Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Katkeid ühe muulase arvamuskirjast

ugri-mugri  2010-04-07 12:02:43
Tsitaat Sinu kommentaarist"Ja miks ei saa sellele ajupestud rahvale selgeks teha, et ainus, kes suudab seda riiki ja rahvast sitast (andke andeks!) välja tirida, on Keskerakond? Vähemalt ma olen selles veendunud. "Vatus Sinu küsimusele on: sest eestlased on ugrimugrid, nende mõtlemine sarnaneb rohkem laplastele, Põhja -Ameerika indiaanlastele. Eestis elavad muukeelsed inimesed on valdavalt indo-eurooplased:slaavlased,germaanlased, jne. Miks ungarlased käitvad väga erinevalt-väga tugevalt segunend indoeuroopa erinevate hõimudega. Miks soomlased? Seda rahvast on juhtinud neile väga olulistel ajaloohetkil germaanlased-rootslased.

Kalewipoeg  2010-04-07 15:03:08
Ja tahame ja elamegi nagu meile meeldib!
Venamaal ootab sind Putin koos oma ajupesemata rahvaga, milleks siin närve rikkuda!

Tonu  2010-04-07 15:27:47
Inimesed elavad kogu elu eestis ja ei tunne kohalikke kombeid. Probleem kulla migrant on selles et Keskerakond samuti ei tunne kohalikke olusid. Keskerakond on loonud enda jaoks isikliku paralleel Eesti. Sellel eestil on väga vähe ühist tegeliku Eestiga. Esindades võõrast kultuuri ja kombeid ei suudagi ta oma ideid rahvani viia. Isegi mustlaste ennustustest ei ole siin kasu.

Jälgia.  2010-04-07 15:42:11
Tuleb välja,et keskerakonna nõuandjateks on kaardimoorid.Aga mis puutub ajudesse ,siis kus need sul asuvad? Ja niisugustele toetub hooliv keskeranond !

Tonu  2010-04-07 15:57:45
Inimesed elavad kogu elu eestis ja ei tunne kohalikke kombeid. Probleem kulla migrant on selles et Keskerakond samuti ei tunne kohalikke olusid. Keskerakond on loonud enda jaoks isikliku paralleel Eesti. Sellel eestil on väga vähe ühist tegeliku Eestiga. Esindades võõrast kultuuri ja kombeid ei suudagi ta oma ideid rahvani viia. Isegi mustlaste ennustustest ei ole siin kasu.

Mihkel   2010-04-07 18:13:05
Muulasele, Sa ei ole mitte aru saanud eestlaste iseloomus , kahjuks on hoopis ühel teisel rahvusel väljakujunenud "karjainstinkt" et üks eeskõneleja hüüab mingi loosungi ja kõik ise mõtlemata hüüavad kaasa "Pravda" Eestlased ei lase nii lihtsalt oma "ajusi pesta" vaid oma rahuliku "talupoja tarkusega" otsustavad ise kelle poolt hääletada ja keda valida riiki juhtima ja kui rahvas leidis ,et selleks sobib Reformierakond siis nii ka on . Ja "rahva hääl on jumala hääl" , nii kulla migrant . Teie kui tahate elada Eestis siis peate harjuma põhirahvuse --eestlaste tavadega,Ja eestlased on arusaanud ,et järjest rohkem kaldub autoritaalne Keskerakond "kaldu Venemaa poole." Milleks muidu sõlmitakse eestlastele teadmata sisuga lepinguid Eesti riigile vaenulkiku "Ühtse Venemaaga" . Aga selleks ,et Eestit jälle liita Venemaa külge,ja seda eestlased ei taha ja ei vali ka Keskerakonda.

ambuja  2010-04-08 11:20:56
Huvitaval kombel on siin eesti kultuuri eest võitlejad. Ma ei näe Eestis enam eesti kultuuri.Linnade tänavail vohavad ingliskeelsed reklaamid. Teen lahti televiisori, et kuulda eesti saateid. Kuulen ainult ingliskeelset mulinat millest aru ei saa. Siis tuleb eesti laulukonkurss. Sätinennast kuulama, kuid jälle tuleb ingliskeelset kriiskamist. Kas see on siis eesti kultuur? Tänaval räägivad teismelised mingit murrakut, kus ka mõned eestikeelsed sõnad, millest aru saan. Kas selline on siis eesti keel? Ostan muruniiduki, kasutusjuhend jälle võõrkeeltes, eestikeelne tekst puudub.
Tonu-le. Kas need on meie kohalikud kombed ja keel, millest põliseestlane aru ei saa. Kõigest väest püüate siin juurutada võõrast kultuuri ja hävitada eesti kultuuri. Niimoodi kaob eesti kultuur.

ambuja  2010-04-08 13:29:07
Lisaksin eelmisele. Vist eile vaatasin mingit saadet TV-st. Üks noormees kurtis, et Tallinnas Tartu maanteel Maxima kaupluses ei saanud ta kaupa osta, sest kõik müüjad rääkisid ainult vene keeles. Eesti keeles oskasid ainult tere öelda. Nüüd kui on keeleõpet tehtud aastaid ja müüjad peaksid rääkima isegi inglise keeles, vilistatakse keeleseadusele ja eestlane peab oma pealinnas asuvas poes tunnistama, et teda diskrimineeritakse, et ta on eestlane ja ei oska vene keelt.See lugu läks veelgi huvitavamaks, sest antud kaupluse omanik oli EESTLANE ERKI ERILAID, endine avaliku elu tegelane. Tähendab, et eestlane ise ei austa oma riigi seadusi ja lubab seda teha oma alluvatel. Mis eeskuju see neile alluvatele ja teistele venelastele näitab? Seda, et eesti keelt pole vaja õppida, eestlased ise ei nõua seda. Siis me kurdame, et miks venelased ei õpi eesti keelt selgeks. Niimoodi peame ikka tõdema, oleme ise selles süüdi.

m.o.  2010-04-08 22:40:15
Mis te virisete venelaste pärast! Inglise keel on Tallinnas üldlevnud ja vene noored ajavad asja inglise keeles. Eesti keelt pole vajagi õppida. Milleks surev keel ja rahvus?

Venelased säilitavad ka siin vene keele ja vaatavad vene meediat. Sureb just eesti keel ja õhuke kultuur. Eestlastest on saanud ühed Euroopa tuntumad pätid ja pangaröövlid (vt ETV Pealtnägija jt).

Naaskel  2010-04-08 23:02:55
Kas meie Mart Ojasalul on juba Hiina vaimustus üleläinud ,ütle parem miks õppida "välja sureva" eesti rahvus keelt , õppige kõik parem Hiina keelt seltsimehed ,sest tulevikus räägitakse maailmas ainult Hiina keelt . Mis "poluvernik" Sa ise oled ? Eestlane küll mitte -peale eesti nime , eestlasel oleks häbi lollusi kirjutada

arno  2010-04-09 01:00:24
Mart Osasalu võiks igavuse pärast lugeda Maalehest Olev Remsu reisikirja pealkirjaga: Kohtumine Konfutsiusega, kus ta nendib, et hiina linnapilt ja Peking ise on isegi AMEERIKALIKUM kui NEV York ja USA ise ongi ... Vaatamata valitsuse ponnistustele vaatavad hiina noored ameerika filme, kuulavad ameerika muusikat ja püüavad riietuda ameerikalikult ... Kummaline, et see mädanev KAPITALISM avaldab nii suurt mõju mitmekümne aastasest ajupesust läbikäinud hiinlastele - mis imejõuds see küll olla võiks???

ambuja  2010-04-09 10:15:12
arno. Kahjuks sul on täiesti õigus.Noored pürgivad ameerikaliku lodeva ja lõbujanulise kultuuri poole. Mäletan, et Rein Taagepera juba 20 aastat tagasi kurtis, et ameerika noored ei viitsi õppida vaid armastavad lodevat elu. Eks see ole siis nakkav kui on võimalik vabalt ühest riigist teise rännata. Aga tulemus on käes, kiiresti levib homoseksualism ja aids. Homoseksualism on ju lodeva elu tulemus. Milleks näha vaeva tüdrukule lillede ostmisega ja tema pärast kaklemisega kui sama lodev poiss on sul kõrval, kes on nõus sinule pakkuma oma keha. Peaasi, et saad rahulduse. Nii on see ameerikas ja ka euroopa riikides, ega Eestigi maha jää, miks ka mitte siis Hiinas. Kapitalism mädaneb aidsis.

arnole  2010-04-09 19:00:21
Kas Arnol on vana kõva pea või ei oska Remsujevi tekstist arusaada, ei märka peamist: hanid on kinni konfutsionaalses natsionalismis ja viivad läbi tehnoloogilist moderniseerumist ja majanduse kontsentratsiooni aga sa ei leia Rahva-Hiina 8-20 miljonilistes linnades midagi peale OMA kirja ja keele. Sa ei näe seal angloameerikalikku keeleimperialismi - kõik on RAHVUSLIK ! NY on paljude turistide silmis lausa peldik - must, kuritegelik võrreldes Shanghaiga, kus puhtus turvalisus ja muinasjutuline RIKKUS ruulib.
Hiina on KAPITALISTLIK riik, kus üle 85% annab erasektor, samasugune kui Jaapan, pole vahet. Küsi jaapanlase käest ja ära usu bluffi. Vot nii Arno , omateada rahvuslik inimene , tegelikult US lakei.

vaagija  2010-04-09 22:41:40
Paljuski on migrandil õigus, kui ta eesti rahva kurba saatust nähes veel ütleb: "Ja üha jälle kombineerivad end võimule kriminaalne Reformierakond ning ajutu auahne IRL."
Nii see kahjuks on, et sama seltskond valimistest valimisteni vahendeid valimata end ikka "igavesti" kestvale võimule kombineerib, milline diktatuur nüüd juba vist 11 aastat kestab ja järgmiseks vähemalt sama pikaks perioodiks valmistutakse kümne küünega kinni hoidma.

Maragratt  2010-04-10 14:05:35
Inimesele,kes kirjutas arnole.Kas sa oled Hiinas käinud ja kas sa oled ka Ameerikas käinud?Kui oled Hiinas käinud-kuidas su kopsut nüüd töötavad?Vähemalt Ameerikas sa saad paljudeslinnates nuusudata värsket õhku.Hiinas on seda raske teha.

arno  2010-04-10 18:40:26
Poisid, ei maksa teha etteheiteid sellele anonüümikale kes mulle seinapraost "moraali" loeb. Milleks temataolisele kuhugi minna või midagi isegi lugeda - sellistele aitab kui neile keegi "Peaministrit" ette loeb ja sealt ammutatud "teadmisega" seljatavad nad iga vastase.

Mihkel  2010-04-10 20:06:05
Vaagijale --mille poolest on Reformierakond "Kriminaalsem" Keskerakonnast -vasta ? . Muidugi Sa ei oska seda vaid nagu papagoi kordad lollusi. Ometi kaks tuntud kriminaali Mosin ja Kommer võeti alles äsja vastu Keskerakonda ja ehk mäletad kui palju neid Keskerakondlasi on võetud kriminaalvastutusele - nagu Kohtla -järve linnapea , Pärnust ja Tallinnast. Ometi ma ei ütle ,et sellepärast kogu Keskerakond oleks kriminaalne .

vaagija  2010-04-10 23:08:01
Mihkel - vastus on väga lihtne: selle pärast, et Ref-is on kriminaale rohkem. Konks on vaid selles, et võimikoalitsiooni liikmeid reeglina kohus süüdi ei mõista - süüdi mõistetakse vaid näidisprotsesside kaudu opositsiooni - näiteks Pärnu endist linnapead selle eest, et ta vaid MÕTLES ebaseaduslikust allhankest(?!). Kui Eliste protsessist enam pääsu ei olnud, siis "soovitati" tal ruttu erakonnast lahkuda, et erakonna renomee päästa.

naagel  2010-04-11 11:24:38
to Naaskel 2010-04-08 23:02:55

http://www.tartupostimees.ee/?id=92055
Noor hiina keeleteadlane Gao Jingyi on avaldanud raamatu, milles ta näitab, et hiina keel ning eesti keel ja teised läänemeresoome keeled mingil määral koos teiste uurali keeltega pärinevad ühisest allikast.


aita  2010-04-19 14:35:25
Mihkel Miku, kui ei tea kes on KohtlaJarve linnapea, sisi pea mokk maas. Mingit krimiasja pole, see koik on kokkuklopsitud menetlus, et Keskerakonna liiget kohalt maha kangutada. Nagu Viisitammegagi, no tsirkust ikka usuvad need kommijad siin, voi lihtsalt pandud siia kirjutama ja voimendama levitatavt valeinfot koigi KE juhtide kohta. Koigile ammu selge. Nihukesed liikumatu nao ja masinliku jutuvadaga voimuusurpaatorid on kahjuks kogu pressi hoivanud ja toesonumil on raske end labi suruda ja kohale jouda.

1 | 2 | Järgmine

Nimi 
E-mail