![]() Riigi esipetturid korteritehingutes
Jasper
2007-02-12 13:47:41
Kulla totulutu. Elaks küll, aga kes majad ehitas? Mida
peaks tegema majaomanik, kel maja käest ära võetud?
1....
2007-02-12 14:11:58
jõuab rohkem küsida, kui 100 tarka vastata. Töölisklassile
vabrikant, tööandja. Kesklassile ise töömeestega.
Kõrgklassile ehitusfirmad. Majaomanik peaks käituma
vastavalt riigi seadustele, mille on aga vastu võtnud
seaduseandjad, kelledest oli juba eelnevalt juttu. Ring sai
täis, aitab ehk.
arhivaar
2007-02-12 14:15:07
http://kultuur.elu.ee/ke480_omandireform.htm
http://www.kesknadal.ee/index.php?aid=5950
http://www.terramariana.ee/Yhiskond/yk-Rapport.htm
Jaan Sotter
2007-02-12 14:36:57
Nõmmele ja Hiiule ehitasid eesti ajal maju peamiselt
oskustöölised, Meriväljale ja Piritale ehitasid 1950-60-tel
samuti eelkõige töölised. Asi hakkas muutuma 1970-tel ja
1980-tel oli Tallinnas elamukrundi saamine juba defitsiit,
privileeg. Nomenklatuur elas enamasti 1930-tel ehitatud
keskküttega kivimajades ja Min.Nõukogu Asjadevalitsuse
uutes eriprojektiga majades.
Jasper
2007-02-12 17:57:25
Kurat võtaks, ma küsisin kus oleksid elanud sundüürnikud,
kui neid maju ei oleks kus nad elavad. Saate aru-neid maju
EI oleks olemas.
ARVAJA
2007-02-12 20:55:55
Oo Jasper, Jasper, sa oled ju pimedusega löödud! Või
sundüürnikud vihkavad niinimetatud omanikke, kuigi elasid
omanike ehitatud majades. Ja et sundüürnikud on eriti
tigedad nende peale, kellel õnnestus sõjaajal välismaale
põgeneda. Mees, mõtle nüüd peaga! Sina ehitad sõjas
kannatada saanud maja uuesti üles, elad selles majas 50
aastat, pead seda maja enda omaks, sul on vastavad
paberidki olemas ja siis ühel ilusal (sinu jaoks kindlasti
mustal) päeval tulen mina kuskilt Rootsist või Ameerikast
mina koos advokaatidega ja tõestan ära, et hoopis mina olen
selle maja omanik, mida sina 50 aastat enda omaks pidasid
ja mille kohta sul paberidki olemas on. Kas sina ei oleks
minu peale tige? Mina annan sulle kaks võimalust: "(1)
Palun vabastada eluruum, (2) võite siin elada, kui maksate
mulle kuus üüri 20 krooni ruutmeetrilt." Loomulikult valid
sa variandi number 2, aga sa oled minu peale tige, sest sa
oled omas kodus üürnik. Või on sul nüüd ka midagi öelda?
Jaan Sotter
2007-02-12 22:31:11
Lp.Arvaja! Kinnisvara, st. krunti ei saanud nõuk. ajal
keegi osta ega omaks vormistada ja linnades on krunt
ehitisest üldjuhul kallim. Neid juhtumeid, kus Nõukogude
Liidult ostetud eluruumi endisele eraomanikule tagasi
nõutakse on väga vähe. Mina tean vaid Arnold Greeni
juhtumit. Lõviosa sundüürnikke olid ju üürnikud, paberid
olid neil küll, aga üürilepingu paberid. Teie poolt
kirjeldet juhtum on kurb, aga erandlik. Katsuge mõelda ka
teistpidi. Mis oleks praegu teisiti, kui SOODUSHINNAGA
erastamist poleks toimunud ja kõik majad peale tagastatute
oleksid praegugi munitsipaal- või riigimajad? Mina arvan,
et mingit sundüüri küsimust poleks tekkinud ja rahvas
poleks sundüürniku sõnagi käiku annud. Seega kurja juur ei
saa kuidagi olla restitutsioonis. Erastamise ajalugu on
seevastu tõesti sama keeruline ja haisev nagu
mustaveetorustik. Erastamise kava on algusest peale mäda
olnud ja sundüürnikud on erastamise ohvrid, erstamisel
vahele jäetud, unustatud.
Jasper
2007-02-13 09:12:37
ARVAJA! Nii et põhimõtteliselt võib minult minu maja ära
võtta ja kui on minu majas piisaval hulgal aastaid keegi
elanud, siis ei ole see enam minu oma? Aga see selleks.
Muuseas ma olen nõus, et sundüürnikele on liiga tehtud. Aga
ma TEAN seda, et kui mitmesugustel põhjustel vabaks jäänud
korterid oleks antud sundüürnikele, mitte maha parseldatud
(parseldajaid otsi oma koduerakonnast, kunagistest
koonukatest ja nendega seotud ametnike seast).Samuti oli
käibel ka selline skeem, et ametnikud otsisid ise välismaal
olnud omanikud või nende sugulased üles ja teavitasid neid
võimalikust varast siin. Muidugi olid nad nõus siinpoolseks
esindajaks olema. Vastava tasu eest muidugi, mis lõpuks
võis olla sama suur kui tagastatav vara. Ja ära nendes
skeemides otsi ei Isamaalasi ega Reformareid.
Jaan Sotter Jasperile
2007-02-13 11:13:15
Käpardliku omandireformiga pakutud riisumisvõimalused olid
ja on nii suured, et teatud % inimkonnast on selle nimel
nõus ära sööma oma vanaema, Isammmaaliitu , Kesk- või
Reformierakonda astumisest rääkimata. Hinnangu erakondadele
annab rahvas selle järgi, kuidas sisseimbunud sulidesse
suhtutakse. Valitsusse kuuluvad erakonnad oleks ammu saanud
Riigivara PIIRAMATUT (rõhutan piiramatut!!!!) riisumist
võimaldava seaduseaugu kinni panna.
Kõigile
2007-02-13 11:22:09
Ärgem unustagem selle käpardliku omandireformi autoreid!
Saagu neile osaks põlgus kõigilt kannatanutelt!
Lp. Jaan Sotter
2007-02-13 11:43:52
Suures plaanis ma ei vaidle Teile vastu. Aga arvan siiski,
et omandireform oli möödapääsmatu. Kõige küünilisem on aga
see, et erakond, kes sõnades võitleb sundüürnike,
pensionäride jt. eest, kamaluga hüvesi endale tasku paneb.
ärastaja
2007-02-13 12:44:21
Ühe ja sama hulga EVP-de eest sai erastada erineva
maksumusega kortereid, ettevõtteid ja maad. Osa jäid üldse
ilma ja nende suhtes rikuti põhiseaduse võrdõiguslikkuse
printsiipi. 484 elamut jäeti Tallinnas erastamata. Selle
seaduslik alus - Tallinna Linnavolikogu 5.mai 1994.a.
otsuse nr.62 lisa.
Nüüd oleks huvitav uurida nende majade edaspidist käiku!
(vt. Eesti Sõnumileht 11.05.1994 ja Õhtuleht 18.08.1995).
Jaan Sotter
2007-02-13 21:25:20
Omandireform oli muidugi vajalik. Ka alkoholivastane reform
Gorbatovi NSVl-s oli vajalik. Küsimus oli : kuidas?
Algajal ja madala haldussuutlikkusega riigil oli 1991 liiga
palju vara ning üsna võimekal eesti rahval oli liiga vähe
vara. Eesti rahvas oli sel ajal nõus ka palju karmima
turumajandusliku reformiga, aga õnnetuseks ei tahtnud eesti
haritlaskond luua mitte ühtegi tõeliselt turumajandust
toetavat erakonda. Turumajandust pooldavatel, kuid
passiivsevõitu indiviididel polnudki parteid kuhu astuda
või keda toetada. Eesti eliit ei tahtnud oma kodusid
esivanemate kombel päriseks osta vaid tegi seaduse, et
lõviosa kogu rahva varast läheks ühe osa kätte, kellest
sellise nipiga pidi üleöö saama keskklass. Eksperiment läbi
viidud, võime kuubalastele ja korealastele soovitada
järgmist:
1. Kortereid ja maad tuleks müüa turuhinnaga, igasuguseid
soodushindu ja EVP-sid ei tohiks mingil juhul isegi
proovida mitte.
2. Kunstlikult tekitatud keskklass oma kingituseks saadud
kodudes, Hugo Bossi ülikondades ja Mercedestes ei ole
keskklass, sest tal ei ole vastavat kogemust, võlgu ja
ellusuhtumist.
hall
2007-02-13 21:29:45
Oma korterid nn. mägedel said erastada kõik hallipassimehed
ja muutusid seega kinnisvaraomanikeks. Põliseestlased, kes
elasid vanades tagastatavates puitasumites, erastada ei
saanud.
miljon
2007-02-13 21:40:44
http://www.sloleht.ee/index.aspx?q=Ahlberg&location=1&x=13&y
=10
sundüürnikest miljonärid
evelin
2011-01-11 21:18:00
Millegipärast ei hakkanud Ilves Rannamõisasse maja ehitama, vaid sai selle müügist kõigest kolm milj. krooni. . .
Niiviisi lapitakse noore proua ambitsioonidega tekkinud augud augud.
4 lapse isa
2011-01-28 17:36:50
kahjuks jah meie sundüürnike pere 4 lapsega pidi eestis lahkuma, kuna siin valitseb kurjus ja korruptsioon!!!
ilves & co tuleks konfiskeerida omandus!!!
avalikuks
2011-09-30 11:04:52
tehke see artikkel ja ka kommentaare nii palu avalikuks, kui võimalik. Loodan,et tänaseks on ajakirjanduslt kott peast ära tõmmatud, sest järgmiste valimisteni on palju aega. ja neil on võimalus ka tegelikest asjadest ja õigesti ning avalikult rääkida.
See valitsejate pakazuhha ajab juba südame pahaks! Tänase seisuga tean siis, et minult luba küsimata on Kreeklastele tagastamatu abina pakutud minu ja minu 5 lapse kokku ligi 15 keskmist kuupalka, kuigi tütred ei saa minna õppima, sest riigieelarvelisi kohti kas pole. on vähe või ei jõua tasuda õppemaksu...Riik või asi! Ma ei või enam näha tuima kalanägu ütlemas, et sellises riigis tahakski elada,....kus aga tegelikkuses on juba nii palju näljas lapsi!!!!Mis toimub? ja statistika on nagu alati valitsuse "teenistuses". Keskmise palga alus riigikogulaste suureks palgatõusuks tuleb Statistikaametist, kuigi Maksuametil oleks palju õigemad andmed ja need on tervelt 25%!!! madalamad. Sulitemp!
leo
2011-10-04 11:27:33
Autoril jäi kahe silma vahele tõsiasi, et Urmas Arumäe on nüüdseks juba tükk aega ontlik kesik ja seega ei tohiks temast negatiivses kontekstis kirjutada.
mygod
2011-10-12 05:39:06
Eesti ongi ju väike vastik natsiriik, kus rikkurid saavad omatahtsi möllata!
|