Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Mõtisklused Tartu rahu 90. aastapäeva puhul

arno  2010-02-04 01:35:18
Naljakas on lugeda kuidas kommijad palehigis sõimavad O. Burovit tavainimese jaoks vägagi tõepärase sündmuste analüüsi pärast aga mitte KEEGI ei tunne muret ega isegi ei meenuta, et sellel Eesti Riigile nii ajaloolisel tähtpäeval vaid haruharv lipp kuskil lehvis ja tänavaküsitluses noor eesti keelt rääkiv mee vastas reporteri küsimusele, et ta ei tea mis päev täna on ja teda ei huvitagi see... Aga eks seegi ole vist nn AJASTU HAIGUS.

Burov  2010-02-04 02:47:56
Kunagised tänavaküsitlused selgitasid ka, et Eesti noortele oli KAMA KÕIK, kui selgus teatud kohtuotsus. Quo vadis, Estonia?

põssa  2010-02-04 09:27:24
Tänavaküsitluse tulemus oli tõesti häbiväärne. samas kui lihtne on sellise massiga manipuleerida. Ehk osadele piisab lubadusest "viie rikkama riigi sekka" või "me hoolime", teistele tuleb maksta emapalka või pensionilisa ja toetajaskond kindlustatud. Hästi läheb (läks?) peale ka rahvusluse-reeturi teema. See selleks aga sallimatus teisiti mõtleva poole vastu. Ok, saaks aru et okupantide järglastega ei suudeta "ühise laua" taha istuda aga omade seas. Kui ikka ei mõtleva nii "rahvuslikult" kui vaja siis oled kommunist, KGB agent või oled saatkonna palgaline. Hea kui lihtsalt peetakse äralollitatud idioodiks. Ehk on viga ikka sõimlejates endis. Mõnigi kord on neil isegi õigus aga kui selle sõimu sees ongi ka tõe selgitus, sellega enam ei veena.
Tartu Rahu eetiline pool, temani jõudmine, tema kehtivus kõik need võiks olla arutlusteemad aga tundub küll, et selles keskkonnas on see suht raske.
Keskkonnast. Kesikud kaebavad, et pea kõik infokanalid on "kallutatud", tavaline lihtne vastuväide on "aga Kesknädal". Ei saa võrrelda mingi partei poolt üllitatud lehte ülevabariikliku ajalehega või veel enam riiklike infokanalitega. kesknädal on siiski keskkond teatud seltskonnale ja külalised võiks veidi viisakamad olla.

ambuja  2010-02-04 10:17:00
Arno. Tõepoolest, Vabadussõja käiku mõjutas Antante (ei mäleta kuidas see nimi oli). "Vabadussõja ajaloost" ei selgu poliitilised tagamaad. Kuid Petrogradi vallutamisel oli määrav see, et Judenitš ei tunnustanud Eesti iseseisvust. Seega Laidoner ei usaldanud teda ja õigesti tegi. Riia vallutamisele pani piiri ka inglise saadik, see oli mulle ka arusaamatu.
Kuid siis meie noorte juurde, miks nad ei tunne ajalugu ega tea midagi Tartu rahust. Siin võib juba süüdistada haridusministrit Lukast ning õppeprogramme. Kui koolis enam hindeid ei panda ja eksamite arv on minimaalne, siis ei sunni see kedagi õppima. Hoopis lõbusam on veeta aega alkoholiga, oleme selle tarbimisel maailma tipus, siis meelitavad ajakirjad ja reklaamid õppima seksimise nippe, need vaja järele proovida, milleks siis veel mingi Tartu rahu. Ka lonkab meil patriootlik kasvatustöö koolides. Mäletan, et omal ajal oli patriootlik kommunistlik kasvatustöö koolides väga tihe. Igas koolis olid Lenini toad (punanurgad),tegutsesid oktoobrilapsed, pioneerid ja kommunistlikud noored. Kui palju on aga praegu skaute ja gaide, kas on igas koolis Vabadussõja tutvustamiseks ruum? Paistab, et ei ole. Varem õpetati Isamaasõda põhjalikult. Nüüd ei oska õpilased leida maakaardilt Eesti asukohta. Paistab, et patriotism on kadunud Eesti astumisega Euroopa Liitu. Nüüd oleme eurokodanikud eurorahaga, varem olime nõukogude kodanikud, mitte eesti kodanikud. Ainus asi, mida noored veel poliitikast teavad, on see et Pronksmees on okupant ja venelased on okupandid, kes tahavad Eesti tagasi vallutada. Niimoodi kasvatatakse meie noori.

To arno  2010-02-04 10:19:37
Täesti nõus sinuga ! Nüüd kus ütlesid A tuleks öelda ka B.
Nii "valgeid" kui ka punaseid rahastasid ja varustasid ühed ja samad jõud ! Alates Euroopas parun Rotchildist ja Usa-s Jacob
Schiffist. Skeem on sama, mis
IIMs. alustamisega ehki siis olid
ka teised rahastajad mängus.

nende  2010-02-04 11:34:03
tänavaküsitluste tulemuste puhul peaksid hindajad arvestama ka sellega, mida küsitlejad antud hetkel eetrisse lasta tahavad. Tartu Rahust mitte teadmine tekitab ühiskonnas ülekeenud tunnetele tugineva vastasseisu- versus noored, kes ei tea ja vanad kes on sellest häiritud. Ja siis algab igapäevane hüsteeria üleskloppimine. Nii ühed kui teised pannakse arvamust avaldama ja ajakirjandus müüb jälle korralikku skandaali korraliku kasumiga. Seekord ei läinud inimesed ajakirjanduse õnge või kasutas keegi telefoniõigust teema mahasurumiseks, aga märgid hüsteeria üleskloppimiseks olid täiesti olemas. Soovides kõigile rahulikku elu, arvan, et ajakirjanduse poolt ette antud teemade suhtes ei tasu leili minna. Meie kolletanud ajakirjandus müüb ainult skandaali ja sellest saadava kasumi najal toodab uusi skandaale.

ei ole nõus "ambujaga"  2010-02-04 15:37:33
Väidate: "Nüüd oleme eurokodanikud eurorahaga, varem olime nõukogude kodanikud, mitte eesti kodanikud." Vaidlen vastu - kogu punasele ajupesule vaatamata pidasid eestlased end siiski Eesti (NSV) kodanikeks. See "Nõukogude kodanikuks" olemine oli lihtsalt üks lisamugavus, mida "suurel kodumaal" sai kasutada samamoodi nagu praegu Schengeni viisaruumis olekut. Sageli osutus Eestisse (ENSV) kuulumine lisaboonuseks, sest siit pärit inimestest peeti üldjuhul lugu.

arno  2010-02-04 21:06:11
Mu hea tundmatu oponent. Olen suure osaga Sinu väidetest nõus, ka sellega, et kui öeldud A siis tuleks öelda ka B ... AGA siin tekib otsekohe üks teatud oht. Juba Lible ütles Arnole, et ei salli siin maamunal ÕIGUST mitte keegi. Kui me tänavaküsitlusi saaksime veel näidata kuidagi "kallutatuina" siis kuidas suhtuda LEIGUSSE riigilipu heiskamisel??? Kas ka siin kEEGI midagi kallutab? Ja kuna TÕE väljaütlemine nii Vene Revolutsiooni kui II Maailmasõja vallapäästjate nimetamisel on sama ohtlik kui nn "holokausti" teemadelsiis piitduksin vaid soovitusega surfata rohkem INTEWRNETIS, see lausa kubiseb materjalidest nendel teemadel. Samuti soovitaks lugeda näiteks eestikeelset J. Lina raamatut "Skorpioni märgi all" ja vaadata selle raamatuga kaasaskäivat filmi "Hermese varjus"... Kuigi just Petrogradi pärast peetavate lahingute osas Olegi kirjeldust kinnitab ka Laamani "Vabadussõja ajalugu" siis tuleks mõelda ka sellele, et ega sealgi olnud veel KOGU TÕDE... Just nimelt seal püütakse näidata VALGEID mingite äbarikkudena(mida nad aga hoopiski polnud). Küllap püütakse sellega ÕIGUSTADA meie endi üsna HÄBIVÄÄRSET käitumist interneeritud Loodearmee sõdurite ja nende pereliikmete vastu... Meie AJALOOS on piisavalt seiku milliseid enamik asjaosalisi meelsasti ei puudutaks... ammu siis veel kommenteeriks.

Noojaah  2010-02-05 00:06:19
eks ta nii oligi.
Valged kindralid olid nürimeelsed mehed, kes arvasid, et kõik rahvad ja inimesed peavad tahtma Vene tsaaririiki tagasi. Et neil omad huvid võiksid olla, ei tulnud kindralitel pähe.
Seetõttu said nad lõpuks ka Venemaal vastu kaela.
Eestil (ega Soomel) polnud valida. Ainsad, kellega sai kokku leppida ja kel oli reaalne jõud taga, olid punased. Inglased tahtnuksid, et Soome ja Eesti võtaksid Peterburi ja paneksid Judenitshi või mõne muu pukki.
See ei langenud meie huvidega kokku. Venemaa päästmine ei ole meie asi. Eelkõige on ja oli see venelaste endi asi.
On märkimisväärne, et Mannerheim (aristokraat, veendunud vene monarhist, soomlastesse suhtus üsna põlglikult)eelistas juhtida soome vägesid ja alluda Soome valitsusele. Ilmselt mõistis ta hästi olukorda ja valgekindralite lollust.
Riikidel ei ole sõpru ega vaenlasi, on huvid.

arno  2010-02-05 01:10:47
Aga kui palju me tegelikult teamegi ja elust TSAARIRIIGIS? Kes viitsib, lugegu mitmeköitelist raamatut "Vürstitar Sonja" mis on kirjutatud vürstitar Sonja päevikute põhjal ja sealavanevate piltide kõrval oli tulevane Nõukogude Vene põrgust hullem. Pole olemas apsoluutset tõde vaid see tuleb kokkupanna tuhandetest TÕE KILDUDESTm Muide, seal on ka samast tulevasest Soome Kaitseministrist Mannerheimist väga palju ja väga erinevate nö nurkade alt vaadatuna kirjutatud. Suurepärane raamat lugemiseks ja silmaringi avardamiseks.

  2010-02-05 21:42:09
Inglased tegid kõik, et lääne pankade poolt finantseeritud bolševikud võimule tuleksid. Selleks sobis ka see, et mõned rahvused ajutiselt iseseisvuksid.

to 2010-02-03 09:22:18   2010-02-05 22:31:34
Mida rohkem muulasi, seda enam sarnaneme USAle!

To-to  2010-02-05 23:17:08
Tõesti mida rohkem neid muulasi sisse tuleb idapoolt seda rohkem nad hävitavad põlisrahvuse eestlased ,nii nagu USA-s hävitati põhirahvus indiaanlased . Ja jääb ka eestlastest mälestus ainult nagu USA-s sealsest põlisrahvusest.

vaagija  2010-02-05 23:48:51
eelmisele - kahjuks nii see on: eelmise aasta kohta tuli üle idapiiri meile 14 illegaali-afganistaani, sel aastal juba 40(?!). Ja meie pahandame veel eestivenelastega, kes Eestis sündinud ja eesti keele juba koolis selgeks õppinud, et minge tagasi Peipsi taha, aga tegelikku ohtu ei tee nägemagi - see võib laviiniks vallanduda - mida me siis peale hakkame?

arbo to vaagija  2010-02-06 14:00:36
kui nüüd rääkida noist afgaanidest, siis tuletan sulle meelde, et keegi neist ei tahtnud jumala eest siia jääda - pigem saadetagu venemaale tagasi.

kohalike venelastega paraku selline lugu, et noid ju mitut sorti. on nn normaalseid, on impeeriumimeelseid, on neid, kellel poliitikast ükskõik. tõsisasi paraku see, et keskpartei üritab kõigest hingest muuta mitteeestlaste suhtumist riiki negatiivseks, so ainuke, kes meid kaitseb, on savisaar. kas nimetatud kodanik tegutseb nõnda isikliku võimuiha nimel või kellegi tellimusel, polegi antud juhul oluline - tema eesmärkide realiseerumisel on lõpptulemus sama...

EW-lane  2010-02-06 14:15:36
Negatiivset suhtumist arendavad venekeelsed ajalehed Eestis aga kes neid finantseerib??? Kes tellib temaatikat. Saan aru, et meil on sõnavabadus, tagatud Põhiseadusega, aga siin võiks lähtuda riigivastasest tegevusest, aga kes tõstatab küsimuse???

vaagija to arbo  2010-02-06 17:16:02
Väga hea, aga on vaid aja küsimus, millal me sellest majanduslikust kuristikust välja pääseme ja siis juba muutume automaatselt ihaldusväärseks riigiks, kuhu soovitakse ka alatiseks peatuma jääda, nagu Põhjamaades - või peaksimegi selle nimel hakkama oma riiki alatiseks hoidma majanduslikus madalseisus, et me ei muutuks ihaldusväärseks afgaanidele?
"kohalike venelastega paraku selline lugu, et noid ju mitut sorti. on nn normaalseid, on impeeriumimeelseid, on neid, kellel poliitikast ükskõik." Väga õige, täpselt samuti on ka eestlastega, kusjuures arvan, et neid ükskõikseid on meie endi seas kahjuks kõige rohkem.
Su edasine jutt on kahjuks puhas DEMAGOOGIA.

vaagija to arbo  2010-02-06 17:20:47
Küsin lisaks Su käest, et millisesse kategooriasse paigutad Eesti noorima linnavolikogu saadiku Jekateriina?

  2010-02-07 10:12:39
Eesti, tunnustades Oktoobrirevolutsiooni tulemusena Venemaal võimule tulnud rahvusvaheliste bandiitide jõuku, lõi pretsedendi ka tulevikus samade olukordade legitiimsuse suhtes, ka Baltikumis!

finantsist  2010-02-07 11:36:00
http://www.postimees.ee/030204/esileht/125479.php
Tartu rahu tegi Eestist bolševike kullapesula. Kullavihm meelitas Tallinna avantüriste ja aferiste igast maailma otsast, siinsest idaärist kirjutanud prantsuse ajakirjanik iseloomustas Tallinna kui «rahvusvahelist kloaaki».
http://vana.www.postimees.ee/index.html?op=lugu&rubriik=3&id=101125&number=88
Tartu rahulepingu tulemusel nautis Eesti 1920-1922 paremaid suhteid Nõukogude Venemaaga kui ükski teine Euroopa riik. Sellega käis kaasas ka majanduslik ahvatlus lõigata kasu hiiglaslikust Vene turust. Kommunistidele omakorda oli Eesti hädavajalikuks impordi- ja transiidivahendajaks, samuti kommunistliku õõnestustöö aknaks läände.

Eelmine | 1 | 2 | 3 | Järgmine

Nimi 
E-mail