Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Teeme sõjafilmi

jeekim  2005-11-09 10:45:34
Väga haige. Alaküla deliirium süveneb.

filmisõber  2005-11-09 10:59:31
Hea artikkel, kuid on ju ette teada, et mingisugust filmi Iraagi sõjast ei sünni. Esiteks on meie palgasõduritel keelatud avameelitseda, teiseks ei ole ka kuidagi kujuteldav, et mingi võttetrupp läheks Iraaki mängufilmi väntama. Kui ikka relvad kõnelevad, peavad muusad vaikima. Ilmar Raagi filmil polnud häda midagi, võibolla kõneleb negatiivses hinnangus kaasa lihtne kursavendlik kadedus? Mahtra sõjast ei tea ma küll, et sellest oleks mingit mängufilmi tehtud. Soosaare filmi pealkiri oli ju "Jõulud Vigalas". Polnudki paha - aga äkki on sellegi filmi kohta langetatud laitva hinnangu taga Soosaare hilisem poliitiline ebaustavus?

Ajaloo huviline  2005-11-09 11:05:28
Kahjuks ei ole ühtegi reaalsetel faktidel põhinevat filmi tehtud taasiseseisvumise perioodist, st. kaitseliidu,kodukaitse,piirivalve taastamisest (taastajatest) ja 91.a. augustisündmustest.

mees  2005-11-09 11:19:03
küll savisaar varsti teeb kui ta eneseüllitis "peaminister" läbi saab müüdud. eks siis tuleb fim "saviväljad"

autor filmisõbrale  2005-11-09 11:27:52
Mea culpa. Soosaare film polnud tõesti Mahtra sõjast vaid 05 aasta revolutsiooni ajast. Kusjuures nõus, et film oli väga hää. Aga kindlasti polnud see eestlase uhkust tõstev, vaid tavapäraselt alandav lugu. Taluperemehed lasid end lõüuks lihtsalt peksta ja kogu moos.

filmisõber  2005-11-09 12:11:48
Jah, ega ei meenugi ühtegi teist linateost, kus oleksid üles astunud ka Priimägi ja Kaalep.

Matz  2005-11-09 13:28:53
Kuule Alaküla, mis sa selle artikliga nüüd öelda tahad? Tahad vist oma kursusevennale Ilmar Raagile omast arust "ära teha"? Kui sa filmitegemisest midagi ei taipa, siis oleks targem oma harimatusega mitte keksida. Ajaloolase haridusega oled sa küll, aga Eesti filmiajaloos oled sa kahjuks tuhnakas. Peale Iraagi ja Afganistani-teemaliste mängufilmide idee väljakäimist võiksid ehk kirjeldada, mis moodi need filmid ka reaalselt teostuksid ja kust kohast see suur summa raha tuleks? Ma võin kah sulle ühe fantaasiaküllase idee veel juurde anda: Teeks mängufilmi eestlased Vene-Jaapani ning Türgi sõjas. samuti miks ei ole eestlastest tehtud filmi Vietnami ja Korea sõdades? Alaküla - kirjuta tsenaarium valmis! Keskerakondlane Palmaru käib Kultuurifondist räige papi välja.

Lemme Krimm  2005-11-09 15:39:09
Küll see alaküla on üks tubli ja andekas ajakirjanik,kes kajastab eesti elu õiglaselt ja ausalt.

kinomees  2005-11-09 16:42:57
Helid võiks juba küll linti võtta. Salaja. Edgar juhendab, Vilja on puldis.

kino mati  2005-11-09 17:38:27
minust ei ole ka viimasel ajal filmi tehtud,kuigi ordeneid mul on,nii n aegseid kui nüüdseid,ikka rüütli antud kõik. viimati käis maire aunaste,päris äge vanainimene,ajasime omavahel juttu,pärast pani Meie saatesse,tegelikult ma olin nõus kah,hea tarka inimest televiisorist vaadata.kuule alaküla või mis sa olid,lenda kohale,kui tahad,ma või kesikuks kah hakata,ja valimisel võin ma hääli saada-nagu edgar eile ütles teeme koalitsiooni ke ja valija vahel!!! väike sado-masso pidu revelis tulemas vä?

õige küll  2005-11-09 18:18:20
Kuule, Alaküla, sul täitsa õigus! Mina jälle sundüürnikuna olen unistanud, et keegi võiks vändata mastaapse filmi omandireformist 90ndatel aastatel. Saaks alles jubedaid stoorisid, kus 50 aastat võsas redutanud omanikud tulid ja teatasid - siin me oleme! Ja mis vahendid siis käiku läksid, et eesti riigi tublidest kodanikest lahti saada! Natsidel oleks nende piinamisvõtetest mõndagi õppida!

spring  2005-11-09 18:36:21
See artikkel kolbaks Ekspressis avaldamiseks-honorargi suurem. Alakula ara raiska oma aega ja voimeid Kesknadalas. Kui Ekspressi ei voeta tee oma ajaleht,voi aarmisel juhul tee kesknadalast korralik leht.

ehh  2005-11-09 19:33:01
Kuule inimene. Kuda see Vabadussõda siis kuritegelik oli? Ei lastudki siin töörahva kommuunat püstitada? Sellised kaotused nagu me kandsime oli tolleaegse taktika ja relvastuse juures üsnagi paratamatud. Võrdle Eesti Vabariigi sõjaväe kaotuste protsenti näiteks tsaari venemaa, Saksamaa või Prantsusmaa sõjavägede omadega. Eestlased oskasid oma sõdureid hoida, ning kaotused on tunduvalt väiksemad kui suurriikidel. Nii et tasuks ennast asjaoludega kurssi viia enne mõttetute avaldustega välja tulemist.

?  2005-11-09 19:34:44
BBC on üks neutraalsemaid uudistekanaleid maailmas.

kriminaalne lemme  2005-11-09 22:48:30
Küll see Lemme Krimm on üks tubli ja andekas kommija, kes kajastab Eesti elu õiglaselt ja ausalt!

Meenutaja  2005-11-10 08:30:04
to "õige küll" : ära siis esimeses osas unusta filmimata, kuidas vene okupatsiooni ajal mõnusasti võõrastesse kodudesse sisse koliti.....lausa sunniti ilusaid mahajäetud kortereid "vallutama"....mis ripakil see ära! Mind ainult paneb imestama, miks see nimetus "sundüürnikud" kasutusele on võetud. Pole ju miskit "üüri" tegelikult makstud.

jah  2005-11-10 12:14:15
aeg oleks tegeleda ükskõik millega peale propaganda. alakyla võta labidas kätte ja tee elus midagi reaalset ja siirast . Mis kasu sinust on ?Peale selle et ajakirjanikud on mitmekesi pressikonverentsidel su yle irvitanud nagu kuulda on olnud? Peale selle ,et said omal soovil lahkumise eest kompensatsiooni ,mida maksan mina ?

labidamees  2005-11-10 12:20:01
"Jah" on ise vist suur labidatöö mees. Lihtsalt suitsupausi ajal võttis välja läpaka, et kribada siia eelmine kommentaar. Jõud, igatahes.

kõik  2005-11-10 16:36:47
kesk on supper,igaühele on ta hää,nii hää,et hääm ei saa olla mitte keegi,kui siis ainult Edgar ja sedagi iseendale.Alaküla ära tõmble palun,oled lootusetult audis!

ehh-ile ajaloost  2005-11-10 16:45:16
ajaloolise tõe seisukohast tuleb möönda , et tollal kehtinud ja olemasoleva Vene keisririigi seisukohalt oli Vabadussõda kindlasti kuritegelik ja põhiseadusevastane sündmus. tasub meelde tuletada taas ühte kummalist ajallolist paradoksi, et erinevalt Lenini-Trotski enamlastest olid Vene valged ja Baltisaksa aadel kõige suuremad eesti iseseisvuse vastased!

1 | 2 | Järgmine

Nimi 
E-mail