Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Tallinna tasuta ühistransport lööb Läänes laineid

anonüümus  2013-01-20 22:54:58
Mis mõttes tasuta? Mulle kui mitte-tallinnlasele on pealinna külastamine ju tasuline (pileti hinda isegi tõsteti!). See "tasuta" makstakse ju solidaarsusest kõigi linna maksumaksjate poolt kinni, mis asi siin "tasuta" on? Maksavad kusjuures ka need, kes ühistransporti üldse ei kasuta. "Astmeline tulumaks" "kapitalistlikele vereimejatele" on lõpuks kehtestatud - au ja kiitus parteile ja (linna)valitsusele!
Pole küll näinud neid kiidulaule välisajakirjanduses, kuid kahtlustan, et kui nad teaksid kuidas süsteem on tegelikult korraldatud irvitaksid nad ilmselt avalikult. Sellist keerulist ja kulukat altkäemaksuprojekti ei võtaks ette küll ükski täie aruga linnaisa. Terve mõistus lihtsalt ütleks, et tasuta asi peaks selle kasutamise ka lihtsamaks tegema. Nüüdseks hoitakse minusuguste mittetallinnlaste ja turistide (!) pärast ametis hunnikut paberimäärijaid ja muponaute. Ei tea enam, kust ma seda piletit üldse ostama pean, et bussist kirve hinna eest seda ostma ei peaks.
Vähe sellest - peeditakse ka "omasid" selle validaatoritsirkusega, millel üldse mingi mõte puudub, kuniks on bussihuviliste seas Eediku truum elektoraat ehk pensionärid, kes on millegi pärast vabastatud validaatorineedusest??? Kas tõesti polnud siis muud tehnilist lahendust, kui selline piikstutav kirbutsirkus?

muigaja  2013-01-21 10:06:14
anonüümsus. Miks sa oled kade vaese rahva peale ja kõigi reisijate peale? Tasuta sõit on peamiselt linna liiklusolude parandamiseks ja linna õhu parandamiseks. Ka rikas sõidab nüüd bussiga ja trammiga ning ei kiru enam liiklusummikuid. Siiski on veel liiklusummikuid, ,kuid aegamööda kaovad needki ja linna õhk saab puhtamaks. See oli asja mõte. Aga sina loed kadedalt teiste raha.

anonüümus  2013-01-21 11:20:29
Kuule "muigaja". Mis puutub siia "vaene rahvas". Üldse on tobe komme "rahva nimel" sõna võtta.
Kui see oli "vaeste" eest hoolitsemise projekt, siis oleks võinud selle vähe mõistlikumalt korraldada ning tegeleda vaestega, mitte raha nagu sõnnikut järjekordselt laiali loopida.
On siis praegu liiklusolud oluliselt paremaks muutunud. "Rikas" ei roni sinu tasuta trolli, see pole tipptunnil just meeldiv koht. "Rikas" sõidab ikka edasi autoga.
Küll vurab Tallinnasse iga jumala päev lähivaldadest hulgaliselt autosid, mida saaks mõistlikuma transpordikorraldusega vähendada. Kui tehti selline pooletoobine lahendus, siis vuravad aga edasi. Kiruvad küll, kuid ega palju paremaid lahendusi ka pole, kui lähivaldade ühistransport pole korralikult integreeritud Tallinna transpordisüsteemi ning äärelinnas puudub mõistlik parklakorraldus.

Mille peale ma peaksin kade olema? Kade oleks siis kui asi toimiks terve mõistuse kohaselt, mitte poleks üks maksumaksja raha eest tehtud järjekordne valimispropaganda!
Pean tööasjus pidevalt Tallinnas käima. Ega ei käiks, kuid vastavad asutused (nt kasvõi lennujaam, sadam) asuvad paraku pealinnas ning ega mul midagi üle ei jää, kui sinusugustele siin pinnuks silmas tolkneda. Ning ei näe praeguse liikluskorralduse puhul mingit mõtet kirve hinna eest rääbaka bussiga loksuda. Asi pole ka rahas, kuid mulle on vastukarva, et olen oma riigi pealinnas (mida ma ei saa praktilistel kaalutlustel ignoreerida) teisejärguline isik. Sõitsin varem küllalt tihti ühistranspordiga, neelasin ka selle alla, et pidin kallima pileti ostma kui tallinnlane, kuid enam mina selle propagandaprojektiga enam ei sõida. Käin parem jala ning kui ikka häda käes sõidan taksoga!

muigaja  2013-01-21 13:39:20
selliseid anonüümsusi olen varem ka näinud. Oli mul üks tuttav autojuht, kes teiste arvamust kuulda ei võtnud. Läksime temaga koos ühest aiast mööda ja omanik ehitas väravaposti autovärava jaoks. Et post vastu peaks raskele väravale, siis ladus ta selle paekivist ja meetrilaiuse. Minu tuttav vaatas seda ja kommenteeris: kas sa arvad, et su post nüüd vastu peab? Ma toon traktori ja tõmban su posti pikali nagu niuhti. Vaat milline võib olla upsaka mehe kadedus. Teisel ei tohi hästi minna, sest see ei mahu upsaka ja kadeda mehe hinge. Nii on ka sinuga, sõida siis taksoga või käi jala. Niimoodi oled kangelane.
Kuid Tallinna linnavalitsusel on raske rakendada seda pargi ja reisi süsteemi. Peale iseseisvumist haarasid linna juhtimise enda kätte ärikad, kes olid huvitatud ainult kinnisvaras kasulikust ärastamisest. Ei mõeldud siis linna optimaalset planeerimist. Siis oleks pidanud planeerima seda pargi ja reisi süsteemi ning mitte müüma ärikatele seda maa-ala, kus nüüd asub Ülemiste keskus. Sinna oleks võinud rajada mitmekorruselise parkla sõiduautodele. Ning igas kohas linna sissesõites oleks saanud planeerida parkla. Sõidab ju iga päev tuhandeid autosi linna lähedalt linna ja tekitavad pidevaid ummikuid. Siin aitaks veel linna sissesõidu maks. Kes tahab linna sõita, ostab pileti ja kui munits-politsei kontrollib, siis näitab. Väga lihtne lahendus nagu varem bussis. Aga selleks oleks vaja parklaid. Kuid need kohad on müüdud ärikatele ja seetõttu tuleb valida ebasobivaid kohti.

anonüümus  2013-01-21 17:51:08
Kle "muigaja". Minul on sinu „tasuta” transpordist suva, sõida ja ruiga rõõmust. Küll tahan ma Eesti Vabariigi pealinnas inimese kombel liigelda nii jala, auto, bussi või jalgrattaga. Mina pole selles ka süüdi, et mulle vajalikud sadamad, lennujaamad, kultuuri-, meditsiini-, teadus- ja riigiasutused on kokku kuhjatud Tallinnasse. Ning need pole munitsipaalomand.
Selgita parem mulle mis selle kirbutsirkuse mõte on ja kas tundub see asi sulle tõesti mõistliku lahendusena?
Miks tehakse asju enne, kui pole kindel, kas vajalik infrastruktuur üldse järgi jõuab. Ükskõik kuhu ma ka linnas minna tahan, ikka pean sõitma läbi kesklinna. Minule sobiks suurepäraselt, kui tulen Tallinna ning jätan auto kuhugi parklasse ning liigun edasi bussiga ning olen nõus selle eest ka maksma! Kas pole palju soovitud, et see ühistransport oleks ka puhas, kus ei pea olema nagu kilu karbis ning mis sõidaks normaalse intervalliga, ei hilineks ning, et ma ei peaks pidevalt ümber istuma, oodates talvel järgmist bussi kuskil lumehange otsas segipekstud sihvkakoori ja suitsukonisid täis bussipaviljonis? Mis mõtet on mul auto kuhugi parkida, kui ma pean neid krdi busse pool päeva ootama, et saada seal siis järjekordne tülgastav sõiduelamus?
Miks pole linnas näiteks piisavalt korralikke rattateid ega rattaparklaid? Maalime kõnniteele rattamärgi ning jälle on asi lahenenud ... ei mahu seal ei kõndima ega rattaga sõitma.
Miks ei alustata „rohelise Tallinna” rajamisel sellistest elementaarsetest asjadest. Selle asemel pläkerdatakse sõiduteid ja laiendatakse tasulist parkimisala nagu see lahendaks kõik probleemid.
Autosid pole minu hinnangul linnas küll kuigivõrd vähemaks jäänud. Bussiliiklejaid seevastu ilmselt on juurde tulnud. On seda keegi üldse uurinud? Kas linnal on ikka nii palju vahendeid, et lisabusse liinidele panna ning neid ka hooldada? On esitanud keegi mingi vettpidava kalkulatsiooni selle kohta?

...jätkan  2013-01-21 17:52:00
Räägiks sellest tasuta sõidukorraldusest siis ka! Mis paneb arvama, et see on tasuta? Ega raha puu otsas ei kasva. Ühistransport on juba selline asi, millele tuleb nii-ehk-naa peale maksta, kas poleks mõtekas siiski mingi omaosalus jätta? Isegi nõukaajal tuli selle eest midagi maksta. Enamusele ei löönud ju senine kuu kaart vm maksevahend rahakoti põhja ju erilist auku. Ning n-ö vaestele võiks teha siis soodustusi mingil muul kombel ning tegelegu sellega sotsiaaltöötajad, kui sinu sõnul oli tegemist sotsiaalprojektiga?
Mis on tasuta asja mõte? Terve mõistus ütleb, et see peaks vähendama tegevuskulusid ja bürokraatiat, sh kokku hoidma ka personali pealt, mis pole just väike kulu. Mis siis nüüd muutus? MITTE MIDAGI. Mupistid ajavad ikka taga jäneseid, sh tasuta sõiduõigusega „jäneseid”. Piletimajandust ja validaatorlust peab ka keegi organiseerima. Töötaks siis need riistapuud korralikult. Kuskilt tuli need ka sisse osta. palju see maksma läks? Isegi kui validaatorid töötavad, siis hooldama neid ja saadud andmeid haldama peab jälle keegi. Ma pole küll mingeid arve näinud, kuid millegi pärast on mul tunne, et tegevuskulud on hoois kasvanud... rääkimata saamata jäävast piletitulust. On üldse suvatesenud välja uurida, kui palju on neid mittetallinnlasi, kes bussiga sõidavad, et nende tarbeks sellist raharaiskamist ülal pidada?
Räägiks sellest validaatorist veel paar sõna. Mis selle asja mõte üldse on, et isikud, kellel on tasuta sõidu õigus peavad bussis ikka piiksutama. Mõte oleks sellel siis, kui seda peaks tegema kõik ehk siis saaks selle alusel ka vajalikke andmeid, et edaspidi transporti paremini korraldada. Praegusel kujul on see lausa kahjulik, sest sellega saab ju täielikke valeandmeid. Istu bussi ja näed, kui palju on seal pensionäre. Kuhu nad kõik sõidavad ... tont seda teab? Sellisel kujul meenutab asi ju pigem teatud seltskonna järgi nuhkimist. Andmekaitsjad on lisaks juhtinud tähelepanu sellele, et süsteem lekib täiega. Jne jne jne jne.
On siis sinu arvates sm „muigaja” see kirbutsirkus kaine peaga välja mõeldud?

ja  2013-01-21 23:32:13
kesse vasikaga võidu suudab joosta või haiglaselt õela anonüümsusega vaielda. Kui üks anonüümsus ikka ütleb, et tasuta ühistransport on vale asi, siis nii see peab kehtima jäämagi, öelgu kes iganes, et talle selline ühistranspordi lahendus on meelepärane.

  2013-01-22 18:57:37
Päris õudne milline transport meil 5 aasta pärst linna sõidab. Ilmselt piinlikusest tuleb välismaalaste ees maa alla vajud kui nad neid igiliikureid näevad.

Eelmine | 1 | 2 |

Nimi 
E-mail