![]() Rail Baltic: tunnelisse ja viaduktile?
Vastus
2014-06-04 15:25:26
Inimesi ta teenima kindlasti ei hakka,suurnikke ehk.Praegusel rongitrassil kaob liiklus tõenäoliselt täiega-mõtlen peatumist igas jaamas.Minul pole raha et Tallinnagi sõita,selmet Poola või Deutschlandi.
Tõeleid
2014-06-04 19:52:41
No see oli jutt,mida andis päris lugeda.Ma ei usu,et seda railbaltikut üldse vaja on?Meil on raudteed olemas ja nendest peaks jätkuma nii kauba-kui ka reisijate veoks.Rong ei pea asendama lennukit ja kellel väga kiire,see las siis lendab.Rail baltiku ja Tallinn-Tartu trass giljotineerib eestimaa tükkideks.Kindlasti mõned siis peavad nende ehitistega silmas Venemaa ambitsioone,piiride nihutamisega,algul siis Tallinn Tartu trassile ja hiljem siis Rail Baltiku Hiina müürini ja siis aina edasi.Mida kõrvad peavad kuulma,et meil ei ole seda RÄMPSU Petserimaad vaja???Propaganda on ikka väga mõjus vahend paljude inimeste ajude pehmendamisel:)Ma ei ole küll mingi tehnika guru aga oma eelmistes väitlustes pakkusin ka välja toru ühenduse,kus siis surve surub ja vaakum tõmbab ja lendavad nagu püssi kuulid:)Olen minister Ligiga nõus,et sellist pompööset Tallinn Tartu trassi vaja ei olnud ja samuti ei ole vaja ka Rail Baltikut.Need on hullumeelsed projektid.Nende käivitajateks on kellegi isiklikud rahalised huvid ja muud ei midagi.Nende teostamistega tükeldatakse Eestimaa,hävitatakse palju loodust ja tõkestatakse nii inimeste kui loomade liikumised ja ränded.Need on kuritegelikud plaanid ja keegi peaks siiski kunagi ka vastust andma.
Kommentaarija
2014-06-05 00:19:45
Olen kunagi juba siinsamas, Kesknädalas "kommentaarinud", et Eestist sõitjad pole eriti olla aga seevastu Eestisse sõiitjaid, siia kinnisvara soetajaid odava maa näol peaks leiduma. Neil siis hea oma vanal kodumaal Euroopas tööl käia või penskaripõlves vanu sõpru vaatamas.
Magnus
2014-06-07 09:33:05
"Võib-olla on Rail Balticu taga mingi suur plaan, millest ma aru ei saa," arvab tänases Õhtulehes tark mees Indrek Neivelt, kelle suur esinemine kannab pealkirja "Eesti ühiskond on teel sinna, kuhu me jõuda ei taha".
Ta ütleb RB kohta sedagi: "Kui meil on nii vähe inimesi ja rahvaarv kahaneb kah veel, siis kust kohast tuleb raha, et hoida käigus Via Balticut, Rail Balticut ja veel ka lennuliine? Kui meil pole praegu raha, et osta raudteest ülesõitudele tõkkepuid." Neivelt leiab, et see on "selge moonaka suhtumine". Et rongid Rail Balticul käima ei hakka, aga ehitame ta Euroopa raha eest valmis. Sest: "inimesed hoitakse hõivatud, et me jumala pärast midagi mõistlikku ei teeks!"
imelik uudis
2014-06-07 15:39:01
Delfi teatas, et kuigi valitsuse otsusega on plaanitavat Nabala looduskaitseala (LKA) läbiv Rail Balticu raudteetrass võimalike variantide hulgast juba kõrvale jäetud, on Teaduste Akadeemia juhatus seisukohal, et majanduslik tegevus võiks käia loodusega käsikäes, ja seega tuleks lubada rajada raudtee just Nabalast läbi.
Teaduste Akadeemia peasekretär Leo Mõtus kinnitas, et nende ekspertarvamus ei ole poliitikute ega töösturite tellimustöö, vaid on akadeemia initsiatiivil tehtud. „Kuna tihti tehakse poliitilisi otsuseid teerulli-meetodil kas looduse kasuks või kahjuks ja poliitikutel on silmaklapid peas, siis meie avaldame arvamust, et kui raudtee läheb läbi looduskaitseala, ei tee see loodusele kahju,” rääkis Mõtus.
Milleks on seda hiigelkoridoriga raudteed vaja?
2014-06-08 00:22:10
3. juuni Äripäev kirjutas: "Ainult asukohta silmas pidades võiks Rail Balticu raudteetrass kulgeda küllap kõige valutumalt piki riigipiiri. Ei läheks otseselt kellegi koduõuest läbi ning oleks oma tihedate traataedadega piirivalvuritele abiks.
Tegelikkuses hakkab Rail Baltic Eestit kahte lehte jagama kusagil Tallinnast lõunasse liikuval suunal. Kus täpsemalt, selle üle otsustamiseks võiks toimetuse hinnangul korraldada referendumi, et oma seisukoha saaksid öelda kõik soovijad. Toetajaid jagub igale ideele. Valitsus on oma eelvaliku teinud ja pakkunud välja Rail Balticu kolm võimalikku trassivarianti. Kas siis “rohelisemate” häälte püüdmiseks või mitte, aga keskkonnaminister Keit Pentus-Rosimannuse eestvedamisel on valikust välja jäänud Nabala kaitseala läbinud variant. Viimast peab aga parimaks lahenduseks näiteks Omanike Keskliit. Toetajaid on nendegi ideel kindlasti piisavalt, et seegi variant rahvahääletusel (uuesti) nimekirja lisada." Rahvahääletus ei pruugi olla valitsusele lõpliku otsuse tegemiseks siduv. Küll aga aitaks see välja selgitada inimeste arvamuse. Vähemasti nende, kes peavad teemat piisavalt oluliseks. Kuni vox populi pole kõlanud, saab paraku iga osapool rõhuda oma argumentide suurele toetusele. Numbreid väidete ümberlükkamiseks ju pole.
Tõeselt
2014-06-09 20:19:07
asja arutledes siis mingisugust praktilist vajadust sellel euroliidu rahade eest ehitataval Hiina müüril küll ei ole.Kui siis ehk euroliidu dentsikute ja nende perekondadele huvireiside tegemiseks provintsist Eesti,Euroliidu(NSVL) päälinna Brüsseli(Moskva).Kuna Eesti eestlastest kiiresti tühjeneb siis saab lõuna-euroopast siisserännanuid jällegi kiiresti Eestisse asustada nagu Vene okupatsiooni ajal asustati massiliselt siia venelasi.Need "akadeemikud"pangu ennast põlema,kelledel ei ole sooja ega külma Eesti rahvast ja tema loodusest,elukestvusest.Minu lugupidamine keskonnaminister Keit Pentusele,kes siiski naiselikust alalhoiu instinktist,püüab elu alust,loodust säilitada.Huvitav,muidu kommenteerijad jagavad üksteisele kõvasti hoope aga selle nii olulise teema juures ollakse vait nagu kult rukkis:)?
vaagija
2014-06-09 23:41:49
Tõeselt räägib tõeselt. Sellest lõputust rääkimisest Rail Balticu üle hakkab juba Don Kihot' tuuleveskiga võitlemisena samastuma. Tahtmatult kumab läbi soov eelmise "liidu" ida-lääne suunalised rööpad asendada uue "liidu" põhja-lõuna suunaliste rööbastega. Vanasti oli vist nii, et uus raudtee tekkis sinna, kus oli suur vajadus kaupa või rahvast vedada - see oli ka eeltingimuseks, et asi ennast ikka ära tasuks. Täna tundub kõik vastupidine olevat - uue liidu jõukamad, tundub et üldse ei ole huvitatud meie ääremaa kaubast, pigem tekitatakse teele tõkkeid põhimõttel, et ärge jumalapärast midagi tootke - me maksame teile parem peale (sandikopikaid) maa sööti jätmise eest. Sama on juhtumas ka inimestega, potentsiaalsete reisijatega - enne laseme maa tühjaks põgeneda ja siis tuleme mõttele reisijate veoks uut raudteed ehitama hakata - kas umbes nii, et hakkame uue raudtee "tarbeks" siis iivet tõstma ja lapsi sünnitama...
to vaagija
2014-06-10 00:05:41
Kuskohas sa neid "söötijäänud" maid näed? Osta Kesknädala asemel vahetevahel ka mõni teine ajaleht ja analüüsi seal leiduvaid kuulutusi: põllumajandusmaade ostu ja müügikuulutuste suhet. Või uuri sedasama suhet arvutist.
karm tegelikkus
2014-06-10 05:57:43
Mida valitsus rahvale sugugi ei reklaami, on karm fakt, et RB ehitusmaksumusest ei maksa EL kinni 85 % vaid kõigest pisut üle poole.
Trassi Eesti osa maksumus on ca 1 miljard eurot,meil tuleb maksta 466 miljonit. See 85 % on läinud lendu ekslikult, see on protsent trassi "jääkväärtusest", mida arvestatakse keeruka valemi järgi. Niisiis 46% peame ise maksma ning see on tohutu suur rahasumma. Sama raha eest saaks kõik Eesti raudteed remontida 120 km / h kiiruseni,( sealhulgas amortiseerunud Valga-Koidula raudtee, mis on oluline transiidilõik Riia ja Peterburi vahel ) taastada Haapsalu raudtee, taastada Pärnu-Riia tavaraudtee ja osta meie raudteele korralikke kaasaegeid ronge niipalju, et keegi ei peaks enam rongis püsti seisma või perroonile maha jääma.Panna käima ka Tallinn-Tartu-Riia rongid selle raha eest alates 2015 a. kui lätlased oma raudteeremondi valmis saavad. See on häbilugu, et Tallinna ja Riia vahel puudub ikka veel rongiühendus. Ja ikka jääks veel raha üle, kõige selle jaoks ei kulugi 466 miljonit. Nüüd peaks selge olema kui arutu rahakulutus RB on, mille jaoks tuleb laenu võtta ja seda peavad hambad ristis tagasi maksma veel meie lapselapsed. Kui juba võtta see laen, siis Eesti hüvanguks, mitte mõnede ametnike ego upitamiseks ja rahakantimiseks.
vaagija
2014-06-10 08:41:53
to to vaagija
Kas tead, kui palju-palju on meil endiseid kallilt drenaažitud põlde, millele on peale kasvanud juba 25-aastane noormets või võsa, mille järgi pole neid põlde juba ammu võimalik ära tunda? Samuti kas tead, kui paljusid Eestimaa maaomanikke toetatakse Euroopa abirahadega vaid selleks, et nad oma maadel-niitudel-põldudel heina niidaksid, mis sinna kasutult mäha jääb ja et midagi muud seal "põllul" ei kasvataks?
vaagija
2014-06-10 08:42:11
Jah, karm tegelikkus on tõesti see ja veelgi enam - meist saavad kilplased oma suurte võlgadega, mida peame oma järgmistele põlvedele pärandama, samuti kas mitte juba üks ilma eurotoetuseta hiigelprojekt ei ole meil teoksil - hiigelmuuseum lagedal lennuväljal? Ja see kõik toimub meil nagu Ansipi kõige kurioossema iroonia saatel - me oleme kõige tasakaalustatuma eelarve ja olematute võlgadega riik Euroopas?!?
muigaja
2014-06-10 10:41:44
Paistab, et Lennart Merel oli õigus kuita eesti rahvast lolliks tembeldas.Üks 10 miljoni mees Kallas tuleb välja lolli ideega teha uus raudtee ja sellest haaratakse kinni. Milleks see uus raudtee kui juba praegu pole meil midagi vedada. Transiitveod on kadumas, sest Venemaa kasutab omi sadamaid. Soomlaste jaoks seda ka ei ole vaja. Turistid reisivad kruiisilaevadega. Siiamaani on olemasolev raudtee alakoormatud. Reisijate veoks taheti isegi Dresiinid käiku panna. Kuid ärikatele on ju teenistust vaja ja siit lõhnab miljardite järele. Nüüd tuleb hävitada hulga viljakat põllumaad ja lõhkuda sajad talud ja poolitada talumaad. Tuleb ju raudtee äärde surnud tsoon. Täiesti arulage ettevõtmine nende Lennart Mere poolt lolliks tembeldatud eestlaste poolt.
Selge on see, et asi on segane
2014-06-10 11:43:06
Mingit üliraudteed, mis peab olema ümbritsetud suure ja vägeva turvatsooniga, pole Eestile vaja. Võib-olla läheb seda vaja nendele, kes tulevad siia pärast Eesti riigi olemasolu? Las siis need ehitagugi!
Nüüd on aga aetud hääbuva riigi virelev rahvas ärevusse - mis saab meie elust siin?!
to Vaagija
2014-06-10 11:46:53
lõpeta loll jutt Vaagija- pole need põllud nii midagi söötis, tekib kahtlus et sa Vaagija pole teps mitte Märjamaa vanamees vaid vinniline Priit Kutseri abiline seal linnas- vastasel korral sa nii lolli juttu ei räägiks.
vaagija
2014-06-10 12:02:52
Ma ei ole väitnud, et täna Eestis suured haritud põllud puuduvad, eriti suurte magistraalide ääres - need on kõik uusmõisnike-suurpõllumaade harijate, paljud neist välismaalased, käes. Aga maainimesele tööd pakuvad need suurmaapidajad väga vähe, maainimesed on sunnitud ära kolima. Aga vaata suurte teede äärest ka kaugemale, metsatagustele kunagistele kolhooside drenaažitud põldudele ja põllukestele, mis kõik olid kunagi heakorrastatud viljakad põllud, siis näed teistsugust pilti. Kes meist lolli juttu räägib?
to Vaagija
2014-06-10 12:22:26
püüdsid lollitada kedagi ? Sõidan üle 2 nädala maale MÖÖDA VÄIKESEID TEID umbes 60 km pärast Tartu mnt ära keerates- söötis põlde vaid üksikuid. Välismaalaste jutt on jälle sinu 1 naljakas suur vale (vaata järgi- palju tegelikult neile meie põllumaid kuulub). Töötajaid on jah vaja vähem- aga ega sa muidugi ei mõtle et tänapäeva traktor on oluliselt efektiivsem masin kui 30 aastat tagasi- seega on süüdi progress (raisad mõtlevad välja masinaid mis teevad ära hulka rohkem tööd kui inimene)- või Vaagija sooviks näha kõplaga töölisi põllul ja süda puhkaks ? Äkki sa Vaagija viskad arvuti ka nüüd aknast välja- ka see muide on paljude töö vahend, näed rehaaga mässamise asemelklõbistad klaviatuuri ?
2014-06-10 12:34:32
Soovitaks Vaagijal tõesti mõnikord Lasnamäe punkrist välja tulla ja teha üks väiksem tiir mööda Eestimaad- äkki hakkab sul endal ka häbi oma sõnade pärast, kuigi keskerakondlaselt seda vaevalt uskuda saab. Kui Edgar oleks peaminister jmv, siis homsest Vaagija jaoks kaoks ära söötis põllud, näljased lapsed jne- siis me kuuleks umbes samasugust möla nagu ta Tallinna osas siin üritab väita.
Huvitav kas Vaagija on mees või naine ? Kui mees- siis sellist saunaeidejuttu on küll hale lugeda meesterahva suust.
vaagija
2014-06-10 12:55:03
to to Vaagija
ma sinu räuskamisega kaasa ei lähe, aga siiski vastan. Ütlesin ju eespool, et kui ei tea, siis neid 30 aastat tagasi drenaažitud põlde täna ära ei tunne, nendele ju noor mets või tihe võsa peale kasvanud. Jah, suurtalunike tööde mehhaniseerituse tase laseb suurmaapidajatel palju tööjõudu kokku hoida - sellega võitsime... aga kaotasime - maapiirkondade elu hääbumise ja maarahva lahkumise maalt. Leedu talitas targemini ja säilitas oma maaelu just keskmiktalude säilitamise ja päästmisega.
to Vaagija
2014-06-10 13:00:16
millal käisid viimati ise Leedus ? Mina käisin märtsis- mida täpsemalt sa nüüd luuletama hakkad, oleks päris põnev !
Tubli seegi, et tunnistad- traktor näed teebki mitme inimese töö ära, elu paratamatus (nii jääbki inimesi üle, kellel pole midagi muud teha. Noh iseenesest võiks neid inimesi kunstlikult ülal pidada riigi kulul- näiteks sina oma rahast maksad väikese osa ära et kõplaga vend nii öelda niisama ei vedeleks vaid 2 vagu jätaks majapidamine just kõplaga tegemiseks et nagu rohkem oleks töötajaid jne jne). Aga jah- räägi mulle nüüd Leedust- sa vist käisid seal nüüd aprill-mai, ilmselt märtsi kuust mingid suured muudatused neil toiminud millest mina veel ei tea. |