Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Terane mõte [Marve Abiline]

„Eesti - edukas laip?"   2014-03-20 01:45:15
Tallinn-veel eduka laip.

isa Kronos  2014-03-21 04:00:48
eestlus - sellisena nagu me seda mõistame on tegelikult - kurja orjapiitsa all ägavale rahvale imekombel antud võimalus arendada oma kirjandust, vaimulikku vabadust ja põllundust, ent mitte oma ühiskondlikku võimustruktuuri, oma religioosset mina-äratundmist, oma jõustruktuure, oma tööstust

Tõnis Viilol  2014-03-21 08:42:01
Kurb on see, et meie ei ole suutelised oma riiki omama ja juhtima. Teine kord oleme vabad ja just tänu vedamisele. Teine kord oleme ise endile ohtlikud ja kõik kordub. Esimesel korral tabas inimesi rahulolematus. Riik varastati paljaks ja surid paljud nälga. Levisid vaesusest tulenevalt haigused ja lõpuks olime oma riigist lahti. Vaheajal hävitasime oma rahvast ise ja nüüd süüdistame selles venet. Küüditamist juhtisid ju eestlased. Ahistasid ju eestlased läbi KGB jne. Sellesse olid segatud ka nn eesti eliit nagu IRD. Nemad pidasid rahvast sõnnikuks ja Irdi sõnul käis ta vagunitesse sõnnikut laadimas. Siit näete eestlaste suhtumist teistesse eestlastesse.
Tegelikult vene tulekuga siia pikapeale meie elu muutus turvaliseks, tööd jätkus ja elamistingimused olid ju paremad kui praegu.
Nüüd oleme jälle oma riik ja jälle tänu paljude asjade kokkulangemisele. Tegime revolutsiooni ja juba alguses laulsime nagu ööbikud, silmad kinni ja ei andnud endale pimeduses aru toimuvast. Meie endised ahistajad, kommunistid, kasutasid juhust ja tormasid "heategijatena" meid juhtima. Nad hoolitsesid ka selle eest, et seadused ei oleks neile varastamistel takistuseks nagu vene ajal. Rahvale tehakse siiani ajupesu ja sisestatase, et kommunistid olid pidevalt vabadusvõitlejad. Kahjustasid venet. Olen kahjustamisega nõus. Varastati ja selle läbi vene sai kahju. Imelikul moel ka nüüd ohjeldamatult kahjustavad, varastavad ka meie riiki. Kui nüüd vene tagasi tuleb, kas siis kommunistidest vargad, kurjategijad ja nende järglased jälle esirinnas kui vene jaoks riigi hävitust teostajad ning jälle kannatajad, ohvrid?
Ka selle korral ei suuda me oma riiki hoida. Umbes sama kaua kestis esimene Eesti.
Rahvas siin tahab inimväärikat elu. Rahvas tahab, et neist hooliksid nende endi poolt valitud esindajad. Rahvas tahab, et neid kuulataks ja arvestataks nende tahtmistega. Seda ei tehta. On suur kamp eliiti, nagu kallased, laarlased, rosimaanused jne jne kes on ennast rahvast kõrgemale seadnud ja pissivad rahvale pähe.
Ega nad ei mõtlegi rahva tahtmistega arvestama. Näete ju ise kuidas nad ei pea Krimmi rahva tahtest midagi. Tähtsam on neile teatud rikkastunud gruppide tahe seal kui ka siin.

madis  2014-03-21 13:41:42
to tõnis viiol! mis näljast ja haigustest sa räägid esimese vabariigi lõppus, nii näljas ja haiged me küll polnud, et stalinit appi kutsuda. aga eks neid isehakkanud karistajaid ole jätkunud mõlemale poole: nn. omakaitse , ma mõtlen saksa aegset, jättis maha ikka väga verise jälje, sama oli ka kgb .mehi, on ju teatud tüüp inimesi, kes peavad oma ülemvõimu näitama, ja seda on hea võitja tuules teha. eks 41.a. olid kõik kindlad, et stalin kaputt.

Vastan.  2014-03-21 14:39:04
Eestis möllasid haigused. Tiisikus, süfilis (+teised suguhaigused) lastehalvatus (see veel ärkas ellu vene alguses) ja ega leeprea puudunud. Muidugi vaesusele lisandusid kõik võimalikud teised haigused + täid, kes aitasid haiguste levikule kaasa.
Algusaatatel oli inimestel lootus (nagu meiegi).Elu läks käima ja siis ilmusid ka saamamehed nagu meilgi. Ehitati losse ja prassiti. Ülirikaste kõrval oli valitses suur puudus. Neil, kellel oli töö, elasid ära kuid tööd ei jätkunud. Ka siis inimesed jooksid laiali võõrastesse maadesse. Läksid ka Venemaale ja said seal priskele elule. Eks sealse hea elu pani tuksi punase valitsuse tulek. Oli isegi ütelus, et üle maakera igas sadamas võisid kohata leiba teenivaid eestlaseid.
Töötus oli suur ja ka siis korraldati pühadeks kodututele ja nälgijatele heategevuse korras söömiseid. Seda vedasid eest rikkad daamid kes sellega näitasid oma head südant. Praegused rikkad daamid seda enam ei tee ja valitsus ka peeretab vaeste peale nagu ka siis. Tallinna linn tasub suppiköökidele ja valitsus selle eest pilab. Mäletad, korra Tallinna valitsus jäi paar päeva hiljaks raha annetusega ja siis valitsus kisas ja süüdistas. Tegelikult esimese eesti aegu oli sama mis praegu. Valitsuse taskutesse kahmamine pimestas neid ja nad ei tahtnud näha vaesust nagu praegunegi valitsus. Ka siis ja praegu näljani viis paljud inimesed just valitsuse tegevus.
Ka siis sõmati rahvast virisejateks - ja nüüd tehakse sama. Rahvas oli rahulolematu siis ja on ka praegu.
Esimese Eesti aegu rahulolematus põhjustas riigi julgeoleku languse ja ka tahte kellegagi sõda alustada. Ilmusid ka meile kommunistid, kes kasutasid juhust ja palusid Moskvat appi. Nüüd võib ju sama juhtuda.
Kõige parem riigi kaitse on söönud ja heaolus elav inimene, rahvas. Kas sa meil neid näed? Muidugi ära vaata meie rikkaid, kellel rõõm riigi üle, kes on rahva andnud nende valdusesse koos lubadusega rahvast lüpsta nii kuidas keegi tahab.
Esimene eesti valitsus kadus kuid siiski suudeti säilitada riigi kuld. Uuri järgi kui palju seda siis oli? Jahmatad tonnide hulgast teada saades. Praegune riik sai selle kulla tagasi ja nüüd küsi:"Kuhu kadus meie kuld ?". Vastus ju lihtne. Kallas vahetas meie kulla paberraha vastu ja väitis, et paberraha on väärtuslikum kui kuld. Nüüd meil ei ole kulda ja ka paberist raha. Kas siis see näitab meie edukat majandamist? Eelmisel aastal oli pangas meil veel vähem kui 200 kg kulda. Kuhu kadusid kümned tonnid?
Minu isa ei olnud vaene mees ja hoidus punaste kätte jäämist. Varjas meid ja ennast ka nime vahetades. Minu küsimusele esimese Eesti kohta vastas, et õnne see ei toonud tohutule hulgale inimestele.
Pätsi kohta oli kolm sõna. Päts oli pätt. Jah, ma olen ise ka sellega nõus.

Tõnis Viilol  2014-03-21 15:10:54
EESTLASTELE!
Oleme üks imelik rahvas. Otsustage ise.
Kallas pani tuksi väga palju meie raha.
Mida tegime meie? Vandusime, süüdistasime, hoidusime temast eemale ja ??? siis roomasime jälle tema jalge ette. Valitsegu meid veel ja veel, olgugi, et on ilmunud veelgi suuremad summad kui see pisikene 10 miljonit dollarit.
Järgmine näide:
Tahtsime oma riiki ja lehvitasime lippe, kütsime kirgi ja ääretult punane Ansip hoidis Moskva kurssi. Astus eestlasest punane eestlaste, kes tahtsid oma riiki, vastu koos nuutide ja koertega. Mis edasi, saime oma riigi ja roomasime Ansipi ette, palvega meid juhtida.
Tuli Parts. Mees nagu mees ikka. Hurraa! Tema meie juhiks ja mis sai. Eesti langenud sõduritele mälestusmärk. Sõduri kuju paigaldatud rahva soovil Lihulasse. Meie vabaduse eest võitleja Madisson pandi vangi.
Parts peaministrina saatis öö varjus kraana koos sõjaväega, kelleda varustuses relvad, nuudid ja koerad. Vastu hakkanud rahvast peksti nuutidega ja ässitati kallale koerad ja kraanaga tõmmati maast välja mälestusmärk ning viidi minema.
Mis edasi sai? Parts valitses meid edasi ja järgmistel valimistel Parts valiti jälle meid valitsema.
Võtame koera. Kui lööd koera jalaga, siis koer ei unusta seda kunagi ja kunagi ei rooma sinu jalgade ette tagasi varbaid lakkuma. Meie seda aga teema. Mõelge sellele.

kiin  2014-03-21 18:06:28
Kasa sa Vastan oled hull - väites et EV algaastail läksid siit paljud eestlased Venemaale, kus nad said priske elu peale?

kiin  2014-03-21 18:17:57
Minu vanaisa isa elas ühes oma perega üle kahekümne aasta Siberis. Kahekümnendatel opteerus, õigemini põgenes sealse nälja, viletsuse ja kaose eest Eestisse. Samamoodi tegid kümned ja kümned tuhanded eestlased. Kes seda ei teinud, represseeriti kolmekümnendatel. Aga sina väidad siin vastupidist - hoopis eestlased olevad Eestist tol ajal Venemaale "priske elu" peale läinud. Leiab see Savisaar ikka tõpraid omale tallalakkujaiks!

Miks te jahute   2014-03-21 20:45:40
ja vassite. Ise väidad, et kümned ja kümned tuhanded põgenesid Venemaalt Eestisse. See on ju õige. Siit panid paljud minema kuna Venemaalt anti maad tasuta ja nii palju kui tahtsid. See oli nii ja siit vaesusest läksid paljud sinna. Ma ka kirjutasin sellest, et punane valitsus pani sealsele heale elule punkti. Eestlased oma tööga, maad harides, olid saavutanud edu. Ka seal nad kuulutati kulakuteks nagu siingi. Sa sõimad kuid ise ei ole läbi lugenud minu kirjutist. Miks? Kas kõrvade vahel puhub tuul ja sõimamise ning halvustamise tahe pimestab mõtlemise. Mis siin kirjutatus Savisaart puudutab? Ise väidad ka, et kolmekümnendal alustati eestlaste represseerimist. Muidugi alustati. Aga selle ajani elasid eestlased seal oma saavutatud head elu. Mõtle, mis siin kolmekümnendal oli. Minumeelest sa ei saanud rääkida oma vanaisaga sel teemal. Vist sa isegi teda ei näinud ja kui nägid, pissisid veel potti.
Miks sa sõimled ja sõimad? Uuri ikka enne asja ja tee endale asjad selgeks. Sinu kirjutatu on niivõrd tobe, et häbi sinu hariduse pärast.

Kiin oli tark mees.  2014-03-21 20:48:57
Ära kasuta niisuguse tegelase nime. Sa oled lihtsal rumal, madalalaubaline.

erak  2014-03-21 22:22:54
Tõnis Viilol.Aitäh.Sinu kirjapandu on tõene ja vajalik teada noorematele,kuid kahjuks karm aeg ja võitlus eksistentsi pärast on nad mineviku suhtes tuimaks ning ükskõikseks teinud....

suur tänu, hr Viilol!  2014-03-21 22:24:54
Teil on suurepärased kommentaarid. Loed ja hakkab kohe kergem. Vähemalt KEEGI veel on, kes mõtleb, teab ja kirjutab - teistele kaasteelistele valgustuseks. Tervist ja jõudu ja julgust Teile!

Tõnis Viilol  2014-03-22 08:24:50
Kasutan juhust ja teatan. Kui ma oma arvamistega kadunud olen, ei ole ma Kaves. Seal nüüd luksuslikud korterid. Ju leitakse teine koht. See, meie sõnavabadus, on tegelikult näilik.
Ärge sellest ennast hirmutada laske. Ikka julgelt, pea püsti. Kül aeg näitab kellel on õigus.
Tegelikult peaks tulema uus RR. Eks seda ka kardetakse.
Tänan minu toetajaid.

!  2014-03-22 14:16:50
Tõnis räägib õigyust.Kas keegi on vaevunud mõtlema,MIKS osad "sõnnikut " laadisid?Ju NEID oli ka peetud sõnnikuks ja neis kohus õiglane viha.Seepärast ei maksa ülbeks ja üleannetuks minna KUNAGI neil,kes võimu ja rahapottide juures istuvad,ega ka neil,kel ninaEsine ees ja elu tundub korras-ei maksa olla TUIM,KÕRK,HOOLIMATU,AHNE,LUGUPIDAMATU ei inimeste ega teiste ELUSOLENDITE VASTU.Kui karistus kohe ei tule ei jää see ometi tulemata.Universumis on KÕIK SEOSES-kõik,mis ei kõlba hävineb,mis ei arene headuse suunas hävineb.Aga te ei saa sest lihtsalt aru ja sestap pole teile mõtet rääkidagi.,teiega rääkida.Sest teil on hirm igasuguse mõtlemise ja tunnetamise ees.Saaks vaid NARRI mängida ja läbus püherdada.

ZaviTsarski  2014-03-23 12:06:05
K_Erakonna noored itimehed on asunud ebaseadusliku jälitustegevuse juurde.
Küllap suurest armastusest e_riigi vastu aga võib_olla hoopis tapvast igavusest!

to idioodikene....  2014-03-23 14:45:48
Edgari sülekoer pani nüüd kohe mitu kommi erinevate nimede all iseenese sõnavõtu kiituseks. Bravo!

eva  2014-03-23 23:10:07
See eelmine ja kõik teised teiste inimeste sildistajad ikka idioot ja sülekoer ja loll ja tobu, kas te ei tea, et kes teisele nime annab, see seda ise kannab, lapsed lastaaias seda juba teavad...

muigaja  2014-03-24 09:39:31
Rahvas ütleb vahel päris räiget tõde välja. Paistab, et eestlase genotsiidi on aastasadu muudetud. Sasa parunid on eestlastest teinud orjamentaliteediga olevuse, kes vajab isandat, sest muidu lähevad eestlased omavahel tülli kinnisvara piiride üle, mida naaber nihutas kaks sentimeetrit. Selge pildi andis Tammsaare "Tõde ja õiguses", kus Vargamäe Andres ja Oru Pearu kaklesid pidevalt tühiste asjade pärast.Eestlase maiuspala on teine eestlane, seda näeme praegu erakondade vahelises kakluses. Nõukogude ajal oli vene võim see, mis lõpetas sellised kaklused. Tähendab, et eestlaste jaoks on sotsialistlik riigikord parim lahendus. Või siis kuulumine suurema riigi koosseisu.

muigaja  2014-03-24 10:20:54
Lugesin nüüd Tõnis Viiloli juttu, mis on üdini tõde. Aga paljud on seda Pätsu aega kiitnud ja ülistanud. Võin öelda, et Pätsu aega ülistavad endiste majaomanike ja ärimeeste järeltulijad, eks samuti ka rikaste talumeeste järeltulijad. Eks täpselt samuti toimub praegu kui Ansip teatab, et sellises riigis tema tahab elada, sest temasuguste elu on nagu paradiis. Ise nad teevad omale palku ja jaotavad rahvalt kogutud raha. Ärikad nöörivad rahvast, sest tööpuudus on suur. Kuid riigiametites õpetajad ja arstid põgenevad välismaale. Kuid Rosimannused ja Kallased röövivad rahvalt miljoneid, rahva elu läheb aga kehvemaks. Võibolla oli Hitleril õigus, et natsionaalsotsialism on parim riigikord. Just natsionaalsotsialism liitis saksa rahva ühtseks, et isegi poisikesed läksid Berliini tunginud punamõrtsukatele vastu. Kuid Hitler ei osanud riiki majandada, tema põhimõte oli hävitada juutlus kui liigkasuvõtjate sugukond ja teiseks maksta kätte Prantsusmaale Esimese Maailmasõja kaotuste eest. Just kättemakshimu liitis sakslased tema ümber ja nii nad läksid kaasa ka teisi riike vallutama. Hitler teadis millist mõju omab usk lihtrahvale. Seda teadsid ka juudid, kui nad Jeruusalemmas hakkasid Kristuse, jumala poja sündi kuulutama. Pime rahvas vajab puuslikku nagu metsinimesed. Ning Hitler oskas rahvast hullutada nagu aastasadu on hullutanud kirikuteenrid viirukipanniga vehkides. Ning harimatud eestlased ronivad ronivad jälle kirikusse nagu rotid viljasalve. Täie hooga taastavad kirikuteenrid kirikuid, sest see on nende hea äraelamise allikas nagu ütles paavst Leo X. Aastasadu on eestlased kasvatatud kirikurottideks, kes purelevad teineteisega viljaterade pärast. Võibolla sotsialism päästaks eestlased.

TÄHELEPANU!  2014-03-24 18:56:42
PUSSY RIOT RÄÄGIB TALLINNAS PUTINI REZIIMIST.
Vaadake ja näete, mida on need kirikut rüvetanud tüdrukud tegelikult teinud.
http://www.youtube.com/watch?v=vSK-W5oKTZI
Meie president kiitnud neid taevani ja viibib sellel kontserdil.

Nimi 
E-mail