![]() Vabadusele viinud valitsuse algusest möödub 20 aastat
Väga hea ja objektiivne lugu
2010-04-05 11:11:28
Hea kirjutis 2010-03-31 12:49:47
Küllap jõuab tõde ükskord ka kooliõpikutesse. Vastik lugeda neid lurjuseid, kes peale sõimamise ja s... siin maal midagi ei tee
vaagija
2010-04-05 14:04:02
ambujaga saab vaid nõustuda.
to Väga hea ja objektiivne lugu
2010-04-05 14:50:50
Sinu biograafia ei huvita siin kedagi!
to ambuja 2010-04-05 10:48:38
2010-04-05 14:56:55
Ka Eesti allkirjastas 1991. aastal OSCE järelevalve all Helsinki 1975 lõppakti tagantjärgi, millega tunnustas Teherani, Jalta, Potsdami ja Pariisi konverentside otsuseid.
Ilona
2010-04-05 15:28:54
millal Põldroosi memuaarid ilmusid, kas artiklina kusagil või raamatuna. Millal see oli. Ütlesin, et mulle meeldib neid asju lugeda, tahan teada. Minu teada ei ole Kelam kunagi olnud kommunist, ta oli paha inimene okupatsiooni aeg ja teda vaevalt parteisse võeti. Palju Rahvarinde juhid olid küll Rahvarinde aeg kommunistid! Meie poole kallutasid Rüütel, Väljas, Bronštein, Lippmaa. Savisaar ei olnud seal mingi tegelane. Võtke kätte vanad lehed ja lugege neid.
Irvitaja ambujale
2010-04-05 16:09:43
_ambuja 2010-04-05 10:48:38
Lisaksin iseseisvumise kohta. Millegipärast on siin ajupestud unustanud, mida on meie iseseisvumise kohta öelnud Putin. Nad ei taha seda mäletada. Putin ütles selge sõnaga, et iseseisvuse andmine oli suur viga. _ Eks sellepärast keskerakondlastel olegi praegu Putini parteiga leping. Ühtemoodi eesmärgid siis ja nüüd. Eesmärgiks Eesti riigi igakülgne kahjustamine.
vaagija
2010-04-05 16:54:03
Ilonale. Lugesin Põldroosi memuaare järjejutuna pärast Laulvat Revolutsiooni - olen unustanud, millises väljaandes need ilmusid. Kuna see ei ole riigisaladus ja kedagi sellega ei laima, siis ütlen, et kui eesti rahvas kiirustas Toompea mäele intreid ära ajama, siis samal ajal laskusid kõige kriitilisemal hetkel mäest alla rahvale vastu Rumessen ja Kelam. Jah, Kelam ei ole kunagi kommunist olnud, kuid ta kirjutas kolm korda sooviavalduse kommunistiks hakata. Hakkab silma Ilona soov teha Laulva Revolutsiooni aegsetest tegelastest kõigist madalamaks kui rohi - Savisaart. Tolleaegsest ERSP häälekandjast võis analoogset lugeda küll.
Ilona
2010-04-05 18:13:43
tulin just raamatukogust ja lasin otsida sellist midagi Põldroosi kohta, aga Rahvusraamatukogus sellist midagi ei leitud. Huvitav kust said sina vaagija seda lugeda! kas need mälestused on hävitatud! Ei usu.
Ma ei ole siin varem seda maininud, sest ei taha esile tõusta, aga praegu pean, sest vaagija tahab teha mind rahvavaenlaseks. Võin sulle kulla mees öelda, et rahvarinde aeg ja hiljem oli minu isa üks lähedasemaid Savisaare võitluskaaslasi ja tänu sellele sain minagi nedel koosolekutel ja üritustel osaleda esimestes ridades. Mis hiljem aastaid kümme edasi juhtus, jätan oma teada. Miks paljud endised aktiivsed rahvarindelased ja keskerakondlased sellele kõigele selja keerasid, seda teavad nemad ise ja paljud teised samuti, praegused keskerakondlased. Ei ole ma kunagi ka ülistanud Eesti Komiteed, see on öeldud selleks, et sa ei hakkaks mind nendega ühte punti panema, nagu sa tavaliselt armastad öelda. Kui ei ole nõus ühe erakonnaga, oled teises erakonnas. See on sinu silmakirjalikus.
Oh kui uhked, vaagijad
2010-04-05 18:15:40
_Jah, Kelam ei ole kunagi kommunist olnud, kuid ta kirjutas kolm korda sooviavalduse kommunistiks hakata._
Ja "vaagijad" ei võtnud teda oma kampa?
M1
2010-04-05 18:21:32
Jah, sai ka 70-80-ndatel just neis ringkondades töötatud/tegutsetud, kust said alguse kõik need iseseisvusele viinud teed.
Just nimelt sellepärast on äärmiselt muigamapanev lugeda "ambuja/vaagija" kommentaare. Hämmastav võime neil kokku kirjutada pikki lugulaule....mis hämmastavamal kombel iseendile vasturääkivaid mõtteid sisaldavad. Miks sellist "mixi" siia saadetakse?
arno
2010-04-05 21:20:31
M1 küsib, et miks sellist "mixi" siia kirjutatakse? Väga lihtsal põhjusel. Sellele seltskonnale pole vaja ei ajalugu ega tõde. Nende ülesanne on teha propagandat. Segada omavahel "vinigrediks" valikuline tõde, osa tõest, pooltõde ja sekka lausvalet nii, et ükski poleks võimeline aru saama kus lõpeb vale ja algab tõde või pooltõde, Külvata kahtlusi, vastuolusid ja lausa vaenu, ülistada mõõdutundetult "omasid" ja laimata "neid" nii nagu nende iidol ees tegi Laulva revolutsiooni ajal - ikka vanal heal põhimõttel, et mida halvem - seda parem... Nii on see kestnud kogu nn "iseseisvuse" aja jooksul ja lootusetu oleks siin loota midagi muutumas paremuse poole.
Indrek Rääts
2010-04-05 21:53:22
Soovitan vaadata öösel korduses saadet ETV-st Ringvaade(23.40) ja kuulete kui ajuvaba juttu räägib seal Tallinna abilinnapea Deniss Boroditš. See näitab, et mees ei sobi abilnnapeana juhtima linna kommunaal tegevust, sest ta ei tea midagi teede ehitustest ja parandamisest, haljastusest ja heakorrast.
Täna sõitsid meile külalised nõupidamisele Austriast ja lennuväljalt sõites Olümpia hotelli oli mul häbi, kui nad ütlesid, et kas teil veel kevad ei ole jõudnud. Linna on must, koristamata! Nad julgesid mulle seda öelda, sest nad on mu koleegid Austria tehasest kus ma töötan Eesti filiaalis ja me kohtume kord kuus erinevate riikide tehase filiaalides. Mul oli tõsiselt häbi ja vabandasin, et lumi sulas just viimastel päevadel eriti kiiresti. Huvitav on see kuidas Tallinna linnapea, abilinnapead, volikoguesimees, ametite juhid, linnaosavalitsuste vastvad ametnikud ja hooldusfirmad seda ei näe, kui hirmus on meie linn. Kui must ja koristamata.
vaagija
2010-04-05 22:40:05
Ilona - "sest vaagija tahab teha mind rahvavaenlaseks" - see on juba midagi huvitavat. Küsin Teilt: milles seisneb konkreetselt see rahvavaenlaseks süüdistamine ja milles väljendub minu silmakirjalikkus? Seni olin teadlik, et rahvavaenlaseks vorpimise "õigust" omas vaid Stalin.
ذاھععب ┌∩┐Zaheeb┌∩┐
2010-04-05 23:01:44
Ajalugu on üldiselt kompromiss valedest, milledes on üldjoontes kokku lepitud. Ajalugu ei koosne faktidest vaid tõlgendustest ning seetõttu ei saa absoluutset tõde ajaloost kunagi otsida. Ei maksa unustada, et alati eksisteerivad kellegi huvid ja eelistused, kuidas asjad peaksid näima.
Taustinfot, mis, miks ja kuidas toimus 90-ndate lõpus, teadis vaid käputäis tippu kuulunud isikuid ja on ebatõenäoline, et üldsus sellest ülearu kuuleb. Üksikud katked paarist allikast, ei muuda midagi, kuna info on juba ise valikuline. Alati. Keskmisel vaagijal või ambujal ei ole mõtet nii keeruliste asjadega enda ega teiste pead vaevata. Mõistmaks meid ümbritseva suhtelisust ja valikulikkust paluksin vaagida, kelle suust pärineb alljärgnev lause : "Jumal ei mängi täringuid" :)
Ilona
2010-04-05 23:31:36
vagija! Loe eelmisi oma kirjutatud kommentaare nende kohta, kes ei ole sinuga nõus ja sellepärast on ka minul väätil naisterahval see kartus. Ma ei mäleta, sest see pole minu jaoks oluline, kes mind on siin juba solvanud, kui oma arvamust liiga julgelt avaldasin.
Ajaloos ei ole midagi valet, kui seda teha ja rääkida ausalt. Rääkida ausalt Vabdussõjast, vapsidest, Eestisse Vene vägede toomisest (miks ja milleks), MRP-st, Eesti okupeerimisest, metsavendlusest, Eesti Leegionist, Eesti Laskurkorpusest, küüditamisest, vabadus võitlusest, Okupatsioonist, taasiseseisvumisest, erakondade vahelisest süüdistamisest, maailma majandus langustest ja mittte ainult viimasest, rahvarindest, Eesti Komiteest ja Eesti Kongressist, interliikumisest, öisest vahtkonnast, pronksiööst jne. jne. On Eesti Vabariigis praegu inimesi ja ajaloolasi, kes on sellest kirjutanud raamatuid ja oma mälestusi ja seda ei saa oma inimestele, eestlastele, valetada, sest paljud on ise selle kõik läbielanud ja osalemud. Siin mõned kommijad võtvad õhust arve ja toimunud sündmusi ja panevad neid sellesse konteksti kuidas sellele oliitikule või erakonnale on kasulik ja ei arvesta seda, kuidas teevad halba sellega EestiVabariigile ja rahvale esmalt eestlastele, kellele on see ainus väike kodumaa.
Ilona
2010-04-05 23:38:45
"jumal täringuid ei mängi" ütles Einstein, aga las nüüd vaagija, ambuja või keegi ütleb, miks ta nii ütles.
arno
2010-04-06 00:20:05
Aitäh, Sulle Ilona nii ilusa UNISTUSE eest. Vist oli see Väike Prints kes ütles, et las jääda meile meie unistused ...jne. mis sellest, et neile pole lootust kunagi tegelikkuseks saaad. ... sest INIMKOND on selleks liiga egoistlik. Ma ei pretendeeri küll mingile TÕELE aga arvan, et targa inimesena Einstein teadis, et maailmas ei sünni midagi JUHUSLIKULT vaid KÕIK nii meie maailmas kui kogu Universiumis toimub kindlate seaduste järgi...
vennad
2010-04-06 02:37:59
http://video.google.com/videoplay?docid=-650038349885257469&q=massons+ntv&pr=goog-sl#
ambuja
2010-04-06 09:24:20
MI. Paistab, et te olete urgitseja ja otsite sõnavääratusi. Võibolla mul võib neid esineda, ma ei kirjuta teaduslikku tööd. Olen osalenud ja jälginud kõiki sündmusi 70-80-ndatel ja 90-ndatel aastatel. Ma jälgisin kui otsustavalt hakkas intelligents eesti elu muutma, tekkis Rahvarinne ning kogu rahvas koondus selle taha. Rahvas nägi reaalset võimalust elu muuta. Seevastu ERSP taha ei tahnud rahvas minna, olin ise tunnistajaks 1988.a.mais Raekoja platsil, kus grupp ERSP-lasi laulsid Rene Eespere laule ja kutsusid rahvast enda hulka. Mitte keegi ei läinud nende kampa. Rahvas hoidis neist eemale nagu katkust, sest Raekoja platsil tiirutas kaks miilitsamasinat ning miilits käskis neil varsti eesti lipud kokku keerata. Mis kasu on mopsil haukuda elevandi peale? Nendes asutustes, kus ma töötasin, organiseerisin ilma kellegi käsuta rahvarinde grupid ning võtsime osa kõikidest ettevõtmistest. Isiklikult koostasin toetuskirja Leedu valitsusele kriisi ajal ja saatsin tuttava kulleriga Sajudisele.Kirjale kirjutasid alla ligi 70 töötajat. Samas koostasin protestikirja Gorbatšovile, kuhu kirjutas alla samuti ligi 70 inimest.Selle saatsin ära ametipostiga ja see jõudis sihtkohta nagu hiljem kuulsin. Niimoodi toetas rahvas Rahvarinnet. Kõik tegutsesid oma võimaluste piires. Kuid ERSP-st ei tahtnud keegi kuulda. See pisike grupp võis ju Pilistveres pidu pidada ja arvata, et nad on maailma naba. Seal nad võisid teineteist ülistada, kuid nad polnud võimelised korraldama suuremat rahvakoosolekut ja nii nad jäidki omapoiste kambaks, mis ei olnud määrav iseseisvuse saavutamisel. Ainult Tiit Madisson suutis korraldada Hirvepargis rahvakoosoleku, kus rääkis MRP kokkuleppest. Seega Tiit Madisson oli ainus, kes andis argumendi avaldada salaprotokollid. Kuid selle avalikustamise võtsid enda kätte juba eesti kommunistid. ERSP-laste tegutsemised ei huvitanud Moskva võime. See oli sama nagu indiaanlaste vabadusvõitlus praegu. Lõpuks "Suveräänsusdeklaratsioon", mis pani alguse NSVL-i lagunemisele, võeti vastu Rahvarinde mõjul Ülemnõukogu poolt. Polnud seal ühtegi ERSP-last. Nüüd nad vahutavad ja valetavad, sest meedia on nende käes. Vahutage edasi, rahvas teab niikuinii tõde.
Uno Uibo
2010-04-06 09:29:59
praesident Ilvesele tuleb teha ettepanek ambuja autasustamiseks, kui VABADUSVÕITLEJA, ainult kahjuks ei tea tema nine, süüniaastat ja muid andmeid tema kangelastegude kohta rahvarinde ridades. Kas keegi teab selle kangelase nime, saame teda meelespidada!
|