast pingete eskalleerumist nooräärmuslased ja našistid. Ma ei ole kompetentne vastama, miks ja kes andis loa Böhmi seltskonnale tulla veteranide üritusele enne selle lõppu - isegi näiteks kinos kahe seansi vahel tehakse enne saal tühjaks ja tuba tuulutatakse, mitte ei tule järgmine kinoseltskond eelmisele sõna otseses selga.

teema  2008-08-09 12:49:16
Soomlane Johan Bäckman väidab, et Eestil on hääbumiseni jäänud napid 10 aastat ja avalöök hääbumisele anti Pronkssõduri äravedamisega. Troostitu küll. Kui see stsenaarium tõesti teoks saab, siis tuleks Ansipile korraldada mussolinit.

Meg  2008-08-09 15:29:08
Just praegu lugesin seda Õhtulehest. Muide,Laari natsiteemalised raamatud olid piirilt võetud ja vaesed neli eestlast selle eest kriminaalvastutusele võetud.
Arno,kuidas sinu semu nii paha poiss oil?

Ants   2008-08-09 17:06:57
Lugupeetud "Vaagija", muidugi oli võimalik ka teistmoodi teisaldada "pronkssõdurit",kuid südalinnast pidi ta kaduma. Ja on huvitav teada kes andis nii venelastele kui ka eesti rahvuslastele loa oma "miitingut" korraldada ilma vähemalt kolme tunnise vaheajata. ? Sest ükski "miiting" ei lõppe tunnipealt.
Loaandja oli kas loll või tõeline provakaator, kes teadis mis juhtub kui kohtuvad eesti rahvuslased ja purjus vene "nasistid". Hea ,et kedagi veel ei tapetud.Kuigi alul mind vihastas eesti politsei käitumine kes viisid minema Böhmi koos eesti lipuga, kuid nüüd mõeldes leian, et käitusid õieti.Ainult nii oli võimalik vältida veelgi suurem skandaal. Eesti rahvas kes kõike televisioonis nägi oli aga vihaleaetud ja "pronksokupandi" äraviimine Tõnismäelt nüüd juba paratamatu.

Meg  2008-08-09 17:30:18
Ants,omete hakkab Sulle kohale jõudma,et SEE OLIGI NII PLAANITUD! Kuidas muidu valitsus oleks oma valimislubaduse täita saanud?! Pealegi oli neil seda möllu vaja,et ise puhta poistena välja tulla ja jälle Savisaart süüdistada. Eriti küüniliseks pean Ansipi küsimist linnapealt,et kas hommikuks saab linna puhtaks. Mida Ansip sellega saavutas? hetkelise kuulsuse ja kõik,praegu kannatame kõik selle teo tagajärgede eest.

Ants   2008-08-09 17:43:50
MEG-ile palun loe see "Õhtulehe" artikel uuesti läbi . Mitte kedagi ei võetus KRIMINAALVASTUTUSELE, mehed lasti vabaks. Konfiskeeriti 8 eksenplaari raamatut -- "Eesti Leegion" kuid Saksa Sachseni liidumaa prokuratuur ütles juba, et ei pea raamatut "Eesti Leegion" nasistlikuks propagandaks. Raamat on müügil kõigis raamatu kauplustes eestis ,mina juba ostsin omale -hea raamat. Tean ,et Sina muidugi ei osta vaid Sina loed raamatut "Eesti Laskurkorpus Eestit
vabastamas " Peale raamatute võttis politsel kontrolliks ka Soome õhujõudude sinise haakristiga sõrmused,millised Soomes vabamüügil.Ja muid asju . Muidugi peab Saksa politsei kontrollima kui on kaebusi , sest natslik propaganda on keelatud. See raamat aga on koos paljude fotodega eesti ajalugu,rääkides neist vapratest eesti sõduritest kes peaaegu aasta ei lasknud venelasi Sinimägedest läbi. Iga eestlane peaks vähemalt korra käima seal "pühal maal" Sinimägedes, et viia lilli Eestit kaitsnud meeste haudadele. Mina olen seal käinud.

Ants   2008-08-09 18:02:30
Teemale. Mina ei tunne kes on Soomlane Johan Bäckman. , ja ma ei taha kellegi kohta väga halvasti öelda , kuid selle soomlase kohapealt on kiusatus küll suur öelda mis temast arvan. Eestlased on üle tuhande aasta elanud siin ja palju hullemas "tõmbetuules" kui soomlased. ja ikka kestab eesti rahvus edasi. Isegi kui põhjasõja ajal vene mõrtsukate laviin kõik majad põletas ja mehed,naised ja lapsed tappis. Ikka jäi metsatesse alles eestlasi ja rahvas "kosus" uuesti ---ei hääbunud .Ja nüüd ennustab "tark" soomlane ,et eestlased hääbuvad 10 aasta jooksul . Kümme aastat on nii lühike periood ,et selle ajaga ei juhtu midagi. Iseasi kui venelased jälle eesti okupeerivad ja hakkavad siin massiliselt tapma ja küüditama Siberi, siis saaks nad isegi enne 10 aastat eestlased hävitatud. Kuid see on väga ebatõenäoline. Ka venelaste ülbusel ja võimalustel on piir. Praegu on proovikiviks Gruusia .

vaagija  2008-08-09 19:27:55
Lugupeetud Ants - seekord minule adresseeritud kommentaari sisuga nõustun nii, et ei olegi midagi vastu vaielda. Edaspidiseks head vaidlemist !

teema to Ants  2008-08-09 21:41:25
ma ei ole ise Bäckmani raamatut sugugi lugenud, kuna autor otsib alles kirjastajat. Seega ei saa mingeid seisukohti raamatu suhtes võtta, aga arvan küll, et tal on oma arvamuse tõestuseks ka põhjendused. Ootame ära. Mis puutub Saksamaa piiril aset leidnud intsidenti, siis mehed vabastati kautsjoni vastu kohtuistungi toimumiseni. Võtke nüüd asja ikka kaine peaga, mehed arreteeriti ja nende pagasi tõttu tuleb neil kohtuistung natsisümboolika levitamise tsuhtes. Ja samas- need sümboolikad on asukohariikides avalikus müügis. Ja lõpuks- ühe sümboolika autor on meie oma (mitmenda tulemisega) ekspeaminister. Kas siis nii, et sümboolika on aga sümboolika autor nats isümboolika levitaja ei ole? Naeruväärne vabandus, mis ei kanna üheski kontekstis.

Ants  2008-08-10 00:19:59
TEEMALE. Paistab ka Sina ei loe täpselt mis kirjas. Kordan siis ka Sulle --Saksa Sachseni Liidumaa prokuratuur EI PEA " EESTI LEEGIONI" raamatud NATSISTLIKUKS propagandaks. Kas nüüd jõudis kohale.? Selles raamatus pole mingeid natsi sümboleid või Hitleri pilte , see on raamat tublidest eesti meestest kes sõdisid vene okupantide vastu oma kodumaa Eesti vabaduse nimel. Kuid muidugi oli prokuratuuri kohus kontrollida. Ja mehed vabastati vahi alt kautsioni vastu, sest selline komme on seal. Aga mingit süüdistust nende vastu algatatud ei ole, rääkimata kohtust. Ärge tehke omaloomingut vaid räägi seda mis lehes kirjas. Raamat aga on väga hästi kirjutatud ja väga palju fotosi tollest ajastust. Juba see teeb raamatu väärduslikuks. Kõigepealt loe raamat läbi,alles siis kritiseeri kui leiad midagi mida tasub kritiseerida . Mis puutub sellesse "tarka" soomlasesse kes arvab 10 aasta jooksul eestlaste "hääbumist" siis ka mina tahaks ennekõige seda lugeda ja siis ka oma arvamuse öelda.

Meg  2008-08-10 10:47:00
Ants,nüüd puus-punaseks ette:
Politsei konfiskeeris Saksamaa Dresdeni prokuratuuri pressiesindaja Heike Teitge sõnul võeti kahtlustatavatelt natsipropagandana käsitlevad raamatud ja esemed ning lasi pärast isikute kindlakstegemist kautsioni vastu vabadusse,vahendas BNS.
Saksa kriminaalkoodeksi paragrahvi 86 järgi on igasugune natsisümboolika ja kõik natsipropagadana käsitlevad teosed keelatud. Mart Laari ennast uurimine ei puuduta,kriminaalasi on algatatud kolme Poola-Saksa piiril kinni peetud Eesti kodaniku suhtes.
Kas sai selgeks? Küll on hea võõraste kätega oma asju ajada.

teema to Ants  2008-08-10 11:24:39
seda minagi, et Laari kui raamatu autorit, propaganda süüdistus ei puuduta, küll aga neid, kes tema raamatu Saksamaale tahtsid viia. See on ju ajuvaba vabandus, aga Laar on nii premeeritud mees, et isegi Saksamaa karmid seadused taganevad tema ees. Ja Postimehes teatati, et kautsjoni vastu vabastati kuni kohtuistungini. Mis puutub hääbumisse, siis see polegi nõnda utoopiline. See on nüüd spekulatsioon, aga arvan, et Bäckman pidas silmas lahustumist ELis. See võib mõningate arengute tõttu juhtuda küll ja isegi 10 aastaga, mis ei ole intensiivsete püüdluste korral pikk aeg.

Ants   2008-08-10 14:17:25
Meg-le ja "Teemale" mina ei tea muidugi millised asjad neil meestel Saksamaal konfiskeeriti, mida saab tõlgendada kui --natsistlik propaganda vahend, kuid jälle te mõlemad jätsite märkimata lause --- SAKSA SACHSENI LIIDUMAA PROKURATUUR EI PEA "EESTI LEEGION" RAAMATUT NATSISTLIKUKS PROPAGANDAKS. Sellega on ka kõik juba öeldud ja lõpetage see asjatundmatu jutt nagu oleks Laar oma raamatuis kusagil teinud natsistliku propagandat. Lugege ise enne kui räägite raamat läbi . Laar on hea ajaloolane ja väga halb peaminister. (põllumajanduse põhjalaskmine) Kuid ajalugu ta tunneb ja see on vaba sellest kommunistlikust saastast millisena meile kogu Nõukogude aeg püüti ajalugu õpetada. Nüüd on seegi tõde päevavalgele tulnud, et tegelik agressor sõjavallapäästja on mitte Hitler vaid Stalin. Kuna Hitlerini jõidsid Stalini plaanid rünnata Saksamaad ja kogu Euroopat --siis Saksamaa enesekaitseks alustas ise varem . Sõjaajaloo kohapealt on Laari raamatud-- LAITMATUD.

teema to Ants  2008-08-10 16:04:44
raamatud konfiskeeriti KUI natslik propaganda. Nii oli Postimehes, pea seda valeks või õigeks.

Meg  2008-08-10 16:21:46
No Ants,Ants,Ants! Ise soovitasid õhtulehte lugeda. Ma kirjutasin sõna-sõnalt kogu teksti siia,no kas ikka ei jõua kohale? seda Sinu poolt suurte tähtedega kirjutatut pole seal küll kirjas.

Ants   2008-08-10 21:40:05
Lugupeetud MEG , Minu mõistus küll ei võta kuidas saab "Õhtulehest " lugedes artikelt --- "Saksa politsei konfiskeeris Mart Laari ajalooraamatu " mitte leida ridu mis seal kirjas - Seal artiklis on sõna-sõnalt kirjas nii-- SAKSA SACHSENI LIIDUMAA PROKURATUUR EI PEA "EESTI LEEGION " RAAMATUT NATSISTLIKUKS PROPAGANDAKS ". Ja ära ütle ,et "Sinu ajalehes" see rida puudub ?!
Võibolla oli neil eestlastel midagi mis käis natsistliku propaganda keelu seaduse alla. KUID MITTE KUNAGI EI OLE SEE LAARI --PUHT AJALOOLINE RAAMAT . See on väga hea raamat mida teie ise seda lugemata ja nägemata laimate ja püüate natsistlikuks teha. Sellist raamatut nagu Laari "Eesti Leegion " võivad keelustada ainult "sõbrad" Venemaal, kes ei taha kunagi kuulda tõde ja lugupeetud MEG kas Sa ka praegu õigustad venelaste agressooni Gruusia vastu ???

Meg  2008-08-10 22:50:29
Vaata Ants,mina ei lähe lahmima,mina tahan TÄPSELT ära kuulata ja vaadata mõlema osapoole tulemused. Praegu arutab seda ÜRO,nii seda OON.vaatasin otseülekannet,üks kaitseb,teine süüdistab. siin peab olema tasakaalukas ja mitte lahmima. Eks lähiajal hakka tõde selguma.Mis mina arvan,see ei pea päris õige muidugi olema aga kui soovid,võin vaid mõelda kellele ja miks seda vaja oli. Gruusia tahab NATOSSE,seda me teame,teame ka ,et Buchi aeg saab aasta lõpul läbi. Seega on asjaga kiire. Miks ma nii arvan? Vaata,Sakasvili rääkis AINULT inglise keeles,seega välismaalastele,mitte oma rahvale. Need on loomulikult vaid oletused,tõde ei tea praegu keegi,ootame rahulikult,eks näis mis sellest saab.

Eelmine | 1 | 2 | 3 | Järgmine

Nimi 
E-mail