Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Kesk/Reformi plussid ja miinused

Nõel.  2002-01-15 20:47:24
Paistab, et Kesk hakkab Reformierakonna nootide järgi mängima.Nojah,nüüd on siis keskklassi inimesed need ,kelle kuusissetulek on 60000 krooni (Preatoni definitsioon).Muidugi on sellistel mõttekas astuda Liberaalsesse Internatsionaali ja teisele Eestile trääsa näidata.

aolesk  2002-01-15 21:22:14
"Libinterni püüdlev Keskerakond peaks programmiliselt ühte valitsusse Refomiga mahtuma igatahes paremini kui Sotsinternis olevad Mõõdukad," ütleb selles artiklis Alaküla "Eilsel juhatuse koosolekul arutas Keskerakond tekkinud poliitilist olukorda ning tegi Rahvaliidule ja Mõõdukatele ettepaneku alustada konsultatsioone uue enamuskoalitsiooni moodustamiseks maailmavaatelisel alustel, teatas ETAle Keskerakonna infojuht Evelyn Sepp. Kuivõrd tegemist on programmiliselt väga lähedaste erakondadega, võiks nende ühisvalitsus Kreitzbergi seisukohalt Eesti ühiskonna arengu tasakaalu viia ja vältida sotsiaalsete pingete suurenemist riigis," loeme ühes varasemast uudisest - http://www.delfi.ee/archive/index.php?id=2835799&ndate=09.01 .2002&categoryID=120 Kellega siis lõppude lõpuks maailmavaateliselt lähedasemad ollakse? Keda Alaküla veenda üritab?

Hugo  2002-01-15 23:08:05
Nägin just Alaküla esinemas Kanal 2-s. See oli kohutav. Ma sain aru, et Alaküla ei mängi lolli, vaid on tõepoolest vaimse peetusega. Antud artikli kohta võib vaid öelda, et lisaks EÜSle on Eestis teisigi korp!e ja seltse, mis ühiskonnaelu on mõjutanud ja mõjutavad ka edaspidi. Ühiskond koosneb mitmetest väiksematest organisatsioonidest, alustades perekonnast. Selles pole midagi imelikku ja kahtlast. EÜS ja ka teised üliõpilasorganisatsioonid on apoliitilised organisatsioonid. Alatalu aga hurjutab neid selle pärast, et ta ise ei ole üliõpilastega eriti seltsinud. Teda pole omaks võetud. Teda pole kampa võetud. Temast pole aru saadud. Põhjuseid mina ei tea. Aga tundub, et Alatalu ise vastandab end ühiskonnale. Täpselt nagu suur osa keskerakonnast. Ja võrdluseks - ühiskonnaga on sõjajalal ka kuritegevus.

Jänis  2002-01-16 00:04:28
Soovitan kõigil lugeda Kesk- ja Reformierakondade programme enne selle artikliga nõustumist.

hugole  2002-01-16 00:20:29
ei, alaküla pole mingil juhul loll, ta on kirjutanud vahel täiesti teraseid asju. parteilase hingeelu sunnib inimest lolli mängima, nii et ta sellest alati ise aru ei saagi. ega alaküla pole ainuke.

Jura  2002-01-16 01:28:31
Mis te ajate. Alaküla pole parteilane. Ta on lihtsalt oma maailmavaatega ajakirjanik. Ja on ennast õigesti müünud. Erinevalt paljudest teistest kirjatsuradest, kellel pole aimugi misasi on maailmavaade, kes on nende omanikud ja kelle teenistuses nad tegelikult on.

Peeter Känd  2002-01-16 09:29:20
Kui kaks erakonda on otsustanud koostööd teha, siis selge on see, et tehakse kummalegi poole järeleandmisi, mis poliitilise arengu käeaoleval etapil peavad mõlemad osapooled võimalikuks. Plusspoolteks koostööl pean: 1. Koostöö aldis asja arutamine. Kuigi maailmavaadetelt ja programmiliselt ollakse küllaltki erinevad. 2. Vastutuse võtmine Eesti rahva ja valijate ees. Nii mitmedki teised erakonnad seda vastutust millegipärast kardavad. Otsivad ettekäändeid koostööst keeldumiseks. 3. Kuna üks varjant oleks ka erakorralised valimised, siis võimuliidu praegune moodustamine annab võimaluse asjadega kiiremini edasi minna. 4. Annab valijatele uutel riigikogu valimistel aasta pärast hea ülevaate, kas antud erakondade koostöö rajanes täpselt nii nagu leppes kirjas oli. Mida raskemad ja põhjalikumad läbirääkimised, seda kergem on hilisem koostöö. 5. Kuna kõik keskajalehed on seni ainult desinformatsiooni Keskerakonna tegevuse kohta levitanud, siis koostöös reformierakonnaga saab ajakirjandust õigetele radadele suuunata. Kas või osaliselt. Kasu oleks sellest mõlemale erakonnale. 6. Olles võimul koos nii Tallinnas kui ka Toompeal on võimalus oma erakondade neid programme, milles omavahel kokku lepiti kas või osaliselt ellu viia ja seda korruptiivet laarilikku juhtimismenetlust likvideerida, et rahval uuesti usk õiglasesse asjaajamisse tagasi tuleks. miinuspoolte poole loeksin: 1. Töötamist Laari valitsuse poolt väljatöötatud eelarvega. Muidugi saab seda korrigeerida, aga väljaantud vekslite lunastamine on raske. 2. Liiga väike aeg erakonna programmide realiseerimiseks. Varsti algab uus kampaania uuteks valimisteks. Siis tulevad erimeelsused jälle esile.

Juris Janisele  2002-01-16 09:42:07
Olen mõlemaid programme lugenud. Artikliga nõustun ikkagi. Mida soovitad?

aoleski juurde  2002-01-16 09:48:55
Värk selles, et Eesti Reform oma Hayeki ja Friedmani kummardamisega on LIs väljapaistev erand, radikaal. Keskmine Briti ja Põhjamaade liberaalse interni liige on haritlasi ja põllumehi esindav terve mõistusega partei, mis sarnaneb kindlasti rohkem Eestis Keskerakonnale kui Reformile. Seega sinu kirjeldatud vastuolu tegelikkuses pole. On ainultlünk teadmistes liberinterni poliitikast.

aolesk  2002-01-16 11:29:37
Tunnistan oma lünka, aga tegelikult tahtsin juhtida tähelepanu sellele, et üks inimene räägib Keskerakonna erilisest (maailmavaatelisest, programmilisest) sobivusest Reformikatega, teine Mõõdukatega. Kas programm ja maailmavaade on Keskerakonna jaoks kaks kardinaalselt eri asja? Mulle jätab Reformierakonnaga sobivuse rõhutamine natuke retoorilise mulje, mis oleks nagu suunatud koostöö õigustamisele. Ja Mõõdukate puhul annab tunda hapude viinamarjade sündroom.

kesknädala andunud lugeja  2002-01-16 13:47:42
Hugo, ae, kellest sa siis täpselt kirjutad? Alakyla? Alatalu? Alajaam?

korruptant  2002-01-16 14:30:59
Allan-Allanike! Ma hakkasin juba muretsema, et mis Su tervisega lahti on, et Sa enam EÜS-i kuritegudest ei kirjuta! Süda läks kohe soojaks ja on tore, et selles kaunis ajalehes jälle nalja saab.

kokkuhoidlik  2002-01-16 15:27:10
Olen muidu Alaküla seisukohtadega nõus v.a. mis sest ID kaardist enam - lepingud on ju sõlmitud ja raha läind. Kui nüüd teha kannapööre, siis sellega küll midagi positiivset ei saavuta.

Kartja  2002-01-16 23:29:26
ID kaartidega alles hakkab nalja saama. See sätib end kodaniku rahakoti kallale nagu õgard pikaks ajaks.

Tiit  2002-01-17 10:58:14
õige jutt, Allan

tiit  2002-01-17 10:59:00
õige, kokkuhoidlik, vanne antud, leping sõlmitud, enam ei ole teha midagi

MartU  2002-01-18 13:43:24
Kahtlen siiski sügavalt Keskerakonna ja Reformierakonna programmilises läheduses. Lähedased on pigem poliitilise retoorika meetodid, tugevalt tsentraliseeritud struktuur ja orienteeritus võimule. Tegemist on pragmaatiliste võimuparteidega, kes kohandavad oma ideoloogiat vastavalt seatud eesmärgile. Kuna eesmärgiks on alati võimule pääsemine, siis vastavalt ka ideoloogia muutub. Niisiis igati moodsad poliitilised tooted meie kõik müügiks - parteiturul.

jumalasulane  2002-01-18 17:45:02
Mis te sellest maailmavaatest, ega ilu ei panda padaje? Vaadake ringi ja te näete, et peale mõne ajakirjaniku, kes otseselt riiki ei juhi, on hirmuäratavalt suur jõuk maailmavaateta tõuklejaid pidevalt võimule ligidal nagu vihalehed saunalise pepu küljes. Reformijad meenutavad Kaval-Antsu sõnu Põrgupõhja Vanapaganale - "pole enam kasulik sinuga sõber olla..."

To: jumalasulane  2002-01-18 19:14:53
maailmavaateta tõuklejad? sinu arvates on maailmavaateta tõuklejad kõik kes on normaalsed terved inimesed. "maailmavaadet" omada tähendab seda, et sa oled pessimist ja käpard, kes pidevalt röögib valitsusevastaseid loosungeid nii et verd kurgust pritsib.

MartUle  2002-01-18 20:52:23
Sa panid pihtas-põhjas. Uus valitsus nimetabki end ei vasak- ega parempoolseks, vaid pragmaatiliseks.

1 | 2 | Järgmine

Nimi 
E-mail